-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Поточний середній ремонт (влаштування) амортизаційних пристроїв (демпферні системи) на автомобільних дорогах загального користування державного значення М-01 Київ – Чернігів – Нові Яриловичі (на м. Гомель) на км 142+430, 142+795, 162+090, 162+345, 171+216, 171+530, 176+507, Р-56 Чернігів – Пакуль – КПП «Славутич» - Чорнобиль на км 8+090, Чернігівська область
Завершена
3 060 330.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 301.65 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 301.65 UAH
Період оскарження:
20.08.2021 16:37 - 09.09.2021 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга на умови тенедерної документації
Номер:
138918db341e4454a19785f09b8ea35c
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-20-010499-a.c1
Назва:
Скарга на умови тенедерної документації
Скарга:
Товариство з обмеженою відповідальність «Інноваційні системи інфраструктур», що має намір прийняти участь у відкритих торгах згідно до оголошення на веб-сайті https://prozorro.gov.ua: UA-2021-08-20-010499-a, За предметом закупівлі: Поточний середній ремонт (влаштування) амортизаційних пристроїв (демпферні системи) на автомобільних дорогах загального користування державного значення М-01 Київ – Чернігів – Нові Яриловичі (на м. Гомель) на км 142+430, 142+795, 162+090, 162+345, 171+216, 171+530, 176+507, Р-56 Чернігів – Пакуль – КПП «Славутич» - Чорнобиль на км 8+090, Чернігівська область (код за ДК 021:2015: 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт), повідомляє, що 20.08.2021 року Замовник оприлюднив тендерну документацію, яка містить у собі дискримінаційні умови та такі, що порушують законодавство про публічні закупівлі.
Детально проаналізувавши тендерну документацію вищезазначеної закупівлі, було встановлено наявність дискримінаційних положень, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель (Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII ст. 5. Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;) та порушують наше право брати участь у даних торгах згідно встановленого законом порядку.
Відповідно до Тендерної документації Замовника, Додатку 5 п. 3. Учасник повинен надати скановану копію з оригіналу протоколу натурних випробувань конструкції амортизаційного пристрою відповідно до ДСТУ EN 1317-3:2019, а також при поставці амортизаційні системи повинні супроводжуватися паспортом на продукцію, протоколом натурних випробувань (згідно ДСТУ EN 1317-3:2019) та сертифікатом відповідності.
Ми вважаємо, що вимога про встановлення конкретного ДСТУ EN 1317-3:2019 в умовах закупівлі є дискримінаційною, так як:
По-перше, для проведення натурних випробувань в Україні мають бути присутні полігони, лабораторії або інші установи для проведення натурних випробувань дорожніх стримувальних систем. На сьогоднішній день в Україні відсутні суб’єкти, що проводять такі випробування. А тому в Україні отримати такий документ неможливо.
По-друге, відповідно до Наказу ДП "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 19.09.2019 № 286 встановлено прийняти національні стандарти, гармонізовані з європейськими стандартами, методом перекладу з наданням чинності з 01 жовтня 2020 року, але текст ДСТУ EN 1317-3:2019 офіційно перекладено було лише у червні 2021 року. Також зазначаємо, те що дані норми встановлені на території України, не виключає дійсність норм, які були запровадженні до введення в дію вищезазначеного ДСТУ, а саме ДСТУ Б В.2.3-12-2004 (EN1317-1:1998; EN1317-2:1998, EN1317-5:2007+А1:2008);, що також відповідає європейським стандартам і на сьогоднішній день вони продовжують діяти, тому ми вважаємо за необхідне зобов’язати Замовника вимагати стандарти, які діють на території України, а саме: ДСТУ Б В.2.3-12-2004 (EN1317-1:1998; EN1317-2:1998, EN1317-5:2007+А1:2008);
По-третє, проведення натурних випробувань у лабораторії поза межами України наприклад у Польщі, Німеччині, Італії, Новой Зеландії тощо, в умовах діючих обмежень обумовлених карантинними заходами проти SARS-CoV-2 (COVID-19), унеможливлює дотримання вказаних у тендерній документації строків надання протоколу так як ця процедура займає багато часу (від 3 до 6 місяців), а тому і пройти її у термін, який надається на подання пропозицій неможливо.
По-четверте, зауважуємо те, що норма ДСТУ поширюється лише на територію України, так як це Державній Стандарт України, а тому у разі проходження випробувань на території інших країн, протокол натурних випробувань не буде відповідати ДСТУ EN 1317-3:2019 так як даний стандарт запозичений з європейських країн, там він буде відповідати EN 1317-3:2010.
Також, для законності своїх вимог, повідомляємо, що у період 2020-2021 рр. в Україні, після запровадження у 2020 році ДСТУ EN 1317-3 2019 року, Комунальне підприємство "Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Солом"янського району" м.Києва проводило закупівлі за державні кошти, технічними вимогами у яких передбачалось, щоб «Конструкція амортизаційного пристрою («демпферної системи») металевого бар’єрного огородження повинна відповідати ДСТУ Б В.2.3-12-2004.», тобто в Україні вже було надано послуги по влаштуванню амортизаційного пристрою («демпферної системи») по просп. Перемоги в Солом’янському районі м. Києва та по вул. Лугова в Оболонському районі м. Києва, у яких на документальне підтвердження Про що можете ознайомитись, за посиланнями: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-03-000834-a,https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-11-06-003443-a.
Таким чином, можемо зробити висновок, що у разі включення Замовником вимоги про надання документу згідно лише стандарту ДСТУ EN 1317-3:2019, вимоги якого стосовно натурних випробувань неможливо виконати на території України, за умови наявності діючого стандарту ДСТУ Б В.2.3-12-2004 (EN1317-1:1998; EN1317-2:1998, EN1317-5:2007+А1:2008);, створюються умови для недобросовісної конкуренції з боку учасників, які заздалегідь були проінформовані про необхідність підготувати вказаний протокол. Наявність учасників, які заздалегідь були проінформовані про необхідність проведення випробувань поза межами України, вказує в свою чергу, на наявність корумпованої складової між замовником та таким учасником. Чим також порушує норма Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII статті 22 ч.4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Своїми діями, Замовник штучно звужує потенційне коло учасників та унеможливлює прийняття участі учасникам, які є виробниками високоякісної української продукції з більш економічно вигідною ціною, що дозволяє заощадити державні кошти.
Отже, для забезпечення ефективного та прозорого проведення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції
ПРОСИМО:
1.Прийняти нашу скаргу до розгляду.
2.Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, в частині технічних вимог до предмету закупівлі, а саме:
- В Додатку 5 п. 3 «3. Скановану копію з оригіналу протоколу натурних випробувань конструкції амортизаційного пристрою відповідно до ДСТУ EN 1317-3:2019 з наступною інформацією:
- назва організації та місцезнаходження, де проводились натурні випробування;
- назва організації та місцезнаходження, яка була замовником проведення натурних випробувань;
- назва типу продукту, який проходив натурні випробування;
- дата проведення натурних випробувань;
- дата та номер протоколу (звіту) натурних випробувань.»
після слів «ДСТУ EN 1317-3:2019» додати «або протоколу випробувань ДСТУ Б В.2.3-12-2004 (EN1317-1:1998; EN1317-2:1998, EN1317-5:2007+А1:2008); які є чинними на момент подання тендерної пропозиції та будуть чинними до кінця виконання договору» ;
-В останньому абзаці Додатку 5 «При поставці амортизаційні системи повинні супроводжуватися паспортом на продукцію, протоколом натурних випробувань (згідно ДСТУ EN 1317-3:2019) та сертифікатом відповідності» після слів « (згідно ДСТУ EN 1317-3:2019)» додати «або протоколу випробувань ДСТУ Б В.2.3-12-2004 (EN1317-1:1998; EN1317-2:1998, EN1317-5:2007+А1:2008); які є чинними на момент подання тендерної пропозиції та будуть чинними до кінця виконання договору».;
-У Додатку № 6 «ПРОЄКТ ДОГОВОРУ» п 5.6.4 сертифікати відповідності продукції, паспорти на матеріали та устаткування, протокол натуральних випробувань конструкції амортизаційного пристрою відповідно до ДСТУ EN 1317-3:2019;» після слів «ДСТУ EN 1317-3:2019» додати «або протоколу випробувань ДСТУ Б В.2.3-12-2004 (EN1317-1:1998; EN1317-2:1998, EN1317-5:2007+А1:2008); які є чинними на момент подання тендерної пропозиції та будуть чинними до кінця виконання договору» .
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 2.pdf 08.09.2021 16:57
- Скарга UA-2021-08-20-010499-a.rar 08.09.2021 19:21
- Посилання на чинні ДСТУ.docx 08.09.2021 19:56
- ДСТУ Б.В.2.3.-12 2004.pdf 08.09.2021 19:56
- ЗАКОН УКРАЇНИ Про публічні закупівлі.docx 08.09.2021 19:56
- Наказ №286.docx 08.09.2021 19:56
- ЗАКОН УКРАЇНИ Про стандартизацію.docx 08.09.2021 19:56
- Лист з Польської організації про проведення випробувань протягом 3 місяців.pdf 09.09.2021 11:29
- Лист від УкрБудсерт.pdf 09.09.2021 11:57
- ЛИСТ про чинні ДСТУ.pdf 09.09.2021 16:55
- ТОВ ІННОВАЦІЙНІ СИСТЕМИ ІНФРАСТРУКТУР Лист 290 про сертифікацію.PDF 09.09.2021 17:42
- рішення від 10.09.2021 № 20647.pdf 13.09.2021 12:00
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.09.2021 17:06
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
13.09.2021 12:01