• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Паливні брикети з лузги соняшника

Торги не відбулися

256 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 282.50 UAH
Період оскарження: 18.08.2021 15:10 - 30.08.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга в АМКУ

Номер: 392c9875ee6a452baf92d8f4ac6e9a0d
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-18-009942-a.c1
Назва: Скарга в АМКУ
Скарга:
Орган оскарження: Антимонопольний комітет України Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ, 03035 Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «ВК «КОРНА» код ЄДРПОУ 43510456 Адреса: Запорізька обл., місто Запоріжжя провул. Грізний, буд. 4, 69001 електронна пошта: korna_zp@ukr.net телефон: +38096 808 44 69 Замовник: КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА "ФІНАНСОВО - ГОСПОДАРСЬКА ГРУПА З ЦЕНТРАЛІЗОВАНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ ЗАКЛАДІВ ТА УСТАНОВ ОСВІТИ ЧАПЛИНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ" код ЄДРПОУ 38232158 Адреса: 75200, Україна , Херсонська обл., смт Чаплинка, вул. Паркова, 38 Тел:+380553822341 електронна пошта: chapfgg2012@ukr.net Підстави подання скарги: Неправомірне рішення Замовника щодо відхилення пропозиції ТОВ «ВК «КОРНА» Номер закупівлі та назва предмету закупівлі UA-2021-08-18-009942-а Паливні брикети з лузги соняшника ДК 021:2015: 15410000-5 Сирі олії та тваринні і рослинні жири (ДК 021: 15413000-6 Тверді залишки рослинних жирів та олій) Дотримання строку подання скарги Скарга подається у строк, визначений ч.8 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» Про порушення своїх прав «ВК «КОРНА» дізналося – 09.08.2021р. СКАРГА Замовником торгів є КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА "ФІНАНСОВО - ГОСПОДАРСЬКА ГРУПА З ЦЕНТРАЛІЗОВАНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ ЗАКЛАДІВ ТА УСТАНОВ ОСВІТИ ЧАПЛИНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ"/код ЄДРПОУ 38232158/ (далі - Замовник) було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2021-08-18-009942-а. Товариство з обмеженою відповідальністю «ВК «КОРНА» (далі — ТОВ «ВК «КОРНА», Учасник, Скаржник) приймає участь у процедурі закупівлі Паливні брикети з лузги соняшника ДК 021:2015: 15410000-5 Сирі олії та тваринні і рослинні жири (ДК 021: 15413000-6 Тверді залишки рослинних жирів та олій) та згідно тендерної документації подало тендерну пропозицію. Замовником за результатами розгляду документів Учасника закупівлі було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВК «КОРНА» (протокол № 4 від 16.09.2021 року). Не погоджуємося з таким рішенням Замовника, оскільки вважаємо, що Замовник при його прийнятті порушив вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), та тим самим порушив права і законні інтереси Скаржника як учасника процедури закупівлі. Обґрунтування скарги: Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету № 4 від 16.09.2021 року (далі – Протокол) Замовником було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВК «КОРНА», при цьому Замовником не було дотримано вимог Закону при прийняття такого рішення, з огляду на наступне. 1. В п. 1 Протоколу Замовником зазначено, що «банківська гарантія Учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «ВК «КОРНА», код ЄДРПОУ: 43510456 містить посилання на номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, а саме: відкриті торги з публікацією англійською мовою, що не відповідає умовам тендерної документації.» Категорично не погоджуємося з таким висновком, зважаючи на таке. У п.2 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» Тендерної документації Замовником встановлено умови до тендерного забезпечення, зокрема, встановлено: «Вид забезпечення тендерної пропозиції – Електронна банківська гарантія з обслуговуючого банку (оформлена відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 р. № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» (гарантія повинна відповідати вимогам законодавчих та нормативно-правових актів). Розмір забезпечення тендерної пропозиції – не перевищує 3% очікуваної вартості закупівлі – 7 000,00 (сім тисяч грн. 00 коп.) Застереження щодо випадків, у разі якщо забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику - Кошти, що надійшли як забезпечення тендерної пропозиції (у разі якщо вони не повертаються учаснику), підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а у разі здійснення закупівлі юридичними особами (їхніми об’єднаннями) не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок таких юридичних осіб (їхніх об’єднань). Крім того, Банківська гарантія повинна бути оформлена з грошовим покриттям. На підтвердження наявності грошового покриття надається довідка з банку про залишок коштів на рахунку або інший документ банку. Тендерні пропозиції, що не супроводжуються забезпеченням тендерної пропозиції та у відсутності документу підтверджуючого наявність грошового покриття або забезпечення тендерної пропозиції оформлені не у відповідності з умовами тендерної документації викладеними відхиляються Замовником. У разі якщо тендерні пропозиції подаються стосовно частини предмета закупівлі (лота), розмір забезпечення тендерної пропозиції встановлюється замовником відповідно до очікуваної вартості предмета закупівлі щодо кожної його частини (лота). Строк дії забезпечення тендерної пропозиції повинен відповідати строку, протягом якого тендерні пропозиції є дійсними.» Саме на виконання цих умов Учасником в складі своєї тендерної пропозиції було надано Банківську гарантію «файли «БГ 6844.zip» та «Справка покриття 6844.zip». Слід зауважити, що у Банківській гарантії вказана вся інформація, що дозволяє ідентифікувати процедуру закупівлі в якій її надано та яка унеможливлює її неоднозначне розуміння чи тлумачення. Так, у Банківській гарантії правильно та однозначно, зокрема, вказано: номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, інформацію щодо тендерної документації, посилання на веб-сайт інформаційно-телекомунікаційної системи "PROZORRO" тощо, які є унікальними і неповторними, та дозволяють ідентифікувати кожну конкретну процедуру закупівлі. Більше того, у Банківській гарантії Банком у графі «Інформація щодо тендерної документації» чітко вказано назва тендерної документації, назву процедури закупівлі: відкриті торги та всі необхідні реквізити - «ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ на закупівлю Паливні брикети з лузги соняшника ДК 021:2015: 15410000-5 Сирі олії та тваринні і рослинні жири (ДК 021: 15413000-6 Тверді залишки рослинних жирів та олій) за процедурою “відкриті торги” в порядку Закону України “Про публічні закупівлі” №922-VIII від 25.12.2015 року зі змінами»; у графі «Номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі» Банком вірно вказано саме номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі та веб-сайт інформаційно-телекомунікаційної системи "PROZORRO" https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-08-18-009942-a, ID у ЦБД 0004e0c9df0347919ffea489ac857444. При цьому у зв’язку із допущенням Банком технічної описки випадково зазначено «…з публікацією англійською мовою…». Також, на підтвердження виконання умов забезпечення тендерної пропозиції учасником надано довідку про наявність грошового покриття, а саме про залишок коштів на рахунку для внесення коштів грошового забезпечення (покриття). Цією довідкою АТ «РВС БАНК» підтверджено, що Банківська гарантія обліковується як зобов’язання Банку на відповідних рахунка, а також, що Банківська гарантія надана на умовах грошового забезпечення (покриття) (відкрито рахунок для внесення коштів грошового забезпечення (покриття) UA433390720000029328093552002) для участі у зазначених відкритих торгах на закупівлю Паливні брикети з лузги соняшника ДК 021:2015: 15410000-5 Сирі олії та тваринні і рослинні жири, оголошення про проведення відкритих торгів UA-2021-08-18-009942-a, які оголосила КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА «ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ГРУПА З ЦЕНТРАЛІЗОВАНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ ЗАКЛАДІВ ТА УСТАНОВ ОСВІТИ ЧАПЛИНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ», Код за ЄДРПОУ 38232158, Місцезнаходження: 75200, Херсонська обл., Чаплинський р-н, смт. Чаплинка, вул. Паркова, будинок 38. Cтрок дії наявного на рахунку Принципала грошового забезпечення (покриття грошовою масою) є не меншим, ніж строк дії банківської гарантії №6844-21Г від 02.09.2021 року, під яку надано Принципалом це грошове забезпечення (покриття грошовою масою), а саме по 03.12.2021 року включно. Станом на 02.09.2021 на рахунку UA433390720000029328093552002 залишок коштів становить 7000,00 грн. (Сiм тисяч гривень 00 копiйок) , цифровий код валюти – 980. Грошове покриття надане на підставі Договору про надання банківської гарантії Д-6844-21Г від 31.08.2021 та не виступає забезпеченням за будь-якими іншими зобов’язаннями Принципала. На звернення Скаржника Банком - АТ «РВС БАНК» надано лист-запевнення щодо підтвердження взятих на себе зобов’язань згідно із умовами гарантії, а також, що Банківська гарантія не містить умов, які б ускладнювали виплату по Банківській гарантії та у разі настання гарантійного випаду, передбаченого Банківською гарантією, і надання Бенефіціаром вимоги про сплату за Банківською гарантією, що становить належне представлення, АТ «РВС БАНК» буде здійснена така виплата, відповідно до умов Банківської гарантії. (сканована копія листа додається). З представлених документів можна зробити єдиний правильний висновок, що Банківська гарантія та Довідка про грошове покриття видані на виконання умов забезпечення тендерної пропозиції Скаржника у процедурі закупівлі - відкриті торги UA-2021-08-18-009942-a, які оголосив Замовник, а допущення Банком малозначної технічної описки у Банківській гарантії не впливає на чинність та дійсність Гарантії, не є підставою для визнання її недійсною, чи такою, що не підлягає виконанню. Таким чином, Скаржником повністю виконано вимоги Тендерної документації щодо підтвердження виконання умов забезпечення тендерного забезпечення, а тому рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника на підставі абз. 4 ч.1 ст. 31 Закону не відповідає встановленим обставинам. Разом з тим, слід наголосити, що у відповідності до вимог абз. 4 п.1 ч.1 ст. 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону. Замовником у Протоколі №4 від 16.09.2021р. не наведено жодного факту надання Скаржником недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону, а тому рішення Замовника в цій частині не відповідає дійсним обставинам та є незаконним, що свідчить про порушення Замовником вимог Закону при прийнятті оскаржуваного рішення, прийняття абсолютно надуманого та необґрунтованого рішення та застосування дискримінаційного підходу до розгляду тендерної пропозиції Скаржника, чим порушено вимоги ст. 5 Закону. 2. Замовником прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника через відсутність повного тексту документу, що підтверджує повірку вагового обладнання, а також через те, що цей документ складений російською мовою, а перекладу на українську Скаржником не надано у складі тендерної пропозиції. Відповідно до вимог Додатку 2 до Тендерної документації «Кваліфікаційні критерії до учасника відповідно до статті 16 Закону та спосіб їх документального підтвердження.» Учасник має надати Документи, які підтверджують відповідність Учасника встановленим у ст. 16 Закону кваліфікаційним критеріям, зокрема, щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази. На підтвердження відповідності цьому кваліфікаційному критерію Учасником надаються довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази в довільній формі та документи, які підтверджують право користування зазначеним обладнанням. Скаржником на підтвердження відповідності цьому кваліфікаційному критерію у складі своєї тендерної пропозиції було надано файли «4.1 – Довідка про МТБ.pdf» та «2.5-Довідка про зважування. pdf», адже обидва документи містять інформацію про вагове обладнання, що використовуватиметься Учасником під час виконання умов договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі, зокрема, документи, які підтверджують право користування зазначеним обладнанням та справність цього обладнання. З огляду на те, що Закон зобов’язує Учасника процедури закупівлі довести свою відповідність кваліфікаційним критеріям встановленим Замовником у Тендерній документації, то в разі наявності невідповідностей в документах тендерної пропозиції Учасника, Замовник у відповідності до вимог ч. 16 ст. 29 Закону розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, зокрема, у тих, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону. Згідно з ч. 9 ст.26 Закону Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Зважаючи на викладене, Замовник не надавши Скаржнику можливості виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги ч. 16. ст. 29 Закону та ч.9 ст. 26 Закону. Більше того, Замовник, зазначаючи у рішенні про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, про те, що «тендерна пропозиція Скаржника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації» не зазначає яким саме умовам технічної специфікації та яким саме вимогам щодо предмета закупівлі не відповідає тендерна пропозиція Скаржника. Разом з тим, Замовник на підтвердження свого рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника посилається, зокрема, на абз. 1 п.2 ч.1 ст. 31 Закону, однак вказана норма Закону взагалі не містить жодної підстави для відхилення тендерних пропозицій учасників. Тобто, посилання Замовника на вищевказану норму Закону, як на правову підставу прийнятого рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника є незаконним, що свідчить про порушення Замовником вимог Закону при прийнятті оскаржуваного рішення, прийняття абсолютно надуманого та необґрунтованого рішення та застосування дискримінаційного підходу до розгляду тендерної пропозиції Скаржника, чим порушено вимоги ст. 5 Закону. Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду тендерної пропозиції Скаржника та необґрунтовано відхиливши його тендерну пропозицію, Замовник порушив право Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд його пропозиції як найбільш економічно вигідної пропозиції, що стало наслідком прийняття незаконного рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника. Зазначені дії Замовника є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципу недискримінація учасників, принципу об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Виходячи з вищевикладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, Вимоги Скаржника: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити порушення законодавства під час здійснення Замовником процедури закупівлі (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2021-08-18-009942-а. 3. Зобов’язати Замовника СКАСУВАТИ рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВК «КОРНА» (протокол № 4 від 16.09.2021 року). 4. Зобов’язати Замовника ПРИЙНЯТИ рішення про визначення переможцем процедури закупівлі - ТОВ «ВК «КОРНА» Перелік документів, що підтверджують наявність порушених Замовником прав та охоронюваних інтересів Скаржника: 1. Протокол Замовника № 4 від 16.09.2021 року 2. Файли «БГ 6844.zip» 3. Файли «Справка покриття 6844.zip» 4. Довідка з Банку від 23.09.2021р. 5. Файл «4.1 – Довідка про МТБ.pdf» 6. Файл «2.5-Довідка про зважування. pdf» З повагою Директор ТОВ «ВК «КОРНА» А.К. Марков
Дата розгляду скарги: 08.10.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.09.2021 19:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 13.10.2021 16:43
Дата виконання рішення Замовником: 20.10.2021 10:13
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення органу оскарження виконано
Автор: ТОВ "ВК"КОРНА", Марков Андрій Костянтинович +380634221909 korna-zp@ukr.net