-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Ліквідація несанкціонованих бесхазяйних сміттєзвалищ
Завершена
553 692.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 768.46 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 768.46 UAH
Період оскарження:
17.08.2021 09:24 - 30.08.2021 00:00
Вимога
Вирішена
Дискримінаційна вимога (повторно) перша вимога не виконана.
Номер:
e070dfee61584b378c1a2408b9ba5c55
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-17-000944-a.a2
Назва:
Дискримінаційна вимога (повторно) перша вимога не виконана.
Вимога:
Відповідно пункту 5.5.1 п. 5.5. п. 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону Для об’єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 Закону.» Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації – «Учасник у складі пропозиції повинен підтвердити можливість утилізації або захоронення побутових відходів, які будуть вивозитися за результатом надання послуг. З цією метою у складі пропозиції надається: лист-підтвердження ліцензіата щодо прийому побутових відходів за договором надання послуг Учасником за предметом закупівлі, з підтвердженням, що договір про надання послуг із утилізації або захоронення побутових відходів є діючий на момент проведення закупівлі, а також, за необхідності, буде продовжено у строк необхідний для закінчення надання послуг по предмету закупівлі.». Таким чином відповідно до Тендерної документації, учасник закупівлі повинен або ж сам бути ліцензіантом у сфері прийому побутових відходів (тобто у його власності (управлінні) має бути полігон твердих побутових відходів, відносно якого отримано ліцензію), або ж учасник має укласти договір з спеціалізованою організацією на захоронення побутових відходів, в якої є відповідна ліцензія. На території міста Одеси, Одеського району та Одеської області наявне лише одне ліцензоване сміттєзвалище яке здійснює прийом сміття – Одеське міське звалище «Дальницькі кар'єри», управління відповідним звалищем одноособово здійснюється ТОВ «СОЮЗ». Реєстр рішень, щодо видачі ліцензії відносно захоронення та перероблення побутових відходів знаходиться в відкритому доступі за посиланням: http://www.nerc.gov.ua/?id=27369 Серед виданих рішень лише одне відносно суб’єкта господарювання, який здійснює діяльність в Одеській області, а саме відносно ТОВ «СОЮЗ» в управлінні, якого знаходиться Одеське міське звалище «Дальницькі кар'єри». Також реєстр суб’єктів господарювання, що провадять свою господарську діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг знаходиться за посиланням: https://data.gov.ua/dataset/123f9941-cc81-42b8-83af-5459df8cac61/resource/b1294407-d7c4-46bf-98e9-a3f7cb3be7f7, в якому також єдиним суб’єктом у сфері захоронення та перероблення побутових відходів (захоронення побутових відходів) в Одеській області є ТОВ «СОЮЗ». Таким чином всі суб’єкти господарювання, які б бажали взяти участь у відповідній закупівлі і могли б запропонувати конкурентну ціну мають укласти договір з ТОВ «СОЮЗ» та отримати від нього письмове підтвердження. ТОВ «СОЮЗ» є активним учасником державних закупівель і виконавцем послуг за Показником національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – 90510000-5 - Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям. За таких умов вимога Замовника - «Учасник у складі пропозиції повинен підтвердити можливість утилізації або захоронення побутових відходів, які будуть вивозитися за результатом надання послуг. З цією метою у складі пропозиції надається: лист-підтвердження ліцензіата щодо прийому побутових відходів за договором надання послуг Учасником за предметом закупівлі, з підтвердженням, що договір про надання послуг із утилізації або захоронення побутових відходів є діючий на момент проведення закупівлі, а також, за необхідності, буде продовжено у строк необхідний для закінчення надання послуг по предмету закупівлі.» є завідомо дискримінаційною, оскільки відповідна вимога ставить учасників в нерівні умови. Організації, які є учасниками даної Закупівлі та надають послуги користуючись Одеським міським звалищем «Дальницькі кар'єри» на підставі договорів з ТОВ «СОЮЗ» знаходяться в дискримінаційних умовах, оскільки для участі в відповідній Закупівлі вони мають отримати від нього письмове підтвердження. Також зазначаємо, що відповідно статті 20 Закону України «Про звернення громадян» звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів. Враховуючи норми Закону України «Про звернення громадян», кожний учасник, який направить на розгляд компанії в управлінні якої знаходиться Одеське міське звалище «Дальницькі кар'єри», запит про надання «листа-підтвердження ліцензіата щодо прийому побутових відходів за договором надання послуг Учасником за предметом закупівлі, з підтвердженням, що договір про надання послуг із утилізації або захоронення побутових відходів є діючий на момент проведення закупівлі, а також, за необхідності, буде продовжено у строк необхідний для закінчення надання послуг по предмету закупівлі», не встигне його отримати в термін подачі пропозиції для участі в Закупівлі, який є значно меншим, а саме становить 18 днів. Відповідно частини 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Таким чином, вимога наступного змісту Учасник у складі пропозиції повинен підтвердити можливість утилізації або захоронення побутових відходів, які будуть вивозитися за результатом надання послуг. З цією метою у складі пропозиції надається: лист-підтвердження ліцензіата щодо прийому побутових відходів за договором надання послуг Учасником за предметом закупівлі, з підтвердженням, що договір про надання послуг із утилізації або захоронення побутових відходів є діючий на момент проведення закупівлі, а також, за необхідності, буде продовжено у строк необхідний для закінчення надання послуг по предмету закупівлі.» є обмежуючою та дискримінаційною і порушує принципи закупівлі, визначені ЗУ “Про публічні закупівлі”. Також оскаржувана вимога вже була визнана незаконною рішенням № 5335-р/пк-пз від 20.03.2020 р. Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель по Закупівлі UA-2020-03-06-002817-a.
Додатково повідомляємо, що ми уже зверталися з аналогічною вимогою до Замовника UA-2021-08-17-000944-a.a1, вказана вимога задоволена.
Проте Замовником змінено п. 5.3 п. 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону Для об’єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 Закону.» Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації.
В той же час дискримінаційна вимога передбачена п. 5.5.1 п. 5.5. п. 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону Для об’єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 Закону.» Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації залишилися не зміненою.
Враховуючи вищезазначене, вимагаємо виключити з Тендерної документації вимогу наступного змісту – «Учасник у складі пропозиції повинен підтвердити можливість утилізації або захоронення побутових відходів, які будуть вивозитися за результатом надання послуг. З цією метою у складі пропозиції надається: лист-підтвердження ліцензіата щодо прийому побутових відходів за договором надання послуг Учасником за предметом закупівлі, з підтвердженням, що договір про надання послуг із утилізації або захоронення побутових відходів є діючий на момент проведення закупівлі, а також, за необхідності, буде продовжено у строк необхідний для закінчення надання послуг по предмету закупівлі.».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.08.2021 13:28
Вирішення:
Вимогу прийнято, зміни внесені та опубліковані.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні вимоги
Номер:
28ea2f1e297a49068faab4f2db7e0138
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-17-000944-a.a1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Відповідно пункту 5.5.1 п. 5.5. п. 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону Для об’єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 Закону.» Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації – «Учасник у складі пропозиції повинен підтвердити можливість утилізації або захоронення побутових відходів, які будуть вивозитися за результатом надання послуг. З цією метою у складі пропозиції надається: лист-підтвердження ліцензіата щодо прийому побутових відходів за договором надання послуг Учасником за предметом закупівлі, з підтвердженням, що договір про надання послуг із утилізації або захоронення побутових відходів є діючий на момент проведення закупівлі, а також, за необхідності, буде продовжено у строк необхідний для закінчення надання послуг по предмету закупівлі.».
Таким чином відповідно до Тендерної документації, учасник закупівлі повинен або ж сам бути ліцензіантом у сфері прийому побутових відходів (тобто у його власності (управлінні) має бути полігон твердих побутових відходів, відносно якого отримано ліцензію), або ж учасник має укласти договір з спеціалізованою організацією на захоронення побутових відходів, в якої є відповідна ліцензія. На території міста Одеси, Одеського району та Одеської області наявне лише одне ліцензоване сміттєзвалище яке здійснює прийом сміття – Одеське міське звалище «Дальницькі кар'єри», управління відповідним звалищем одноособово здійснюється ТОВ «СОЮЗ». Реєстр рішень, щодо видачі ліцензії відносно захоронення та перероблення побутових відходів знаходиться в відкритому доступі за посиланням: http://www.nerc.gov.ua/?id=27369 Серед виданих рішень лише одне відносно суб’єкта господарювання, який здійснює діяльність в Одеській області, а саме відносно ТОВ «СОЮЗ» в управлінні, якого знаходиться Одеське міське звалище «Дальницькі кар'єри». Також реєстр суб’єктів господарювання, що провадять свою господарську діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг знаходиться за посиланням: https://data.gov.ua/dataset/123f9941-cc81-42b8-83af-5459df8cac61/resource/b1294407-d7c4-46bf-98e9-a3f7cb3be7f7, в якому також єдиним суб’єктом у сфері захоронення та перероблення побутових відходів (захоронення побутових відходів) в Одеській області є ТОВ «СОЮЗ».
Таким чином всі суб’єкти господарювання, які б бажали взяти участь у відповідній закупівлі і могли б запропонувати конкурентну ціну мають укласти договір з ТОВ «СОЮЗ» та отримати від нього письмове підтвердження. ТОВ «СОЮЗ» є активним учасником державних закупівель і виконавцем послуг за Показником національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – 90510000-5 - Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям. За таких умов вимога Замовника - «Учасник у складі пропозиції повинен підтвердити можливість утилізації або захоронення побутових відходів, які будуть вивозитися за результатом надання послуг. З цією метою у складі пропозиції надається: лист-підтвердження ліцензіата щодо прийому побутових відходів за договором надання послуг Учасником за предметом закупівлі, з підтвердженням, що договір про надання послуг із утилізації або захоронення побутових відходів є діючий на момент проведення закупівлі, а також, за необхідності, буде продовжено у строк необхідний для закінчення надання послуг по предмету закупівлі.» є завідомо дискримінаційною, оскільки відповідна вимога ставить учасників в нерівні умови. Організації, які є учасниками даної Закупівлі та надають послуги користуючись Одеським міським звалищем «Дальницькі кар'єри» на підставі договорів з ТОВ «СОЮЗ» знаходяться в дискримінаційних умовах, оскільки для участі в відповідній Закупівлі вони мають отримати від нього письмове підтвердження. Також зазначаємо, що відповідно статті 20 Закону України «Про звернення громадян» звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів. Враховуючи норми Закону України «Про звернення громадян», кожний учасник, який направить на розгляд компанії в управлінні якої знаходиться Одеське міське звалище «Дальницькі кар'єри», запит про надання «листа-підтвердження ліцензіата щодо прийому побутових відходів за договором надання послуг Учасником за предметом закупівлі, з підтвердженням, що договір про надання послуг із утилізації або захоронення побутових відходів є діючий на момент проведення закупівлі, а також, за необхідності, буде продовжено у строк необхідний для закінчення надання послуг по предмету закупівлі», не встигне його отримати в термін подачі пропозиції для участі в Закупівлі, який є значно меншим, а саме становить 18 днів. Відповідно частини 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Таким чином, вимога наступного змісту Учасник у складі пропозиції повинен підтвердити можливість утилізації або захоронення побутових відходів, які будуть вивозитися за результатом надання послуг. З цією метою у складі пропозиції надається: лист-підтвердження ліцензіата щодо прийому побутових відходів за договором надання послуг Учасником за предметом закупівлі, з підтвердженням, що договір про надання послуг із утилізації або захоронення побутових відходів є діючий на момент проведення закупівлі, а також, за необхідності, буде продовжено у строк необхідний для закінчення надання послуг по предмету закупівлі.» є обмежуючою та дискримінаційною і порушує принципи закупівлі, визначені ЗУ “Про публічні закупівлі”.
Також оскаржувана вимога вже була визнана незаконною рішенням № 5335-р/пк-пз від 20.03.2020 р. Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель по Закупівлі UA-2020-03-06-002817-a.
Враховуючи вищезазначене, вимагаємо виключити з Тендерної документації вимогу наступного змісту – «Учасник у складі пропозиції повинен підтвердити можливість утилізації або захоронення побутових відходів, які будуть вивозитися за результатом надання послуг. З цією метою у складі пропозиції надається: лист-підтвердження ліцензіата щодо прийому побутових відходів за договором надання послуг Учасником за предметом закупівлі, з підтвердженням, що договір про надання послуг із утилізації або захоронення побутових відходів є діючий на момент проведення закупівлі, а також, за необхідності, буде продовжено у строк необхідний для закінчення надання послуг по предмету закупівлі.».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.08.2021 17:37
Вирішення:
Задля дотримання норм наведених в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» нами було розглянуто Вашу скаргу та прийнято до відома.
Протоколом №07 від 18 серпня 2021 року засідання тендерного комітету Управління архітектури та містобудування Южненської міської ради Одеського району Одеської області щодо розгляду та затвердження тендерної документації ДК 021:2015 - 90510000-5 Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (послуги з ліквідації стихійних сміттєзвалищ) було вирішено внести зміни до тендерної документації а саме в п.п. 5.3. п.5.
Захоронення побутових відходів дозволяється тільки на спеціально обладнаних для цього полігонах/звалищах.
Нова кваліфікаційна вимога ґрунтується на дотриманні ч. 4 ст. 35-1 Закону України «Про відходи», для розуміння замовником наявності місця для захоронення та переробки відходів які являються предметом послуги.
Статус вимоги:
Задоволено