• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Код за ДК 021:2015-09130000-9 Нафта і дистиляти. (Бензин автомобільний А-92 (талони); Бензин автомобільний А-95 (талони); Паливо дизельне (талони))

Торги не відбулися

467 280.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 672.80 UAH
Період оскарження: 12.08.2021 15:02 - 26.08.2021 00:00
Вимога
Вирішена

Вимога щодо умов тендерної документації

Номер: 350d5d9879904284b026a88d63ea5551
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-12-003421-b.a1
Назва: Вимога щодо умов тендерної документації
Вимога:
Пунктом 4 Додатку 5 Тендерної документації Замовником встановлена вимога до Учасників, а саме: надати підтвердження здійснення взаємовідносин учасника(Орендар) та власника АЗС(Орендодавець), на яких буде здійснюватися відпуск палива за талонами у разі, якщо учасник не є власником мережі АЗС (копія/сканкопія відповідного договору (договорів) (із додатками за наявності) та/або довідка, складена учасником у довільній формі про те, що учасник є власником мережі АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива за талонами). Пунктом 5 Додатку 5 Тендерної документації Замовником встановлена вимога до Учасників, а саме: Учасник повинен мати у наявності власні ( емітовані) талони, які будуть чинними протягом строку дії договору про закупівлю та діяти на всіх АЗС, перелік яких надано учасником згідно з вимогами замовника. Тобто, Замовник у тендерній документації встановив дві ключові вимоги для Учасника, а саме наявність виключно власних або орендованих АЗС та наявність власних (емітованих) талонів, чим значно обмежив коло потенційних Учасників тим самим встановив дискримінаційні вимоги, що обґрунтовується наступним: Так, відповідно до рекомендацій Антимонопольного комітету України від 09.04.2020р. за № 17-рк «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушення законодавства про захист економічної конкуренції», визначено, що головною ознакою умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Відповідно до рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України від 13.05.2019 № 5861, від 21.10.2019 № 15085, від 28.01.2020 № 1658 встановлено, що поставку Замовнику нофтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використання карток (талонів) тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучити необхідну кількість третіх осіб –підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідні площі АЗС) і на виконання договірних відносин із продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої мережі саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Відтак, Замовник, встановивши вимогу, що Учасник є власником (емітентом) талонів, тим самим необґрунтовано звужує коло потенційних учасників даної закупівлі, оскільки забезпечити належне виконання Договору про закупівлю спроможні й суб’єкти господарювання, які не є емітентами талонів. Суб’єкти господарювання, які не мають власних АЗС, а здійснюють свою діяльність через партнерські АЗС на підставі партнерських договорів, фактично не мають можливості взяти участь у даній закупівлі, оскільки здійснюють продаж талонів не власної торгової марки, а торгової марки мережі АЗС партнера, але в свою чергу, мають можливість належним чином поставити товар та виконати умови Договору про закупівлю Враховуючи наведене, встановлена Замовником безумовна вимога, що учасник повинен бути емітентом талонів та мати лише власні або орендовані АЗС порушує основні принципи здійснення закупівель, визначені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій). На підставі вище викладеного, з метою дотримання основних принципів публічних закупівель, вимагаємо внести зміни до тендерної документації та: 1. Виключити з пункту 5 Додатку 5 Тендерної документації вимогу, що Учасник повинен мати у наявності власні (емітовані) талони; 2. Пункт 4 Додатку 5 Тендерної документації додати словом «партнерські» та викласти його в новій редакції: «підтвердження здійснення взаємовідносин учасника (Орендар/Партнер) та власника АЗС (Орендодавець/Партнер), на яких буде здійснюватися відпуск палива за талонами у разі, якщо учасник не є власником мережі АЗС (копія/сканкопія відповідного договору (договорів) (із додатками за наявності) та/або довідка, складена учасником у довільній формі про те, що учасник є власником мережі АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива за талонами).
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Доброго дня! Розглянуто Ваші вимоги, які надійшли 13.08.2021 року об 11:40 щодо внесення змін до тендерної документації по предмету закупівлі Код за ДК 021:2015-09130000-9 Нафта і дистиляти. (Бензин автомобільний А-92 (талони); Бензин автомобільний А-95 (талони); Паливо дизельне (талони)) 1. За результатом розгляду вимоги до пункту 4 Додатку 5 Тендерної документації повідомляємо, що на Вашу вимогу внесено зміни в тендерну документацію, а саме: Пункт 4 Додатку 5 Тендерної документації додано словом «партнерські» та викладено його в новій редакції. 2. За результатом розгляду вимоги повідомляємо, щодо пункту 5 Додатку 5 Тендерної документації, що в тендерній документації не встановлено жодної дискримінаційної умови. Вами не надано аргументованих доводів для задоволення даної вимоги. Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України Наказ Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 «Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому». Аналізуючи вищевикладену норму, можна зробити висновок, що талон як засіб для отримання відповідної кількості пального певної марки, придбаний раніше за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, породжує певні правовідносини та встановлює зобов’язання між суб’єктами права, а саме, продавцем талону та його покупцем. Так, у продавця виникає обов’язок здійснити відпуск пального покупцю за пред’явленим ним талоном. Слід зауважити, що такі правовідносини виникають саме між покупцем та продавцем талонів, у зв'язку з тим, що талон не є засобом розрахунку та платіжним засобом, а є фактично засобом контролю відпуску раніше придбаного пального. Придбані учасником у власників мереж талони для подальшої передачі Замовнику не породжують між Замовником та власником мережі АЗС правовідносин та зобов’язань один перед одним. З точки зору власника та емітента талону певної мережі покупцем (споживачем) залишається виключно покупець талонів, а не особа, якій вони передані, що в свою чергу позбавляє Замовника певних прав у відносинах з власником мережі. Крім того, учасник не довів, що не має можливостей емітувати власні талони та укладення договорів щодо відпуску пального за ними. З вищевикладеного уточнено вимоги та внесено зміни до пункту 5 Додатку 5 Тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено