-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
апарат ультразвукової діагностики
ДК 021:2015, код 33120000-7 - Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання (апарат ультразвукової діагностики)
Торги не відбулися
450 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 500.00 UAH
мін. крок: 1% або 4 500.00 UAH
Період оскарження:
03.08.2017 11:06 - 17.08.2017 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги замовника торгів
Номер:
08372e489b1642c8a2c139bc952523f5
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-08-03-000154-c.a1
Назва:
Дискримінаційні вимоги замовника торгів
Вимога:
Голові
тендерного комітету
Каховської центральної районної лікарні
пані Комісаровій І.В.
74800, Херсонська обл., місто Каховка, вул. Карла Маркса, буд. 73
Телефон: (05536)2-13-25, 2-13-21, E-mail : crb06@ukr.net
Звернення
( щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів та можливих анти -конкурентних узгоджених дій замовника торгів)
Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, Замовником Каховською центральною районною лікарнею було оголошено закупівлю ID UA-2017-08-03-000154-c на Апарат ультразвукової діагностики, Код ДК 021-2015 (CPV) : 33120000-7 - Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання .
Детально проаналізувавши тендерну документацію, ми наголошуємо на порушені базових принципів Конституції України , вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII , Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» від 07.06.1996 року № 236/96-ВР , Закону України «Про захист економічної конкуренції» від 11.01.2001 року № 2210-ІІІ , Закону України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 року № 1700- VII , Господарського кодексу України від 16.01.2003 року № 436-ІV., - та порушують наше право брати участь у даних торгах згідно встановленого законом порядку.
1. Технічними вимогами щодо предмета закупівлі передбачені параметри, які, незважаючи на наявність формального виразу «або еквівалент», суттєво обмежують коло потенційних учасників закупівлі та створюють дискримінацію серед потенційних учасників цих торгів -постачальників. Це підтверджується вимогами Додатку 2 до тендерної документації ( Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ДК 021:2015, код 33120000-7 - Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання (апарат ультразвукової діагностики), щодо технічних параметрів конвексного датчику з частотою сприйняття 2,0-4,0 Мгц та лінійного датчику з частотою сприйняття 4,0-7,5 Мгц ( виписані під конкретного постачальника ) . Ми можемо запропонувати зазначені датчики з більш кращими характеристиками , але у відповідності до вимог пункту 6 інструкції з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації замовника торгів учасники зобов’язані надати лист-згоду з медико-технічними характеристиками обладнання згідно додатку №2 . Невідповідність пропозиції учасника торгів саме цим технічним параметрам , даже з кращими характеристиками , автоматично призведе до відхилення його тендерної пропозиції. Не надання листа-згоди з медико-технічними характеристиками обладнання згідно додатку №2 також призведе до відхилення його тендерної пропозиції.
Твердження Замовника торгів про те що технічні характеристики визначені Замовником забезпечують можливість виконання завдань та функцій які покладені на Замовника для забезпечення пацієнтів необхідним рівнем медичного обслуговування ,- є пустою фразою не наділеною конкретним обґрунтуванням . Зазначене твердження прямо суперечить п.3 ч.2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим.
2. У розділі Кваліфікаційні критерії в частині наявності матеріально технічної бази висувається вимога про наявність у власності учасника транспортних засобів (будь-якого іншого обладнання чи приміщення). На підтвердження права володіння об’єктами зазначених у довідці учасники повинні подати копії відповідних документів:
- для транспортних засобів: копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів; копії договорів оренди (договорів про надання транспортних послуг (експедирування) або копіями інших документів, що посвідчують законність володіння/користування.
- для складських приміщень: копії договорів; акти на право власності або копії інших документів, що посвідчують законність володіння;
Копії документів, що подані на підтвердження наявності матеріально-технічної бази мають бути, щодо об’єктів інформація про які надавалась у довідці про наявність матеріально-технічної бази.
Не відповідність інформації буде вважатись підставою для відхилення.
Дана вимога обмежує можливість взяти участь у торгах представників бізнесу, у яких наявне дане майно на праві договору оренди або ж тих, хто планує залучити сторонню організацію, яка здійснює перевезення вантажів. Додатково наголошуємо що вимагання вище зазначених документів є втручанням в господарську діяльність потенційних учасників торгів
3. У розділі Кваліфікаційні критерії в частині наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів висувається вимога про надання копій аналогічних договорів із попередніми Замовниками, не менше 2-х, що виконані у повному обсязі.
Копії аналогічних договорів мають бути надані від підприємств, установ, організацій, щодо яких надавалась інформація у довідці про досвід виконання аналогічних договорів. Разом із копіями аналогічних договорів на підтвердження їх повного виконання учасники зобов’язані надати копію накладної на поставку товару (або акту приймання-передачі товару, чи іншого документу, що підтверджує фактичну передачу товару за договорами у власність контрагента учасника), а також листи-відгуки відповідних замовників оформлених на фірмових бланках (у разі наявності бланка), щодо яких надавалась інформація у довідці про досвід виконання аналогічних договорів.
Під Аналогічними договорами в розумінні тендерної документації замовник інтерпретує договори на постачання товару, аналогічного до предмету закупівлі ДК 021:2015, код 33120000-7 - Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання(апарат ультразвукової діагностики).
Статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» не передбачено обмежень стосовно поділень медичного обладнання на категорії в розумінні обмеження конкуренції. Дане положення містить обмеження щодо можливості взяти участь у торгах тих учасників, які раніше не працювали з категорією медичного обладнання ДК 021:2015, код 33120000-7 - Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання(апарат ультразвукової діагностики однак мають багаторічний успішний досвід роботи у даній сфері загалом. Таким чином, вважаємо, що встановлення вищезазначеного положення є незаконним та порушує наші права, як потенційного учасника даних торгів.
4. 09.08.2017 об 12:17 годин року в системі електронних закупівель ProZorro, Замовником Каховською центральною районною лікарнею було внесено зміни до умов гарантійного обслуговування на товар до закупівлі ID UA-2017-08-03-000154-c на Апарат ультразвукової діагностики, Код ДК 021-2015 (CPV) : 33120000-7 - Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання) , які погіршують умови гарантійного обслуговування на товар а саме :
Перелік змін до тендерної документації:
1. Зміни внесено в умови гарантійного обслуговування на товар.
2. У тендерній документації зміни відображені у наступній редакції:
- гарантійний лист про забезпечення гарантійного обслуговування обладнання не менше 24 12 місяців з дня продажу;
- До постачання повинен надаватись товар, виготовлений 2017 року. Гарантія на обладнання – не менше 24 12 місяців.
Інші вимоги до учасників залишаються без змін.
Сукупність дискримінаційних вимог тендерного комітету Замовника торгів , щодо вище наведеного повністю нівелює вимоги п.1 статті 3 ( Принципи здійснення закупівель ) Закону України "Про публічні закупівлі" № 922-VIII від 25.12.2015 року , усуває та обмежує конкуренцію серед потенційних учасників торгів , дискримінує учасників торгів та не сприяє запобіганню корупційним діям і зловживанням Замовника торгів .
Загалом після вивчення вимог Замовника торгів зазначених в тендерній документації склалася стійка впевненість щодо узгоджених анти конкурентних дій замовника торгів з попередньо визначеним переможцем цих торгів
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Оскільки дані положення тендерної документації не мають безпосереднього відношення до предмета закупівлі, а також суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаємо їх протиправними та дискримінаційними.
Виходячи з вищевикладеного,
ПРОСИМО:
1. Прийняти Звернення до розгляду .
2. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні вимоги зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства , шляхом внесення змін в тендерну документацію, а у випадку неможливості скасувати закупівлю та притягнути до відповідальності винних осіб.
3. Розглянути це звернення та надати відповідь у встановлені законом строки.
Пов'язані документи:
Учасник
- дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів 10.08.2017 11:46
Дата подачі:
10.08.2017 11:46
Вирішення:
1. По першому питанню ваше твердження про дискримінацію є не вірним.
Ви стверджуєте що можете поставити товар з кращими технічними параметрами «Ми можемо запропонувати зазначені датчики з більш кращими характеристиками…». Тендерною документацією не заборонено подавати товар з кращими технічними показниками.
У тендерній документації в додатку №2 передбачена можливість подачі учасниками обладнання, що відрізняється від параметрів встановлених замовником «Якщо запропонований учасником закупівлі товар за технічними параметрами відрізняється від тих, що вимагаються замовником в інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики обладнання, учасник в складі тендерної пропозиції обов’язково подає порівняльну таблицю параметрів запропонованого ним товару та параметрів, що визначені в інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики у додатку №2.»
Звертаємо Вашу увагу на те, що у додатку №2 передбачено подання обладнання яке відповідає технічним параметрам але не повинне бути гіршим «Запропоновані учасником характеристики мають аналогічні або бути не гірші, ніж вказані в зазначеній вище інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» тобто товар з кращими показниками буде відповідати положенням тендерної документації.
Комітету не зрозуміло з яких підстав ви вирішили, що товар з кращими показниками не буде відповідати тендерній документації. Лист згода з технічними параметрами у додатку №2 не скасовує право учасників пропонувати товар з кращими показниками. Лист-згода з параметрами у додатку №2 засвідчує згоду учасника з мінімальними технічним показниками та не відступлення від них (від мінімальних в сторону погіршення).
Ваше твердження «технічні характеристики визначені Замовником забезпечують можливість виконання завдань та функцій які покладені на Замовника для забезпечення пацієнтів необхідним рівнем медичного обслуговування,- є пустою фразою не наділеною конкретним обґрунтуванням» є пустою фразою та не доведено і не обґрунтовано Вами.
Стаття 22 Закону передбачає обов’язкову аргументацію у випадку посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі джерело його походження або виробника. У тендерній документації відсутні будь-які посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі джерело його походження або виробника.
2. Статтею 16 закону замовнику надано право встановлювати вимогу про наявність у учасника обладнання та матеріально-технічної бази.
Дана право реалізоване наступними положеннями тендерної документації:
Для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції наступні документи:
- Довідка в довільній формі щодо наявності у учасника обладнання та матеріально-технічної бази, достатньої для виконання умов договору про закупівлю із поставки предмету закупівлі, завірена власним підписом та печаткою учасника
На підтвердження права володіння об’єктами зазначених у довідці учасники подають копії відповідних документів:
- для транспортних засобів: копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів; копії договорів оренди (договорів про надання транспортних послуг (експедирування)** або копіями інших документів, що посвідчують законність володіння/користування.
- для складських приміщень: копії договорів*; акти на право власності або копії інших документів*, що посвідчують законність володіння;
Копії документів, що подані на підтвердження наявності матеріально-технічної бази мають бути, щодо об’єктів інформація про які надавалась у довідці про наявність матеріально-технічної бази.
Дана вимога не обмежує можливість взяти участь у торгах представників бізнесу, у яких наявне дане майно на праві договору оренди* або ж тих, хто планує залучити сторонню організацію, яка здійснює перевезення вантажів**. Зверніть увагу на зірочки!!!!
Ваша позиція про дискримінацію чи не законність даної вимоги засвідчує те,що ви поверхово ознайомились з відповідним кваліфікаційним критерієм.
Додатково повідомляємо, що надання вище наведених копій документів не є втручанням у господарську діяльність потенційних учасників.
3. По третьому питанню повідомляємо, що статтею 16 не передбачено обмежень стосовно поділень медичного обладнання на категорії в розумінні обмеження конкуренції. В статті 16 встановлено надання документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. У тендерній документації визначено, як замовник розуміє поняття аналогічного договору: Аналогічними договорами в розумінні тендерної документації є договори на постачання товару, аналогічного до предмету закупівлі ДК 021:2015, код 33120000-7 - Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання(апарат ультразвукової діагностики). Класифікатор ДК 021:2015, код 33120000-7 включає в себе код 33124120-2 Ультразвукові діагностичні прилади.
У своїй вимозі ви не виклали Ваше розуміння аналогічного договору. Не до кінця зрозуміло, що ви мали на увазі коли писали: «однак мають багаторічний успішний досвід роботи у даній сфері загалом».
Поняття аналог чи аналогічний має декілька визначень залежно від сфери суспільної діяльності. Основним елементами даного поняття є схожість*** , подібність***, відповідність***. Предметом закупівлі є апарат ультразвукової діагностики. Договорами антологічними*** до предмету закупівлі є договори з поставки апарат ультразвукової діагностики або аналогічних*** апаратів (схожих, подібних).
4.По четвертому питанню. Замовником дійсно 09.08.2017 об 12:17 годин року було внесено зміни у тендерну документацію. Ваша позиція про погіршення умов гарантійного обслуговування є не вірною. Статтею 680 ЦКУ передбачено правовий механізм захисту замовника від поставки товару не належної якості протягом не менше як двох років, щодо рухомого майна.
На даному етапі ви не довели аргументовано свою позицію про встановлення дискримінаційних вимог.
Вашу позицію про стійку впевненість щодо узгоджених анти конкурентних дій замовника торгів з попередньо визначеним переможцем цих торгів, маєте право довести у Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Рішення Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, Замовник зобов’язується виконати у передбаченні законодавством строки.
По усім питанням вимоги відмовляємо в задоволені.
Статус вимоги:
Не задоволено
Скарга
Розгляд припинено
Порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Номер:
cf727cbbfe874fd4a9a78e0ce6109d4b
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-08-03-000154-c.b2
Назва:
Порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Медгарант» (далі – ТОВ «Медгарант»), має намір прийняти участь у процедурі відкритих торгів на закупівлю ДК 021:2015, код 33120000-7 - Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання (апарат ультразвукової діагностики), що проводяться Канівською центральною районною лікарнею, згідно оголошення (ідентифікатор закупівлі UA-2017-08-03-000154-c) подає дану скаргу у зв’язку з наступним.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати
Канівською центральною районною лікарнею 03.08.2017 розміщено оголошення (ідентифікатор закупівлі UA-2017-08-03-000154-c) щодо закупівлі ДК 021:2015, код 33120000-7 - Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання (апарат ультразвукової діагностики) та завантажено тендерну документацію затверджену рішенням тендерного комітету від 09 серпня 2017 року (далі – тендерна документація).
Дана тендерна документація складена з порушенням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII.
Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування
Просимо прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі, оскільки вважаємо, що тендерна документація є такою, що не відповідає нормам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі – Закон) та зобов’язати Замовника привести у відповідність тендерну документацію до вимог Закону України «Про публічні закупівлі.
Відповідно до п.2.3 Розділу Загальні положення тендерної документації відсутня інформація, що вимагається п.16 Ч.2 ст. 22 Закону, а саме, відсутня адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками.
Відповідно до п.1 Розділу Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації встановлена вимога надання інформації про субпідрядника (субпідрядників), що є порушенням п.17 Ч.2 ст. 22 Закону, відповідно до якого у разі закупівлі робіт - вимогу про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
Оскільки, предметом закупівлі даної процедури відкритих торгів є товари із найменуванням ДК 021:2015, код 33120000-7 - Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання (апарат ультразвукової діагностики), а не послуги чи роботи, вимога щодо надання інформації про субпідрядника є незаконною.
Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, що Учасники закупівлі повинні надати у складі тендерної пропозиції інформацію в довільній формі (зведену довідку або довідки в довільній формі) щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у частинах першій і другій цієї статті 17 Закону, а також інші документи передбачені тендерною документацією.
Чим порушив абз.3 Ч.3 ст. 17 Закону де сказано, що Замовник не вимагає від учасників документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини першої цієї статті.
Слід зазначити, що в п.1 Розділу Оцінка тендерної пропозиції тендерної документації вказано, що у разі якщо для визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції крім ціни застосовуються інші критерії оцінки, у тендерній документації визначається їх вартісний еквівалент або питома вага цих критеріїв у загальній оцінці тендерних пропозицій. Питома вага цінового критерію не може бути нижчою ніж 70 відсотків, однак, відсутня інформація, що вимагається п.9 Ч.2 ст. 22 Закону, а саме, відсутній перелік критеріїв та методики оцінки тендерних пропозицій із зазначенням конкретної питомої ваги критеріїв.
Окремо слід зауважити, що згідно п. 3 Ч.2 ст. 22 Закону зазначено, що тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля.
В порушення даної вимоги Замовником до тендерної документації не внесено вимоги що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля.
Враховуючи вищенаведене, умови тендерної документації не відповідають та порушують вимоги ст. 17 та 22 Закону.
Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи
Отже, Замовником вчинені дії, прийнято рішення, які суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та охоронювані законом інтереси ТОВ «Медгарант», оскільки відсутність обов’язкових вимог у тендерній документації порушує вимоги Закону України «Про публічні закупівлі».
Таким чином, умови тендерної документації не відповідають вимогам ст. 17 та 22 Закону.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 3, ст.8, ст.22 та 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Просимо:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника:
привести у відповідність тендерну документацію до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
До скарги додаються документи:
1. Платіжне доручення про сплату за розгляд цієї Скарги.
2. Тендерна документація затверджена рішенням тендерного комітету від 09 серпня 2017 року.
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга Каховська ЦРЛ.pdf 16.08.2017 18:32
- Платіжне доручення Каховська ЦРЛ.pdf 16.08.2017 18:32
- Тендерна документація Каховська ЦРЛ.pdf 16.08.2017 18:32
- Рішення від 18.08.2017 № 5641 + Лист Замовнику.pdf 19.08.2017 16:38
- рішення від 05.09.2017 № 6138.PDF 05.09.2017 19:04
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.08.2017 18:35
Опис причини скасування:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Медгарант», висловлює Вам свою повагу та повідомляє про відкликання скарги № 08/16-02 від 16.08.2017 щодо процедури відкритих торгів на закупівлю ДК 021:2015, код 33120000-7 - Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання (апарат ультразвукової діагностики), що проводяться Каховською центральною районною лікарнею, згідно оголошення (ідентифікатор закупівлі UA-2017-08-03-000154-c). Просимо Вас на підставі абз.2 ч.5 ст.18 Закону припинити розгляд зазначеної скарги.
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
18.08.2017 16:21
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
05.09.2017 19:04