-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Реконструкція центрального входу та внутрішніх приміщень Садівського закладу загальної середньої освіти I-III ступенів Садівської сільської ради Сумського району Сумської області за адресою вул. Шкільна, 3, с. Сад, Сумського району Сумської області (Код ДК 021:2015 45000000-7 "Будівельні роботи та поточний ремонт")
Місце виконання робіт: вул.Шкільна,3 с. Сад Сумського району Сумської області, Садівський заклад загальної середньої освіти I-III ступенів
Торги відмінено
1 024 197.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 125.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 125.00 UAH
Період оскарження:
12.08.2021 12:31 - 18.08.2021 12:00
Вимога
Є відповідь
Невідзхилення пропозиції яка не відповідає вимогам Оголошення про закупівлю та вимогам чинного законодавства
Номер:
51907905c59c49c194af7a3b0c545a84
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-12-004917-a.c2
Назва:
Невідзхилення пропозиції яка не відповідає вимогам Оголошення про закупівлю та вимогам чинного законодавства
Вимога:
Протоколом, щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 173 від 06 вересня 2021 року, переможцем спрощеної закупівлі визнано ФОП Дуркін В.О., з даним рішенням Замовника не погоджуємось з наступних причин:
По-перше.
Відповідно до вимог Оголошення:
«Відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".
Всі документи пропозиції подаються в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом завантаження сканованих документів або електронних документів в електронну систему закупівель. Документи мають бути належного рівня зображення (чіткими та розбірливими для читання). Учасник повинен накласти кваліфікований електронний підпис (КЕП) на пропозицію або на кожен електронний документ пропозиції окремо.
Замовник перевіряє КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify.
Під час перевірки КЕП повинні відображатися прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання пропозиції (власника ключа). У випадку відсутності даної інформації, пропозиція учасника вважається такою, що не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
Документи пропозиції учасника, що складені безпосередньо учасником, а саме: довідки/листи в довільній формі /листи-роз’яснення/гарантійні листи повинні містити підпис уповноваженої посадової особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) у разі накладання кваліфікованого електронного підпису (КЕП) на пропозицію, а не на кожен електронний документ пропозиції окремо.»
Учасник ФОП Дуркін В.О. підписав пропозицію в цілому, а отже у складі пропозиції повинні міститись лише скановані документи, але ФОП Дуркін В.О. у складі пропозиції надано довідки в довільній формі не у формі сканованого документу, а у формі електронного документу, а отже КЕП має бути накладено на всі довідки окремо, а саме: довідка про повноваження, про наявність працівників, лист-згода персональні дані, відомості про підприємство, гарантійні листи, довідка про наявність матеріально-технічної бази та всі інші довідки у довільній формі, які надані у форм електронного файлу, шляхом конвертування.
По-друге.
Відповідно до п.10 Додатку 2 до Оголошення:
«Довідка про працівників відповідної кваліфікації (не менше 3-х осіб), які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору та матимуть безпосереднє відношення до виконання договору відповідно форми 1 Додатку №2.
Для підтвердження трудових відносин з працівниками, які зазначені в довідці, надати копії трудових книжок та/або трудових договорів та/або договорів цивільно-правового характеру (п.2.ч.2 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі»).»
Довідка про наявність працівників надана ФОП Дуркіним В.О. у склад пропозиції містить інформації про стаж роботи за спеціальністю, відповідно до якої стаж ФОП Дуркіна В.О. складає 29 років, але не зрозуміло за якою саме спеціальністю, адже відповідно до трудової книжки він займав різні посади, а підприємницькою діяльності займається лише два роки, яким чином стаж роботи за спеціальністю становить 29 років не зрозуміло. ФОП Дуркін В.О. у складі пропозиції надано недостовірну інформацію, щодо стажу роботи за спеціальністю всіх працівників.
ФОП Дуркін В.О. у складі пропозиції надав копії трудових книжок працівників, а саме:
Білоус І.Б., Левченко С.І. та Одінцов І.І. у чких зазначено :
«Прийнятий на посаду тесляра по строковому трудовому договору»
Оскільки Трудові договори є строковими. Вони повинні надані у складі пропозіції, адже не можливо встановити чи діють вони на дату подання пропозиції.
Також звертаємо увагу замовника, що тесляр – це робітник, що займається грубою обробкою деревини, спорудженням дерев'яних будов, виготовленням простих дерев'яних меблів тощо.
Яким чином Замовник вважає, що теслярів достатньо для здійснення реконструкції не зрозуміло, хто буди виконувати роботи вказані замовником, такі як демонтаж, шпаклювання, фарбування та інші специфічні роботи. Вимагаємо надати окреме пояснення по даному пункту.
По-третє.
Відповідно до п.13 Додатку 2 до Оголошення:
«Довідка у довільній формі щодо наявності в Учасника відповідного обладнання та матеріально-технічної бази для виконання умов договору (власне або орендоване). Для підтвердження інформації необхідно надати копії документів. У разі наявності орендованого майна, надати завірену належним чином копію договору оренди. Строк оренди повинен буди актуальним на період виконання договору з Замовником.»
ФОП Дуркін В.О. у складі пропозиції надано довідку про наявність матеріально-технічної бази, відповідно до якої у учасника є 14 позиції обладнання, приналежність 9 з яких є не зрозумілою, оскільки довідка не містить інформації, яка вимагалась Оголошенням, а щодо 5 інших зазначено Договір надання послуг будівельних механізмів №26/05 від 13.05.2021 року, але у складі пропозиції даний Договір відсутній, а отже відсутнє підтвердження наявності даного обладнання.
ФОП Дуркін В.О. у складі пропозиції надано документи лише на дриль, кутову шліфувальну машину та перфаратор, оскільки приналежність іншого обладнання не підтверджена відповідно до вимог оголошення, то воно відсутнє. Оскільки у учасника є лише дриль, перфоратор та кутова шліфувальна машина. Яким чином він може здійснювати реконструкцію, вимагаємо пояснити.
По-четверте.
Відповідно до вимог п.14 Додатку 2 до Оголошення:
«Довідка, яка містить відомості про виконання аналогічного договору (аналогічним договором є договір про виконання реконструкції нежитлових будівель), що виконувались в 2019-2021 роках відповідно до форми 2 Додатку 1). До довідки додається копія аналогічного договору та акт виконаних робіт.»
ФОП Дуркін В.О. у складі пропозиції надано так званий аналогічний договір, а саме: Договір підряду №1 від 01 квітня 2021 року, який навіть не містить реквізитів виконавця для оплати, виникає питання куди ж оплачували роботу.
Також у складі пропозиції надано електронну форму файлу Акт виконаних робіт, даний Акт не може бути прийнято до уваги замовника, оскільки це взагалі не документ. А лише файл ворд з зображенням підпису та не печатки, та відконвертований в пдф. До вимоги додаємо переконвертований файл. Оскільки даний файл не містить ЕЦП замовника за договором підряду, він не може бути прийнятий замовником.
Отже учасником не надано документи, що підтверджують виконання Договору підряду.
Враховуючи все вищевикладене, вимагаємо дискваліфікувати ФОП Дуркіна В.О.
Пов'язані документи:
Учасник
- 12 персональні дані.docx 07.09.2021 10:10
- 10 повноваження.docx 07.09.2021 10:10
- Акт виконаних робіт.docx 07.09.2021 10:10
Дата подачі:
07.09.2021 10:10
Вирішення:
Розглянувши вимогу ТОВ «КОМПЛЕКС-ГРУП» (далі – Учасник) від 07.09.2021 управління освіти, культури, молоді та спорту Садівської сільської ради Сумського району Сумської області (далі – Замовник) повідомляє наступне. Згідно статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до частини 2 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Не пізніше ніж через три робочих дні з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель замовник зобов’язаний надати йому відповідь. Оскільки зміст вимоги Учасника від 07.09.2021 суперечить імперативним приписам абзацу 2 частини 14 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі», враховуючи положення статті 19 Основного Закону України, у Замовника як органу місцевого самоврядування, відсутні повноваження на надання відповіді на зазначену вимогу. Після відхилення пропозиції в рамках спрощеної закупівлі чинним законодавством України не передбачено можливості надання відповіді Замовником на вимоги Учасника, які не відповідають абзацу 2 частини 14 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Безпідставна дискваліфікація
Номер:
72c970e459d34512963c05da115bc6a1
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-12-004917-a.a1
Назва:
Безпідставна дискваліфікація
Вимога:
Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №168 від 011 вересня 2021 року було прийнято рішення про дискваліфікацію ТОВ «Комплекс-Груп» з наступних причин:
1. «Учасник не надав підтвердження трудових відносин з одним працівником копії трудової книжки та/або трудового договору та/або договору цивільно-правового характеру ( відповідно до п.10 Додатку №2 до Оголошення
2. Учасником не надано копію аналогічного договору (аналогічним догоовром є договір про виконання реконструкції нежитлових будівель) відповідно до п.14 Додатку №2 до Оголошення»
З даним рішенням Замовника, не погоджуємось, оскільки:
По-перше.
Відповідно до положення статті 24 Кодексу законів про працю України, укладення Трудового договору не є обов’язковим, та відповідно ст.48 Кодексу законів про працю України до Трудової книжки працівника запис вноситься за його вимогою, та трудові книжки вже не є обов’язковими.
ТОВ «Комплекс-Груп» у складі пропозиції надано Довіреність від 5 червня 2020 року, яка повністю підтверджує трудові відносити Лашутко М.А. з ТОВ «Комплекс-груп», а саме:
Довіреність видана на уповноваження Заступника Директора ТОВ «Комплекс-груп», та дана інформація перевірена нотаріусом відповідно до вимог чинного законодавства.
Оскільки письмове укладення трудового договору та ведення трудових книжок не є обов’язковим відповідно до вимог чинного законодавства, то ТОВ «Комплекс-груп» надано всі необхідні документи, які підтверджують трудові відносини між Заступником Директора Лашутко М.А. та ТОВ «Комплекс-груп»
По-друге.
Пунктом 22 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено:
« предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку;»
Відповідно до п.1 Розділу ІІ Порядку визначення предмету закупівлі Затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 708
«Під час здійснення закупівлі будівель виробничого та невиробничого призначення та інженерних споруд різного функціонального призначення предмет закупівлі визначається замовником за показником другого знака Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, затвердженого наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 17 серпня 2000 року № 507.»
Капітальний ремонт та ремонт входять до коду ДК 021:2015: 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт
Реконструкція входить до коду ДК 021:2015: 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт.
Відповідно до норм чинного законодавства, аналогічним вважається договір, який є аналогічним за кодом ДК, а отже, твердження Замовника про ненадання відповідного документу є хибним, та таким, що порушує вимоги чинного законодавства.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.09.2021 14:09
Вирішення:
Розглянувши вимогу ТОВ «КОМПЛЕКС-ГРУП» (далі – Учасник) від 02.09.2021 управління освіти, культури, молоді та спорту Садівської сільської ради Сумського району Сумської області (далі – Замовник) повідомляє наступне. Пунктом 10 Додатку № 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі (далі – Пункт 10) чітко передбачено те, що Учасник повинен надати довідку про працівників відповідної кваліфікації (не менше 3 осіб), які мають необхідні знання та досвід виконання умов договору та матимуть безпосереднє відношення до виконання договору відповідно до форми 1 Додатку № 2. Для підтвердження трудових відносин з працівниками, які зазначені в довідці, надати копії трудових книжок та/або трудових договорів та/або договорів цивільно-правового характеру. У складі пропозиції Учасника було надано документи, передбачені Пунктом 10, стосовно двох осіб, які зазначені в довідці про наявність у Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 19.08.2021 № 5-19-08/21 (далі – Довідка), а саме: Носенко Романа Вікторовича (інженер проектувальник) та Євдокимова Євгенія Володимировича (відповідальний працівник з охорони праці, безпеки праці, електробезпеки, пожежної безпеки; технічної експлуатації теплових установок і мереж; охорона праці і промислової безпеки у будівництві; під час роботи з інструментом та пристроями, під час експлуатації обладнання, що працює під тиском). Що, у свою чергу, не відповідає умовам Пункту 10.
Стосовно твердження Учасника про те, що «трудові книжки вже не є обов’язковими» Замовник просить звернути увагу на наступні обставини. Згідно частини 2 статті 24 Кодексу законів про працю України при укладенні трудового договору громадянин зобов'язаний подати паспорт або інший документ, що посвідчує особу, трудову книжку (у разі наявності) або відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, а у випадках, передбачених законодавством, - також документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров'я, відповідний військово-обліковий документ та інші документи. Згідно підпункту 1.1 пункту 1 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої Наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.93 № 58 (чинна станом на сьогоднішній день) трудова книжка є основним документом про трудову діяльність працівника. Трудові книжки ведуться на всіх працівників, які працюють на
підприємстві, в установі, організації (далі - підприємство) усіх
форм власності або у фізичної особи понад п'ять днів, у тому числі
осіб, які є співвласниками (власниками) підприємств, селянських
(фермерських) господарств, сезонних і тимчасових працівників, а
також позаштатних працівників за умови, якщо вони підлягають
державному соціальному страхуванню.
Згідно пункту 2 розділу II Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» від 05.02.2021 № 1217-IX (далі – Закон № 1217-IX) включення Пенсійним фондом України до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування відсутніх відомостей про трудову діяльність працівників здійснюється протягом п’яти років з дня набрання чинності цим Законом на підставі відомостей, поданих страхувальником або застрахованою особою у порядку та строки, встановлені Пенсійним фондом України за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення, та центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері трудових відносин. Після завершення цих робіт наявні трудові книжки видаються працівникам особисто під підпис.
Власник або уповноважений ним орган зобов’язаний видати належно оформлену трудову книжку працівнику, з яким укладено трудовий договір до набрання чинності цим Законом та який звільняється до завершення процедури включення до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування відсутніх відомостей про трудову діяльність, у день звільнення. Пунктом 3 розділу II Прикінцеві та перехідні положення Закону № 1217-IX встановлено те, що до завершення включення до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування відсутніх відомостей про трудову діяльність працівників дані трудової книжки використовуються для врахування відомостей про трудову діяльність за період до набрання чинності цим Законом.
Враховуючи вищевикладене, Замовник звертає увагу на те, що «трудові книжки вже не є обов’язковими» лише після завершення робіт, зазначених в пунктах 2, 3 розділу II Прикінцеві та перехідні положення Закону № 1217-IX. При цьому, у складі пропозиції не було надано відомостей про трудову діяльність працівників, зазначених в Довідці, з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування або інших доказів, які б підтверджувати факт завершення робіт, вказаних в пунктах 2, 3 розділу II Прикінцеві та перехідні положення Закону № 1217-IX, і, відповідно, слугували б підставою для звільнення Учасника від виконання вимоги Замовника щодо надання копії трудових книжок, передбаченої Пунктом 10.
Що стосується довіреності від 05.06.2020, яка підтверджує трудові відносини Лашутко М.А. з Учасником Замовник звертає увагу на те, що Пунктом 10 передбачено вимоги стосовно надання відповідних документів саме щодо працівників відповідної кваліфікації (не менше 3 осіб), які мають необхідні знання та досвід виконання умов договору та матимуть безпосереднє відношення до виконання договору відповідно до форми 1 Додатку № 2. Ні в Довідці, ні в Статуті Учасника, а ні в довіреності від 05.06.2020 не міститься інформація, вимоги щодо надання якої встановлені Пунктом 10. Крім того, для підтвердження трудових відносин Лашутко М.А. з Учасником у складі пропозиції було відсутні документи, визначені умовами Пункту 10.
Стосовно аргументів Учасника про те, що відповідно до норм чинного законодавства аналогічним вважається договір, який є аналогічним за кодом ДК Замовник зазначає наступне. Станом на теперішній час в чинному законодавстві України відсутнє визначення терміну «аналогічний договір». Виходячи з положень законів та інших нормативно-правових актів України, правових позицій Верховного Суду України, викладених у його постановах, Замовнику дозволяється встановити вимоги до того, який саме договір буде вважатися аналогічним. В кожному конкретному випадку Замовник самостійно визначає перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність умовам оголошення до спрощеної закупівлі, виходячи зі специфіки предмета спрощеної закупівлі та з дотримання принципів, що передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». У свою чергу, в пункті 14 Додатку № 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі (далі-Пункт 14) Замовником чітко закріплено те, що аналогічним є договір про виконання реконструкції нежитлових будівель.
Для підтвердження відповідності вимогам Пункту 14 Учасник надав договори підряду № 77, 88/07 предметом яких були роботи по капітальному ремонту нежитлових приміщень, що, у свою чергу, суперечить умовам вищезазначеного пункту і є підставою для обов’язкового відхилення пропозиції згідно пункту 1 частини 13 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі».
Посилання Учасника на пункт 1 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 (далі – Порядок) є помилковим, оскільки предметом спрощеної закупівлі не являються будівлі виробничого та невиробничого призначення, інженерні споруди різного функціонального призначення. Згідно пункту 4 розділу I Порядку визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятий наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301.
Також Замовник звертає увагу на те, що навіть якщо конкретизувати показники цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), то Реконструкція має Код ДК 021:2015 45454000-4, а «Капітальний ремонт і реставрація» - 45453000-7. За результатами аналізу щодо аналогічності договорів капітального ремонту та реконструкції Верховний Суд України у постанові від 05.03.2020 по справі № 640/10448/19 (далі – Постанова) дійшов наступних висновків:«…для визначення предмета закупівлі робіт необхідно використання показників, включаючи п'яту цифру Єдиного закупівельного словника, оскільки саме перші п'ять цифр коду визначають конкретну категорію робіт. Посилання суду апеляційної інстанції на те, що мало місце співпадіння чотирьох перших цифр коду, що свідчить про надання аналогічного договору, є безпідставним, оскільки перші чотири цифри вказують лише на те, що предметом закупівлі є «Інші завершальні будівельні роботи» і не вказують на конкретний їх вид.». Зазначеною постановою було вирішено справу, коли предмет закупівлі визначався згідно Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17 березня 2016 року № 454 (втратив чинність), розділ III якого чітко визначав взаємозв’язок предмета закупівлі з показниками другої-п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника. Проте, пункт 4 розділу I Порядку такої вимоги не встановлює.
Також Замовник зазначає про те, що відповідно до частини 7 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. Від Учасника жодних звернень не надходило, що свідчить про його згоду з умовами оголошення про проведення спрощеної закупівлі, сформованими Замовником.
Статус вимоги:
Відхилено