• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Інші завершальні будівельні роботи (капітальний ремонт будівель Київського державного фахового хореографічного коледжу, розташованого по вулиці Парково-Сирецькій, 4 у м.Київ (I пусковий комплекс - спальний корпус (літера А))

Завершена

32 795 727.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 163 978.63 UAH
Період оскарження: 21.08.2021 21:20 - 06.09.2021 00:00
Скарга
Розгляд припинено

СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ

Номер: 23965af8e1bb474a8f014b94529440ea
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-21-000140-c.c1
Назва: СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Скарга:
СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) 21 серпня 2021 року Київським державним фаховим хореографічним коледжем (далі – Замовник) в електронній системі закупівель Prozorro було розміщено оголошення про проведення процедури закупівлі робіт: Інші завершальні будівельні роботи (капітальний ремонт будівель Київського державного фахового хореографічного коледжу, розташованого по вулиці Парково-Сирецькій, 4 у м.Київ (I пусковий комплекс - спальний корпус (літера А)) (ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи) (ідентифікатор закупівлі - UA-2021-08-21-000140-c), в якій Товариство з обмеженою відповідальністю "КИЇВСЬКА БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНА КОМПАНІЯ" (далі-Скаржник) виявив бажання прийняти участь. Натомість при аналізі тендерної документації (затверджена протоколом Уповноваженої особи від 20.08.2021 за №19) встановлено, що тендерна документація містить дискримінаційні вимоги, які перешкоджають Скаржнику підготувати тендерну пропозицію та прийняти участь у вказаній процедурі закупівлі. Відповідно до частини 1 статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно частини 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Разом з тим, окремі положення тендерної документації Замовника порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону та принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників, а також права і законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі. 1. Відповідно до пп. 12 п. 3 «Інша інформація» тендерної документації Замовником встановлено, що учасник зобовязаний в період уточнень відвідати та оглянути обєкт де передбачається виконання робіт згідно технічних, якісних та інших вимог до предмета закупівлі зазначених в тендерній документації. Для підтвердження відвідування та огляду обєкту учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції оригінал акту відвідування та огляду обєкта (або іншого документа у довільній формі), підписаного уповноваженим представником Замовника із зазначенням дати огляду. Варто зауважити, що встановлена Замовником в тендерній документації вимога не відповідає нормам Закону і, в свою чергу, порушує принципи здійснення закупівлі. Цю вимогу можна характеризувати, як попередні перемовини учасників із Замовником, що не є стадією процедури закупівлі відкриті торгів. Зазначена вимога є безпідставною, недоцільною та корупційною, оскільки Замовник може таким чином здійснювати упереджений відбір учасників, які на його думку та переконання, чи інші причини, повинні взяти участь в Процедурі закупівлі, шляхом підписання лише таким учасникам підтверджуючих документів. Відповідно здійсниться обмеження в участі небажаних учасників та/або відхилення учасника, якому такий документ не підписано. Встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право Скаржника на конфіденційність інформації. Крім того даним підпунктом тендерної документації Замовником встановлено, що витрати на відвідування об’єкту Учасник несе за власні кошти. При цьому Замовник не несе відповідальності за будь-які майнові та немайнові ризики, пов’язані з ознайомлювальною поїздкою. Дана вимога Замовника зобов’язує Скаржника нести додаткові фінансові витрати, не передбачені кошторисом витрат на проведення ремонту на об’єкті. У зв’язку з зазначеним, вимагаємо внести зміни до тендерної документації шляхом виключення даної вимоги. 2. Згідно пункту 4 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим вимогам (у разі потреби). Відповідно до п. 7 «Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим Замовником вимогам (у разі потреби) Замовником встановлено, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги Замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Натомість тендерна документація Замовника не містить визначення поняття та конкретизації які саме маркування чи протоколи випробувань чи сертифікати чи технічний паспорт (на який саме товар/роботу/послугу) повинен подати учасник у складі тендерної пропозиції. Не зазначення Замовником в положеннях тендерної документації конкретних вимог щодо змісту тендерної пропозиції учасника в частині надання перелічених документів може призвести до надання учасником документів, які дозволять замовнику встановити відповідність його тендерної пропозиції вимогам предмету закупівлі або зловживань з боку замовника при розгляді тендерної пропозиції учасника та неправомірного відхилення його тендерної пропозиції. Крім іншого, Замовником в тендерній документації вказано, що Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і зазначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Натомість Замовником не вказано яким вимогам повинен відповідати технічний паспорт та не зазначено алгоритм такого розгляду. Зважаючи на викладене, вимагаємо внести зміни до тендерної документації та конкретизувати які саме документи (маркування, протоколи випробувань, сертифікати, технічний паспорт) повинен надати учасник в складі тендерної пропозиції на підтвердження відповідності вимогам тендерної документації (з зазначенням таких вимог). 3. Підпунктом 1.1 пункту 1 додатком 1 тендерної документації для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» Замовником встановлена необхідність надання довідки, складеної Учасником у довільній формі, про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідного для виконання робіт за предметом закупівлі із зазначенням інформації про найменування кожної із вказаних одиниць обладнання та матеріально-технічної бази (марки/модель), кількість, відомостей про технічний стан, інформації про правові підстави використання. Підпунктом 1.4 пункту 1 цього додатку вказано про необхідність надання оригіналу протоколу перевірки справності всього електрообладнання, що буде залучено до виконання робіт згідно кошторису (протокол перевірки ізоляції електрообладнання мегомметром). Натомість тендерна документація не містить переліку та кількості обладнання та матеріально-технічної бази, в тому числі електрообладнання, необхідного для виконання робіт на об’єкті ремонту. Не зазначення Замовником в положеннях тендерної документації переліку та кількості обладнання та матеріально-технічної бази, в тому числі електрообладнання, необхідного для виконання робіт на об’єкті ремонту, може привести до надання учасником документів, які не дозволять замовнику встановити відповідність тендерної пропозиції скаржника кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» або до зловживань з боку Замовника при розгляді тендерної пропозиції учасника та неправомірного відхилення його тендерної пропозиції. Враховуючи викладене, вимагаємо внести зміни до тендерної документації шляхом зазначення в тендерній документації переліку та кількості обладнання та матеріально-технічної бази, в тому числі електрообладнання, необхідного для виконання робіт на об’єкті ремонту. 4. Відповідно до пп. 2.6 та 2.7 пункту 2 додатку 1 тендерної документації для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» Замовником встановлено вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції таких документів: - копія договору страхування цивільної відповідальності та страхового полісу інженера-проектувальника; - договір страхування від нещасних випадків під час виконання службових обов’язків на об’єкті Замовника працівників, які будуть залучені до виконання предмету закупівлі. Варто зауважити, що відповідно до статті 7 Закону України "Про страхування" в Україні здійснюються такі види обов'язкового страхування, зокрема, страхування цивільної відповідальності суб'єктів господарювання за шкоду, яку може бути заподіяно пожежами та аваріями на об'єктах підвищеної небезпеки, включаючи пожежовибухонебезпечні об'єкти та об'єкти, господарська діяльність на яких може призвести до аварій екологічного та санітарно- епідеміологічного характеру. Визначені Замовником в тендерній документації види страхування є добровільними. Враховуючи наведене, встановлені Замовником в тендерній документації вимоги не узгоджуються з вимогами законодавства, що не дає належним чином учасникам сформувати свої пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, зокрема, Скаржника. Встановлення даної вимоги зменшує кількість потенційних учасників лише до тих, які мають дані договори страхування та страховий поліс, у звязку з чим, виникають додаткові витрати від учасників (зокрема і у Скаржника) у яких відсутні вказані документи, не передбачені жодним нормативно-правовим актом, як обовязкові. Враховуючи викладене, вимагаємо внести зміни до тендерної документації Замовника шляхом виключення вказаних пунктів з положень тендерної документації. 5. Пунктом 12 Розділу 3 «Інша інформація та необхідні документи» Замовником встановлена вимога щодо надання зареєстрованої в територіальному органі Держпраці декларації відповідності матеріально-технічної бази Учасника вимогам законодавства з охорони праці на виконання робіт підвищеної небезпеки, що передбачені Додатком 2 цієї тендерної документації та які вимагають наявність декларації на виконання робіт підвищеної небезпеки відповідно до постанови КМУ від 26 жовтня 2011 р №117 (із змінами, внесеними згідно з Постановою КМУ №77 від 03.02.2021) з зазначенням місця (адреси) виконання робіт відповідно до предмету закупівлі (адреси, що зазначена в оголошенні як «Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг). Декларація відповідності матеріально-технічної бази має бути зареєстрована не раніше дати публікації даного оголошення. Варто зауважити, що відповідно п. 1 «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» Замовником передбачена можливість залучення техніки субпідрядників або орендованої техніки. Натомість положення пункту 12 Розділу 3 передбачають надання декларації відповідності матеріально-технічної бази лише Учасника та не містить умов (обмежень, переліку документів) у разі залучення техніки на договірних засадах у інших суб’єктів господарювання. Враховуючи викладене, з метою підготовки якісної тендерної документації та запобігання відхилення тендерної пропозиції Скаржника, вимагаємо внести зміни до тендерної документації шляхом конкретизації вимог до надання документів (декларації на виконання робіт підвищеної небезпеки) у разі залучення техніки, необхідної при виконанні робіт у сторонніх організацій, зокрема орендованої. Крім того, Замовником вказано, що Декларація відповідності матеріально-технічної бази має бути зареєстрована не раніше дати публікації даного оголошення. Вважаємо дані вимоги тендерної документації дискримінаційними, оскільки вони позбавляють як Скаржника, так і інших потенційних учасників, подати чинні та дійсні на момент подання пропозиції Декларації відповідності матеріально-технічної бази, але видані раніше дати оголошення процедури закупівлі. Крім того, враховуючи встановлені терміни у отримання Декларації відповідності та значну кількість вихідних та святкових днів в серпні місяці поточного року, Скаржник несе певні ризики у неотриманні замовленої декларації до закінчення строку подання тендерних пропозицій. Крім того, Скаржник звертається з вимогою щодо внесення змін до тендерної документації в частині обмеження Скаржника у зазначенні в Декларації інформації місця (адреси) виконання робіт відповідно до предмету закупівлі (адреси, що зазначена в оголошенні як «Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг) зважаючи на те, що Формою Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, викладеної в Додатку 8 до Порядку, передбачена можливість зазначення місця виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки за місцезнаходженням роботодавця та/або за постійним місцезнаходженням об’єкта або за місцем виконання робіт/експлуатації, що змінюється. Дана вимога тендерної документації позбавляє Скаржника подати чинні та дійсні Декларації відповідності, складені у відповідності до вимог чинного законодавства, натомість без зазначення виконання робіт відповідно до предмету закупівлі. Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, повязані з його участю у процедурі закупівлі. Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону, ПРОСИМО: 1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Київський державний фаховий хореографічний коледж внести зміни до тендерної документації у частині усунення дискримінаційних положень, які наведені у даній Скарзі.
Дата розгляду скарги: 14.09.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.09.2021 11:21
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 17.09.2021 13:56
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 17.09.2021 13:56
Автор: ТОВ Київська будівельно-монтажна компанія, Похила Анатолій Анатолійович +380976987080 7979ap@ukr.net