-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Персональний комп’ютер (ноутбук) для Нової Української школи
Торги не відбулися
645 230.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 226.15 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 226.15 UAH
Період оскарження:
20.08.2021 14:46 - 03.09.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Тема 1
Номер:
2f124470a3964395b98ab72b45018ff3
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-20-008280-a.c2
Назва:
Тема 1
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист (лист від виробника), повідомляємо наступне.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Щодо легальної та ліцензійної операційної системи WINDOWS, варто зауважити, що компанія Microsoft розробила спеціальні наклейки, які клеяться на сам ПК або ноутбук і позначають, що на ньому встановлена офіційна копія Windows. Таку наклейку практично неможливо підробити - у неї є багато захисних елементів, а також на самій етикетці міститься значна кількість розпізнавальних знаків (голографічне зображення, голографічний мікротекст і оптично-змінну фарбу). На самому сертифікаті присутній серійний код і ключ продукту.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь № 521.pdf 26.08.2021 14:36
Дата подачі:
23.08.2021 15:50
Вирішення:
На наявну в електронній системі закупівель Вимогу про усунення порушення (Номер вимоги: UA-2021-08-20-008280-a Дата подання: 23серпня 2021 15:50) на закупівлю – Персональний комп’ютер (ноутбук) для Нової Української школи (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 30230000-0 Комп’ютерне обладнання). Відділ освіти Барської міської ради (далі - замовник) повідомляє наступне.
У своєму зверненні ви аргументуєте даний факт тим, що норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Просимо звернути увагу на важливий факт, який передбачений Законом України про «Про захиствіднедобросовісноїконкуренції». Відповідно до його положень, неправомірним є використання імені, комерційного (фірмового) найменування, торговельної марки (знака для товарів і послуг), рекламних матеріалів, оформлення упаковки товарів та періодичних видань, інших позначень без дозволу (згоди) суб'єкта господарювання, який раніше почав використовувати їх або схожі на них позначення у господарській діяльності, що призвело чи може призвести до змішування з діяльністю цього суб'єкта господарювання.Порушення ст. 5 Закону, що передбачає неправомірне використання товару іншого виробника є введення у господарський обіг під своїм позначенням товару іншого виробника шляхом змін чи зняття позначень виробника без дозволу уповноваженої на те особи та порушення ст. 6 Закону, що передбачає копіювання зовнішнього вигляду виробу (відтворення зовнішнього вигляду виробу) іншого суб'єкта господарювання і введення його у господарський обіг без однозначного зазначення виробника копії, що може призвести до змішування з діяльністю іншого суб'єкта господарювання.
В такому разі лист авторизації є гарантією підтвердження факту добросовісної конкуренції та факту представництва Учасника від виробника або офіційного представника.
Окрім того, відповідно Закону України “Про публічні закупівлі” Замовник має чіткий перелік документів, які необхідні бути у тендерній пропозиції, та залишає за собою право, відповідно потреби, вимагати інші документи, які визначаються виключно у тендерній документації закупівлі. В такому разі, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Враховуючи вищезазначене, дана умова про надання листів авторизації від виробника не порушує законодавство України у сфері публічних закупівель, не є дискримінаційною, та не створює перешкод для участі у процедурі закупівель жодному з потенційних учасників, який насправді має можливість гарантовано поставляти якісне обладнання, що є предметом даної закупівлі. Замовником дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, забезпечено вільний доступ необмеженого кола потенційних постачальників товару до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у закупівлі. Замовник не вбачає порушення або дискримінації чи незаконного та такого, що значно обмежує коло потенційних учасників.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога на усунення дискримінаційних умов.
Номер:
33d350a81c7042f082526589bb5f5349
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-20-008280-a.a1
Назва:
Вимога на усунення дискримінаційних умов.
Вимога:
Шановний Замовник! Опис вимоги у прикріпленому файлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога на усунення дискримінаційних умов.pdf 21.08.2021 11:39
- Відповідь №520.pdf 26.08.2021 14:31
Дата подачі:
21.08.2021 11:39
Вирішення:
Шановний учаснику, ми уважно ознайомились із вимогою, яку ви висуваєте стосовно закупівлі відділу освіти Барської міської ради з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Просимо звернути увагу, що відповідно Закону України “Про публічні закупівлі” Замовник має право, відповідно потреби, вимагати документи, які зазначаютьсяу тендерній документації закупівлі. Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
В тендерній документації Замовник просить Учасника надати копію листа від виробника або його офіційного представника в Україні спеціалізованого програмного забезпечення (електронні підручники, що відповідають стандарту МОН України), який підтверджує статус учасника як партнера виробника (правовласника), із зазначенням найменування замовника, номера оголошення в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника.) В даній вимозіЗамовник залишає за собою право на придбання товару належної якості та отримання інформації про цей товар (ресурс), відповідно ст. 6 ЗУ “Про захист прав споживачів”, а тому продукції можливе лише за умови чіткого визначення її параметрів. Постачання товару від постачальника або його офіційного представника надає Замовнику забезпечення його права на отримання товару належної якості, відповідно статті закону, що зазначений вище.
Замовник вбачає, що електронні підручники, що відповідають стандарту МОН України, (проінстальовані на комп'ютер учителя) будуть систематизовані, у цілодобовому доступі до них, навіть незалежно від наявності мережі інтернет, що в свою чергу забезпечить оптимізацію часу і ресурсів на пошук безкоштовних аналогів в мережі інтернет, у результаті чого значно заощадить час, який доцільно спрямувати на освітню навчальну діяльність з учнями, або підготовці до занять. Окрім того підписка на електронну бібліотеку термін дії ліцензії якої не менше 12 місяців, забезпечить визначене право Замовника протягом навчального року.
У ст. 3.п.4, ЗУ "Про освіту" йдеться про доступ до наукових та інформаційних ресурсів, у тому числі в мережі Інтернет, електронних підручників та інших мультимедійних навчальних ресурсів у порядку, визначеному законодавством. У тендерній документації Замовника визначено необхідність у електронних підручниках які проінстальовані конкретно на комп'ютер учителя, при цьому не обмежує право користуватись інтернет ресурсами під час навчального процесу, а тому Замовник у вимогах своєї тендерної документації не порушує Закон України “Про освіту”.
Просимо звернути увагу, що, відповідно ст. 44 ГКУ, Ви як Учасник процедури, маєте вільне право вступати у господарські відносити з будь-якими виробниками товарів, або бути іх офіційними представниками та відповідно співпраці з даними виробниками на вільній основі отримувати листи підтвердження з копіями інших документів, щодо офіційної співпраці та представництва.
Враховуючи вищезазначене, дана умова про надання листів авторизації від виробникаабойогоофіційногопредставництване порушує законодавство України у сфері публічних закупівель, не є дискримінаційною, та не створює перешкод для участі у процедурі закупівель жодному з потенційних учасників, який насправді має можливість гарантовано поставляти якісне обладнання, що є предметом даної закупівлі. Замовником дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, забезпечено вільний доступ необмеженого кола потенційних постачальників товару до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у закупівлі. Замовник не вбачає порушення або дискримінації чи незаконного та такого, що значно обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі відповідно до ст. 5 Закону, оскільки даний документ може отримати не лише один постачальник. Тому було прийнято рішення про відхилення вимоги Учасника.
Статус вимоги:
Відхилено