-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
“Капітальний ремонт системи пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу, передавання тривожних сповіщень у будівлі закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 44 поглибленого гуманітарного розвитку Рівненської міської ради за адресою: м. Рівне, вул. Вербова, 40” (ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт та реставрація)
1. Категорія замовника: відповідно до частини четвертої статті 2 Закону України “Про публічні закупівлі”: пункт 3) підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої цієї статті. 2. Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі: інформація міститься у вимогах до предмету закупівлі. 3. Перелік критеріїв та методика оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв: оцінка пропозицій учасників здійснюється за єдиним критерієм - “Ціна”
Торги не відбулися
415 864.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 159.00 UAH
мін. крок: 1% або 4 159.00 UAH
Період оскарження:
20.08.2021 17:50 - 28.08.2021 12:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога
Номер:
6d586fe0f43b4b5386a25449df7874bb
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-20-004955-c.a4
Назва:
Вимога
Вимога:
Відхиляючи пропозицію учасника ТОВ «РЕНОМЕ-ЄВРОБУД» замовник вказав, що учасник не надав підтвердження наявності у нього ліцензії на виконання робіт протипожежного призначення, а щодо залученої субпідрядної організації не надано підтвердження наявності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки.
ТОВ «РЕНОМЕ-ЄВРОБУД» надало у складі тендерної пропозиції декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання робіт підвищеної небезпеки, а також копію ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів, із середніми та значними наслідками від 23 жовтня 2001 року №60-Л.
Також у листі №896 від 01.09.2021 року ТОВ «РЕНОМЕ-ЄВРОБУД» вказало, що до робіт, які підлягають ліцензуванню, буде залучено субпідрядника ТОВ «ЕЛЬ-РОЇ», а також долучено копію відповідної ліцензії на надання послуг та виконання робіт протипожежного призначення і декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання робіт підвищеної небезпеки.
Наведені обставини визнаються замовником.
При цьому у рішенні міститься посилання на те, що у п. 4.6 проекту договору вказано, що за письмовою згодою замовника учасник може залучати для виконання умов Договору субпідрядні організації, що мають відповідні повноваження, встановлені чинним законодавством на будівельні, монтажні, інженерно-вишукувальні роботи, а в п. 4.1. проекту договору сказано, що замовник зобов’язаний узгоджувати перелік субпідрядників, що залучаються учасником, і відхиляти залучення виконавців, які не мають відповідних дозволів на виконання робіт.
Однак, порядок залучення субпідрядних організацій, який визначений проектом договору, може застосовуватися виключно до правовідносин сторін після укладення такого договору. В той же час, умови договору не визначають вимог до учасника, які містяться в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі. Так, відповідно до п. 1 ч. 13 ст. 14 Закону України “Про публічні закупівлі”, замовник відхиляє пропозицію у разі якщо, зокрема, пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Частина 13 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» не містить такої підстави для відхилення тендерної пропозиції як невідповідність пропозиції умовам проекту договору.
За таких обставин, пропозиція учасника ТОВ «РЕНОМЕ-ЄВРОБУД» повністю відповідає вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
На підставі вищевикладеного, прошу надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності пропозиції товариства умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 21.09.2021 18:31
Дата подачі:
21.09.2021 18:31
Вимога
Відкликано скаржником
Вимога
Номер:
779c2b3aa8ef4a9fbc7d2045e8582a59
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-20-004955-c.c3
Назва:
Вимога
Вимога:
Відхиляючи пропозицію учасника ТОВ «РЕНОМЕ-ЄВРОБУД» замовник вказав, що учасник не надав підтвердження наявності у нього ліцензії на виконання робіт протипожежного призначення, а щодо залученої субпідрядної організації не надано підтвердження наявності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки.
ТОВ «РЕНОМЕ-ЄВРОБУД» надало у складі тендерної пропозиції декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання робіт підвищеної небезпеки, а також копію ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів, із середніми та значними наслідками від 23 жовтня 2001 року №60-Л.
Також у листі №896 від 01.09.2021 року ТОВ «РЕНОМЕ-ЄВРОБУД» вказало, що до робіт, які підлягають ліцензуванню, буде залучено субпідрядника ТОВ «ЕЛЬ-РОЇ», а також долучено копію відповідної ліцензії на надання послуг та виконання робіт протипожежного призначення і декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання робіт підвищеної небезпеки.
Наведені обставини визнаються замовником.
При цьому у рішенні міститься посилання на те, що у п. 4.6 проекту договору вказано, що за письмовою згодою замовника учасник може залучати для виконання умов Договору субпідрядні організації, що мають відповідні повноваження, встановлені чинним законодавством на будівельні, монтажні, інженерно-вишукувальні роботи, а в п. 4.1. проекту договору сказано, що замовник зобов’язаний узгоджувати перелік субпідрядників, що залучаються учасником, і відхиляти залучення виконавців, які не мають відповідних дозволів на виконання робіт.
Однак, порядок залучення субпідрядних організацій, який визначений проектом договору, може застосовуватися виключно до правовідносин сторін після укладення такого договору. В той же час, умови договору не визначають вимог до учасника, які містяться в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі. Так, відповідно до п. 1 ч. 13 ст. 14 Закону України “Про публічні закупівлі”, замовник відхиляє пропозицію у разі якщо, зокрема, пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Частина 13 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» не містить такої підстави для відхилення тендерної пропозиції як невідповідність пропозиції умовам проекту договору.
За таких обставин, пропозиція учасника ТОВ «РЕНОМЕ-ЄВРОБУД» повністю відповідає вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
На підставі вищевикладеного, прошу надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності пропозиції товариства умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.09.2021 18:29
Опис причини скасування:
Повторний раз направлено
Дата скасування:
21.09.2021 18:33
Вимога
Відхилено
Вимога щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі у порядку частини 7 статті 14 Закону України "Про публічні закупівлі"
Номер:
acd9fb68533346bc95c6df7a5e04d0ae
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-20-004955-c.a2
Назва:
Вимога щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі у порядку частини 7 статті 14 Закону України "Про публічні закупівлі"
Вимога:
Просимо Вас, усунути порушення під час проведення спрощеної закупівлі UA-2021-08-20-004955-c, шляхом виключення з Вимог до предмета закупівлі вимоги, що суперечить законодавству, обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, яка міститься у п.п. 1.3) п.п. 9.7. пункту 9 Розділу 2 Вимог до предмета закупівлі наступного змісту: «учасник процедури закупівлі повинен надати інформацію в довільній формі про наявність в нього ліцензії на провадження господарської діяльності (згідно з технічною специфікацією, наведеною в Додатку 4) на об'єкт що відноситься до класу наслідків (відповідальності) СС 2 (надати посилання у відкритих джерелах, або копії ліцензій) Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати копію таких ліцензій.»
Зауважуємо, що згідно частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників та рівне ставлення до них, тому оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників ( ч. 5 ст. 14 Закону України "Про публічні закупівлі").
Як встановлено у рішеннях Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, якщо Замовник закуповує послуги із Встановлення системи пожежної сигналізації, у тому числі, з капітального ремонту, то вимога щодо надання учасниками ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів є дискримінаційною та незаконною, зважаючи на наступе.
Надання даного виду послуг регулюється Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852, а саме частина 1 передбачає: " Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення».
Законодавець чітко окреслює те, що перелік даних вимог є вичерпним, а отже, таким, що є чітко визначеним та не може бути зменшений\збільшений.
У статті 7 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" визначено перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, і там є дві окремі позиції - 9) будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, - з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності"; та 13) надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України. Тобто навіть з цих норм вбачається, що йдеться про дві абсолютно різні ліцензії.
Згідно аналізу чинного законодавства вбачається - якщо суб'єкт господарювання не має ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками і бажає надавати послуги і виконувати роботи протипожежного призначення, то він повинен мати виключно ліцензію з монтажу систем пожежогасіння (водяних, пінних, газових, порошкових, аерозольних), систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень, систем протидимного захисту, але - не навпаки.
Тобто суб'єкт господарювання, який надає послуги і виконує роботи протипожежного призначення відповідно до вимог законодавства не зобов’язаний мати ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів.
Якщо вказана вище вимога про надання учасниками ліцензії на провадження господарської діяльності на об'єкт, що відноситься до класу наслідків (відповідальності) СС 2 при закупівлі робіт з Капітального ремонту системи пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу, передавання тривожних сповіщень, буде включена до Вимог до предмета закупівлі Замовника, то взяти участь у закупівлі зможуть лише суб'єкти господарювання, у яких в наявності є ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у яких відсутня така ліцензія.
Таким чином, дії Замовника в частині встановлення у Вимогах до предмета закупівлі наведеної вище вимоги у спосіб, наведений вище, порушують принципи здійснення публічних закупівель, що встановлені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимоги 27.08.2021 21:42
Дата подачі:
26.08.2021 09:27
Вирішення:
Відповідно до п. 9, п. 13 частини 1 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 № 222-VIII ліцензуванню підлягають такі види господарської діяльності:
9) будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, - з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності";
13) надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України.
В п. 14. Технічних вимог до предмету закупівлі Додатку 2 до Вимог до предмету закупівлі зазначено:
«14. Об'єкт відноситься до класу наслідків (відповідальності) СС 2»
Отже, якщо здійснюється будівництво (реконструкція, капітальний ремонт) об’єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) наслідками, то такий вид господарської діяльності підлягає ліцензуванню і учасник в складі пропозиції повинен надати відповідну ліцензію.
Згідно з Технічною специфікацією Додатку 4 до Вимог до предмету закупівлі на об’єкті виконуються роботи протипожежного призначення, які входять до Переліку послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 852, тому учасник повинен мати ліцензію і на такий вид господарської діяльності.
Підставою для вимоги наявності ліцензій в учасника при виконання робіт щодо предмету закупівлі є вищевказаний закон. Закуповуються роботи, а не послуги.
Вимога вилучити пп.1.3) пп. 9.7 п. 9 розділу ІІ «Вимоги до предмета закупівлі» Вимог до предмета закупівлі: «1.3) учасник процедури закупівлі повинен надати інформацію в довільній формі про наявність в нього ліцензії на провадження господарської діяльності (згідно з технічною специфікацією, наведеною в Додатку 4) на об'єкт що відноситься до класу наслідків (відповідальності) СС 2 (надати посилання у відкритих джерелах, або копії ліцензій) Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати копію таких ліцензій.» є безпідставною.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі у порядку частини 7 статті 14 Закону України "Про публічні закупівлі"
Номер:
f5ce2aa14fe04f99bc9ffb0480e8f8f0
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-20-004955-c.a1
Назва:
Вимога щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі у порядку частини 7 статті 14 Закону України "Про публічні закупівлі"
Вимога:
Просимо Вас, усунути порушення під час проведення спрощеної закупівлі UA-2021-08-20-004955-c, шляхом виключення з Вимог до предмета закупівлі вимоги, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, яка міститься у п.п. 9.6. пункту 9 Розділу 2 Вимог до предмета закупівлі, а саме, в частині - Обов’язкового обстеження об’єкту з представником Замовника.
Зауважуємо, що згідно частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників та рівне ставлення до них, тому оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників ( ч. 5 ст. 14 Закону України "Про публічні закупівлі").
Крім того, обстеження об'єкту учасника з замовником до аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, та має ознаки прямої дискримінації, адже замовник та учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, що у свою чергу дає можливість Замовнику (уповноваженій особі) зловживати правом, а саме, на власний розсуд надати перевагу будь-якому учаснику, надати або не надати можливість тому чи іншому учаснику провести обстеження об’єкту.
У відповідності до частини 3 статті 13 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник здійснює процедури закупівлі шляхом використання електронної системи закупівель.
Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій (частина 1 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Додатково повідомляємо, що згідно сталої практики органу оскарження - Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України, вимога щодо обов’язкового обстеження об’єкту до аукціону, вважається дискримінаційною.
Як приклад : 1. Рішення від 13.12.2019 №18550; 2. Рішення від 13.05.2020 № 9264; 3. Рішення від 29.05.2020 № 10669; 4. Рішення від 12.02.2021 № 2596-р/пк-пз.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимоги 27.08.2021 21:40
Дата подачі:
26.08.2021 09:23
Вирішення:
В підпункті 9.6. пункту 9 розділу ІІ «Вимоги до предмета закупівлі» Вимог до предмета закупівлі,
завантажених до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, сказано:
«9. Пропозиція учасника спрощеної закупівлі повинна містити наступні документи:
9.6. Гарантійний лист про те, що учасник має можливість виїзду на об’єкт впродовж двох годин. Обов’язкове обстеження об’єкту з представником Замовника.»
Цей лист надає гарантію Замовнику, що у випадку необхідності здійснення ним контролю виконаних робіт на об’єкті, уповноважена учасником (підрядником) особа прибуде для обстеження об’єкту з представником Замовника не пізніше ніж через дві години.
Такий гарантійний лист учасник подає в складі своєї пропозиції, яка буде відкриватись після проведення аукціону.
Вимоги щодо обов’язкового обстеження об'єкту учасником із замовником до аукціону немає в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогах до предмету закупівлі.
Тому, вважаємо безпідставною вимогу вилучити з тексту підпункту 9.6. слова: «Обов’язкове обстеження об’єкту з представником Замовника»
Статус вимоги:
Відхилено