• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Вироби медичного призначення (Суха медична плівка DRYSTAR DT 5.000I B 20x25см №100) НК 024:2019: 63183 Медична плівка для принтера

Товар

Завершена

176 040.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 880.20 UAH
Період оскарження: 19.08.2021 11:42 - 02.09.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: 0e83310b21bc4f2795ae28e7bbb25416
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-19-004884-a.b1
Назва: Вимога
Вимога:
Шановний Замовнику! Згідно Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон про закупівлі), закупівлі здійснюються за такими, серед іншого, принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; запобігання корупційним діям і зловживанням. Однак Документація в чинній редакції складена з порушенням основних принципів публічних закупівель та інших норм, визначених Законом про закупівлі. Пунктом 2 таб. «Інформація про технічні та якісні характеристики предмету закупівлі», Додатку №1 Вашого Оголошення до Документації передбачена вимога, згідно якої «Надати оригінал гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера дистриб’ютора уповноваженого на це виробником (надати підтверджуючі документи), яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості зі строками придатності та в терміни, визначені документацією торгів та пропозицією учасника торгів.». Cлід відзначити, що приймаючи до уваги сталу ділову практику у відносинах з дистрибуції медичних виробів, в т.ч. у сфері рентгенологічних досліджень, отримати від виробника (або його офіційного представника) гарантійний лист може лише обмежене коло суб’єктів господарювання, що пройшли процедуру «авторизації» у такого виробника (представника) та/або мають прямі договірні відносини з виробником (представником), тобто коло таких господарюючих суб’єктів, зазвичай, заздалегідь визначено та обмежено. Тобто цією вимогою порушуються одні з ключових принципів здійснення закупівель, а саме – добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників. З урахуванням вищенаведеного, з метою приведення документації у відповідність до вимог чинного законодавства та усунення вимог, що призводять до дискримінації учасників, як зазначено вище, вимагаємо: - виключити пункт 2 таб. «Інформація про технічні та якісні характеристики предмету закупівлі», Додатку №1 Вашого оголошення, що містить вищезгадані умови про надання гарантійного листа від виробника. У випадку ігнорування даної вимоги будемо вимушені звернутися до компетентних державних органів, в т.ч. що здійснюють контроль за використанням бюджетних коштів, та до органу оскарження.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Доброго дня! Дякуємо за запитання.Щодо вимоги про виключення пункт 2 таб. «Інформація про технічні та якісні характеристики предмету закупівлі», Додатку №1. Обгрунтовуючи цю вимогу автор посилається на порушення принципу недискримінації учасників закупівель. Звертаємо увагу на те, що відповідно до статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі", такі закупівлі ґрунтуються у тому числі на принципі максимальної ефективності. При закупівлі за бюджетні кошти важливо усвідомлювати не тільки необхідність економії, але й ефективність закупівлі. Відсутність зваженого підходу до формування технічних вимог може призвести до закупівлі менш якісного предмету закупівлі, що в подальшому матиме наслідком низьку ефективність закупівлі. У даному випадку предмет закупівель – вироби медичного призначення, безпосередньо пов’язані із дослідженнями стану здоров’я пацієнтів, за результатами якого призначається відповідне лікування. Тобто, від якості предмету закупівель залежить життя і здоров’я людей. Закупівля товару низької якості може призвести до подальшої неможливості його використання під час діагностики захворювань пацієнтів та, як наслідок, проведення нової закупівлі аналогічного товару, що у свою чергу призведе до порушення таких принципів публічних закупівель як максимальна економія та ефективність. Так, з метою запобігання закупівлі неякісного або навіть фальсифікованого товару, замовником було прийнято рішення про встановлення умови щодо надання гарантійного листа визначеного змісту. При цьому, гарантійний лист учасником закупівель може бути надано не лише від виробника, а й від його офіційного представника, філії, дилера чи дистриб’ютора, що дає потенційним учасникам широкий вибір можливого автора такого документу. Також звертаємо увагу на те, що автором вимоги не наведено конкретних обставин, які б завадили саме йому отримати гарантійний лист про який йдеться у пункті 2 Додатку № 1 до Оголошення, або про те, яким чином дана умова обмежує його можливість прийняти участь у процедурі закупівлі. Також, під час здійснення дослідження українського ринку рентгенографічної (термографічної) продукції, встановлено, що товарні позиції, зазначені у Тендерній документації, можуть бути представлені продукцією різних виробників, що необмежене одним господарюючим суб'єктом , а саме: торгівельною маркою Agfa N.V. (Агфа НВ), як виробника принтерів DRYSTAR 5302 та Приватним підприємством «Фірма «ОНІКО» та іншими учасниками ринку (уповноважені представники в Україні).
Статус вимоги: Відхилено