• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги зі встановлення автоматичної системи пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу, управління евакуацією людей, устаткування передавання тривожних сповіщень в приміщеннях ДНЗ «Лісова казка» за адресою: Чернігівська область, Чернігівський р-н, смт. Гончарівське, вул. Танкістів, буд. 54А «ДК 021:2015 – 51700000-9 Послуги зі встановлення протипожежного устаткування»

Завершена

690 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 450.00 UAH
Період оскарження: 11.08.2021 17:06 - 31.08.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА на дії Замовника (неправомірне визначення переможця)

Номер: 65c4b61f8293406daa767a751a6319c0
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-11-010281-a.b2
Назва: СКАРГА на дії Замовника (неправомірне визначення переможця)
Скарга:
Опис викладено у файлі форматі PDF. та Word
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 29.09.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.09.2021 09:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.10.2021 13:45
Дата виконання рішення Замовником: 20.10.2021 08:51
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення тендерного комітету щодо визнання переможця ТОВ "Центр безпеки "ТОПАЗ" скасовано
Автор: ТОВ "ЦЕНТР БЕЗПЕКИ "ГРАНД", Андрій Снітко +380952895740 snittko@gmail.com
Вимога
Вирішена

дискримінаційні вимоги

Номер: 2bb5f8cf38f94062b40d53cebc384770
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-11-010281-a.a1
Назва: дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовник, відповідно до умов тендерної документації встановлена вимога щодо наявності в Учасника власної електротехнічної лабораторії, дана вимога є необгрунтованою, безпідставною та дискримінаційною з огляду на наступне: Вимоги щодо матеріально-технічної бази у суб'єктів господарювання, що надають послуги, виконують роботи протипожежного призначення визначені Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими постановою КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852. У даному переліку відсутня вимога щодо наявності власної чи орендованої електротехнічної лабораторії. Також замовником визначений код класифікатора закупівлі: ДК 021:2015:45310000-3 Електромонтажні роботи. На підставі даного класифікатору і предмету закупівлі, Замовник може прописувати лише ті вимоги, що безпосередньо стосуються цього предмету закупівлі та вказаних видів послуг. Замовником же прописана вимога щодо наявності електротехнічної лабораторії, яка взагалі не стосується даного предмету закупівлі і ніяким чином не відноситься до вказаних послуг. Вимога із наявності електротехнічної лабораторії стосується іншого виду послуг та мають свій код класифікатора для проведення процедур закупівель, наприклад: 71630000-3 – Послуги з технічного огляду та випробовування. Електротехнічні лабораторії атестуються згідно з Законом України "Про метрологію та метрологічну діяльність" та можуть надавати наступні послуги у сфері поширення державного метрологічного нагляду: - вимірювання значення опору заземлювального пристрою, перевірка спрацювань захисту в електроустановках із заземленою нейтралів; - вимірювання значення опору ізоляції, випробування підвищеною напругою чистоти 50 Гц, перевірка спрацювань захисту в електроустановках із заземленою нейтралю; - визначення відсутності обривів оболонок жил кабелів та фазування кабельних ліній, вимірювання значення опору ізоляції, перевірка чутливості захисту ліній напругою до 1000 В із заземленою нейтралю; - наявність кіл між заземлювачами й елементам, що заземлюються тощо. Крім того, даний вид послуг регулюється ще й правилами технічної експлуатації електроустановок споживачів, затвердженими Наказом Міністерства палива та енергетики 25.07.2006 № 258. Тому електротехнічна лабораторія здійснює іншу господарську діяльність, ніж передбачено тендерною документацію, та жодного відношення до предмету даної закупівлі не має. Аналізуючи предмет проекту договору також можна прийти до висновку, що для виконання зобов’язань за договором наявність електротехнічної лабораторії не є необхідною. Послуги, які є предметом цієї закупівлі надаються суб'єктами господарювання на підставі отриманої Ліцензії ДСНС України на право виконання робіт протипожежного призначення. Виконання робіт з протипожежного призначення регулюється Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852. Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов'язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про одержання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення. Тобто учасники можуть і повинні надавати вказані у даній процедурі закупівлі послуги на підставі отриманої ними ліцензії, жодних інших документів (або обов'язку їх отримання) на законодавчому рівні для учасників не встановлено. На законодавчому рівні не встановлено для учасників обов'язку отримувати будь-які інші (додаткові) документи, а тим більше, ще й такі, що жодного відношення до послуг із встановлення системи пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та автоматичного пожежогасіння не мають. Зазначене підтверджується і практикою АМКУ, зокрема рішенням № 5370-р/пк-пз від 05.06.2018 за скаргою UA-2018-04-19-001720-c.b1(посилання на закупівлю https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-04-19-001720-c), рішенням 12121-р/пк-пз від 30.08.2019 за скаргою UA-2019-07-31-000004-b.a3 (посилання на закупівлю https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-07-31-000004-b). Вимога щодо надання документів, які підтверджують наявність власної електротехнічної лабораторії порушує гарантований ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принцип недискримінації учасників, а також не відповідає чинному законодавству України. З огляду на це вимогаємо внести зміни у тендерну документацію щодо виключення з переліку документів, які має надати учасник у складі своєї тендерної документації вимогу щодо документального підтвердження наявності власної електротехнічної лабораторії. Також, тендерною документацією Розділом «Інша інформація» зазначена вимоги щодо надання у паперовому вигляді документів Учасником- переможцем. Перелік документів, які зазначені Замовник суперечать вимогам встановленим Законом України «Про публічні закупівлі» (надалі-Закон) з огляду на наступне: Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (ч. 3 ст.22 Закону). Водночас, ч.4 ст. 22 Закону передбачає заборону включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Відповідно до ст.25 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, вимогам, визначеним у ст. 17 цього Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Отже, інша інформація, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації повинна відповідати таким критеріям: її наявність повинна бути передбачена законодавством; її надання не повинне обмежувати конкуренцію та призводити до дискримінації учасників. За визначенням п.18 ст. 1 Закону переможець процедури закупівлі – це учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю. Вимога Замовника щодо надання Учасником-Переможцем Договору та додатків до договору (в двох примірниках) встановлена з урахуванням вимог Закону, проте вимагаємо видалити з переліку надання інших документів у паперовому вигляді, які не стосуються Договору та додатків до договору про закупівлю, у зв’язку з тим, що дана вимога Замовника встановлена з порушенням норм Закону.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня. В тендерній документаціїї внесемо зміни згідно даної вимоги.
Статус вимоги: Задоволено