-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Бензин та дизельне паливо
Завершена
736 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 680.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 680.00 UAH
Період оскарження:
13.08.2021 20:29 - 25.08.2021 00:00
Вимога
Відхилено
ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників
Номер:
2055713dc3b04bc08921908976d84bf1
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-13-005065-b.c1
Назва:
ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників
Вимога:
Голові тендерного комітету
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (далі – Закон) є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно п.2.5 додатку 2 до тендерної документації (далі –Документація) Замовник встановив вимогу, згідно якої назва бренду нанесеного на талонах повинна відповідати назві бренду мережі АЗС, на яких можливо отримати паливо, чим позбавив можливості брати участь у процедурі закупівлі потенційним учасникам – операторам паливного ринку, які здійснюють реалізацію пального через мережу партнерських АЗС за талоном власної емісії, який не містить назви конкретної АЗС, а приймається різними мережами АЗС (Shell, Motto, SUNOIL, Укр-Петроль, Brent Oil тощо) та окремими АЗС по всій території України.
Таким чином, вищезазначена умова тендерної документації є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, оскільки ускладнює участь у закупівлі та штучно обмежує коло потенційних учасників, чим порушує основні принципи здійснення публічних закупівель, та взагалі спотворює саму мету Закону.
Згідно Рекомендацій Антимонопольного комітету України «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» від 09.04.2020 №17-рк (лист АМКУ від 24.04.2020 №128-29/08-5961), надісланих Мінекономіки органам державної влади, органам місцевого самоврядування, установам, організаціям, підприємствам та іншим суб'єктам сфери публічних закупівель листом від 01.06.2020 №3305-04/34286-06, головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі.
Також дискримінаційний характер вимоги щодо наявності на талонах бренду мережі АЗС підтверджується практикою Антимонопольного комітету України (рішення АМКУ від 07.04.2021 №7217-р/пк-пз).
Включивши до тендерної документації дискримінаційну вимогу щодо наявності на талоні бренду мережі АЗС, Замовник необґрунтовано звузив коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у тендері, чим порушив вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону.
Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Зважаючи на вищевикладене та керуючись частиною першою статті 24 Закону, вимагаємо внести зміни до тендерної документації шляхом виключення вимоги, згідно якої назва бренду нанесеного на талонах повинна відповідати назві бренду мережі АЗС.
Сподіваємося на сумлінне дотримання Замовником Закону України «Про публічні закупівлі» та рекомендацій Антимонопольного комітету України щодо запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції та умов, що їм сприяють.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.08.2021 13:47
Вирішення:
Включення Замовником до тендерної документації вимог встановленими Додатком 2 тендерної документації є цілком правомірним та не містить ознак дискримінації. До того ж, надання відповідних талонів із зазначенням мереж АЗС або брендів АЗС, дає можливість замовнику в повному обсязі отримати необхідну інформацію. Виконати умови тендерної документації можуть мінімум 4 відомих учасника паливного ринку. Вимоги були прописані з метою не отримати від постачальника замість талонів пачку паперу,за який АЗС не буде відпускати пальне в будь-який момент. Посередник (як правило) працює з мережею АЗС по передоплаті, скільки у нього є передоплати на договорі, на стільки по його "талонами" і відпускає мережа АЗС. На які суми посередник друкує та реалізує своїх талонів невідомо. Випадки шахрайства з випуском «своїх» талонів на паливо досить поширені. Як приклад - можете ознайомитись з діяльністю ТОВ УП Компані Код ЄДРПОУ 33229580. Замовник не має бажання опинитись в ситуації, коли його автотранспорт залишиться без пального перевозячи людей наприклад з м. Галич (Івано-Франківської обл. Галицький р-н) до с. Заболотів (Івано-Франківська обл., Снятинський р-н). Відповідно до автопаркінгу Замовника, яка містить техніку повязаною з роботою по цілій Івано-Франківській області , і за її межами, Замовником у тендерній документації передбачено наявність АЗС, які мають розгалуджену сітку по всій Україні та зарекомендували себе як постачальники якісного пального. Умовами тендерної документації на закупівлю Товару передбачено Запропоновані Учасником талони (облікових карток, бланків-дозволів тощо), які повинні бути єдиного уніфікованого зразка, із зазначенням на них назву мережі АЗС/АЗК (бренду), на яких можливо отримати бензин з метою можливості контролю якості пального, що відпускається в мережі АЗС, запропонованій Учасником. Замовник перевіряє якість Товару, з метою зменшення витрат на технічне обслуговування автотранспорту та механізмів. Оскільки бренд талонів відповідатиме назві бренду мережі АЗС – це є єдина мережа АЗС, і відповідно зразки для аналізу можливо брати на будь-якій АЗС запропонованого бренду. У разі придбання талонів, емітентом яких є підприємство з власними талонами, бренд яких включає партнерські АЗС під різними торговими марками, замовник буде змушений відбирати зразки, з метою встановлення якості, на всіх партнерських АЗС потенційного постачальника за власний рахунок. Дана обставина призведе до неефективного та нераціонального витрачання бюджетних коштів. Замовник вважає, що вказана вимога відповідає основному принципу Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принципу максимальної економії та ефективності, та не призведе до додаткових, нераціональних затрат Замовником бюджетних коштів. Також, звертаємо Вашу увагу, що частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Зважаючи на вищевикладене, Тендерний комітет вимушений відмовити Вам у задоволенні Вимоги щодо тендерної документації на закупівлю «Нафта і дистиляти Код ДК 021:2015 - 09130000-9 (Бензин та дизельне паливо). Ніякої дискримінації або обмеження прав учасників в тендерній документації Дністровського БУВР немає, є тільки бажання працювати з відповідальними постачальниками та не отримувати зайві ризики.
Статус вимоги:
Відхилено