• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Ноутбук

Ноутбук

Завершена

189 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 945.00 UAH
Період оскарження: 12.08.2021 16:42 - 18.08.2021 00:00
Вимога
Відхилено

1

Номер: 6f17a31c3d154a5ebf7c310ff5d0d700
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-12-010573-a.a2
Назва: 1
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист, повідомляємо наступне. Згідно із загальними принципами господарювання за статтею 6 Господарського кодексу України та статті 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує участь тих, хто таких відносин із виробником продукції не мають. Даний висновок також підтверджується рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (ідентифікатор закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (ідентифікатор закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні (тощо) стосунки саме з виробником. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності. Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України. Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! На Вашу вимогу відділ освіти, культури, молоді та спорту Гощанської селищної ради повідомляє наступне: Відповідно до ч.3 ст. 14 Закону України "Про публічні закупівлі", оголошення про проведення спрощеної процедури може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до оголошення про проведення спрощеної процедури. Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, не стосуються даного предмету закупівлі. При встановленні вимог до учасника Замовник керувався зменшенням рівня ризику постачання неякісних чи фальсифікованих товарів, тому встановлена вимога щодо надання листа від Виробника, або його офіційного представника на території України, в якому міститься інформація про Виробника товару та підтвердження оригінальності товару що пропонує Учасник. Зазначений лист не є документом, який підтверджує повноваження дилерських чи партнерських відносин Учасника з Виробником, що може розцінюватись як недобросовісна конкуренція та ставить в нерівні умови одних по відношенню до інших Учасників. Надання даного листа упереджує поставку неякісних (фальсифікованих) товарів та надає змогу уникнути участі у процедурі торгів недобросовісних Постачальників (адже Виробник або офіційний представник, дистриб’ютор, надаючи такого листа, буде ознайомлений з умовами та термінами поставки товару, який пропонує Учасник), а також, у випадку імпортних товарів, буде підтвердженням легального ввозу їх на митну територію України. Даний лист не є ексклюзивним, та надається Виробниками або офіційними представниками Виробника, дистриб’юторами товару на запит Постачальників і в жодному разі не обмежує конкуренції серед учасників. Крім того, повідомляємо, що Замовник не обмежив можливості Учасників та постачальників комп’ютерної техніки у можливості запропонувати обладнання будь-якого виробника, зазначивши: «всі посилання на конкретну марку, виробника, фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, слід читати та інтерпретувати як з виразом «або кращий еквівалент». Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 ГКУ та ст. 627 ЦКУ, суб’єкт господарювання - вільний у виборі контрагентів за договорами, партнерів для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Зазначивши таку вимогу як надання авторизаційного листа від виробника або його офіційних представництв (офіційних дистриб’юторів) на території України на товар, Замовник жодним чином не обмежує можливості потенційних учасників у поданні пропозиції та пропонуванні якісного обладнання будь-яких виробників обладнання, яке відповідає встановленим до нього Замовником вимогам. Замовник оголошує закупівлю для задоволення своїх потреб та з дотриманням усіх принципів передбачених ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та не обмежуючи потенційних учасників до прийняття участі у закупівлі згідно ч. 3, ч. 4 ст. 5 Закону. У зв’язку з вище наведеною інформацією підстави для задоволення вимоги відсутні.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

1

Номер: c75d344463e64aa791f301e88d920c62
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-12-010573-a.a1
Назва: 1
Вимога:
Просимо додержуватися рекомендацій МЕУ https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?lang=uk-UA&id=3b3a31b4-d803-4eaf-b8cf-da85048c8d69 Просимо надати пояснення стосовно підтвердження статусу офіційного представника виробника необхідно надати листи авторизації виробника (або його офіційного представника), а саме: 1. Що в понятті Замовника є офіційний представник? 2. Які гарантійні зобов’язання несе авторизаційнйи лист на думку замовника та яку він має юридичну силу? Водночас під час укладення будь-якого договору, та здійснення господарської діяльності учасниками правовідносин, зокрема державними Замовниками, та потенційними учасниками або переможцями відповідних закупівель, обов’язковим для всіх є дотримання чинного законодавства. За своїм визначенням, Закон — це нормативно-правовий акт, встановлений законодавчим органом загальнообов'язкове правило, яке має найвищу юридичну силу. Іншими словaми, нормaтивно-прaвовий aкт — це документ, прийнятий у визнaченому порядку компетентним оргaном публічної влaди, у якому містяться норми прaвa. У прaвовій системі Укрaїни нормaтивно-прaвовий aкт є основним джерелом прaвa. 3. Які законні повноваження у Замовника перевіряти статус офіційного представника виробника? Тож, яким чином на думку замовника авторизаційний лист може захистити замовника, якщо головним документом для виконання свої зобов’язань – є договір, а не авторизаційний лист. Вимоги надання авторизаційного листа є ознакою порушення основних принципів проведення закупівель наведених в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до Статті 5 Закону, принципи здійснення закупівель. Під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватись таких принципів закупівлі як, добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням. Дотримання принципів закупівель забезпечується зокрема через вільний доступ необмеженого кола потенційних надавачів послуг до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціонні. Жодним нормативним актом у обов’язкових вимогах не передбачено, що учасник повинен мати лист про авторизацію для впровадження своєї комерційної діяльності у сфері публічних закупівель. Така вимога суттєво обмежує право на участь інших учасників. Скасовується принцип добросовісної конкуренції. Ставить в нерівні умови одних по відношенню до інших учасників. Крім цього, така вимога демонструє ознаки змови між Замовником та певним учасником, що призводе до корупції
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! На Вашу вимогу відділ освіти, культури, молоді та спорту Гощанської селищної ради повідомляє наступне: Офіційний представник – це офіційні дистриб’ютори, дилери, імпортери що діють на офіційних засадах при здійсненні своєї господарської діяльності, підтвердженням чого є правовідносини з безпосередніми виробниками продукції. В рамках даної закупівлі необхідно розуміти, що це не представництво, яке визначено ч. 6 ст. 55 ГК України чи ст. 237 ЦК України, адже йдеться лише про офіційність відносин між виробником та кінцевим постачальником товару. Інформуємо, що вимоги щодо надання авторизаційного листа від виробника (або офіційного представництва виробника/дистриб’ютора в Україні) встановлені з метою уникнення можливості постачання фальсифікованого або невідповідного обладнання та запобігають можливим поставкам неякісних і неоригінальних (підроблених) товарів, згідно чинного законодавства. Отримання підтвердження легально завезеного товару (через офіційні канали постачання) надає гарантію на звернення до авторизованих виробником сервісних центрів у випадку, якщо техніка потребуватиме ремонту. Інформація, що надається від виробника повинна підтверджувати характеристики, які надає учасник на запропонований ним товар. даний гарантійний лист вимагається виключно з метою захисту від придбання обладнання, яке імпортоване в Україну неофіційно, внаслідок чого не буде підлягати гарантійному обслуговуванню (гарантії від виробника) та з метою підтвердження поставки товару у визначений в Оголошенні термін. Відповідно до ч.3 ст. 14 Закону України "Про публічні закупівлі", оголошення про проведення спрощеної процедури може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до оголошення про проведення спрощеної процедури При встановленні вимог до учасника Замовник керувався зменшенням рівня ризику постачання неякісних чи фальсифікованих товарів, тому встановлена вимога щодо надання листа від Виробника, або його офіційного представника на території України, в якому міститься інформація про Виробника товару та підтвердження оригінальності товару що пропонує Учасник. Зазначений лист не є документом, який підтверджує повноваження дилерських чи партнерських відносин Учасника з Виробником, що може розцінюватись як недобросовісна конкуренція та ставить в нерівні умови одних по відношенню до інших Учасників. Надання даного листа упереджує поставку неякісних (фальсифікованих) товарів та надає змогу уникнути участі у процедурі торгів недобросовісних Постачальників (адже Виробник або офіційний представник, дистриб’ютор, надаючи такого листа, буде ознайомлений з умовами та термінами поставки товару, який пропонує Учасник), а також, у випадку імпортних товарів, буде підтвердженням легального ввозу їх на митну територію України. Даний лист не є ексклюзивним, та надається Виробниками або офіційними представниками Виробника, дистриб’юторами товару на запит Постачальників і в жодному разі не обмежує конкуренції серед учасників. Крім того, повідомляємо, що Замовник не обмежив можливості Учасників та постачальників комп’ютерної техніки у можливості запропонувати обладнання будь-якого виробника, зазначивши: «всі посилання на конкретну марку, виробника, фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, слід читати та інтерпретувати як з виразом «або кращий еквівалент». Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 ГКУ та ст. 627 ЦКУ, суб’єкт господарювання - вільний у виборі контрагентів за договорами, партнерів для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Зазначивши таку вимогу як надання авторизаційного листа від виробника або його офіційних представництв (офіційних дистриб’юторів) на території України на товар, Замовник жодним чином не обмежує можливості потенційних учасників у поданні пропозиції та пропонуванні якісного обладнання будь-яких виробників обладнання, яке відповідає встановленим до нього Замовником вимогам. Замовник оголошує закупівлю для задоволення своїх потреб та з дотриманням усіх принципів передбачених ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та не обмежуючи потенційних учасників до прийняття участі у закупівлі згідно ч. 3, ч. 4 ст. 5 Закону. У зв’язку з вище наведеною інформацією підстави для задоволення вимоги відсутні.
Статус вимоги: Відхилено