-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Фотоапарати
Завершена
417 342.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 086.71 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 086.71 UAH
Період оскарження:
17.08.2021 17:35 - 30.08.2021 00:00
Вимога
Відхилено
1
Номер:
426e120307d84e27b8e62869d1e14cfd
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-17-011125-a.c1
Назва:
1
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист, повідомляємо наступне.
Згідно із загальними принципами господарювання за статтею 6 Господарського кодексу України та статті 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує участь тих, хто таких відносин із виробником продукції не мають.
Даний висновок також підтверджується рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (ідентифікатор закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (ідентифікатор закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні (тощо) стосунки саме з виробником.
Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.08.2021 09:10
Вирішення:
Шановний учаснику. З приводу вашого питання повідомляємо наступне. Предметом даної закупівлі є обладнання, яке має чітко технічно та якісно виконувати свої функції. Відтак, замовник має уникати недобросовісних постачальників та поставки неякісного товару. Вимоги документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначалися замовником виходячи зі специфіки предмета закупівлі з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та законодавства в цілому. Авторизаційний лист надає підтвердження постачання товару в Україну офіційно, зі сплатою всіх податків та зборів та унеможливлює закупку контрафактного товару, на який не розповсюджується гарантія від виробника в Україні та, відповідно, не надає можливості гарантійного обслуговування в авторизованих сервісних центрах на території України. Авторизаційний лист від виробника підтверджує гарантійне обслуговування товару, що є предметом закупівлі, яке буде проводитися в авторизованих сервісних центрах на території України – безкоштовно. Авторизаційний лист від виробника підтверджує офіційне надходження товару. Звертаємо Вашу увагу, що зазначений лист може бути виданий не лише виробником, але й офіційним представником виробника - це правовідношення, відповідно до якого одна сторона (представник) на підставі набутих нею повноважень виступає і діє від імені іншої особи, яку представляє, створюючи, змінюючи чи припиняючи безпосередньо для неї цивільні права та обов’язки. Отже, представником вважається юридична особа, яка діє в інтересах іншої особи, тобто комерційним представництвом вважають розповсюдження, реалізацію та рекламування продукції на користь третьої особи. Надання авторизаційного листа, який адресований замовнику торгів з вказанням номеру закупівлі, в якому буде підтверджено партнерський статус учасника підтверджує можливість поставки Учасником товару у відповідній кількості, якості та у визначені терміни, зазначені у даній тендерній документації. Крім того, лист повинен містити інформацію про підтвердження відповідної гарантійної підтримки на товар, який є предметом закупівлі, що важливо для гарантійного обслуговування товару. Отже, вимога надати авторизаційний лист не звужує коло потенційних учасників торгів, а лише гарантує, що товар Замовнику буде поставлено у відповідній кількості, якості та у визначені терміни, зазначені у даній тендерній документації. На сьогодні Замовнику не відомо жодного випадку відмови виробника або офіційного представника у наданні «авторизаційного листа» учасникам торгів. Одним з принципів здійснення публічних закупівель відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» є максимальна економія та ефективність. Згідно до статті 5 Закону Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у закупівлях на рівних умовах. Крім того, відповідно до частини першої ст. 43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами. Отже, зазначена вимога не порушує законодавство України у сфері публічних закупівель, та не створює перешкод для участі в процедурі закупівель жодному з потенційних учасників, а лише мінімізує ризики щодо закупівлі замовником неякісного та контрафактного товару.
Статус вимоги:
Відхилено