Системи та пристрої нагляду та охорони (35120000-1 - Системи та пристрої нагляду та охорони. 35121000-8 Охоронне обладнання)
35120000-1 - Системи та пристрої нагляду та охорони. 35121000-8 Охоронне обладнання (відповідно до НАКАЗУ МРЕТСГУ №1082 від 11.06.2020 визначення предмета закупівлі товару за ЄЗС, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі). Управління поліції охорони в Чернігівській області, код ЄДРПОУ 40109021. ІПН 401090225269. Категорія - Орган Державної влади. Адреса: 14021, Чернігівська область, м. Чернігів, вул. Івана Франка, 4-А. Усі документи тендерної пропозиції повинні готуватися та викладатися українською мовою. Строк поставки товарів до 31.12.2021 року. Кількість 97 найменувань (визначена в додатку №4 до тендерної документації.). Обсяг закупівлі 4200000.00 грн. з ПДВ. Місце поставки товарів: за адресами розміщення підрозділів Замовника: м. Чернігів, вул. Івана Франка, 4-А; м. Ніжин, вул. Батюка, 5; м. Прилуки, вул. Горького, 59; м. Корюківка, вул. Шевченко, 83-а; м. Мена, вул. Троїцька, 4-а; м. Бахмач, вул. Шевченка, 44-а; смт Козелець, вул. Набережна, 10; м. Городня, вул. Шевченка, 24-а; м. Славутич, вул. Героїв Дніпра, 1. Дана процедура торгів не передбачає поділу предмета закупівлі на частини (лоти). Учасник має подати тендерну пропозицію щодо предмета закупівлі в цілому. Розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону складає 0,5% від очікуваної вартості закупівлі. Дата і час розкриття отриманих тендерних пропозицій визначаються електронною системою закупівель автоматично та зазначаються в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі. Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію „Ціна”. Питома вага – 100%.
Завершена
4 150 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 750.00 UAH
Період оскарження:13.08.2021 17:17 - 02.09.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги
Номер:955dc27c4bcc4c209e8eca558645f660
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2021-08-13-002303-c.c1
Назва:Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику! 13 серпня 2021 року було оприлюднено оголошення про проведення процедури відкритих торгів на закупівлю приладів приймально-контрольних, детекторів, сповіщувачів, сигналізації (Код ДК 021:2015 35120000-1 «системи та пристрої нагляду та охорони») 35121000-8 Охоронне обладнання.
ТОВ «ОХОРОННІ СИСТЕМИ» не погоджується з визначеними Замовником умовами тендерної документації, як такими, що суперечить законодавству про публічні закупівлі та перешкоджає участі у даній закупівлі.
Тендерна документація Замовника містить вимоги, що суперечать принципам здійснення закупівель визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Таким чином, відповідно до зазначених норм Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників та повинна містити інформацію відповідно до законодавства.
Пунктом 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено: З метою підтвердження поставки оригінального товару, та якщо учасник не є виробником продукції надати підтверджуючі документи, що учасник є офіційним представником, дилером, дистриб’ютором вітчизняного виробника товару: а) договір з виробником; або б) сертифікат дистриб’ютора, представника, дилера, тощо; або в) лист виробника про представництво його інтересів, надаються копії зазначених документів, що завірені учасником. Та листи від вітчизняних виробників запропонованого товару з підтвердженням гарантій щодо поставки товару та гарантійних зобов’язань.
Скаржник не є виробником товару, який зазначено у предметі закупівлі приладів приймально-контрольних, детекторів, сповіщувачів, сигналізації. Проте, скаржник повідомляє, що має змогу та можливість поставки оригінального товару оскільки має укладені договори поставки з офіційними представниками, дилерами, дистриб’юторами вітчизняного виробника товару.
Скаржник зазначає, що відповідає кваліфікаційним критеріям, які встановлені замовником та має можливість виконати умови договору про закупівлю у випадку перемоги.
Дана вимога унеможливлює Скаржнику прийняття участі у закупівлі, оскільки надання підтверджуючих документів, що учасник є офіційним представником, дилером, дистриб’ютором вітчизняного виробника товару є дискримінаційною та такою яка передбачає участь у даній закупівлі визначених учасників.
Окрім цього слід зазначити, що надання у складі тендерної пропозиції листів від вітчизняних виробників запропонованого товару з підтвердженням гарантій щодо поставки товару та гарантійних зобов’язань є лише правом виробника, а не обов’язком, таким чином, виробник не зобов’язаний надавати такі листи.
Відповідно до цього, участь учасника закупівлі залежить від розсуду виробника, що в свою чергу призводить до дискримінації, та унеможливлює подання пропозиції Скаржником.
Умова, яка передбачена тендерною документацією: З метою підтвердження поставки оригінального товару, та якщо учасник не є виробником продукції надати підтверджуючі документи, що учасник є офіційним представником, дилером, дистриб’ютором вітчизняного виробника товару: а) договір з виробником; або б) сертифікат дистриб’ютора, представника, дилера, тощо; або в) лист виробника про представництво його інтересів, надаються копії зазначених документів, що завірені учасником. Та листи від вітчизняних виробників запропонованого товару з підтвердження гарантій щодо поставки товару та гарантійних зобов’язань по-перше, свідчить лише про створення обмежень, які унеможливлюють участь Скаржника у процедурі відкритих торгів та обмежують участь інших потенційних учасників, оскільки ставить Скаржника в залежність від виробника, під час участі у процедурі закупівлі, а по-друге, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які мають лист від виробника та являються його дилерами, дистриб’юторами, офіційними представниками тощо.
Таким чином, за умовами Тендерної документації учасниками в оголошеній закупівлі можуть бути лише ті особи, яким виробник на власний розсуд наддасть лист про підтвердження гарантій щодо поставки товару та гарантійних зобов’язань.
Також повідомляє, що згідно рішення № 16715-р\пк-пз від 21.07.2021 року постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зобов’язано замовника внести зміни до тендерної документації, а саме скасувати вимогу щодо надання листів від виробника товару із зазначенням підтвердження гарантій щодо поставки товару та гарантійних зобов’язань.
У відповідності до ч.1 ст. 5 Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
На основі вище викладеного та у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» ВИМАГАЄМО внести зміни до тендерної документації, які відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та скасувати вимоги які є дискримінаційними для учасників. В іншому випадку залишаємо за собою право оскаржити дану процедуру закупівлі відповідно до порядку оскарження та в терміни визначені статтею 18 Закону.
Вирішення:Добрий день.
Пунктом 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено: З метою підтвердження поставки оригінального товару, та якщо учасник не є виробником продукції надати підтверджуючі документи, що учасник є офіційним представником, дилером, дистриб’ютором вітчизняного виробника товару: а) договір з виробником; або б) сертифікат дистриб’ютора, представника, дилера, тощо; або в) лист виробника про представництво його інтересів, надаються копії зазначених документів, що завірені учасником. Та листи від вітчизняних виробників запропонованого товару з підтвердженням гарантій щодо поставки товару та гарантійних зобов’язань.
Звертаємо Вашу увагу, що листи вітчизняних виробників можуть бути видані не лише виробником але й офіційним представником виробника – це право відношення, відповідно до якого одна сторона (представник) на підставі набутих нею повноважень виступає і діє від імені іншої особи, яку представляє, створюючи, змінюючи чи припиняючи безпосередньо для неї цивільні права та обов’язки. Отже, представником вважається юридична особа, яка діє в інтересах іншої особи, тобто комерційним представництвом вважають розповсюдження, реалізацію та рекламування продукції на користь третьої особи. Тобто, в кожного з виробників є декілька представництв, дистриб’юторів та інших осіб, що здійснюють комерційну діяльність та діють в його інтересах.
Крім того Учасник у складі тендерної пропозиції надає лист з інформацією щодо обладнання із виробника .
Якщо учасник не є виробником такої продукції, тоді для підтвердежння даної інформаціїї надати довідку про наявність договірних (партнерських) відносин із виробником продукції (офіційним представником виробника).
На теперішній час Замовнику не відомо жодного випадку відмови виробника або офіційного представника у наданні листів учасникам торгів.
Одним з принципів здійснення публічних закупівель відповідно до статті 3 Закону є максимальна економія та ефективність. Згідно з частиною другою статті 20 Закону під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи.
Крім того, відповідно до частини першої ст. 43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами.
Водночас, частиною 3 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Отже, враховуючи ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», обсяги закупівлі, відповідна вимога обумовлена метою дотримання учасниками гарантійного строку на товар та забезпечення його ремонту. Замовник прийняв рішення про застосування процедури відкритих торгів до закупівлі приладів приймально-контрольних, детекторів, сповіщувачів, сигналізації (код ДК 021:2015 35120000-1 «системи та пристрої нагляду та охорони»), задля дотримання принципів добросовісної конкуренції серед учасників та їх недискримінації, а також вважаємо що Управлінням поліції охорони в Чернігівській області при здійсненні закупівлі дотримано виконання норм діючого законодавства у сфері публічних закупівель та рекомендацій центральних органів влади.
Статус вимоги:Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:06.09.2021 17:25