• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

33600000-6 «Фармацевтична продукція» (Адваграф капс.1 мг (Tacrolimus),Програф капс. 1 мг (Tacrolimus),Сандиммун неорал капс.мягк.25мг(Ciclosporin),Сандиммун неорал капс.мягк.50мг(Ciclosporin),Сандиммун неорал капс.мягк.100мг(Ciclosporin),Селсепт капс.250 мг (Мycophenolic acid),Міфортик капс.180 мг (Мycophenolic acid)Екворал 100 мг(Ciclosporin))

Місцезнаходження замовника: вул. Шпитальна,4, м. Тернопіль 46006, Україна категорія: підприємство, зазначено у пункті 3 частини 1 статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі". Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції: відповідно до вимог пункту 7 Розділу 1 тендерної документації

Завершена

462 340.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 312.00 UAH
Період оскарження: 17.08.2021 15:06 - 30.08.2021 00:00
Вимога
Вирішена

Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог

Номер: 521a75a2a8ae4773bebd40160111b9ac
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-17-001887-c.c1
Назва: Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику, відповідно до пункту 3 Медико-технічних вимог до предмета закупівлі, викладених у Додатку №4 до тендерної документації, інформація про відповідність запропонованих учасником товарів медико-технічним та якісним вимогам тендерної документації має бути підтверджена, зокрема, наступними документами: – оригінал листа авторизації від виробника (представництва, філії виробника, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким виробник підтверджує можливість поставки предмету закупівлі цих торгів із строками придатності та якісними характеристиками, визначеними цією документацією, та пропозицією учасника торгів. Авторизаційний лист виробника повинен включати: повну назву учасника, назву предмету закупівлі та повинен адресуватися замовнику торгів. Допускається надання гарантійного листа учаснику з боку офіційного дистриб’ютора або іншого представника виробника, при цьому учасник повинен надати копію документу з боку виробника про повноваження такого офіційного дистриб’ютора; Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. З урахуванням даного, вважаємо, що дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасників, пов'язані з їх участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону, оскільки значно звужують коло учасників, так як за таких умов взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні та інші відносини саме з виробником, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання. Крім того, варто зазначити, що безпосередньо сам виробник являється зареєстрованою у встановленому порядку юридичною особою та суб’єктом господарювання, що крім виготовлення продукції може займатися і її реалізацією, зокрема шляхом участі в публічній закупівлі. За таких обставин учасники, які не являються виробниками продукції, об’єктивно не матимуть можливості брати участь у процедурі закупівлі, а безпосередньо виробники перебуватимуть в більш привілейованому становищі, що прямо заборонено відповідно до законодавства про публічні закупівлі. В свою чергу, учасник може мати в наявності продукцію відповідно до предмета закупівлі на підставі раніше укладених угод, а отже об’єктивно не потребує отримання будь-яких гарантійних або авторизаційних листів від виробника, оскільки фактично має можливість поставити товар у кількості, в асортименті, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією. Зокрема, звертаємо Вашу увагу на те, що вимога щодо надання гарантійного листа від виробника була визнана дискримінаційною Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №9702-р/пк-пз від 19.09.2018 року. До того, Міністерством охорони здоров'я спільно з Міністерством економічного розвитку і торгівлі України було підготовлено низку рекомендацій для закупівельників лікарських засобів, які викладені у спільному листі N 01.7/33810 від 19.12.2018 (http://moz.gov.ua/uploads/1/9246-moz_mert.pdf). Документ був розроблений на виконання рекомендацій Антимонопольного комітету України щодо захисту і формування конкурентного середовища в сфері закупівель лікарських засобів. До розробки рекомендацій були залучені відповідні департаменти МЕРТ і МОЗ, які мають значний досвід в організації публічних закупівель, а також ГО «Центр протидії корупції», «Трансперенсі Інтернешнл». У відповідності з пунктом 8 даних рекомендацій вимогу щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника лікарського засобу про можливість поставки лікарського засобу у визначені строки визнано такою, що не гарантує своєчасного постачання лікарських засобів та в окремих випадках може спричинити дискримінацію потенційних учасників процедури закупівлі. З урахуванням вищенаведеного, просимо Замовника усунути наведені вище дискримінаційні умови шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, а саме виключити з Додатку №4 до тендерної документації вимогу, відповідно до якої для підтвердження відповідності запропонованих учасником товарів медико-технічним та якісним вимогам тендерної документації він має надати «оригінал листа авторизації від виробника (представництва, філії виробника, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким виробник підтверджує можливість поставки предмету закупівлі цих торгів із строками придатності та якісними характеристиками, визначеними цією документацією, та пропозицією учасника торгів. Авторизаційний лист виробника повинен включати: повну назву учасника, назву предмету закупівлі та повинен адресуватися замовнику торгів. Допускається надання гарантійного листа учаснику з боку офіційного дистриб’ютора або іншого представника виробника, при цьому учасник повинен надати копію документу з боку виробника про повноваження такого офіційного дистриб’ютора;», або, задля сприяння розвитку здорової конкуренції, доповнити дану вимогу можливістю надання учасниками альтернативних гарантій на кшталт: «або учасник повинен підтвердити відповідність запропонованих ним товарів медико-технічним та якісним вимогам тендерної документації шляхом надання відповідних документів (договір/або накладна/або акт приймання-передачі), додатково такі учасники повинні надати гарантійного листа, яким підтверджують можливість поставки даного товару у кількості, в асортименті, зі строками придатності та в терміни, визначені замовниками торгів».
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Вимогу задоволено. Внесено зміни до тендерної документації
Статус вимоги: Задоволено