-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Паливо в талонах (бланках-дозволах): бензин А-95, бензин А-92, паливо дизельне
Завершена
602 980.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 014.90 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 014.90 UAH
Період оскарження:
10.08.2021 15:00 - 22.08.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Неправомірне відхилення пропозиції ТОВ "Крейн Енерджі"
Номер:
b7a39bf4b48142649d1e605ed7c5ac26
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-10-009158-a.a3
Назва:
Неправомірне відхилення пропозиції ТОВ "Крейн Енерджі"
Скарга:
Щодо підстави відхилення повідомляємо наступне:
Згідно п.7 додатку 1 до тендерної документації (далі – Документація) «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ТА ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ (ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ)» для підтвердження відповідності Товару державним стандартам України, Учасник повинен надати сертифікати відповідності українських систем сертифікації на запропонований Товар, чинні на дату розкриття.
На підтвердження вищезазначеної вимоги Скаржник в складі пропозиції надав сканкопії чинних на дату розкриття сертифікатів відповідності, декларацій про відповідність технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та паспортів якості нафтопродуктів на запропонований товар виробництва ВАТ «Мозирський нафтопереробний завод». (файли: «45 Копії - А-92 Сертифікат, паспорт, декларація (МОЗИРЬ) — копия.pdf», «44 Копії - А-95 Сертифікат, паспорт, декларація (МОЗИРЬ).pdf», «43 Копії - ДП-Л Сертифікат, паспорт, декларація (МОЗИРЬ).pdf», «42 Копії - ДП-З Сертифікат, паспорт, декларація (МОЗИРЬ).pdf».), чим підтвердив відповідність Товару державним стандартам України.
Таким чином, інформація надана у складі тендерної пропозиції ТОВ «КРЕЙН ЕНЕРДЖІ» відповідає умовам технічної специфікації Замовника та повністю задовольняє вимоги Замовника.
При цьому, тендерна документація не містить вимог щодо подання в складі тендерної пропозиції документів, які б підтверджували наявність договірних відносин між Скаржником і ТОВ «БНК-УУКРАЇНА». Також, чинне законодавство України не встановлює жодних вимог до операторів паливного ринку України, у т.ч. до Скаржника, щодо необхідності підтверджувати стосунки з виробником товару. Згідно частини другої статті 67 Господарського кодексу України підприємства вільні у виборі предмета договору, визначенні зобов'язань, інших умов господарських взаємовідносин, що не суперечать законодавству України.
Таким чином, Скаржник як оператор паливного ринку України є вільним у виборі постачальників пального та згідно положень Документації та вимог чинного законодавства України під час подання пропозиції не повинен підтверджувати наявність договірних відносин з виробником запропонованого товару.
Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення Пропозиції Скаржника.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду пропозицій учасників Процедури закупівлі, а саме: безпідставно відхиливши пропозицію ТОВ «Крейн Енерджі» Замовник порушив право Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд його тендерної пропозиції та рівне ставлення до учасників.
Відхилення тендерної пропозиції Учасника не може базуватися на надуманих підставах, чи неоднозначному тлумаченні, що є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є реальним претендентом на перемогу в аукціоні у цих відкритих торгах та претендує на укладення договору з Замовником. Проте, через дискримінаційне ставлення Замовника, що призвело до незаконного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Крейн Енерджі» Скаржник позбавлений права на участь у аукціоні та укладання Договору із замовником.
Скаржник не погоджується з таким рішенням замовника та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують основоположні принципи проведення закупівель, які закріплені у ст. 5 Закону.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 та Конституцією України.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2021-08-10-009158-а.pdf 13.09.2021 17:49
- Скарга UA-2021-08-10-009158-а.pdf.p7s 13.09.2021 17:49
- Скарга UA-2021-08-10-009158-а.docx 13.09.2021 17:49
- рішення від 16.09.2021 № 21078.pdf 16.09.2021 19:00
- Інформація про резолютивну частину рішення від 27.09.2021 № 21920.pdf 28.09.2021 15:29
- рішення від 27.09.2021 № 21920.pdf 30.09.2021 15:27
- 5. Лист відповідь від Манго Груп.pdf 21.09.2021 16:52
- 13. Шелл Сертифікат відповідності (ДП-л, Литва).pdf 21.09.2021 16:52
- Пояснення по суті Скарги.pdf 21.09.2021 16:52
- 10. Укр-петроль Сетифікат відповідності (ДП-Л, Мозир, Білорусь).pdf 21.09.2021 16:52
- 6. Укр-петроль Сертифікат відповідності (А 95, Литва).pdf 21.09.2021 16:52
- 9. Укр-петроль Сертифікат відповідності (ДП-З, Литва).pdf 21.09.2021 16:52
- 7. Укр-петроль Сертифікати відповідності (А-92, Мозир, Білорусь).pdf 21.09.2021 16:52
- 4. Манго Груп Сертифікат, декларація, паспорт якості (ДП-Л, Мозир, Білорусь).pdf 21.09.2021 16:52
- 2. Манго Груп Сертифікат, декларація, паспорт якості (А-95, Шебель, Україна).pdf 21.09.2021 16:52
- ПОЯСНЕННЯ по суті Скарги.doc 21.09.2021 16:52
- 11. Шелл Сертифікат відповідності (А-95, Литва).pdf 21.09.2021 16:52
- 3. Манго Груп Сертифікат, декларація, паспорт якості (А-92, Шебель, Україна).pdf 21.09.2021 16:52
- 14. Протокол 257 щодо прийняття рішення уповноваженою особою ДП Львівстандартметрологія.pdf 21.09.2021 16:52
- 12. Шелл Паспорт якості (А-92, Уктатнафта).pdf 21.09.2021 16:52
- 8. Укр-петроль Сертифікат відповідності (ДП-З, Мозир, Білорусь).pdf 21.09.2021 16:52
- 15. протокол 257 щодо прийняття рішення уповноваженою особою ДП Львівстандартметрологія.doc 21.09.2021 16:52
- 1. Листи на АЗС.pdf 21.09.2021 16:52
- 274 Протокол про виконання рішення АМКУ (паливо).pdf 30.09.2021 16:10
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.09.2021 10:35
Дата розгляду скарги:
27.09.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.09.2021 19:01
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
30.09.2021 15:28
Дата виконання рішення Замовником:
30.09.2021 16:10
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 27.09.2021 №21920-р/пк-пз виконано: - скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КРЕЙН-ЕНЕРДЖІ», яке оформлено протоколом від 09.09.2021 № 257 та скасовано рішення про визначення переможцем ПП «ОККО-КОНТРАКТ», яке оформлено протоколом від 09.09.2021 № 258.
Вимога
Є відповідь
Вимога щодо скасування рішення про визнання переможця
Номер:
156cf0d688ae493296d29c990276c164
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-10-009158-a.c2
Назва:
Вимога щодо скасування рішення про визнання переможця
Вимога:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Крейн Енерджі», як учасник відкритих торгів на закупівлю Паливо в талонах (бланках-дозволах): бензин А-95, бензин А-92, паливо дизельне. ДК 021:2015 код 09130000-9 «Нафта і дистиляти», оголошення про проведення яких опубліковане на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-08-10-009158-а, проаналізувавши тендерну пропозицію ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», яке згідно Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою ДП «ЛЬВІВСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» від 30.08.2021 №237 було визначено переможцем відкритих торгів та прийняте рішення про намір укласти договір, звертає увагу на невідповідність тендерної пропозиції вказаного учасника торгів умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
1) Згідно Таблиці 1 «Специфікація» додатку № 1 до тендерної документації «Технічні вимоги та якісні характеристики предмета закупівлі (технічне завдання)» Дизельне паливо повинно відповідати ДСТУ 7688:2015 та по своїм технічним/якісним показникам до сезонності експлуатації.
Згідно Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927, дизельне паливо поділяється на зимове (використовується при температурі повітря від 5 °С до мінус 20 °С та в період з 16 листопада по 15 березня) та літнє (використовується при температурі повітря не нижче ніж 5 °С та в період з 16 квітня по 15 жовтня).
Також згідно пункту 7 Додатку № 1 до тендерної документації «Технічні вимоги та якісні характеристики предмета закупівлі (технічне завдання)» для підтвердження відповідності Товару державним стандартам України, Учасник повинен надати сертифікати відповідності українських систем сертифікації на запропонований Товар, чинні на дату розкриття.
Переможець відкритих торгів ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» в складі тендерної пропозиції сертифікат відповідності на паливо дизельне зимове не надав, чим не підтвердив відповідність Товару державним стандартам України.
Принагідно звертаємо увагу, що ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» в складі тендерної пропозиції надало Технічну специфікацію (файл «Технічна специфікація УН.pdf»), згідно якої Паливо дизельне ДП-З-Євро5-В0 відповідає ДСТУ 7688:2015 згідно сертифікату UA.056.П.00066-19. Проте на дату подання тендерної пропозиції сертифікат відповідності UA.056.П.00066-19 (додається до листа) не підтверджує відповідність Товару вимогам ДСТУ 7688:2015, оскільки втратив чинність 25.04.2021.
Таким чином, тендерна пропозиція Переможця ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не відповідає Технічним вимогам та якісним характеристикам предмета закупівлі (технічному завданню), а тому підлягає відхиленню на підставі пункту 2 частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
2) Згідно пункту 4 Додатку № 1 до тендерної документації «Технічні вимоги та якісні характеристики предмета закупівлі (технічне завдання)» Учасник торгів повинен мати розвинену мережу власних АЗС та/або договірні відносини з партнерськими АЗС у м. Львів та у всіх регіонах України для забезпечення заправки транспорту Замовника (Таблиця 2). На підтвердження даної вимоги Учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати правовстановлюючі документи та/або договори з партнерськими АЗС.
На виконання вищезазначеної вимоги ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» надало договір поставки з ПАТ «Укрнафта» №12/02/1662-МТЗ від 31 грудня 2021р., тобто від дати, яка ще не настала.
Зважаючи на викладене, ТОВ «Крейн Енерджі» просить врахувати наведену інформацію та скасувати рішення про визначення переможцем відкритих торгів ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на закупівлю: Паливо в талонах (бланках-дозволах): бензин А-95, бензин А-92, паливо дизельне. ДК 021:2015 код 09130000-9 «Нафта і дистиляти», оголошення про проведення яких опубліковане на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-08-10-009158-а.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога ДП «ЛЬВІВСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ».pdf 06.09.2021 15:35
- ukrtat_cert.pdf 06.09.2021 15:35
Дата подачі:
06.09.2021 15:35
Вирішення:
Доброго дня! Дякуємо за Вашу увагу до закупівлі. Ми розглянули Ваші вимоги і прийняли відповідне рішення щодо визначення переможця торгів.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників
Номер:
15678d3875884dfcb6789c2af762e5af
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-10-009158-a.a1
Назва:
ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників
Вимога:
Уповноваженій особі
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (далі – Закон) є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Пунктом 4 Додатку І до тендерної документації (далі – Документація) Замовником встановлена ДИСКРИМІНАЦІЙНА вимога, згідно учасник торгів повинен мати розвинену мережу власних АЗС в м. Львів та у всіх регіонах України для забезпечення заправки транспорту Замовника (Таблиця 2)..
Встановивши в Документації вищенаведену вимогу, Замовник позбавляє можливості брати участь потенційних учасників – операторів паливного ринку, які здійснюють реалізацію пального через мережу партнерських АЗС та не мають власних АЗС.
Таким чином, вищезазначена умова тендерної документації є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, оскільки ускладнює участь у закупівлі та штучно обмежує коло потенційних учасників, чим порушує основні принципи здійснення публічних закупівель, та взагалі спотворює саму мету Закону.
Згідно Рекомендацій Антимонопольного комітету України «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» від 09.04.2020 №17-рк (лист АМКУ від 24.04.2020 №128-29/08-5961), надісланих Мінекономіки органам державної влади, органам місцевого самоврядування, установам, організаціям, підприємствам та іншим суб'єктам сфери публічних закупівель листом від 01.06.2020 №3305-04/34286-06, вимога тендерної документації щодо наявності в учасника саме власної або орендованої матеріально-технічної бази (АЗС, пально-мастильних складів тощо) звужує коло потенційних учасників аукціону та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які можуть надавати відповідні послуги із залученням партнерської матеріально-технічної бази.
Як зазначає Антимонопольний комітет України, поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин із продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої мережі саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС.
Таким чином, включивши до тендерної документації дискримінаційну вимогу, згідно якої Учасник повинен розвинену мережу власних АЗС, Замовник необґрунтовано звузив коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у тендері, чим порушив вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону.
Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси нашого підприємства, пов'язані з його участю у цій процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Зважаючи на вищевикладене та керуючись частиною першою статті 24 Закону, вимагаємо внести відповідні зміни до Документації з метою усунення вищенаведених порушень.
Сподіваємося на сумлінне дотримання Замовником Закону України «Про публічні закупівлі» та рекомендацій Антимонопольного комітету України щодо запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції та умов, що їм сприяють.
Пов'язані документи:
Замовник
- Перелік змін, що внесені .docx 13.08.2021 11:59
- додаток_1_технічні вимоги (нова редакція).docx 13.08.2021 11:59
- ТД відкриті торги Пальне (нова редакція).docx 13.08.2021 11:59
- додаток_4_проект договору (нова редакція).docx 13.08.2021 11:59
Дата подачі:
11.08.2021 15:09
Вирішення:
Доброго дня.
Шановний Учаснику, дякуємо за увагу до нашої закупівлі та повідомляємо, що Замовником внесено зміни до тендерної документації (додатків до неї) з урахуванням Вашої вимоги.
Статус вимоги:
Задоволено