-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
44912400-0 – Бордюрний камінь (БР 100х30х15, БР 100х20х8)
Торги відмінено
389 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 947.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 947.00 UAH
Період оскарження:
11.08.2021 11:18 - 25.08.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на дії замовника щодо відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі
Номер:
1f0c18cb78884e76aa7b5c27a881512b
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-11-003035-a.b1
Назва:
СКАРГА на дії замовника щодо відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі
Скарга:
Комунальним підприємством «Дорожньо-експлуатаційне управління» Славутицької міської ради Вишгородського району Київської області (надалі - Замовник) 11.08.2021 р. було розпочато процедуру відкритих торгів – «44912400-0 – Бордюрний камінь (БР 100х30х15, БР 100х20х8)» Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-08-11-003035-a.
Фізична особа-підприємець Кондратенко Олег Миколайович (надалі Підприємство або Скаржник) виявив бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно Тендерної документації подав тендерну пропозицію.
31.08.2021 р. Замовником тендерну пропозицію ФОП Кондратенко О.М. було розглянуто, відповідно до протоколу № 180 від 31.08.2021 р. тендерна пропозиція ФОП Кондратенко О.М. повністю відповідає вимогам тендерної документації Замовника, будь-яких підстав для відхилення тендерної пропозиції відсутні. Замовником було прийнято рішення визнати ФОП Кондратенко О.М. переможцем даної закупівлі і рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем.
Але, 03 вересня 2021 року винесене попереднє рішення Замовника скасовано та тендерну пропозицію ФОП Кондратенко О.М. було відхилено згідно протоколу № 183 від 03.09.2021 р. з наступних підстав: «Відповідно до ч.2 ст. 31 Закону та п. 1 розділу V Оцінка тендерної пропозиції Тендерної Документації, тендерна пропозиція учасника не відповідає вимогам, зокрема в електронному майданчику учасник вказав суму остаточної пропозиції з урахуванням ПДВ, проте учасник не являється платником ПДВ, а єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна з ПДВ».
ФОП Кондратенко О.М. не погоджується з даним рішенням Замовника та вважає, що Замовник, до розгляду тендерної пропозиції Учасника ФОП Кондратенко О.М. віднісся упереджено, розглянув її суто формально, без аналізу та повної перевірки, чим порушив основні принципи публічних закупівель та вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» в частині вивчення, оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця, а також вимоги самої тендерної документації. Рішення Замовника є безпідставним, надуманим, суперечить вимогам Тендерної документації на закупівлю та положенням Закону України «Про публічні закупівлі».
Учасник ФОП Кондратенко О.М., як учасник закупівлі має право розраховувати на те, що Замовник діятиме і прийматиме рішення виключно в рамках Закону.
Скаржник не може погодитися з прийнятим рішенням та вважає дії Замовником такими, що порушують його права та інтереси, також дії Замовника і прийняте його рішення порушують норми Закону України «Про публічні закупівлі» з наступних підстав:
І. Відповідно до Тендерної документації на закупівлю, ч.5 Розділ І. Загальні положення –«Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах».
Відповідно до Тендерної документації на закупівлю, ч.1 Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції – «Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації з накладанням кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП), та завантаження файлів у форматі PDF з дотримання вимог частини 3 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до Тендерної документації на закупівлю, ч.1 Розділ V. Оцінка тендерної пропозиції – «Єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна з ПДВ. Розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону складає – 0,5 %. Згідно ст. 29 Закону оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених у цій тендерній документації шляхом застосування електронного аукціону. До початку проведення електронного аукціону в електронній системі закупівель автоматично розкривається інформація про ціну та перелік усіх цін тендерних пропозицій/пропозицій, розташованих у порядку від найнижчої до найвищої ціни без зазначення найменувань та інформації про учасників. Під час проведення електронного аукціону в електронній системі закупівель відображаються значення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника та приведеної ціни. Електронний аукціон здійснюється у відповідності з положеннями ст. 30 Закону. До оцінки тендерних пропозицій приймається сума, що становить загальну вартість тендерної пропозиції учасника, в тому числі з урахуванням включення до ціни податку на додану вартість (ПДВ), інших податків та зборів, що передбачені чинним законодавством. У разі якщо учасник є платником ПДВ відповідно до законодавства, такий учасник обов’язково зазначає ціну з урахування ПДВ».
Замовником ніде не встановлено вимогу в тендерній документації, що Учасник повинен обов’язково бути платиком ПДВ, а також в тендерній документації не вказано, що Учасники не платники ПДВ не мають право приймати участь у даній закупівлі. Також в тендерній документації Замовником не вказано на якій системі оподаткування Учасники мають або не мають право приймати участь у даній закупівлі.
ФОП Кондратенко О.М., в складі тендерній пропозиції надав «Довідку Інформація Замовнику» де вказано, що Учасник ФОП Кондратенко О.М. не є платником ПДВ та витяг з реєстру платників єдиного податку.
Також ФОП Кондратенко О.М. в складі тендерної пропозиції надав «Тендерну пропозицію № 1 від 26.08.2021 р.» де вказана ціна за одиницю товару в гривнях без ПДВ та загальна сума за товар в гривнях без ПДВ. Відповідно до Тендерної документації на закупівлю, ч.1 Розділ V. Оцінка тендерної пропозиції ФОП Кондратенко О.М. надав тендерну пропозицію із зазначенням суми, що становить загальну вартість тендерної пропозиції учасника, в тому числі з урахуванням включення до ціни інших податків та зборів, що передбачені чинним законодавством.
При завантаженні тендерної пропозиції на електронному майданчику «Держзакупівлі. Онлайн» ФОП Кондратенко О.М. заповнив електрону форму з окремим полем «Цінова пропозиція» де зазначив свою початкову пропозицію у сумі 349840,00 грн. Щодо зазначення ціни з ПДВ або без ПДВ в електронній формі з окремим полем «Цінова пропозиція» відсутня.
Так як ФОП Кондратенко О.М. не є платником ПДВ, тому тендерна пропозиція ФОП Кондратенко О.М. подана без урахування ПДВ.
Таким чином, оцінка Замовником тендерних пропозицій тільки тих учасників, які є платниками ПДВ приведе до того, що переможцем буде обраний учасник (платник ПДВ), цінова пропозиція якого (з урахуванням всіх витрат, у тому числі ПДВ) буде вищою за цінову пропозицію учасника, який не є платником ПДВ.
Такі дії Замовника є дискримінаційними по відношенню до тих учасників, зокрема Скаржника, який не є платником ПДВ та порушують основні принципи державних закупівель та Закон України «Про Публічні закупівлі», а саме:
• Відповідно ч.1. ст.5 Принципи здійснення Публічних закупівель та недискримінація учасників Закону України «Про Публічні закупівлі» встановлює наступне – «Добросовісна конкуренція серед учасників; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням; максимальна економія, ефективність та пропорційність;
• Відповідно ч.2 ст.5 Принципи здійснення Публічних закупівель та недискримінація учасників Закону України «Про Публічні закупівлі» - Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах;
• Відповідно ч.4 ст.5 Принципи здійснення Публічних закупівель та недискримінація учасників Закону України «Про Публічні закупівлі»: Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Замовник у протоколі відхилення № 183 від 03.09.2021 р. посилається на ч.2 ст. 31 Закону України «Про Публічні закупівлі». Даним посиланням на вищезазначену статтю Замовник водить в оману Учасників та інших користувачів публічних закупівель «ProZorro», тому що зазначена ч.2 ст.31 містить наступний зміст: «Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність)». Але Замовник у протоколі відхилення не посилається на жодну відповідну норму Закону України «Про Публічні закупівлі» та жодну умову тендерної документації.
Внаслідок усього вищезазначеного, відповідно до Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Розділу V. Оцінка тендерної пропозиції, Закону України «Про Публічні закупівлі» ФОП Кондратенко О.М. не порушив вимоги Тендерної документації на закупівлю.
ІІ. Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси суб’єкта оскарження.
Згідно ч.5 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) скарга, серед іншого, повинна містити обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Закон наділяє учасника процедури закупівлі такими правами:
- право на неупереджену оцінку тендерної пропозиції;
- правом на рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця;
- правом на визнання переможцем та укладення договору про закупівлю.
З огляду на рішення Конституційного Суду України по справі 1-10/2004 від 01.12.2004 поняття «охоронюваний законом інтерес», що вживається в частині першій статті 4 Цивільного процесуального кодексу України та інших законах України у логічно-смисловому зв’язку з поняттям «права», треба розуміти як прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об’єктивного і прямо не опосередкований у суб'єктивному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об'єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загально правовим засадам.
ФОП Кондратенко О.М. займається поставкою товарів, у тому числі шляхом участі у процедурах закупівлі, що проводяться за допомогою електронної системи публічних закупівель «ProZorro». Участь ФОП Кондратенко О.М. у публічних закупівлях носить систематичний характер. Інтерес підприємства ФОП Кондратенко О.М. у участі у публічних закупівлях в цілому та конкретно в цій Процедурі закупівлі полягає в укладенні договору про закупівлі та одержанні прибутку від поставки товару. Цей інтерес за усіма ознаками відповідає визначенню, наведеному у вищезазначеному рішенні Конституційного Суду України, а отже може вважатися законним інтересом у контексті Закону України «Про Публічні закупівлі».
Внаслідок усього вищезазначеного, вважаємо, що Замовник необ’єктивно, упереджено, дискримінаційно оцінив тендерну пропозицію Учасника ФОП Кондратенко О.М., так як тендерна пропозиція ФОП Кондратенко О.М. повністю відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами, а також вимогам ЗУ «Про публічні закупівлі» та вимогам діючого законодавства України.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника ФОП Кондратенко О.М. повинна бути визначена Замовником переможцем по процедурі закупівлі та прийнято відповідне рішення про намір укласти договір.
Всі документи та матеріали, які згадуються чи на які посилається ФОП Кондратенко О.М. наявні в електронній формі у вигляді pdf формату файла та є розміщенні у відкритому доступі на сайті закупівлі, та підтверджують порушення процедури закупівлі в частині неправомірності рішень, дій та бездіяльності Замовника. Тендерна документація за предметом закупівлі розміщена на веб-порталі Уповноваженого органу, план закупівлі UA-2021-08-11-003035-a. Тендер ІD: UA-P-2021-08-11-003245-a.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.ст.,5,18,26,29,31 Законом України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення в діях Замовника – «Комунального підприємства «Дорожньо-експлуатаційне управління» Славутицької міської ради Вишгородського району Київської області, порушення процедури закупівель.
3. Зобов’язати Замовника - Комунальне підприємство «Дорожньо-експлуатаційне управління» Славутицької міської ради Вишгородського району Київської області скасувати своє рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Кондратенко Олега Миколайовича, відповідно до Протоколу № 183 від 03.09.2021 р. на закупівлю: 44912400-0 – Бордюрний камінь (БР 100х30х15, БР 100х20х8).
4. Проаналізувати повторно тендерну пропозицію ФОП Кондратенко Олега Миколайовича та визнати ФОП Кондратенко Олега Миколайовича переможцем даної закупівлі.
З повагою,
Фізична особа-підприємець ______________/б.п/ Кондратенко О.М.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 05.09.2021 19:51
- рішення від 07.09.2021 № 20281.pdf 08.09.2021 13:07
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.09.2021 № 21124.pdf 17.09.2021 15:33
- рішення від 16.09.2021 № 21124.pdf 20.09.2021 18:57
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.09.2021 19:58
Дата розгляду скарги:
16.09.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
08.09.2021 13:08
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
20.09.2021 18:57
Дата виконання рішення Замовником:
21.09.2021 16:30
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ № 21124-р/пк-пз від 16.09.2021 року виконано, скасувано рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Кондратенко О.М.