-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«код ДК 021:2015 - 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (бензин А – 92, дизельне паливо)»
Завершена
400 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 000.00 UAH
Період оскарження:
10.08.2021 15:20 - 22.08.2021 00:00
Вимога
Є відповідь
ВИМОГА
Номер:
1437c357c8ab496e969085867108444f
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-10-001818-b.b1
Назва:
ВИМОГА
Вимога:
Скасувати рішення про визначення переможцем учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРПЕТРОЛЦЕНТР" у процедурі закупівлі: ДК 021:2015: код 09130000-9 Нафта і дистиляти, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2021-08-10-001818-b
Пов'язані документи:
Учасник
- ВИМОГА .pdf 13.09.2021 16:22
- протокол 14.09.2021 16:35
Дата подачі:
13.09.2021 16:22
Вирішення:
ПРОТОКОЛ № 39
ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ
(в межах закупівлі UA-2021-08-10-001818-b )
с. Судилків «14» вересня 2021 року
Час початку засідання: 11.15 год.
Порядок денний: розгляд Вимоги про усунення порушення Учасника ТОВ "ТД МТК", Код ЄДРПОУ:43621716, Номер вимоги: UA-2021-08-10-001818-b.b1
В межах закупівлі Відкриті торги з предмету: «код ДК 021:2015 - 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (бензин А – 92, дизельне паливо)» , оголошення UA-2021-08-10-001818-b, 13 вересня 2021 року о 16:22 год. Учасником ТОВ "ТД МТК" було подано Вимогу про усунення порушення: UA-2021-08-10-001818-b.b1.
У зв’язку із чим, остання підлягає розгляду.
Встановлено:
Згідно статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Відповідно до частини 3 статті 21 Закону у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.
З наведеного слідує, що згідно статті 24 Закону врегульовано порядок надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї, а відповідно до частини 3 статті 21 Закону врегульовано порядок подання вимоги учасником, тендерна пропозиція, якого відхилена.
Таким чином, оскільки строк подання тендерних пропозицій давно минув, ТОВ "ТД МТК" не є учасником пропозиція, якого відхилено, то підстав для розгляду Вимоги відповідно до законодавства немає.
Разом з цим, враховуючи усі принципи публічних закупівель, що визначені Законом, Настанови щодо етичної поведінки замовників під час здійснення публічних закупівель, а також з метою прозорості і доступності інформації про закупівлі дана Вимога розглядається по суті.
1) В умовах тендерної документації, зокрема у розділі ІІІ Замовником для усіх Учасників наведено інструкцію з підготовки тендерної пропозиції. Інструкція, серед інших умов, містить наступні:
«3.1.4. Під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги", тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються згідно п. 3.1.5. цієї документації.».
За результатами перевірки підпису Учасника ТОВ "УКРПЕТРОЛЦЕНТР" тип підпису – удосконалений, сертифікат – кваліфікований.
З наведеного слідує, що відповідна вимога тендерної документації Учасником дотримана, а тому підстав для відхилення його пропозиції в Замовника не було.
Термін «підписувач» в умовах даної тендерної документації використано не було.
Водночас роз’яснюю, що 7 листопада 2018 року набув чинності оновлений Закон України «Про електронні довірчі послуги», яким було запроваджено поняття «кваліфікований електронний підпис» (далі — КЕП) та скасовано поняття ЕЦП. Проте, у силу того, що на дату набрання ним чинності суб’єкти господарювання користувалися виключно ЕЦП, було вирішено організувати їх поступовий перехід на КЕП.
Так, згідно Постанови КМУ «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» від 03.03.2020 №193 (із змінами, внесеними згідно з Постановою КМУ № 227 від 17.03.2021) (далі – Постанова), удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, що відповідають затвердженим пунктом 2 цієї постанови вимогам, можуть використовуватися користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, крім випадків, що обумовлені у вказаній статті.
Згідно абзацу другого пункту першого Постанови Експериментальний проект реалізується до дня набрання чинності змінами до Закону України “Про електронні довірчі послуги” щодо врегулювання використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, але не пізніше ніж до 5 березня 2022 року. Опісля приватний сектор також повинен буде використовувати КЕП та виключно на захищеному носієві.
Замовнику відомо, що Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель листом від 10.02.2021 № 20-29/06-1616-пз було здійснено запит до Міністерства цифрової трансформації України щодо надання роз'яснення, зокрема, чи може підпис вважатися КЕПом якщо при перевірці електронного цифрового підпису на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип носія – незахищений, тип підпису – удосконалений та відомо відповідь, що надана Міністерство цифрової трансформації України, зокрема листом від 16.02.2021 № 1/06-3-1587.
Також Замовнику відомо, що Мінекономіки звернулось до Міністерства цифрової трансформації України листом від 18.11.2021 №3301-04/68865-03 щодо надання роз’яснення, за якими ознаками під час перевірки замовниками електронного підпису учасника закупівлі такий підпис може бути визнаний як такий, що відповідає вимогам стосовно накладення кваліфікованого електронного підпису. Відповідь Міністерства цифрової трансформації України від 26.11.2020 № 03-109686/-20.
В обох випадках надано відповіді щодо відмінностей.
Принагідно зауважую, що обумовлені відповіді щодо відмінностей, пояснюють тільки відмінності.
У зв'язку із наявністю відповідних роз’яснень Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель на офіційному сайті АМК України 04 березня 2021 року оприлюднено інформацію, у якій Колегія просить звернути увагу на наведену вище інформацію під час формування замовниками своїх тендерних документацій та під час підготовки учасниками своїх тендерних пропозицій.
Саме це й було зроблено Замовником при підготовці тендерної документації та з урахуванням відповідних листів встановлено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги", тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються згідно п. 3.1.5. цієї документації.
Також зауважую, що у Листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 № 1/06-3-1587, на який вказано у змісті Вимоги, наголошено на можливості до 31.12.2021 використовувати удосконалені електронні підписи та печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, з дотриманням вимог, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 № 193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів».
Відтак, враховуючи відповідні роз’яснення та те, що Постановою КМ України від 17 березня 2021 р. № 227 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2018 р. № 749 і від 3 березня 2020 р. № 193» були внесені зміни, а саме: «в абзаці другому пункту 1 цифри і слова “31 грудня 2021 року” замінено цифрами і словами “5 березня 2022 року”», Замовником й була встановлена вимога у тендерній документації з дотриманням вимог, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 № 193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів».
Отож, підстав для задоволення Вимоги по суті в цій частині немає.
2). Щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), а саме подання Учасником договору укладеного між ТОВ "УКРПЕТРОЛЦЕНТР" та КНП «Обласне територіальне медичне об’єднання м. Краматорськ», що вважається аналогічним в розумінні тендерної документації роз’яснюю наступне.
Учаснику необхідно було надати у складі тендерної пропозиції довідку в довільній формі, за підписом уповноваженої особи, скріплену печаткою Учасника*, з зазначенням кількості аналогічних договорів по реалізації товару, що являється предметом закупівлі, переліку організацій із якими укладено договори на поставку товару з адресами та контактними телефонами, сум договорів, які укладені в 2019-2020 роках, разом із аналогічними договорами (не менше 2-х), що вказані в довідці, та оригіналами чи копіями відгуків завірених учасником від Замовників* відповідно до наданих копій договорів. ».
Згідно тендерної документації замовника п. 1.1.1 розділу І визначено, що предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції (п.п. 22 ч. 1 ст. 1 Закону).
Згідно Закону України «Про публічні закупівлі», а саме п.п. 22 ч. 1 ст. 1 Закону, предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Відповідно до п.п. 1,3 Порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708, цей Порядок встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг. Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Згідно показника четвертої цифри ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник предмет закупівлі: 09130000-9 Нафта і дистиляти.
Договір між ТОВ "УКРПЕТРОЛЦЕНТР" та КНП «Обласне територіальне медичне об’єднання м. Краматорськ» , укладений за показником четвертої цифри 09130000-9 Нафта і дистиляти. Відтак, обумовлений Договір є аналогічним в розумінні вимог тендерної документації, а тому Учасником дотримана відповідна вимога.
Отож, підстав для задоволення Вимоги по суті в цій частині немає.
3). Щодо листа-відгука ТОВ «ВІКО2015» повідомляю, що ТОВ "УКРПЕТРОЛЦЕНТР" було надано Вимогу про усунення невідповідностей до 01 вересня 2021 року, у якій серед іншого повідомлялося, що Учасником в складі пропозиції надані договори та відгуки, водночас ТОВ «ВІКО2015» не є Замовником в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» (зокрема, згідно статті 2), тобто Учасником не виконано вимоги замовника в цій частині. ТОВ "УКРПЕТРОЛЦЕНТР" необхідно у складі тендерної пропозиції, надати довідку в довільній формі, за підписом уповноваженої особи, скріплена печаткою Учасника, з зазначенням кількості аналогічних договорів по реалізації товару, що являється предметом закупівлі, переліку організацій із якими укладено договори на поставку товару з адресами та контактними телефонами, сум договорів, які укладені в 2019-2020 роках, разом із аналогічними договорами (не менше 2-х), що вказані в довідці, та оригінали чи копії відгуків завірених учасником від Замовників в розумінні Закону * відповідно до наданих копій договорів. Відгуки повинні містити інформацію про якість поставленого товару, своєчасність, наявність чи відсутність зауважень, інформацію про додаткові угоди, які укладалися між Сторонами договору.
Таким чином, лист-відгук ТОВ «ВІКО2015» не був врахований при визначенні переможця, оскільки в порядку виправлення невіповідностей ТОВ "УКРПЕТРОЛЦЕНТР" подало інший договір та інший відгук, що й розглядалися. Зміст останніх, відповідає вимогам встановленим у тендерній документації.
Отож, підстав для задоволення Вимоги по суті в цій частині немає.
4). Щодо надання оригіналів документів замість їх копій повідомляю, що Наказом Мінекономіки № 710 від 15.04.2020 “Про затвердження Переліку формальних помилок” (далі – Перелік) було затверджено перелік формальних помилок. Затверджений перелік формальних помилок не є примірним, тобто є вичерпним. Відповідно Замовником під час складання тендерної документації враховано положення наказу Мінекономіки № 710 від 15.04.2020 “Про затвердження Переліку формальних помилок”, та відображено саме цей перелік формальних помилок в тендерній документації.
Відповідно до наведеного Переліку (п. 8) та вимог тендерної документації подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що є сканованою копією оригіналу документа є формальною помилкою.
Відтак, надання оригіналів сертифікатів та паспортів, хоча тендерною документацією вимагалось надання завірених копій цих документів є формальною помилкою.
Відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі» та вимог тендерної документації, допущення учасниками формальних (несуттєвих) помилок не призводить до відхилення їх тендерних пропозицій.
Отож, підстав для задоволення Вимоги по суті в цій частині немає.
З урахуванням вищенаведеного,
Вирішила:
1). Відмовити в задоволенні Вимоги про усунення порушення Учасника ТОВ "ТД МТК", Код ЄДРПОУ:43621716, Номер вимоги: UA-2021-08-10-001818-b.b1
2). Розмістити в електронній системі закупівель, у строк та у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» це протокольне рішення.
Час закінчення засідання: 15.30 год.
Уповноважена особа
Статус вимоги:
Не задоволено