• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015 код 79710000-4 — Охоронні послуги (послуги з фізичної охорони території, майна та громадського порядку КНП «Міська дитяча лікарня № 5» ЗМР, за адресою: м. Запоріжжя, вул. Новгородська, буд. 28 А) (ДК 021:2015 код 79713000-5 Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони)

Детальныше опис та кількість послуг закупівлі наведено у тендерній документації

Торги відмінено

666 288.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 331.44 UAH
Період оскарження: 17.08.2021 14:39 - 29.08.2021 00:00
Вимога
Є відповідь

Дискримінаційна вимога

Номер: e55bb2c34fe24cd99f56812cf1414208
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-17-007334-a.c1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовнику! В додатку 3 до Тендерної документації (ТД) “Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі...”, п. 2.2. міститься вимога про подання учасником в складі тендерної пропозиції копії діючого договору з Управління поліції про терміновий виїзд наряду реагування за адресою розташування об’єкту Замовника. Вважаємо цю вимогу такою, що не відповідає законодавству з охоронної діяльності та окремим нормативним документам, що регламентують діяльність підрозділів поліції. Відповідно до Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності (Затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960), розділ “Організаційні вимоги”, ст. 7, ч.5: “Суб’єкт охоронної діяльності зобов’язаний: Надавати послуги з охорони власності та громадян на підставі письмових цивільно-правових договорів охорони, які укладаються за наявності в замовників охоронних послуг документів, що підтверджують їх повноваження на володіння (користування) об’єктом охорони на законних підставах, а також правомірність перебування майна, транспортного засобу чи особи у визначеному місці охорони.” Відносно договору, який вимагає Замовник, Управління поліції є суб'єктом охоронної діяльності (“Виконавець”), який може укласти договір з “Замовником”, тобто Учасником — іншим недержавним суб'єктом охоронної діяльності при умові підтвердження Замовником документально своїх повноважень відносно об'єктів надання послуг, що в апріорі неможливо щодо об'єктів охорони, або іншими словами об'єктів КНП “Міська дитяча лікарня №5” Запорізької міської ради. Крім цього, зазначаємо, що відповідно наказу Національної поліції України від 07.11.2015 р. № 80 “Про взаємодію територіальних органів Національної поліції з підрозділами поліції охорони і недопущення порушень вимог Закону України “Про засади запобігання і протидії корупції” та розпорядчих документів щодо виконання цього наказу забороняється використання сил та засобів органів поліції для сприяння приватним суб’єктам охорони у здійсненні ними комерційної діяльності, що виключає можливість укладення з ними договорів на надання послуг, пов’язаних з забезпеченням охоронних заходів. В той же час слід відмітити, що суб'єкти охоронної діяльності мають право, без укладання жодних договорів, на взаємодію при необхідності з територіальними підрозділами поліції в межах чинного законодавства (Закону України “Про охоронну діяльність”, Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності та інших) в частині інформування (повідомлення) про правопорушення виявлені на об’єктах, що охороняються, та спільних дій по затриманню правопорушників. Також необхідно зауважити, що наше підприємство, як потенційний Учасник відкритих торгів, а також ряд інших охоронних підприємств мають в м. Запоріжжі достатню кількість власних мобільних груп реагування, озброєних належним чином та забезпечення спеціальним транспортом реагування, для посилення охорони об’єктів Замовника та надання необхідної допомоги постам фізичної охорони у випадку виникнення надзвичайних ситуацій. З урахування зазначених вище аргументів виникає питання щодо легітимності, необхідності та доцільності зазначеного договору з Управлінням поліції. Виходячи з викладеного складається, небезпідставно, враження, що Замовник включив в тендерну документацію зазначену вище вимогу, щодо надання договору з Управлінням поліції з метою надання переваги конкретному учаснику, що вже має в наявності такий нелегітимний, укладений з порушенням вимог законодавства договір. Вимагаємо виключити з Тендерної документації зазначену вище умову, викладену в п.2.2 додатку 3 до Тендерної документації, як дискримінаційну та таку, що не відповідає вимогам законодавства.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Під час складання тендерної документації Замовник керувався вимогами Закону України «Про публічні закупівлі» та іншими нормативно-правовими актами у сфері публічних закупівель, та чинним законодавством у сфері охоронної діяльності. Технічні, якісні характеристики за предме-том закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі визначено з урахуванням вимог, ви-значених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Відповідно до вимог ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник у тендерній документації самостійно визначає кваліфікаційні критерії, необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики у тому числі відповідну технічну специфікацію із дотриманням базових принципів здійснення закупівель та з врахуванням особливостей предмету закупівлю. Згідно розділу 5 Закону України «Про охоронну діяльність» суб'єкти охоронної діяльності та правоохоронні органи можуть спільно організовувати взаємодію і надавати взаємодопомогу у діяльності, що спрямована на попередження, припинення і розкриття кримінальних правопорушень та забезпечення охорони громадського порядку. Заходи із взаємодії з правоохоронними органами не можуть порушувати зобов'язання суб'єктів охоронної діяльності за договором щодо надання послуг з охорони. Суб'єкти охоронної діяльності організовують взаємодію з правоохоронними органами у формі: 1) проведення спільних нарад, консультацій; 2) обміну інформацією з питань попередження та припинення правопорушень; 3) інших не заборонених законодавством заходів за умови, що не порушуються права та обов'язки суб'єктів господарювання і здійснення таких заходів належить до компетенції відповідного правоохоронного органу. Отже, можливість взаємодії суб’єктів охоронної діяльності та правоохоронних органів не обмежується законом, а навпаки, є важливою передумовою успішного виконання покладених на них завдань та досягнення найефективнішого функціонування суб`єктів, що беруть участь у забезпеченні безпеки особистості та захисту власності в сучасних умовах. Враховуючи, що на території КНП «Міська дитяча лікарня № 5» ЗМР розташовані значні матеріальні цінності, Замовник має бути впевнений в дієздатності Учасника, його можливості охороняти об’єкт не тільки в звичайний період, але й при ускладнені криміногенної ситуації та інших непередбачених ситуаціях, згідно Додатку 3 до Тендерної документації “Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі...”, п. 2.2. передбачено вимогу про подання учасником в складі тендерної пропозиції копії діючого договору з Управління поліції про терміновий виїзд наряду реагування за адресою розташування об’єкту Замовника. Вимога щодо надання копії діючого договору з Управлінням поліції є необхідною вимогою, яка пов’язана із забезпеченням належного виконання умов договору про закупівлю (договору про надання охоронних послуг), що буде укладатися з Учасником-переможцем. Зокрема, при наданні послуг з охорони майна та громадського порядку на об’єкті Замовника, Замовник має бути впевнений, що при виникненні ситуацій, які вимагатимуть затримання, знешкодження та передання правоохоронним органам озброєних злочинців, своєчасного (негайного) прибуття на об’єкт охорони наряду реагування. З огляду на повноваження приватної охоронної служби, права яких визначені в ст. 12 Закону України «Про охоронну діяльність» не впливають на вид наряду на якому працює охоронник (стаціонарний пост чи група реагування), поряд з цим наряд поліції охорони наділений чинним законодавством правом здійснювати ряд превентивних заходів. Повноваження поліції охорони значно ширші за звичайну охорону, наприклад, право на носіння та використання вогнепальної зброї і значно більші можливості залучення додаткових сил реагування. Згідно чинного законодавства лише персонал охорони наряду реагування поліції озброєний бойовою вогнепальною зброєю та оснащений спеціальними засобами індивідуального бронезахисту та активної оборони. Звертаємо Вашу увагу, що тендерною документацією не ставиться вимога про наявність в учасника дозволів на наявність та використання вогнепальної зброї та інших засобів, які мають у своєму розпорядженні державні охоронні структури, а тому участь у тендері можуть взяти суб’єкти охоронної діяльності різних форм власності. З огляду на зростання кількості злочинів із застосуванням незареєстрованої вогнепальної зброї, в т.ч. під час крадіжок, розбійних нападів, інших тяжких злочинів, вимога Замовника щодо фізичного захисту своїх працівників, пацієнтів, майна, а також самих охоронців персоналу охорони Учасника-переможця, які не мають можливості протистояти озброєним нападникам, є цілковито виправданою. Також, метою кваліфікаційних, технічних вимог за предметом закупівлі є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних Учасників, які не володіють належною матеріально-технічною базою та штучно занижують (демпінгують) ціни, а в подальшому відмовляються від виконання своїх зобов’язань. У випадку наявності такого договору Управління поліції буде мати можливість оперативно зреагувати на повідомлення Учасника про спрацювання сигналізації, можливе правопорушення або злочин та прийняти невідкладні заходи стосовно забезпечення публічного порядку. Також хочемо зазначити що договір з Управління поліції про реагування не є закритим і є доступним для укладення для усіх суб’єктів охоронної діяльності. Тому вважаємо, що ця вимога не є дискримінаційною та неправомірною та жодним чином не може обмежити коло учасників. Дана вимога не є такою, що обмежує конкуренцію учасників, оскільки вона є цілком обґрунтованою та правомірною, а також такою, що може бути виконаною учасником та жодним чином не порушує принципу економії та ефективності. Слід зазначити, що Закон України "Про публічні закупівлі" не обмежує Замовника щодо формування вимог до предмету закупівлі. На підставі вищенаведеного, Замовник вважає, що діє виключно відповідно до вимог чинного законодавства та керуючись принципами здійснення публічних закупівель та вбачає, що наведені вище обставини свідчать про відсутність підстав для задоволення Вимоги
Статус вимоги: Не задоволено