-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
31210000-1 (Вимикачі вакуумні)
Зазначено у Додатку 2 до тендерної документації
Торги відмінено
5 959 520.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 2% або 119 190.40 UAH
мін. крок: 2% або 119 190.40 UAH
Період оскарження:
12.06.2017 10:44 - 08.07.2017 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга щодо неправомірних дій Замовника
Номер:
b09eb6875a844486b73473c43c553cb4
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-06-12-000491-b.a2
Назва:
Скарга щодо неправомірних дій Замовника
Скарга:
12.06.2017 року філією «Південно-Західна залізниця» публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» (надалі – Замовник) на веб-порталі Уповноваженого органу опубліковано оголошення № UA-2017-06-12-000491-b про проведення процедури закупівлі вакуумних вимикачів ((ДК 021:2015: 31210000-1 - Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл) у кількості - 32 шт.. Бюджет закупівлі складає 5 959 529 гривень без ПДВ.
Вимоги до учасників, технічні характеристики предмета закупівлі визначені тендерною документацією «ТД – вимикачі 32 шт. для Е» від 12.06.2017 року (надалі – Документація).
В зазначеній процедурі торгів прийняло участь сім учасників:
1) ТОВ «Гравіта»
2) ТОВ «Укрінтердеталь»
3) ТОВ «Венчурс груп»
4) ТОВ «Техноекотрейдінг» (Скаржник)
5) ТОВ «Електротех»
6) ТОВ «Енергомеханіка»
7) ПП «Електрофарфор 2000»
01.08.2017 року Замовником опубліковано інформацію про відхилення тендерних пропозицій: ТОВ «Гравіта», ТОВ «Венчурс груп», ТОВ «Електротех»,», ПП «Електрофарфор 2000» та Скаржника.
До аукціону допущено двох учасників: ТОВ «Укрінтердеталь» та ТОВ «Енергомеханіка.
В діях та одночасній бездіяльності Замовника вбачаються порушення Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон).
Вважаємо, що замовником, наданій стадії, допущенні порушення вимог ст.ст. 10, 11 та 28 Закону, що стосується порядку та форми оприлюднення інформації.
Замовником допущено до аукціону тендерну пропозицію учасника, що не відповідає вимогам п.3 розділу ІІ Документації.
Також Замовником не належним чином розроблено інструкцію з підготовки тендерних пропозицій, як це визначено п.1 ч.2. ст.22 Закону , що призвело до надання неналежних документів учасниками.
Зазначене Скаржник розцінює як невідповідність принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, а також вбачає порушення своїх прав та законних інтересів на чесний та законний спосіб участі в процедурі закуівлі.
Фактичні обставини, що підтверджують допущені порушення полягають в наступному.
І. Вартість закупівлі складає – 5 959 520 гривень без ПДВ. Тобто є такою, що перевищувала суму в 133 тисячі євро на момент публікації оголошення й підглядає проведенню із застосуванням особливостей передбачених ст.ст. 10 та 28 Закону.
Частиною 5 ст. 28 Закону передбачено у разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норми частини четвертої статті 10 цього Закону, Замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність технічним вимогам, визначеним у Документації, та визначає відповідність учасників кваліфікаційним критеріям до проведення автоматичної оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів.
За результатами розгляду складається протокол розгляду тендерних пропозицій за формою, встановленою Уповноваженим органом, та оприлюднюється замовником на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону.
Так ст. 10 Закону визначено форми та строки оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу Замовником.
Відповідно до зазначеної статті протокол розгляду тендерних пропозицій – оприлюднюється протягом одного дня з дня його затвердження.
Згідно ст. 11 Закону Рішення тендерного комітету або уповноваженої особи оформлюється протоколом. У рішенні відображаються результати поіменного голосування членів комітету, присутніх на засіданні тендерного комітету, з кожного питання. Протокол підписується всіма членами комітету, присутніми на його засіданні, або всіма уповноваженими особами.
Звертаємо вашу увагу що в «інформації про відхилення тендерних пропозицій» від 01.08.2017 року зазначається, «що рішенням тендерного комітету від 31.07.2017, Вашу пропозицію відхилено, згідно статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі», але сам протокол розгляду тендерних пропозицій – відсутній.
Доцільно звернути увагу, що обидва учасника, тендерні пропозиції яких не відхилені, на момент подання скарги мають статус «Допущено до аукціону» втім відсутнє будь – яке рішення у формі протоколу про допущення цих учасників.
Тобто на веб-порталі Уповноваженого органу за № оголошення UA-2017-06-12-000491-b відсутній документ, що відповідав би за формою та/або змістом такому документу як «протокол», що прямо передбачено Законом.
Вважаємо зазначене грубим порушенням вимог ст.ст.10 та 28 Закону в частині порядку та форми оприлюднення інформації.
ІІ. Пунктом 3 «Зміст пропозиції учасника тендеру» Розділу ІІ Документації передбачено, - «перелік документів, підтверджуючих відповідність предмета закупівлі технічним і якісним характеристикам зазначено у Додатку № 5 до цієї документації»
Зазначений пункт Документації також передбачає, що «Всі документи, які учасник подає для підтвердження відповідності кваліфікаційним та технічним критеріям та відсутності підстав для відмови в участі у торгах повинні містити відбиток печатки учасника (за наявності) та підпис уповноваженої особи.»
Учасником ТОВ «Укрінтердеталь», в складі тендерної пропозиції, надано скановану кольорову копію технічних умов «ТУ У 27.1-40176234-001:2017» які міститься в pdf-файлі «Технічні умови викл вакуумні» яка не містить відбитку печатки та підпису уповноваженої особи. Що є порушенням вимог Документації.
ІІІ. В п.2 Додатку № 5 Замовником встановлено вимогу «надання копії нормативних документів (ТУ, або ТУ У), відповідно до яких виготовляється продукція (титульний лист, технічні характеристики)».
Інші критерії до нормативно-технічної документації в Документації відсутні.
Втім чинне законодавство України передбачає застосування Законів та нормативно-правових актів, які регулюють сферу розроблення та погодження нормативно-технічної документації для потреб ПАТ «Українська залізниця».
Так ч.1 ст. 11 Закону України «Про залізничний транспорт» визначено Підприємства залізничного транспорту загального користування забезпечують безпеку життя і здоров'я громадян, які користуються його послугами, а також безпеку руху поїздів, охорону навколишнього природного середовища згідно з чинним законодавством України.
Відповідно до ч.4 цитованої статті Рухомий склад, обладнання та інші технічні засоби, які постачаються залізничному транспорту, повинні відповідати вимогам безпеки руху, схоронності вантажів, охорони праці, екологічної безпеки і мати відповідний сертифікат.
Розроблення та постановлення продукції на виробництво для потреб залізничного транспорту, порядок погодження та затвердження нормативно-технічної документації визначений Наказом Міністерства транспорту України № 244 від 10.05.1999 року та є обов’язковим для всіх виробників продукції для потреб ПАТ «Укрзалізниця». Зазначеним Наказом введено в дію галузевий стандарт ГСТУ 32.08.001-97.
Відповідно до розділу 1 ГСТУ 32.08.001-97 цей стандарт визначає вимоги до порядку, зокрема:
- замовлення для потреб залізничного транспорту загального користування продукції виробничо-технічного призначення чи нової техніки в інших міністерствах (відомствах) або на підприємствах інших (недержавних) форм власності;
- розробки, узгодження та затвердження технічних завдань (ТЗ) на виконання відповідних робіт, їх звітності по етапах та приймання робіт;
- розробки, експертизи та передачі на підприємства-виробники відповідної технічної документації на виготовлення вказаної вище продукції;
- виконання робіт з підготовки та освоєння виробництва продукції серійного та іншого призначення на підприємствах-виробниках системи Мінтрансу;
- проведення встановлених видів випробувань відповідної продукції та експертизи місць їх проведення;
- планування та фінансування робіт з розробки та поставлення на виробництво вказаної вище продукції.
Також зазначено, Вимоги цього стандарту є обов’язковими для підприємств, організацій і установ залізничного транспорту під час розроблення та поставлення на виробництво нової, удосконаленої, модернізованої чи модифікованої продукції (у випадку змін основних параметрів вихідної продукції) виробничо-технічного призначення за замовленнями Мінтрансу або (за його дорученнями): Державної адміністрації залізничного транспорту України – "Укрзалізниці", її Головних управлінь, управлінь залізниць (далі за текстом, відповідно – УЗ, ГУ, залізниць) тощо.
Розділом 1 ГСТУ 32.0.08.001-97 встановлено, зокрема, що при створенні та освоєнні продукції для потреб залізничного транспорту в організаціях та на підприємствах інших міністерств (відомств) роботи повинні виконуватись у порядку, встановленому нормативними документами (далі за текстом - НД), чинними на залізничному транспорті.
Розділом 7 ГСТУ 32.0.08.001-97 визначений порядок розроблення іншої технічної документації для створення нової продукції і освоєння її виробництва.
Згідно з підпунктом 7.6.8 пункту 7.6 розділу 7 ГСТУ 32.0.08.001-97 необхідність та порядок створення розробником ТУ на продукцію серійного та іншого призначення зазначені у розділах 3 та 4 ДСТУ 1.3. В разі необхідності ТУ можуть розробляти Головні проектно-конструкторські організації УЗ (згідно з напрямками їх робіт) за участю інших її Головних організацій та спеціалістів відповідних підприємств. ТУ на продукцію можуть бути розроблені до або після її випробувань. За їх результатами у ТУ можуть вноситись зміни або доповнення, що узгоджуються згідно п. 9.3.21 цього стандарту. Необхідність представлення на прийомку продукції ТУ та іншої технічної документації зазначається у ТЗ. Необхідність розроблення інших документів на основі ТЗ визначається замовником за узгодженням із виробником.
Підпунктом 7.6.10 пункту 7.6 розділу 7 ГСТУ 32.0.08.001-97 встановлено, що вищевказаний етап закінчується затвердженням робочої конструкторської документації, здаванням її оригіналів у відділ (бюро) технічної документації організації-розробника і відправкою виробнику копій протягом 15 днів. Вона затверджується в організації, що її розробила. Програма, методика випробувань, експлуатаційна документація (в разі необхідності) узгоджуються із замовником або його Головною організацією, ТЕО підписується розробником.
З огляду на викладене вище вважаємо, що Замовник як структурний підрозділ монополіста в сфері залізничного транспорту повинен був повідомити потенційних учасників про вимоги галузевих нормативно-правових актів. Дане зроблено не було.
В складі тендерних пропозицій учасників допущених до аукціону міститься нормативно-технічна документація, яка не відповідає порядку визначеному в ГСТУ 32.0.08.001-97, а відтак не відповідає чинному законодавству України.
В даній частині скарги вбачаємо порушення п.1 ч.3 ст. 22 Закону, яке полягає в неналежній підготовці інструкції з підготовки тендерних пропозицій, що призвело до неоднозначного розуміння вимог серед учасників.
На підставі вище викладеного вважаємо, що тендерна пропозиція учасника ТОВ «Укрінтердеталь» не відповідає вимогам документації в частині п.3 розділу ІІ та підлягала відхиленню з підстав ч.4 ст. 30 Закону.
В свою чергу порушення Замовником строків та форми оприлюднення рішень в супереч ст.ст. 10, 28 Закону, на переконання Скаржника, є такими що неможливо усунути. У випадку зобов’язання Замовника опублікувати протокол розгляду тендерних пропозицій не змінить факту порушення строків визначених Законом.
Також неналежна підготовка розділу «інструкції з підготовки тендерних пропозицій» призвела до різного розуміння положень та подання документів, що не відповідають вимогам галузевих нормативно-правових актів.
Відповідно до абз.3, ч.2 ст. 18 Закону скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначення відповідності учасників кваліфікаційним критеріям, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу протоколу розгляду тендерних пропозицій.
Згідно ч.9 ст.18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право:
прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
На підставі вище викладеного та керуючись ст. 18 Закону, -
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Встановити наявність порушень в процедурі закупівлі оголошення про яку опубліковано на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2017-06-12-000491-b;
3. Зобов’язати Замовника в особі філії «Південно-Західна залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» скасувати «рішення тендерного комітету від 31.07.2017» про допущення до аукціону ТОВ «Укрінтердеталь» оголошення про яку опубліковано на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2017-06-12-000491-b;
4. Зобов’язати Замовника в особі філії «Південно-Західна залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» відмінити процедуру закупівлі оголошення про яку опубліковано на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2017-06-12-000491-b.
Додатки:
1. Докази сплати мита;
2. Тендерна документація;
3. Тендерна пропозиція ТОВ «Укрінтердеталь»;
4. Копія ГСТУ 32.0.08.001-97.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 04.08.2017 14:16
- Платіжне доручення 2305 від 03.08.2017 04.08.2017 14:16
- Тендерна документація 04.08.2017 14:16
- Тендерна пропозиція ТОВ "Укрінтердеталь" 04.08.2017 14:16
- ГСТУ 32.0.08.001-97 04.08.2017 14:16
- Рішення від 08.08.2017 № 5286 + Лист Замовнику.pdf 09.08.2017 12:28
- інформація про резолютивну частину рішшення від 23.08.2017 № 5837.pdf 28.08.2017 21:12
- рішення від 23.08.2017 № 5837.PDF 30.08.2017 21:29
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.08.2017 14:17
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
30.08.2017 21:30
Дата виконання рішення Замовником:
05.09.2017 13:47
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 23.08.2017 № 5837-р/пк-пз рішенням тендерного комітету від 04.09.2017 торги за процедурою закупівлі 31210000-1( вимикачі вакуумні), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2017-06-12-000491-b, відмінені
Задовільнена:
Так
Скарга
Відхилено
СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
8728bf4f8c7948b7ac78968af22efd46
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-06-12-000491-b.b1
Назва:
СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Регіональна філія "Південно-Західна залізниця" ПАТ "Укрзалізниця" повідомила, що рішенням тендерного комітету від 31.07. 2017 року пропозицію Приватного підприємства "Електрофарфор 2000" керуючись статтею 30 Закону України "Про публічні закупівлі" було відхилено.
Дане рішення від 31 липня 2017 року вважаємо не мотивованим, безпідставним та таким, що в повному обсязі суперечить чинному матеріальному законодавству з наступних підстав:
1) Текст рішення взагалі відсутній на сайті електронних торгів, що не надає змоги бачити його мотивувальну частину та відповідно надати юридичну оцінку правильності чи неправильність складення цього документу;
2) Відповідно п.8 розділу II тендерної документації, якщо учасник подає пропозицію на еквівалентний товар, то учасник повинен надати порівняльну таблицю із зазначенням найменування товару та запропонованого учасником еквіваленту. До кожного еквівалента додається копія паспорту якості або іншого документа, що містить технічні характеристики товару. Таким чином на підтвердження виконання даного пункту учасником надана порівняльна таблиця(копія додається), яка повністю підтверджує, що учасником торгів було запропоновано еквівалент Товару, який планується до закупівлі.
Відповідно до пропозиції учасника запропоновано параметри струму електродинамічної стійкості 80 кА, що за всіма характеристиками вище та краще параметрів, що необхідно було забезпечити згідно технічних вимог Замовника.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція ПП «Електрофарфор 2000» в повній мірі відповідає наведеним вище вимогам Тендерної документації, а тому Замовник зобов’язаний був прийняти таку пропозицію відповідно до частини 1 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга .pdf 04.08.2017 12:11
- Порівняльна таблиця Вих. № Е1-23-07 ТД від 12.07.2017 р..pdf 04.08.2017 12:11
- платіжне доручення №172 від 03 серпня 2017.pdf 04.08.2017 12:11
- Рішення від 08.08.2017 № 5296 + Лист Замовнику.pdf 09.08.2017 14:51
- Інформація про резулютивну частину рішення від 21.08.2017 № 5764.pdf 22.08.2017 17:55
- Рішення від 21.08.2017 № 5764.pdf 28.08.2017 21:42
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.08.2017 12:11
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
28.08.2017 21:42
Задовільнена:
Так
Вимога
Є відповідь
Вимога щодо перегляду рішень Замовника
Номер:
bebab87d049047b89cefbbcf59b6be62
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-06-12-000491-b.b3
Назва:
Вимога щодо перегляду рішень Замовника
Вимога:
Наше підприємство як офіційний представник ТОВ «Високовольтний союз – РЗВА» м. Рівне, Україна прийняло участь у відкритих електронних торгах ідентифікатор закупівлі UA-2017-06-12-000491-b, оголошених 12.06.2017 р. регіональною філією «Південно-Західна залізниця» з закупівлі вимикачів вакуумних однополюсних у кількості 32 шт.
Не зважаючи на роз’яснення Департаменту електрифікації та електропостачання ПАТ «Укрзалізниця» вих.№ ЦЕ-7/322 від 03.05.2017 р., що надано у складі нашої тендерної пропозиції про те, що запропоновані нами вакуумні однополюсні вимикачі серії ВР27НС-27,5-25/2000 У1/УХЛ1 виробництва ТОВ «Високовольтний союз – РЗВА», від єдиного з двох виробників чия продукція пройшла процедуру постановки на виробництво під контролем Департаменту та має дозвіл на її використання ПАТ «Укрзалізниця», нашу пропозицію було відхилено.
При цьому до подальшого аукціону допущені учасники, які запропонували на цих торгах вимикачі ВВО 27,5-25/2500 досить сумнівного походження про що свідчить розміщена в складі їх пропозицій технічна документація, а саме ТУ У 27.1-40176234-001:2017 які не відповідають вимогам галузевого стандарту ГСТУ 32.0.08.001-97 в частині їх погодження з ПАТ «Укрзалізниця» та відсутність будь якої інформації щодо проходження процедури постановки на виробництво під контролем Департаменту електрифікації та електропостачання ПАТ «Укрзалізниця» .
Вимушені звернути увагу тендерного комітету на неправомірність рішення прийнятого щодо допуску до аукціону учасників, що не відповідають вимогам чинного в Україні законодавства. Крім того сканована копія технічних вимог ТУ У 27.1-40176234-001:2017, що надана ТОВ «Укртрансдеталь» в складі його пропозиції не містить відбитків печатки учасника та підпису уповноваженої особи, що є грубим порушенням вимог тендерної документації.
На той же час наша пропозиція містить у своєму складі сканований оригінал чинного до 27.12.2020 р. сертифікату відповідності UA1/026/0000988-16 виданого у системі УКРСЕПРО.
Враховуючи довготривалий позитивний досвід експлуатації ПАТ «Укрзалізниця» вакуумних однополюсних вимикачів серії ВР27НС-27,5-25/2000 У1/УХЛ1 виробництва ТОВ «Високовольтний союз – РЗВА», вважаємо що тендерна пропозиція ТОВ «ЕЛЕКТРОТЕХ» в повній мірі відповідає вимогам тендерної документації, а тому вимогаємо від Замовника прийняти нашу тендерну пропозицію відповідно до частини 1 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:
Учасник
- Сертифікат відповідності 04.08.2017 15:44
Дата подачі:
04.08.2017 15:44
Вирішення:
Вашу Вимогу не задоволено
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Вимога про перегляд неправомірних рішень Замовника
Номер:
15d671e7f6fa4a1894eee48060e9a503
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-06-12-000491-b.c4
Назва:
Вимога про перегляд неправомірних рішень Замовника
Вимога:
На підставі листа Департаменту електрифікації та енергопостачання ПАТ "Укрзалізниця" вих. № ЦЕ-7/638 від 04.08.2017 вимагаемо від тендерного комітету Замовника переглянути свої рішення щодо допуску учасників до торгів та визнання тендерної пропозиції нашого підприємства та визнання її такою, що повністю відповідає технічним вимогам тендерної документації.
Пов'язані документи:
Учасник
- Лист Департаменту стор1 04.08.2017 16:07
Дата подачі:
04.08.2017 16:07
Вирішення:
Рішенням АМКУ данну вимогу не задоволено
Статус вимоги:
Відхилено