-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Комплект дозиметричний для проведення індивідуального дозиметричного контролю
Завершена
2 767 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 835.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 13 835.00 UAH
Період оскарження:
12.08.2021 10:07 - 26.08.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Реакція на відповіді - узагальнююча вимога
Номер:
6c1472bf349b4970a50e63b7118af4d2
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-12-000745-b.b7
Назва:
Реакція на відповіді - узагальнююча вимога
Вимога:
Шановні представники замовника!
Ми уважно вивчили ваші відповіді як на наші запити на роз’яснення і вимоги про усунення порушень, так й інших потенційних учасників процедури закупівлі: UA-2021-08-12-000745-b, ТД на закупівлю ДК 021-2015 - 38340000-0 Прилади для вимірювання величин (комплекс дозиметричний для проведення індивідуального дозиметричного контролю), процедура: відкриті торги.
Загальна характеристика відповідей – відписка, аби встигнути оприлюднити будь-що під назвою «відповідь», аби вкластися в строк, встановлений Законом України «Про публічні закупівлі». Більша частина так званих «відповідей» - або не містить відповідей по суті поставлених запитань потенційних учасників, або встановлює нові вимоги до учасників процедури закупівлі, які не передбачені тендерною документацією, що в будь-якому разі є порушенням законодавства, яке регулює відносини в сфері публічних закупівель; до того ж, на наше переконання, дії замовника вкотре свідчать про антиконкуретні узгоджені дії, направлені на спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів.
Ми вимушені відреагувати по суті деяких відповідей (як на наші запити та вимоги, так й інших потенційних учасників), які, на нашу думку, свідчать про дискримінаційний характер та дії замовника по відношенню до «необраних» учасників процедури закупівлі та порушують наше право на участь у вказаній процедурі та/або можуть свідчити про некомпетентні (в гіршому випадку – узгоджені) дії замовника, та заявити замовнику нові вимоги.
По суті поставлених запитань на роз’яснення:
1. Звернення потенційного учасника, оприлюднене в системі закупівель 18.08.2021 11:24:39 «Про постачання еквівалентного обладнання»:
- Ми не можемо погодитись із твердженнями замовника, які перекручують наші обґрунтування, що стали підставою для подання запиту на роз’яснення: в запиті не було твердження про те, що LANDAUER Europe є єдиний виробник обладнання з використанням технології оптико стимульованої люмінісценції (OSL), наголос було зроблено на тому, що коло виробників – обмежене, проте наведені в тендерній документації вимоги (за деякими несуттєвими виключеннями) може задовольнити лише названий в запиті виробник, що ми маємо намір довести у дозволений законом спосіб!
- відповідь по суті запитання 1 ще більше заплутує нас, як потенційного учасника, в розумінні того, як замовник буде оцінювати відхилення в технічних характеристиках. Ми так розуміємо, що суб’єктивно, оскільки замовник вже визначився з конкретним виробником та постачальником.
- відповідь на запитання 2 ми розцінюємо як нову інформацію, оскільки в тендерній документації жодним чином не зазначено, що обладнання має бути розподілене між різними лабораторіями. Тим більше, що, за наявною інформацією, в структурі замовника існує лише одна лабораторія індивідуального дозиметричного контролю.
- відповідь на запитання 3 містить посилання на абстрактні технічні вимоги та узагальнене поняття «чинного законодавства», а тому не сприймається нами, як роз’яснення по суті поставленого запитання.
Виходячи з наведеного, повторно вимагаємо від замовника:
1) надати конкретні вимоги по суті поставлених запитань на роз’яснення, з відповідними обґрунтуваннями або внести відповідні зміни до тендерної документації;
2) Стосовно відповіді на запитання 2 – навести в тендерній документації конкретні вимоги до місць розташування обладнання та обґрунтувати неможливість використання єдиного приладу, який здатен виконувати функції зчитувача та відпалювача.
2. Звернення потенційного учасника, оприлюднене в системі закупівель 18.08.2021 15:39:53 «Навчання персоналу кінцевого користувача»
Незважаючи на те, що з вимог тендерної документації ми розуміли, що від Постачальника вимагається лише провести інструктаж персоналу Покупця (тобто надати керівні вказівки, інструкції щодо правильної роботи з поставленим обладнанням), відповідь на запит від потенційного учасника змусила подивитися на це питання по-новому, оскільки замовник заявив, що планується не інструктаж, а навчання персоналу (тобто повноцінна підготовка, яку організовують тільки на робочому місці у зв’язку з введенням нового або реконструкцією діючого обладнання і споруд, принциповою зміною схем і режимів роботи, а також у зв’язку з введенням в дію нових або зміною чинних правил, інструкцій і розпорядчих документів), з розробкою програм навчання та виданням за результатами проведеного навчання документу, який засвідчує достатність знань та навичок персоналу замовника.
По суті, своїм роз’ясненням замовник встановив нову вимогу, яка відсутня в чинній редакції тендерної документації та не включена до предмету договору.
Виходячи з наведеного, вимагаємо від замовника внести зміни до тендерної документації та визначити чіткі й зрозумілі для учасників процедури закупівлі вимоги щодо проведення навчання персоналу, розробки та погодження програм навчання, тощо.
3. Звернення потенційного учасника, оприлюднене в системі закупівель 18.08.2021 11:23
У своєму рішення про відхилення вимоги потенційного учасника, замовник, в якості аргументації, встановлює вимоги, які відрізняються від наведених в тендерній документації, а саме:
- аргументуючи рішення по вимозі №1, замовник стверджує, що оцінка відповідності обладнання повинна бути проведена на момент укладення договору, при тому, що в тендерній документації наведена вимога надати відповідні підтверджуючі документи в складі тендерної пропозиції.
Виходячи з наведеної замовником нової інформації, вимагаємо внести відповідні зміни до тендерної документації та виключити з переліку документів, які мають надаватися учасниками в складі тендерної пропозиції, документи, перелічені в п. 5.7. Додатку 3 до Тендерної документації, оскільки, за твердженням замовника, такі документи мають бути в наявності на момент укладення договору.
4. Звернення потенційного учасника, оприлюднене в системі закупівель 18.08.2021 13:43 «Щодо усунення дискримінаційних вимог»
Вважаємо, що вимогу не задоволено необґрунтовано, оскільки учасники нерезиденти отримують суттєву конкурентну перевагу при формуванні ціни тендерної пропозиції, в порівнянні з учасниками резидентами, оскільки можуть не включати до неї ПДВ.
Вимагаємо від замовника повторно проаналізувати первинну вимогу та внести відповідні зміни до тендерної документації, щоб запобігти дискримінації та надати рівні можливості оцінки цінових пропозицій учасників резидентів та нерезидентів.
5. Звернення потенційного учасника, оприлюднене в системі закупівель 18.08.2021 15:44 «Ціна та валюта договору»
Замовник необґрунтовано відхилив зазначену вимогу, проігнорувавши положення як пункту 4 Розділу VI своєї ж тендерної документації, так і п. 6 ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимагаємо від замовника переглянути прийняте рішення та передбачити в умовах договору (Додаток 5 до ТД) порядок зміни ціни договору в зв’язку зі зміною курсу гривні до іноземної валюти.
6. Звернення потенційного учасника, оприлюднене в системі закупівель 18.08.2021 16:21 «Стосовно несправедливих умов договору»
Ми повністю розподіляємо думку автора звернення і не можемо погодитися з відхиленням його вимоги, а тим більше – з аргументацією відмови, наведеної замовником.
Вимагаємо повторно розглянути вимогу та внести відповідні зміни до умов договору (Додаток 5 до ТД).
7. Звернення потенційного учасника, оприлюднене в системі закупівель 19.08.2021 15:05 «Щодо усунення протиріч в умовах договору»
Ми повністю розподіляємо думку автора звернення і не можемо погодитися з відхиленням його вимоги, а тим більше – з аргументацією відмови, наведеної замовником.
Вимагаємо повторно розглянути вимогу та внести відповідні зміни до умов договору (Додаток 5 до ТД).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.08.2021 23:15
Вирішення:
Шановний Учаснику!
Дякуємо за поставлені питання і більш чітку конкретизацію ваших вимог.
1. В Додатку 2 Комплектація та технічні характеристики комплексу дозиметричного для проведення індивідуального дозиметричного контролю вказані не абстрактні, а цілком конкретні вимоги до обладнання.
Замовник має право вказати конкретну марку і модель, дозволивши пропозицію аналогічного обладнання.
На ринку України уже представлено, як мінімум два прилади в яких використовуються технологія оптично стимульованої люмінісценції. В даному випадку технічні вимоги допускають участь не одного, а кількох приладів. Технічні вимоги викладені чітко і зрозуміло для спеціалістів даної галузі.
Можливо ми не знайомі з особливостями і перевагами обладнання, яке пропонуєте ви. Було б добре, якби нас ознайомили з наявною у вас технологією, а не вимагали щось всліпу.
Замовник не зобов’язаний пояснювати мету і місце використання обладнання. Ми вказуємо місце поставки обладнання, місце навчання персоналу і конкретний набір інструментів необхідних для роботи Замовника.
2. Щодо навчання персоналу Замовника. Спеціалістами повторно, уважно було розглянуто ваше розуміння щодо інструктажу/навчання (не так суттєво, яке слово ми застосуємо, кінцева мета - дати достатньо знань персоналу Замовника для самостійної роботи з обладнанням), ваші пропозиції і бачення щодо виконання цієї вимоги.
Фактично кожен Замовник вимагає від постачальників проведення навчання роботи з поставленим обладнанням, якщо воно нове для Замовника, для отримання навичок і вмінь роботи з таким обладнанням та демонстрації повної функціональності такого обладнання. Програма навчання в довільній формі може і повинна існувати, щоб персонал Замовника знав, на що звернути увагу під час інструктажу/навчання і які уточнюючі питання підготувати і задавати спеціалістам постачальника.
Чи запрошувати представника Виробника для проведення інструктажу/навчання - вирішує постачальник, але навчання повинен проводити спеціаліст, який має знання та навички по роботі обладнання, яке постачається.
Завдання надзвичайно легке для постачальників (виробників), які знають все про свій товар і вміють працювати з обладнанням, яке постачається, а не просто мають за мету виконати поставку без введення в експлуатацію.
Всі учасники в рівній мірі на етапі проведення процедури закупівлі проінформовані, що їх представник повинен буде провести інструктаж/навчання на території Замовника і визначають самостійно скільки часу і спеціалістів необхідно для виконання даної послуги та включити вартість таких витрат в ціну пропонованого товару.
А строки безпосереднього проведення інструктажу/навчання будуть узгоджуватись із переможцем процедури закупівлі з яким буде укладено Договір.
Виходячи з вище вказаного немає потреби вносити зміни до тендерної документації.
3. Що стосується документів сертифікації. У Додатку 3 перелічено документи які повинні бути надані учасником у складі тендерної пропозиції. Копія декларації про відповідність, копія сертифікату відповідності теж мають бути надані. В іншому випадку, як Замовник може знати про відповідність пропонованого вами обладнання, стандартам і законодавству України.
4. Для резидентів і нерезидентів встановлені рівні умови участі. Якщо ви як нерезидент маєте перевагу в ціні, використовуйте цю перевагу, але в тендерній документації встановлені чіткі вимоги, що ціна товару повинна включати всі податки, збори, обов’язкові платежі і жодних додаткових витрат для Замовника після укладення договору на поставку товару не допускається.
5. Щодо валюти договору. Валюта договору обирається Замовником на власний розсуд. Замовник встановив єдину валюту – гривня, тому ні про яке збільшення ціни договору за рахунок зміни курсу гривні до іноземної валюти не може бути мови.
6. Щодо несправедливих умов договору. Добросовісність Замовника, в розрахунках по своїх фінансових зобов’язаннях підтверджена досвідом і часом. На сьогодні існують як ризики того що оплата буде проводитись не рівними частинами, так і є шанс здійснити повний розрахунок раніше вказаного терміну. Тому відсоткове співвідношення часток оплати не встановлюється.
Умови щодо термінів поставки та строку дії договору в цілому, не суперечливі.
Загалом тендерна документація не містить дискримінаційних вимог, всі Учасники в рівних умовах.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо усунення протиріч в умовах договору
Номер:
7cb611c96dca43348d09ad995522483b
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-12-000745-b.c6
Назва:
Щодо усунення протиріч в умовах договору
Вимога:
Шановні представники замовника!
Ми зацікавлені в участі в закупівлі UA-2021-08-12-000745-b ДК 021-2015 - 38340000-0 «Прилади для вимірювання величин (комплекс дозиметричний для проведення індивідуального дозиметричного контролю)», проте виявили в умовах включеного до ТД проекту договору деякі протиріччя.
1. Строк поставки Товару
В проекті договору, який наведено в Додатку 5 до тендерної документації, включено умови, які встановлюють строк (термін) постачання товару:
- пунктом 5.1. Розділу 5 «Поставка товарів» встановлено, що Товар повинен бути поставлений ПОКУПЦЮ до 30 листопада 2021р.;
- підпунктом 6.4.2. Розділу 6 «Права та обов’язки сторін» передбачено право Постачальника достроково поставити Товари за погодженням Покупця.
Таким чином, з одного боку, Постачальник повинен поставити Товар протягом строку (строк, в розумінні ст. 225 ЦК України – певний період у часі, зі спливом якого пов'язана дія чи подія, яка має юридичне значення). Це означає, що зобов’язання Постачальника поставити Товар буде вважатися виконаним належним чином за умови поставки в будь-який момент від укладення договору до 30 листопада 2021 року;
З іншого боку, замовник передбачає право Постачальника поставити Товари достроково, тобто до встановленого договором строку /ДОСТРОКО́ВИЙ, а, е. Який робиться, відбувається, здійснюється раніше встановленого строку, - Словник української мови. Академічний тлумачний словник. 1970-1980/ Для цього Постачальник також повинен отримати окреме погодження Покупця.
- підпунктом 6.2.5. Розділу 6 «Права та обов’язки сторін» передбачено право Покупця коригувати поставку у залежності від своїх можливостей прийняти Товар, з обов’язковим письмовим повідомленням ПОСТАЧАЛЬНИКА.
Відповідно до ст. 265 Господарського кодексу України, за договором поставки одна сторона - постачальник зобов'язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов'язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму.
Наявні протиріччя:
- постачання Товару протягом встановленого строку є договірним зобов’язанням Постачальника, а приймання й оплата належним чином поставленого Товару (у тому числі – поставленого протягом встановленого Договором строку) – зобов’язанням Покупця. Постачальник не повинен отримувати якісь додаткові погодження Покупця для того, щоб виконати покладене на нього зобов’язання протягом встановленого Договором строку, а Покупець не повинен втручатися і заважати Постачальнику належним чином виконувати взяті на себе зобов’язання. Єдине прийнятне в даному випадку обмеження, встановлене Договором – зобов’язання Постачальника надіслати Покупцю письмове повідомлення за три дні до постачання Товару для своєчасного оформлення документів для проїзду в зону відчуження;
- якщо розуміти встановлене Покупцем начебто право Постачальника поставити Товари достроково буквально, до можна дійти висновку про те, що під «достроковою поставкою» розуміється поставка до укладення Договору, оскільки перебіг строку починається в момент укладення Договору і закінчується 30 листопада 2021 року. А це вже є прямим порушенням вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Такі протиріччя повинні бути усунуті замовником шляхом внесення відповідних змін до проекту Договору, наведеному в Додатку 5 до Тендерної документації.
2. Розрахунки за поставлений Товар
Відповідно до пункту 4.1. Договору (Додаток 5 до Тендерної документації) розрахунки проводяться шляхом безготівкового перерахування коштів, щомісячно частинами на розрахунковий рахунок ПОСТАЧАЛЬНИКА до 31 грудня 2022 року. Розрахунок починається з місяця наступного за місяцем поставки Товару, відповідно умов п. 5.3. та п. 2.2. даного Договору. У випадку відсутності в зазначеному періоді коштів на реєстраційному (розрахунковому) рахунку ПОКУПЦЯ оплата здійснюється в міру надходження коштів, виділених під оплату даного зобов’язання.
Тобто, в контексті предмету Договору (п.1.1.) та ст. 265 ГК України, оплата поставленого Постачальником Товару є договірним зобов’язанням Покупця, що додатково визначено в інших положеннях Договору, зокрема в підпункті 6.1.: Покупець зобов’язаний своєчасно та в повному обсязі сплачувати за поставлений Товар.
В той же час, підпунктом 6.2.6. Договору встановлене право Покупця поетапно сплачувати за Товар.
Наявні протиріччя:
- здійснення оплати за поставлений Товар є зобов’язанням Покупця відповідно до п.4.1. Договору, а не його правом, як це визначено в п.6.2.6.;
- вказане зобов’язання Покупця сформульоване неконкретно, оскільки розмір частин, якими Покупець щомісячно повинен оплачувати виконану поставку, Договором не визначений.
Наведені протиріччя повинні бути усунуті замовником шляхом внесення відповідних змін до проекту Договору, наведеному в Додатку 5 до Тендерної документації.
3. Несправедливий розподіл засобів забезпечення виконання зобов’язань для Покупця та Постачальника
Умовами договору передбачено доволі широкий перелік засобів забезпечення виконання зобов’язань Постачальником, якими може скористатися Покупець, серед яких:
- право Покупця достроково розірвати Договір, надіславши на адресу ПОСТАЧАЛЬНИКА відповідне повідомлення за 5 робочих днів – у разі невиконання або неналежного виконання зобов’язань ПОСТАЧАЛЬНИКОМ (підпункт 6.2.1. Договору);
- право Покупця контролювати поставку Товарів у строки, встановлені цим Договором (підпункт 6.2.1. Договору);
- право Покупця повернути документи, зазначені у пункті 5.5. Договору, ПОСТАЧАЛЬНИКУ в разі неналежного оформлення документів (відсутність печатки, підписів тощо) – підпункт 6.2.4. Договору;
- застосування Покупцем до Постачальника санкцій за несвоєчасну поставку Товару або поставку неякісного Товару у вигляді пені та штрафів (п. 8.2. Договору).
При цьому, жодних аналогічних засобів забезпечення виконання зобов’язань Покупцем для Постачальника не передбачено. Щонайменше, це стосується права Постачальника відмовитися від Договору в разі невиконання або неналежного виконання Покупцем зобов’язань за Договором, а також відповідальності Покупця за невиконання/неналежне виконання зобов’язань з оплати за поставлений Товар.
Наведені протиріччя повинні бути усунуті замовником шляхом внесення відповідних змін до проекту Договору, наведеному в Додатку 5 до Тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.08.2021 15:05
Вирішення:
Договір вступає в силу з моменту підписання Сторонами.
Товар згідно умов Договору повинен бути поставлений до 30.11.2021р.
Термін дії договору до 31.12.2022 року, а в частині гарантійних та фінансових зобов'язань - до повного виконання.
Замовник зважаючи на мету та цілі застосування обладнання та враховуючи наявні ризики, не може гарантувати оплату рівними частинами, проте гарантує оплату у вказані в проекті договору строки.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
30.08.2021 00:04
Вимога
Залишено без розгляду
Стосовно несправедливих умов договору
Номер:
130f25dfe021495d85115cf59f2b56db
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-12-000745-b.c5
Назва:
Стосовно несправедливих умов договору
Вимога:
Шановні представники замовника!
Ми зацікавлені в участі в закупівлі UA-2021-08-12-000745-b ДК 021-2015 - 38340000-0 «Прилади для вимірювання величин (комплекс дозиметричний для проведення індивідуального дозиметричного контролю)», проте умови майбутнього договору про закупівлю можуть відлякнути від участі в процедурі закупівлі як нашу організацію, так і інших потенційних учасників.
Звертаємо вашу увагу на те, що проект договору, викладений в Додатку 5 до тендерної документації, містить низку несправедливих умов по відношенню до Постачальника:
- пунктом 4.1. Розділу 4 «Порядок розрахунків» встановлений такий порядок розрахунків за поставлений товар: Розрахунки проводяться шляхом безготівкового перерахування коштів, щомісячно частинами на розрахунковий рахунок ПОСТАЧАЛЬНИКА до 31 грудня 2022 року. Розрахунок починається з місяця наступного за місяцем поставки Товару, відповідно умов п. 5.3. та п. 2.2. даного Договору. У випадку відсутності в зазначеному періоді коштів на реєстраційному (розрахунковому) рахунку ПОКУПЦЯ оплата здійснюється в міру надходження коштів, виділених під оплату даного зобов’язання. Вказана умова договору є неконкретною та не дає можливості визначити розмір щомісячного зобов’язання Покупця з оплати за поставлений товар;
- В Розділі 8 «Відповідальність сторін» передбачена відповідальність лише Постачальника, при цьому будь-яка відповідальність Покупця, в тому числі, за несвоєчасне виконання зобов’язань з оплати за поставлений товар та/або необґрунтованої відмови від приймання товару – не передбачена.
Умови договору в редакції, запропонованій замовником, на наше переконання, порушують принцип добросовісності (пункт 6 частини першої статті 3 та частина третя статті 509 ЦК України), призводять до істотного дисбалансу договірних прав та обов’язків сторін договору про закупівлю, можуть завдати істотної шкоди Постачальнику, який позбавлений договірних інструментів, які би забезпечували належне виконання Покупцем своїх договірних зобов’язань.
Отже, ми вимагаємо від замовника внести до умов договору, проект якого наведено в додатку 5 до тендерної документації, зміни, а саме:
1) В Розділі 4:
- визначити конкретний розмір щомісячних частин – в якій саме сумі Покупець має виконувати оплату за поставлений товар;
- слова «У випадку відсутності в зазначеному періоді коштів на реєстраційному (розрахунковому) рахунку ПОКУПЦЯ оплата здійснюється в міру надходження коштів, виділених під оплату даного зобов’язання» - виключити або передбачити аналогічне право Постачальника в Розділі 5 Договору поставити товар в міру його надходження в розпорядження Постачальника від виробника;
2) В Розділі 8: передбачити відповідальність Покупця за невиконання або неналежне виконання зобов’язання з своєчасної оплати за поставлений товар та за необґрунтовану відмову від його приймання.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.08.2021 16:21
Вирішення:
Замовник зважаючи на мету та цілі застосування обладнання та враховуючи наявні ризики, не може гарантувати оплату рівними частинами, проте гарантує оплату у вказані в проекті договору (Додаток 5) строки.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
30.08.2021 00:04
Вимога
Залишено без розгляду
Ціна та валюта договору
Номер:
d79c1979cdf54f7aa149f54bb876cb15
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-12-000745-b.c4
Назва:
Ціна та валюта договору
Вимога:
Ми маємо намір взяти участь в процедурі закупівлі: UA-2021-08-12-000745-b, ТД на закупівлю ДК 021-2015 - 38340000-0 Прилади для вимірювання величин (комплекс дозиметричний для проведення індивідуального дозиметричного контролю) за процедурою – відкриті торги.
Після ознайомлення з вимогами тендерної документації, ми виявили невідповідність деяких її умов вимогам Закону України «Про публічні закупівлі».
Пунктом 4 Розділу VI ТД визначено вимоги до істотних умов договору та серед іншого вказано, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків (у тому числі):
7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.
При цьому проєктом договору про закупівлю (Додаток 5 до ТД) передбачено встановлення ціни та проведення розрахунків в національній валюті України, гривні, можливість зміни ціни договору в разі зміни курсу іноземної валюти – не передбачена. Наша організація є резидентом і має намір закуповувати значну частину обладнання в іноземних виробників, здійснюючи оплату в євро. Замовник встановив строки для здійснення розрахунків протягом 390 днів, але в умовах договору про закупівлю не передбачив порядку зміни ціни договору внаслідок зміни курсу іноземної валюти (хоча така можливість прямо передбачена положеннями п. 6 ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» та умовами ТД).
Вимагаємо від замовника привести умови тендерної документації у відповідність із вимогами Закону України «Про публічні закупівлі» та передбачити порядок зміни ціни договору про закупівлю в зв’язку зі зміною курсу гривні до іноземної валюти.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.08.2021 15:44
Вирішення:
Договір на закупівлю укладається виключно в національній валюті – гривня і не містить жодної прив’язки до курсу іноземних валют. Тому зміна ціни договору у зв’язку із зміною курсу іноземної валюти не допускається.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
30.08.2021 00:04
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо усунення дискримінаційних умов
Номер:
dacbdb1dc13f41d7be7b6d6f6492afc7
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-12-000745-b.b3
Назва:
Щодо усунення дискримінаційних умов
Вимога:
Шановний замовник!
В процесі ознайомлення з тендерною документацією за закупівлею: UA-2021-08-12-000745-b ДК 021-2015 - 38340000-0 «Прилади для вимірювання величин (комплекс дозиметричний для проведення індивідуального дозиметричного контролю)», ми виявили умови, які є дискримінаційними по відношенню до учасників резидентів.
У п.5 Розділу І тендерної документації передбачено, що Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
У п.1 Розділу V тендерної документації вказано, що єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%). Згідно ч. 1 ст. 28 Закону оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критерію і методики оцінки, зазначених у цій тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону.
До оцінки тендерних пропозицій приймається сума, що становить загальну вартість тендерної пропозиції кожного окремого учасника, розрахована з урахуванням вимог щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, визначених цією документацією, в тому числі з урахуванням включення до ціни податку на додану вартість (ПДВ), якщо учасник є платником ПДВ, інших податків та зборів, що передбачені чинним законодавством, та мають бути включені таким учасником до вартості товарів, робіт або послуг.
У примітці до пункту 1.2. проекту договору в Додатку 5 до тендерної документації вказано, що Вимога щодо урахування ПДВ не стосується учасників, які не є платниками ПДВ відповідно до чинного законодавства України.
Відповідно до підпункту "в" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України ввезення товарів на митну територію України є об’єктом оподаткування ПДВ.
Таким чином, у разі отримання товару від нерезидента, який не зареєстрований на митній території України, як платник податку на додану вартість, замовник повинен буде нарахувати та сплатити до бюджету 20 % податку на додану вартість від митної вартості ввезеного товару. Отже, учасник-нерезидент, який не зареєстрований на території України, як платник податку на додану вартість, і, фактично, не сплачуючи податок із отриманих від Замовника коштів, має змогу надати пропозицію конкурсних торгів без ПДВ, формально отримуючи перевагу над учасниками-резидентами, які самостійно сплачують такий податок, в розмірі 20% від запропонованої вартості товару.
На наше переконання, методика оцінки у тендерній документації не містить порядку оцінки пропозицій конкурсних торгів, зокрема, у разі, якщо учасниками процедури закупівлі одночасно є резидент та нерезидент, що може призвести до необ'єктивної оцінки пропозицій конкурсних торгів учасників. Вважаємо, що дії замовника в частині встановлення зазначених вище вимог у тендерній документації порушують принципи здійснення публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Враховуючи викладене, вимагаємо від замовника внести відповідні зміни до умов тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.08.2021 13:43
Вирішення:
Згідно Закону України «Про публічні закупівлі» Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
П. 1 розділу V тендерної документації передбачає «До оцінки тендерних пропозицій приймається сума, що становить загальну вартість тендерної пропозиції кожного окремого учасника, розрахована з урахуванням вимог щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, визначених цією документацією, в тому числі з урахуванням включення до ціни податку на додану вартість (ПДВ), якщо учасник є платником ПДВ, інших податків та зборів, що передбачені чинним законодавством, та мають бути включені таким учасником до вартості товарів, робіт або послуг.»
Абзац 2 п. 6 Додатку 1 тендерної документації передбачає «При формуванні ціни у вартість товару повинні бути включені витрати на транспортування, страхування, сплату мита, податків та інших обов`язкових платежів.»
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
30.08.2021 00:04
Вимога
Залишено без розгляду
Усунення дискримінаційних вимог
Номер:
79c1aa7daf314e4a9731283341a6196e
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-12-000745-b.c2
Назва:
Усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановні представники замовника!
Ми зацікавлені в участі в закупівлі UA-2021-08-12-000745-b ДК 021-2015 - 38340000-0 «Прилади для вимірювання величин (комплекс дозиметричний для проведення індивідуального дозиметричного контролю)». Обрана замовником технологія оптично стимульованої люмінісценції (OSL) є новітнім досягненням в дозиметрії пасивного радіаційного моніторингу, а кількість виробників такого обладнання доволі обмежена.
Після проведеного попереднього аналізу вимог тендерної документації ми зробили припущення, що замовник має на меті придбати обладнання конкретного виробника та у конкретного постачальника. Попередньо, таке припущення підтверджується широким переліком детальних технічних вимог до обладнання, яким відповідає лише один виробник обладнання індивідуального дозиметричного контролю з використанням технології OSL, а також іншими вимогами, зокрема:
1) в п. 3 Додатку 1 до тендерної документації Замовник вимагає, щоб на момент поставки, прилад був зареєстрований в Україні, про що надати відповідний документ:
• Cертифікат відповідності (завірена копія);
• Cертифікат перевірки типу (завірена копія).
З наявного у нас досвіду, проведення оцінки відповідності в Україні на відповідність певним Технічним регламентам займає три і більше місяців з моменту укладення договору з відповідною організацією з оцінки відповідності та внесення 100% передплати, що значно перевищує строк між очікуваною датою укладення договору (кінець вересня 2021 р.) та кінцевим терміном поставки (30 листопада 2021 р.). За наявними на сьогодні даними, отриманими з відкритих джерел, поставити замовлене обладнання, яке вже пройшло оцінку відповідності, може лише одна компанія – ПП «БРОМ».
2) В додатку 2 до Тендерної документації замовник зазначив, що Еквівалентом в розумінні даної документації є комплекс дозиметричний для проведення індивідуального дозиметричного контролю, розміри, комплектація, матеріали, градація та інші стандартні характеристики якого співпадають з характеристиками товару, що є предметом закупівлі. Стандартні характеристики еквіваленту товару на який відбувається заміна повинні відповідати вимогам діючих стандартів щодо даних товарів. Запропонований товар повинен відповідати всім вище наведеним вимогам.
На сьогодні запропонувати обладнання, на закупівлю якого оголошено торги, яке б відповідало всім вимогам, наведеним в Додатку 2 до ТД, може лише один виробник – LANDAUER Europe, дозиметри якого (з використанням технології OSL) пропонує до продажу ПП «БРОМ».
3) В Додатку 2 до Тендерної документації замовник зазначив, що рік виготовлення товару - не раніше 2019 року, що можна віднести до непрямого (наразі) факту наявності замовленого обладнання у конкретного постачальника. Наша компанія може запропонувати замовнику нове обладнання, яке буде виготовлене за окремим замовленням в 2021 році, але протягом щонайменше 3-х місяців з моменту розміщення замовлення, тобто не раніше кінця грудня 2021 року – початку січня 2022 року.
На наше переконання, інші учасники, які можуть поставити еквівалентне обладнання, в тому числі наша компанія, будуть знаходитися в нерівних умовах з учасником (учасниками), які вже мали можливість провести оцінку відповідності та ймовірно мають таке обладнання готовим для постачання.
З урахуванням викладеного вище, вимагаємо від замовника внести до тендерної документації та умов договору зміни, які нададуть учасникам, що запропонують еквівалентне обладнання, яке раніше не постачалося до України, можливість виконати вимоги щодо проведення оцінки відповідності та більш детально опрацювати вимоги тендерної документації, з урахуванням наданих роз’яснень за запитами потенційних учасників:
1. Передбачити в пункті 3 Додатку 1 до тендерної документації вимогу щодо проведення оцінки відповідності протягом трьох місяців після поставки товару.
2. Продовжити строк для подання учасниками тендерних пропозицій щонайменше на 14 календарних днів.
3. Продовжити строк поставки товару до кінця січня 2022 року.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.08.2021 11:23
Вирішення:
LANDAUER Europe не єдиний виробник обладнання з використанням технології оптико стимульованої люмінісценції (OSL)
Технічне завдання побудоване таким чином, щоб дозволити участь кількох типів обладнання з відповідною технологією яке відповідатиме необхідним технічним вимогам
1. На момент укладення договору оцінка відповідності обладнання повинна бути проведена. Використання обладнання без оцінки відповідності не допускається - поставка товару без оцінки віповідності не має сенсу.
2. Терміни подання тендерних пропозицій визначено відповідно до вимог законодавства
3. Замовник проводить процедуру закупівлі з метою виконання поставлених завдань і цілей підприємства у встановлені строки. Тому вказує терміни поставки відповідно до своїх потреб.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
30.08.2021 00:04
Вимога
Відхилено
Усунення дискримінаційних умов
Номер:
c97c174d400c46e992aecd453ed1ccb7
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-12-000745-b.c1
Назва:
Усунення дискримінаційних умов
Вимога:
Наша компанія є резидентом країни ЄС і наразі розглядає можливість участі в процедурі закупівлі: UA-2021-08-12-000745-b (Тендерна документація на закупівлю ДК 021-2015 - 38340000-0 Прилади для вимірювання величин (комплекс дозиметричний для проведення індивідуального дозиметричного контролю), які проводяться за процедурою «відкриті торги».
Вивчивши вимоги тендерної документації, ми дійшли висновку, що деякі її умови ставлять нас та інших учасників-нерезидентів в нерівні умови в порівнянні з резидентами України, з огляду на наступне:
В пункті 5 Розділу І Тендерної документації замовник задекларував, що «Вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах».
При цьому умовами Тендерної документації та в Договорі про закупівлю визначено, що ціна встановлюється лише в національній валюті України, гривні. В разі перемоги в зазначеній закупівлі, ми будемо закуповувати обладнання у виробників з країн ЄС, здійснюючи оплату за нього в Євро. Наш обслуговуючий банк не приймає платежі в українській гривні, а тому для розрахунків за поставлене обладнання ми можемо приймати платежі в валютах лише з обмеженого переліку, переважно в Євро.
Таким чином, ми не можемо надати тендерну пропозицію, виражену в українській гривні, а так само – приймати платежі в цій валюті, що робить нашу участь в процедурі закупівлі неможливою. Вважаємо, що відсутність в тендерній документації та умовах договору можливості для учасників-нерезидентів подавати пропозицію в іноземній валюті та отримувати оплату за поставлене обладнання в валюті іншій, ніж українська гривня, ставить нас в нерівні умови з учасниками, які є резидентами України, а тому наявні в чинній редакції тендерної документації умови – є дискримінаційними по відношенню до учасників-нерезидентів.
Вимагаємо від замовника усунути умови, які є дискримінаційними по відношенню до учасників-нерезидентів та передбачити в тендерній документації і умовах договору про закупівлю можливість визначати ціну та отримувати оплату в Євро.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.08.2021 15:07
Вирішення:
Питання оплати в іноземній валюті не є предметом регулювання закупівельного законодавства.
Закон України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) визначає в який спосіб здійснювати закупівлю. Закон встановлює відомості, які повинна містити тендерна документація та випадки зміни істотних умов договору. Договір про закупівлю укладається відповідно норм Цивільного та Господарського Кодексів України зважаючи на особливості визначені Законом.
Замовник самостійно, враховуючи доцільність та можливість, визначає встановлення вимог щодо валюти у якій повинна бути розрахована і зазначена ціна тендерної документації.
Вимога, щодо визначення ціни тендерної пропозиції у національній валюті – гривні, не є дискримінаційною.
Статус вимоги:
Відхилено