-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021 2015: 79410000-1 - Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління (Послуги з розробки документації та впровадження системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР) для закладів освіти Южноукраїнської міської територіальної громади)
Мова підготовка пропозиції українська. Джерела фінансування: місцевий бюджет, загальний фонд, річний бюджет на 2021 рік, рішення сесії ЮМР від 22.12.2020 №62 Категорія замовника: 1) органи державної влади (орган законодавчої, органи виконавчої, судової влади), та правоохоронні органи держави, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, об’єднання територіальних громад.
Завершена
90 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 450.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 450.00 UAH
Період оскарження:
11.08.2021 13:25 - 17.08.2021 23:00
Вимога
Відхилено
Вимога
Номер:
88ad4d2fc1f84bd987c677771f0620a3
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-11-005305-a.c1
Назва:
Вимога
Вимога:
1. Замовник публічної закупівлі незаконно та протиправно дискваліфікував переможця аукціону ФОП Бранець Роксолана Михайлівна, Протокол від 01.09.2021 №2/впровадження НАССР про проведення спрощеної закупiвлi та документацiї закупiвель управлiнням освiти Южноукраїнської Міської Ради імені Бориса Грiнченка, з наступних підстав:
По-перше, п.1 Додатку 2 до Оголошення не містить вимогу щодо підтвердження повноваження посадової особи шляхом завантаження Виписки або Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Вся інформацію та відомості про учасника закупівель, міститься у відкритих інтернет-реєстрах, зокрема на ресурсі Міністерства юстиції України, за посиланням: https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search «Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань».
Вимога щодо надання виписки або витягу з ЄДР є дискримінаційна, таке роз’яснення вже надала Тендерна колегія АМКУ. Рішення Колегія обґрунтувала тим, що зазначена інформація є у відкритих реєстрах. Отже вимога про надання виписки або витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань не узгоджується з ч. 4 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі». Вона передбачає, що тендерна документація не повинна містити вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
По-друге, ФОП Бранець Роксолана Михайлівна завантажила через електронну систему закупiвель у складi пропозицii сертифiкат ведучого спецiалiста з впровадження системи безпеки харчових продуктiв, а також сертифiкат спецiалiста по громадському харчуванню (Food Category Е), якi видано акредитованим органом (п.4 додатку 2 до Оголошення).
Вимога щодо перекладу сертифікатів, у тендерній документації Замовника, не міститься.
2. Замовник публічної закупівлі незаконно та протиправно оголосив переможцем закупівлі UA-2021-08-11-005305-a, ФОП Чернота Анна Миколаївна, Протоколом від 03.09.2021 №4/впровадження НАССР про проведення спрощеної закупiвлi та документацiї закупiвель управлiнням освiти Южноукраїнської Міської Ради імені Бориса Грiнченка, з наступних підстав:
По-перше, оголошений переможець, не завантажив через електронну систему закупівель у складі пропозиції, документ для підтвердження повноваження посадової особи, Виписку або Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (дивись пункт 1 даної Вимоги).
По-друге, переможець публічної закупівлі не завантажив сертифікат ведучого спеціаліста з впровадження системи безпеки харчових продуктiв, а також сертифiкат спецiалiста по громадському харчуванню (Food Category Е), якi видано акредитованим органом (п.4 додатку 2 до Оголошення).
Завантажене свідоцтво «Внутрішнього аудитора систем управління» (ДСТУ ISO 19011:2019 (ISO 19011:2018, IDT), ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005, IDT), ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT), принципи НАССР) №17/СУ-20, яке видане Державним підприємством «Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» (ДП «Рівнестандартметрологія») 05.10.2020 та діє до 04.10.2023, не релевантне сертифікату ведучого спеціаліста з впровадження системи безпеки харчових продуктів, вимога щодо наявності якого міститься у п.4 додатку 2 до Оголошення.
Листом від 10.11.2020 №1332 ДП «Рівнестандартметрологія», чітко зазначив, що семінар-тренінг на тему «Внутрішній аудитор систем управління», передбачає підготовку спеціалістів для проведення внутрішній аудитів систем управління підприємств усіх розмірів і типів, всіх організація (які мають розроблену і впроваджену систему управління), в т.ч. тих, які займаються виробництвом харчових продуктів, розповсюдженням (оптова/роздрібна торгівля), закладах громадського харчування (дивись файл «4.2 Лист-роз'яснення.pdf», якій завантажено переможцем до через електронну систему закупівель у складі пропозиції).
Свідоцтво «Внутрішнього аудитора систем управління» дає право на проведення внутрішній аудитів систем управління підприємств/організацій, які мають розроблену і впроваджену систему управління, натомість, предметом закупівлі UA-2021-08-11-005305-a є «Послуги з розробки документації та впровадження системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР)», отже предметом закупівлі є не проведення внутрішнього аудиту вже розробленої системи управління, а саме, розробка та впровадження системи управління, для цього і було встановлено кваліфікаційний критерії «Наявність Сертифікованого ведучого спеціаліста з впровадження системи безпеки харчових продуктів, що підтверджується наявністю сертифіката виданого акредитованим органом». Наявність спеціаліста з впровадження систем безпеки харчових продуктів, а не внутрішнього аудитора.
Також переможець не надав сертифiкат спецiалiста по громадському харчуванню (Food Category Е).
Наголошуємо, що згідно статті 19 Конституції України Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
В даному випадку дії Замовника публічних закупівель, є абсолютно дискримінаційними, незаконними та протиправними по відношенню до ФОП Бранець Роксолана Михайлівна та порушують Конституцію України, Закон України «Про публічні закупівлі», ст. 6, 18 Закону України «Про захист економічної конкуренції».
Вимога. Дискваліфікувати переможця публічної закупівель UA-2021-08-11-005305-a, ФОП Чернота Анна Миколаївна та оголосити переможцем ФОП Бранець Роксолана Михайлівна.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол УО №5 від 07.09.2021 року.pdf 07.09.2021 17:07
Дата подачі:
05.09.2021 14:20
Вирішення:
Дякуємо за звернення з вимогою. Уповноважена особа управління освіти Южноукраїнської міської ради імені Бориса Грінченка розглянувши вимогу UA-2021-08-11-005305-a.c1 від 05.09.2021 року від ФОП Бранець Роксолана Михайлівна щодо проведення закупівлі ДК 021 2015: 79410000-1 - Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління (Послуги з розробки документації та впровадження системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР) для закладів освіти Южноукраїнської міської територіальної громади) повідомляє про наступне.
Відповідно до п.1 додатку 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі від 11.08.2021 року учасник повинен надати: «документ на підтвердження повноваження посадової особи або представника Учасника спрощеної закупівлі щодо підпису документів пропозиції. Повноваження щодо підпису документів пропозиції Учасника підтверджується випискою з протоколу засновників/учасників, наказом про призначення, довіреністю, дорученням або іншим документом». Учасником процедури закупівлі ФОП Бранець не надано таких документів або не надано пояснення щодо причин їх відсутності. На виконання вимог цього додатку іншим учасником ФОП Чернота А.М. завантажено документ для підтвердження повноваження посадової особи «1. Довідка про підпис.pdf», в якому вказано на особу, що уповноважена підписувати документи.
Учасником процедури закупівлі ФОП Бранець Роксолана Михайлівна у своїй пропозиції було подано документи із назвою «Сертифікат.pdf» та «Certificate_cat.E.pdf», які було викладено іноземною мовою. Також, ФОП Бранець Роксолана Михайлівна подала у документі «Переклад сертифікатів.pdf» самостійно зроблений переклад документів, викладених іноземною мовою. Відповідно до Законів України «Про публічні закупівлі», «Про забезпечення функціонування української мови як державної» мовою тендерної пропозиції є українська мова, якщо можливість застосування інших мов прямо не зазначено в тендерній документації. В оголошенні UA-2021-08-11-005305-a не зазначено можливість застосування інших мов, навпаки містить застереження, що «мова підготовка пропозиції українська». Відповідно до вимог міжнародного та національного законодавств передбачено процедуру легалізації або посвідчення офіційних документів, виданих в іноземних державах. Документи, складені за участю іноземних органів державної влади чи місцевого самоврядування, або уповноваженими органами іноземних держав або іншими іноземними представництвами, можуть бути використані на території України лише після відповідного їх посвідчення - консульської легалізації або проставлення апостилю. Однак, учасник процедури закупівлі ФОП Бранець Роксолана Михайлівна не здійснила відповідну передбачену чинним законодавством процедуру перекладу документів шляхом його нотаріально засвідченого перекладу Отже, подані у тендерній пропозиції ФОП Бранець Роксолана Михайлівна документи із назвами «Сертифікат.pdf» та «Certificate_cat.E.pdf», які викладено іноземною мовою, а також документ «Переклад сертифікатів.pdf», що являє собою самостійно здійснений переклад, відповідно до норм чинного законодавства, не розглядались у складі тендерної пропозиції учасника.
Таким чином пропозиція ФОП Бранець Роксолана Михайлівна не відповідає умовам оголошення про проведення спрощеної закупівлі від 11.08.2021 року та підлягала відхиленню у повній відповідності з вимогами Закону України «Про публічні закупівлі».
На виконання вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі від 11.08.2021 року та норм чинного законодавства, учасник процедури закупівлі - ФОП Чернота А.М. було подано документ, складений українською мовою та виданий державною установою, який підтверджує наявність необхідних знань та досвіду. Відповідно до чинного законодавства та Державного класифікатора професій, розділ 241 «Професіонали в сфері державної служби, аудиту, бухгалтерського обліку, праці та зайнятості, маркетингу, ефективності підприємництва, раціоналізації виробництва та інтелектуальної власності» передбачає наявність професії 2411.2 «Аудитор систем харчової безпеки». Отже, завантажений документ свідоцтво «Внутрішнього аудитора систем управління», що стосується стандартів безпеки відповідно до ДСТУ ISO 19011:2019 (ISO 19011:2018, IDT), ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005, IDT), ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT), принципи НАССР №17/СУ-20, яке видане Державним підприємством «Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» (ДП «Рівнестандартметрологія») 05.10.2020 та діє до 04.10.2023, тобто видане державним органом, є дійсне та передбачене законодавством України, в т.ч. чинним класифікатором професій. Відповідно, дане свідоцтво є аналогічним до сертифікату ведучого спеціаліста з впровадження системи безпеки харчових продуктів. Твердження учасника процедури ФОП Бранець Р.М. про «нерелевантність» є суб’єктивним та не ґрунтується на нормах чинного законодавства.
При цьому, учасник процедури закупівлі ФОП Чернота А.М. листом від 10.11.2020 №1332 ДП «Рівнестандартметрологія», який не вимагався оголошенням про проведення спрощеної закупівлі від 11.08.2021 року, додатково надано пояснення, в тому числі і про можливість розробки документів в частині їх використання у громадському харчуванні аналогічному та еквівалентному до поняття Food Category. Вираз «які мають розроблену і впроваджену систему управління» міститься у дужках, що говорить про другорядність інформації, тобто «в тому числі і тих, які мають розроблену і впроваджену систему управління». Також варто звернути увагу скаржника, що розробка системи починається з внутрішнього аудиту оператора ринку – без нього не можливо встановити поточний стан та розпочати розробку документації та впровадження системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР). Саме на підставі внутрішнього аудиту відбувається розробка та впровадження програм-передумов системи НАССР, блок-схем виробничих процесів, розроблення усіх необхідних, в контексті системи НАССР, проектів наказів та положень, підготовка необхідних документів щодо аналізу та оцінки ризиків виробничих процесів, визначення критичних контрольних точок та розробка заходів управління (формування плану НАССР), тощо. Твердження учасника процедури закупівлі ФОП Бранець Р.М., що «предметом закупівлі є не проведення внутрішнього аудиту вже розробленої системи управління, а саме, розробка та впровадження системи управління» не знаходять підтвердження у змісті вимоги, адже замовником управлінням освіти Южноукраїнської міської ради імені Бориса Грінченка чітко визначено предмет закупівлі за кодом ДК 021 2015: 79410000-1 «Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління (Послуги з розробки документації та впровадження системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР) для закладів освіти Южноукраїнської міської територіальної громади)».
Учасником процедури закупівлі ФОП Бранець Р.М. не надано жодних посилань на норми діючого законодавства, які би свідчили про неможливість або вводили обмеження щодо надання консультаційних послуг з питань підприємницької діяльності та управління, в тому числі послуг з розробки документації та впровадження системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР) внутрішнім аудитором систем управління, що стосується стандартів безпеки відповідно до ДСТУ ISO 19011:2019 (ISO 19011:2018, IDT), ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005, IDT), ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT), принципи НАССР .
Враховуючи вище викладене, вимоги учасника процедури закупівлі ФОП Бранець Р.М. не ґрунтуються на нормах чинного законодавства, а тому вимога не підлягає задоволенню.
Статус вимоги:
Відхилено