Умови надання забезпечення тендерних пропозицій: Не вимагається
Мова, якою мають бути підготовлені тендерні пропозиції: Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та підготовлені безпосередньо учасником повинні бути складені українською мовою. Всі інші документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, повинні бути складені українською або російською мовами.
Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ, що складений на іншій мові, ніж українська або російська, учасник надає переклад цього документу на українській мові з обов’язковим нотаріальним засвідченням правильності перекладу.
Тендерні пропозиції підготовлені учасниками-нерезидентами України можуть бути викладені іншою мовою, при цьому повинні мати завірений переклад українською або російською мовами. У разі розбіжностей з текстом оригіналу перевага надається україномовному або російськомовному тексту
Завершена
4 185 500.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 928.00 UAH
Період оскарження:11.08.2021 09:55 - 26.08.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Оригінал гарантійного листа
Номер:2f08d0a81dcc4b91ba0c760e6c8b6494
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2021-08-11-001345-a.a1
Назва:Оригінал гарантійного листа
Вимога:
В Тендерній документації, в примітках до пункта 6 розділу 3 вказано: «учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції оригінал гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб’ютора, уповноваженого на це виробником, з наданням копії документу, який підтверджує такі повноваження з підтвердженням можливості постачання товару необхідної кількості та належної якості та у строки передбачені тендерною документацією.». Так склалося на практиці, що виробники, офіційні представники надають лише один такий лист для одного учасника, що означає, що всі інші учасники не мають можливості отримати такий лист , а отже, брати участь у Закупівлі. Викладена вище вимога обмежує конкурентоспроможність потенційних учасників і в цілому впливає на можливість учасників прийняти участь у процедурі відкритих торгів. Вимога є дискримінаційною, тому що потенційні учасники: 1) Мають укладені прямі контракти з виробником медичних виробів, за умовами яких виробник (його дистриб’ютор) вже гарантував та зобов’язався поставити медичні вироби. 2) Мають в складських приміщеннях на залишках достатню кількість товару для забезпечення поставок за тендерним договором. 3) Відносно якості запропонованих товарів - Якість запропонованих до поставки товарів визначається та підтверджується під час поставки товару супровідними документами, зокрема сертифікатами якості, а у випадку поставки неякісного товару, постачальник сплачує Замовнику штрафні санкції (неустойка, штраф, пеня), внаслідок чого Замовник повністю захищений від постачання неякісного товару. Викладені вище вимоги обмежують конкурентоспроможність потенційних учасників і в цілому впливають на можливість учасників прийняти участь у процедурі відкритих торгів. Наведена вище умова документації обмежує коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з такими виробниками (офіційними представництвами) , особливо як що у переліку наведена позиція, яка не має повного еквіваленту Відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" при формуванні вимог до предмету закупівлі та проведенні процедури закупівлі в системі Prozorro Замовник повинен керуватися принципами недискримінації учасника. У статті 22, вищенаведеного закону, вказується, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. А у статті 5 зазначено, що замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також звертаємо Вашу увагу, що такої вимоги Замовника як надання оригіналів гарантійний листів від виробників є прямим порушенням статті 3 Закону (Принципи здійснення закупівель). Виходячи з вищевказаного, ми вважаємо, що така вимога дискримінує учасників та суперечить принципу добросовісної конкуренції, а також тендерна документація не відповідає вимогам Закону України "Про публічні закупівлі". Є доцільним зазначити, що у листі МОЗ і МЕРТ від 19.12.2018 року №01.7/33810, в пункті 8 зазначається, що замовникам не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника медичних виробів про можливість поставки медичних виробів у визначені строки, оскільки це не гарантує своєчасного постачання медичних виробів та в окремих випадках може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі. На підставі викладеного, з метою створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції та здешевлення предмету закупівлі, вимагаємо внесення змін до Документації шляхом відміни вимоги про наявність гарантійного листа виробника, офіційного представника.
Керуючись статтею 18 Закону, звертаємось до Вас з вимогою щодо усунення порушень та приведення тендерної документації до вимог Закону, а саме: В Тендерній документації, в примітках до пункту 6 розділу 3 вказано: «учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції оригінал гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб’ютора, уповноваженого на це виробником, з наданням копії документу, який підтверджує такі повноваження з підтвердженням можливості постачання товару необхідної кількості та належної якості та у строки передбачені тендерною документацією.». В протилежному випадку залишаємо за собою право оскаржити дану процедуру закупівлі відповідно до порядку оскарження та в терміни визначені статтею 18 Закону, викласти інформацію стосовно процедури в Постійно діючій адміністративній колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з наступним стягненням витрат із Замовника в судовому порядку ,та або розміщення на порталі DOZORRO за для моніторингу громадськими спільнотами та іншими контролюючими органами. Повідомляємо, що також згідно статті 164-14. Порушення законодавства про закупівлі Кодекс України про адміністративні правопорушення, якщо тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону, то це тягне за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Вирішення:На Вашу вимогу, Уповноважена особа Національної дитячої спеціалізованої лікарні «Охматдит» МОЗ України стосовно процедури закупівлі медичні матеріали - код ДК 021:2015: 33140000-3 (рукавички хірургічні: 47172 - Непудровані, оглядові / процедурні рукавички з латексу гевеї, нестерильні;56286 – Рукавички оглядові/ процедурні нітрилові, необпудровані, нестерильні; 40548 Хірургічна рукавичка, латекс;40548 Хірургічна рукавичка, латекс;61631-Рукавички оглядові / процедурні нітрилові, непудровані, стерильні), відповідно до ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі по тексту – Закон), розміщеної на авторизованому електронному майданчику та оприлюдненому для загального доступу та потенційних учасників повідомляє наступне.
Вимога щодо надання гарантійного листа та документів від виробника є необхідною, оскільки надання гарантійного листа від виробника є гарантією того, що Учасник є надійним постачальником та займає стабільну позицію на ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника, а він в свою чергу від імені учасника гарантує якість та своєчасну поставку товару Замовнику. Тільки виробник підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, терміни придатності, ввезення та територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо.
Дотримання зазначених у тендерній документації вимог до предмета закупівлі є захистом Замовника від неналежного виконання учасником взятих на себе зобов’язань, додаткових гарантій поставки якісного товару. Тим більш, що товар, який закуповується не є винятковим, специфічними або таким, що виробляється тільки під конкретного замовника, і будь-який учасник може прийняти участь у закупівлі. Тому вимога щодо надання гарантійного листа – не обмежує коло учасників, а навпаки, унеможливлює участь у торгах недобросовісних учасників та унеможливлює процес збою при постачанні продукції, що надзвичайно важлива для забезпечення безперебійного лікувального процесу та надання медичної допомого маленьким пацієнтам.
Статус вимоги:Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:30.08.2021 11:00