• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Овочева консервація

відповідно до пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 – код ДК 021:2015: 15331000-7 «Оброблені овочі»

Завершена

366 310.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 663.10 UAH
Період оскарження: 10.08.2021 12:02 - 22.08.2021 00:00
Скарга
Відхилено

Вимога щодо скасування рішення

Номер: 18390fbd04f54051a176998198c21971
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-10-001152-c.b2
Назва: Вимога щодо скасування рішення
Скарга:
СКАРГА Відповідно до положень ст.1 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», Антимонопольний комітет України є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері публічних закупівель. Контроль за дотриманням антимонопольного законодавства та законодавства про захист економічної конкуренції здійснюється Антимонопольним комітетом України. Обставини по справі. 31.08.2021 р., учаснику процедури закупівлі № UA-2021-08-10-001152-с, ТОВ «ІСПОЛІН ПЛЮС» стало відомо про обставини ухвалення Замовником – Національною академією Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького, протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Національної академії Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького щодо розгляду тендерних пропозицій від 31.08.2021 р. № 1091 у м. Хмельницький, яким у результаті розгляду тендерної пропозиції, ТОВ «ІСПОЛІН ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 33667686) та ТОВ «ЛІЛАК» (код ЄДРПОУ 40220106), було прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури. Крім цього, 31.08.2021 р., учаснику процедури закупівлі – ТОВ «ІСПОЛІН ПЛЮС» стало відомо про обставини ухвалення з боку Замовника також протоколу № 1092 у м. Хмельницький щодо прийняття рішення уповноваженою особою Національної академії Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького про визначення переможця процедури та рішення про намір укласти договір, за яким Замовником - Національною академією Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького, було прийнято рішення про визначення переможцем процедури закупівлі відкриті торги № UA-2021-08-10-001152-с, за предметом «Овочева консервація» за кодом ДК 021: 2015-15330000-0 «Оброблені фрукти та овочі», в кількості 8300, 00 кг (Салат «Білоцерківський» - 900, 00 кг; «Ікра з баклажанів консервована 1 900, 00 кг»; «Салат Ніжинський» - 900, 00 кг; «Ікра з кабачків консервована» - 2800, 00 кг; «Баклажани в аджиці консервовані» - 900, 00 кг; «Асорті овочеве (Соте)» - 900, 00 кг; учасника ТОВ «ЛІЛАК», ЄДРПОУ 40220106 – з найнижчою ціновою пропозицією 350800, 00 кг з врахуванням ПДВ, та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури та надіслання на адресу переможця повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. І. Відповідно до тендерної документації Замовника, а саме Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі п. 6 розділу ІІІ таблиці Тендерної за процедурою «ВІДКРИТІ ТОРГИ» на предмет закупівлі Овочева консервація за кодом ДК 021:2015: 15330000-0 «Оброблені фрукти та овочі», Замовник вимагав від Учасників надання декларації виробника на поставляєму продукцію, однак якщо брати до уваги декларацію виробника Переможця – ТОВ «ЛІЛАК», то в декларації виробника не має посилання на документ, що підтверджує відповідність продуктів харчування ДСТУ, що визначено у ст. 21 ЗУ «Про якість і безпеку харчових продуктів та продовольчої сировини». Отже, в зазначеній декларації виробника Ф09-24 посвідчення про якість (декларація виробника) № 2995 від 25.08.2021 р., не було посилань на протокол дослідження із зазначення номеру та дати щодо відповідних товарів к поставці Замовнику. Стаття 21 Закону регламентує «Виробник сільськогосподарської продукції, призначеної для споживання людиною, харчових продуктів, харчових добавок, ароматизаторів або допоміжних матеріалів для переробки зобов'язаний видавати декларацію виробника на такі об'єкти під час введення їх в обіг. Декларація виробника засвідчує відповідність харчових продуктів, харчових добавок, ароматизаторів або допоміжних матеріалів для переробки вимогам, визначеним у декларації за умови, що вимоги, встановлені виробником, виконуються протягом подальших дій. Декларація виробника видається на визначений період часу для серійного виробництва одного й того самого харчового продукту, харчової добавки, ароматизатора, допоміжного засобу для переробки або для партії. Якщо декларація виробника видається на серійне виробництво продукту, включені до неї партії повинні зазначатись у такій декларації виробника. Декларація виробника, що видається на партію, повинна містити посилання на конкретну партію. Декларація виробника повинна містити таку інформацію: 1) назву та адресу виробника; 2) назву харчового продукту, харчової добавки, ароматизатора, допоміжного матеріалу для переробки та іншу інформацію, необхідну для ідентифікації продукту; 3) посилання на санітарні заходи, технічні регламенти або стандарти, відповідність з якими засвідчується, та умови, за яких така відповідність буде підтримуватися (умови транспортування, зберігання та інші умови обігу); 4) дату видачі, ім'я, підпис та посаду особи, яка видала декларацію виробника; 5) для продуктів, вироблених в Україні, контрольний (реєстраційний) номер, наданий виробнику після отримання експлуатаційного дозволу відповідно до положень статті 22 цього Закону. Виробник, що видає декларацію виробника, повинен мати документальні докази дійсності його декларації. Такими документальними доказами визнаються, зокрема, протоколи вимірювань, досліджень, проведених акредитованою лабораторією, документи про впровадження на виробництві систем HACCP або аналогічних систем забезпечення безпечності та якості вироблених товарів, експлуатаційні дозволи і документи про результати державного контролю та державного нагляду санітарної та/або ветеринарної служби відповідно. Отже, в порушенні вимоги Замовника, Учасником – ТОВ «ЛІЛАК» було надано посвідчення про якість (декларація виробника) від 25.08.2021 р., в якому не містились відповідні докази дійсності декларації, зокрема протоколи досліджень товару, випробування товару. Таким чином, вказана вимога Замовника не виконана з боку Учасника. ІІ. Відповідно до умов, що були зазначені у ТД Замовника, у Учасника процедури закупівлі повинно були бути враховані витрати на завантажувально-розвантажувальні роботи, однак відповідно до документації Переможця у штаті працівників ТОВ «ЛІЛАК» не має посади як «вантажник», що вказує що Переможцем всупереч умов Замовника не були враховані такі витрати. А саме, керуючись приписами п. 2.2. «Розділ 5. Оцінка тендерної пропозиції ТД», Замовником було встановлено умову «Учасник визначає ціну тендерної пропозиції з урахуванням усіх своїх витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, в тому числі на транспортування до місця поставки, страхування, навантаження, розвантаження та таке інше. Ціна тендерної пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені». Отже, зазначену вимогу не було виконано Учасником, а саме не надання відповідних підтверджуючих доказів з приводу знаходження у робочому штаті Учасника посади «розвантажувальник», «вантажник», адже такі витрати як вбачається Учасником не було включено до тендерної пропозиції. ІІІ. Замовником вимагалось надання з боку Учасників експертного висновку на відповідність вмісту пестицидів, токсичних елементів, мікотоксинів, нітратів, радіонуклідів CS137, Sr90. Так, з боку Учасника було надано експертний висновок, у якому вбачається, що показники вмісту мікотоксинів та нітратів було визначено з об’єднаної проби, однак об’єднану пробу по нітратам та мікотоксинам на поставляємий товар, який є по собі різним, а саме «томати консервовані», «огірки консервовані», «кабачки консервовані», «патисони консервовані», «перець солодкий консервований», неможливо ніяк здійснити, відповідно до Наказу Мінагроекономіки «Про затвердження Методів відбору зразків для визначення максимально допустимих рівнів нітратів у деяких харчових продуктах для цілей державного контролю», такого не визначає. Відповідно до Розділу ІІ «Процедури відбору зразків харчових продуктів», Наказу Міністерства аграрної політки та продовольства України від 05.02.2019 р. № 34, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 28.02.2019 р. за № 207/33178 «Про затвердження Методів відбору зразків для визначення максимально допустимих рівнів нітратів у деяких харчових продуктах для цілей державного контролю», зразки відбирають окремо з кожної партії або частини партії, яка підлягає державному контролю. Партії, маса яких більше 30 т або які походять з полів площею більше 3 га, розділяють на частини партії, з кожної з яких відповідні зразки відбирають окремо. Відбір точкових зразків здійснюється з різних місць, розподілених максимально рівномірно по всій партії або частині партії, крім випадків, коли це неможливо з певних причин. Про причини відхилення від процедури відбору зразків зазначається в акті відбору зразків. З кожної рослини видаляються ґрунт, неїстівне та пошкоджене листя. З метою унеможливлення штучного зменшення вмісту нітратів категорично забороняється мити зразки. Об’єднаний зразок утворюється шляхом об’єднання точкових зразків. Об’єднаний зразок підлягає гомогенізації. Для кращого змішування точкові зразки можуть бути заморожені та подрібнені. Залежно від розміру обладнання (подрібнювача), яке (який) використовується для гомогенізації, подрібнюється (змішується) один або більше точкових зразків. Для забезпечення високого рівня екстрагування нітратів необхідна максимально ретельна гомогенізація об’єднаного зразка. Поводження зі зразками має бути однаковим незалежно від того, як їх було відібрано: з поля (критої ділянки) чи на стадії роздрібної торгівлі. Однорідний (гомогенізований) об’єднаний зразок ділять на два лабораторні зразки (крім випадків, коли це неможливо здійснити через недостатню кількість відповідного матеріалу або внаслідок того, що харчові продукти є швидкопсувними), один з яких направляють для проведення основного лабораторного дослідження (випробування), а другий вручають оператору ринку, який зберігає його на випадок проведення арбітражного лабораторного дослідження (випробування). Якщо інше не зазначене, ці Методи відбору застосовуються однаково до різних видів харчових продуктів, у тому числі й до тих, що реалізуються без упаковки, у контейнерах, габаритній транспортній упаковці (мішки, коробки тощо) або роздрібній упаковці. Крім цього мета дослідження експертного висновку № 000740 п/21 від 20.08.2021 р. – Замовник «ТОВ «ЛІЛАК» перевірка відповідності зразків за вмістом лише на «пестициди», «радіонукліди», «токсичні елементи», що відповідно до висновку відповідають надісланим зразкам відповідно до ДСТУ, однак, Учасник проводив також і пробу товарів на «мікотоксини» та «нітрати», але у висновку не міститься даних щодо відповідності зразкам ДСТУ, та Скаржник припускає, що такі дані були самостійно добавлені та відображені Учасником щодо об’єднаних проб зразків у вказаному висновку, що вказує що мета дослідження не відповідає висновку дослідження, що вказує на порушення умов ТД Замовника Учасником, не виконання такої вимоги, не надання відповідного обов’язкового документа, що є значущим для визначення такого Учасника даної процедури закупівлі Переможцем. Отже, така вимога Учасником не виконана. Крім цього, в декларації виробника № 2995 від 25.08.2021 р. товар «перець солодкий» виготовлений відповідно до ДСТУ 6085:2009, а у експертному висновку від 29.08.2021 р., відповідно до ДСТУ 6085:2015, що вказує на те, на думку Скаржника, що експертний висновок № 000740п/21 від 20.08.2021 р., не видався Учаснику взагалі. У ст. 3 Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів», а саме згідно до ст. 3 даного Закону, визначається, що законодавство України щодо надання споживачам інформації про харчові продукти складається з Конституції України, цього Закону, законів України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів", "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин", "Про інформацію", "Про доступ до публічної інформації" та інших актів законодавства, що містять положення щодо надання споживачам інформації про харчові продукти. Таким чином, вимога Замовника щодо надання експертного висновку на відповідність вмісту пестицидів, токсичних елементів, мікотоксинів, нітратів, радіонуклідів CS137, Sr90, що є обов’язковою умовою Замовника для надання підстав бути визнаним Переможцем у даній процедурі закупівлі, не виконано ТОВ «ЛІЛАК», що вказує на скасування рішення про визнання даного Учасника Переможцем процедури закупівлі. Відповідно до ст. 20 ЗУ «Про публічні закупівлі» відкриті торги є основною процедурою закупівлі. Під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Для проведення процедури закупівлі має бути подано не менше двох пропозицій. Статтею 29 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону. Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою закупівель автоматично. У разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини третьої статті 10 цього Закону, проводиться оцінка лише тих тендерних пропозицій, що не були відхилені згідно з цим Законом. Критеріями оцінки є: 1) ціна; або 2) вартість життєвого циклу; або 3) ціна разом з іншими критеріями оцінки, зокрема: умови оплати, строк виконання, гарантійне обслуговування, передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів, застосування заходів охорони навколишнього середовища та/або соціального захисту, які пов’язані із предметом закупівлі. У разі застосування критерію оцінки вартості життєвого циклу до цього критерію крім ціни товару (роботи, послуги) може включатися один або декілька витрат замовника протягом життєвого циклу товару (товарів), роботи (робіт) або послуги (послуг), а саме витрати, пов’язані з: 1) використанням товару (товарів), роботи (робіт) або послуги (послуг), зокрема споживання енергії та інших ресурсів; 2) технічним обслуговуванням; 3) збором та утилізацією товару (товарів); 4) впливом зовнішніх екологічних чинників протягом життєвого циклу товару (товарів), роботи (робіт) або послуги (послуг), у разі якщо їхня грошова вартість може бути визначена, зокрема вплив викидів парникових газів, інших забруднюючих речовин та інші витрати, пов’язані із зменшенням впливу на навколишнє середовище (довкілля). У разі застосування критерію оцінки вартості життєвого циклу, всі його складові не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. До початку проведення електронного аукціону в електронній системі закупівель автоматично розкривається інформація про ціну та перелік усіх цін тендерних пропозицій/пропозицій, розташованих у порядку від найнижчої до найвищої ціни без зазначення найменувань та інформації про учасників. Якщо крім ціни замовником встановлені інші критерії оцінки відповідно до методики оцінки, до початку електронного аукціону в електронній системі закупівель автоматично визначаються показники інших критеріїв оцінки та приведена ціна, після чого розкривається інформація про приведену ціну та перелік усіх приведених цін тендерних пропозицій/пропозицій, розташованих у порядку від найнижчої до найвищої ціни без зазначення найменувань та інформації про учасників. Під час проведення електронного аукціону в електронній системі закупівель відображаються значення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника та приведеної ціни. Якщо для визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції/пропозиції, крім ціни, замовником застосовуються інші критерії оцінки, у тендерній документацїї/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі визначається їх вартісний еквівалент або питома вага цих критеріїв у загальній оцінці тендерних пропозицій/пропозицій. Питома вага цінового критерію не може бути нижчою ніж 70 відсотків, крім випадків застосування процедури конкурентного діалогу. Після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. Строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. У разі відхилення тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію/пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею. Якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації до проведення оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів. За результатами розгляду замовником в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону складається та оприлюднюється протокол розгляду всіх тендерних пропозицій. Протокол розгляду тендерних пропозицій повинен містити інформацію про: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорію; 2) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель; 3) перелік тендерних пропозицій; 4) найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) (для фізичної особи) учасників; 5) результат розгляду кожної тендерної пропозиції (відхилення тендерної пропозиції/допущення до аукціону); 6) підстави відхилення тендерної пропозиції (у разі відхилення) згідно зі статтею 31 цього Закону. Після оприлюднення замовником протоколу розгляду тендерних пропозицій електронною системою закупівель автоматично розсилаються повідомлення всім учасникам тендеру та оприлюднюється перелік учасників, тендерні пропозиції яких не відхилені згідно з цим Законом. Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою автоматично, але не раніше ніж через п’ять днів після оприлюднення протоколу розгляду тендерних пропозицій. Протокол розгляду тендерних пропозицій може містити іншу інформацію. Замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції/пропозиції. Учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обгрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції. Відповідно до ч.1-2 ст. 18 Закону, - Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює Комісію (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та здійснює інші повноваження, визначені цим Законом та Законом України "Про Антимонопольний комітет України". Рішення Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України. Повноваження, порядок утворення та функціонування Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановлюються відповідно до цього Закону та Закону України "Про Антимонопольний комітет України". На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 1 Закону України «Про антимонопольний комітет України», ст. ст. 5, 16, 18, 29 Закону України «Про публічні закупівлі», - ПРОСИМО, ШАНОВНУ КОЛЕГІЮ: 1.Прийняти скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ІСПОЛІН ПЛЮС» до розгляду, за якою: - Скасувати протокол № 1091 від 31.08.2021 р., прийнятий у м. Хмельницький, прийнятий Національною академією Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького щодо розгляду тендерних пропозицій, яким було прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури – ТОВ «ЛІЛАК»; - Скасувати протокол № 1092 від 31.08.2021 р., прийнятий у м. Хмельницький, прийнятий Національною академією Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького, яким було визначено переможцем процедури закупівлі відкриті торги № UA-2021-08-10-001152-с за предметом «Овочева консервація» за кодом ДК 021:2015:15330000-0 «Оброблені фрукти та овочі» в кількості 8300, 00 кг (Салат «Білоцерківський» - 900, 00 кг; «Ікра з баклажанів консервована 1900, 00 кг; «Салат Ніжинський» - 900, 00 кг; «Ікра з кабачків консервована – 2800, 00 кг; «Баклажани в аджиці консервовані» - 900, 00 кг; «Асорті овочеве (Соте) – 900, 00 кг) учасника ТОВ «ЛІЛАК», ЄДРПОУ 40220106 – з найнижчою ціновою пропозицією 350800, 00 грн. з врахуванням ПДВ, та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури та надіслання на адресу переможця повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 23.09.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.09.2021 09:41
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 28.09.2021 13:10
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІСПОЛІН ПЛЮС», Тарасова Людмила 380953401515,380683401511 ispolinplus@gmail.com
Скарга
Скасована

Вимога щодо скасування рішення

Номер: ab076ebdb511405ab076dc0bfba51dba
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-10-001152-c.b1
Назва: Вимога щодо скасування рішення
Скарга:
СКАРГА Відповідно до положень ст.1 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», Антимонопольний комітет України є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері публічних закупівель. Контроль за дотриманням антимонопольного законодавства та законодавства про захист економічної конкуренції здійснюється Антимонопольним комітетом України. Обставини по справі. 31.08.2021 р., учаснику процедури закупівлі № UA-2021-08-10-001152-с, ТОВ «ІСПОЛІН ПЛЮС» стало відомо про обставини ухвалення Замовником – Національною академією Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького, протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Національної академії Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького щодо розгляду тендерних пропозицій від 31.08.2021 р. № 1091 у м. Хмельницький, яким у результаті розгляду тендерної пропозиції, ТОВ «ІСПОЛІН ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 33667686) та ТОВ «ЛІЛАК» (код ЄДРПОУ 40220106), було прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури. Крім цього, 31.08.2021 р., учаснику процедури закупівлі – ТОВ «ІСПОЛІН ПЛЮС» стало відомо про обставини ухвалення з боку Замовника також протоколу № 1092 у м. Хмельницький щодо прийняття рішення уповноваженою особою Національної академії Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького про визначення переможця процедури та рішення про намір укласти договір, за яким Замовником - Національною академією Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького, було прийнято рішення про визначення переможцем процедури закупівлі відкриті торги № UA-2021-08-10-001152-с, за предметом «Овочева консервація» за кодом ДК 021: 2015-15330000-0 «Оброблені фрукти та овочі», в кількості 8300, 00 кг (Салат «Білоцерківський» - 900, 00 кг; «Ікра з баклажанів консервована 1 900, 00 кг»; «Салат Ніжинський» - 900, 00 кг; «Ікра з кабачків консервована» - 2800, 00 кг; «Баклажани в аджиці консервовані» - 900, 00 кг; «Асорті овочеве (Соте)» - 900, 00 кг; учасника ТОВ «ЛІЛАК», ЄДРПОУ 40220106 – з найнижчою ціновою пропозицією 350800, 00 кг з врахуванням ПДВ, та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури та надіслання на адресу переможця повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. І. Відповідно до тендерної документації Замовника, а саме Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі п. 6 розділу ІІІ таблиці Тендерної за процедурою «ВІДКРИТІ ТОРГИ» на предмет закупівлі Овочева консервація за кодом ДК 021:2015: 15330000-0 «Оброблені фрукти та овочі», Замовник вимагав від Учасників надання декларації виробника на поставляєму продукцію, однак якщо брати до уваги декларацію виробника Переможця – ТОВ «ЛІЛАК», то в декларації виробника не має посилання на документ, що підтверджує відповідність продуктів харчування ДСТУ, що визначено у ст. 21 ЗУ «Про якість і безпеку харчових продуктів та продовольчої сировини». Отже, в зазначеній декларації виробника Ф09-24 посвідчення про якість (декларація виробника) № 2995 від 25.08.2021 р., не було посилань на протокол дослідження із зазначення номеру та дати щодо відповідних товарів к поставці Замовнику. Стаття 21 Закону регламентує «Виробник сільськогосподарської продукції, призначеної для споживання людиною, харчових продуктів, харчових добавок, ароматизаторів або допоміжних матеріалів для переробки зобов'язаний видавати декларацію виробника на такі об'єкти під час введення їх в обіг. Декларація виробника засвідчує відповідність харчових продуктів, харчових добавок, ароматизаторів або допоміжних матеріалів для переробки вимогам, визначеним у декларації за умови, що вимоги, встановлені виробником, виконуються протягом подальших дій. Декларація виробника видається на визначений період часу для серійного виробництва одного й того самого харчового продукту, харчової добавки, ароматизатора, допоміжного засобу для переробки або для партії. Якщо декларація виробника видається на серійне виробництво продукту, включені до неї партії повинні зазначатись у такій декларації виробника. Декларація виробника, що видається на партію, повинна містити посилання на конкретну партію. Декларація виробника повинна містити таку інформацію: 1) назву та адресу виробника; 2) назву харчового продукту, харчової добавки, ароматизатора, допоміжного матеріалу для переробки та іншу інформацію, необхідну для ідентифікації продукту; 3) посилання на санітарні заходи, технічні регламенти або стандарти, відповідність з якими засвідчується, та умови, за яких така відповідність буде підтримуватися (умови транспортування, зберігання та інші умови обігу); 4) дату видачі, ім'я, підпис та посаду особи, яка видала декларацію виробника; 5) для продуктів, вироблених в Україні, контрольний (реєстраційний) номер, наданий виробнику після отримання експлуатаційного дозволу відповідно до положень статті 22 цього Закону. Виробник, що видає декларацію виробника, повинен мати документальні докази дійсності його декларації. Такими документальними доказами визнаються, зокрема, протоколи вимірювань, досліджень, проведених акредитованою лабораторією, документи про впровадження на виробництві систем HACCP або аналогічних систем забезпечення безпечності та якості вироблених товарів, експлуатаційні дозволи і документи про результати державного контролю та державного нагляду санітарної та/або ветеринарної служби відповідно. Отже, в порушенні вимоги Замовника, Учасником – ТОВ «ЛІЛАК» було надано посвідчення про якість (декларація виробника) від 25.08.2021 р., в якому не містились відповідні докази дійсності декларації, зокрема протоколи досліджень товару, випробування товару. Таким чином, вказана вимога Замовника не виконана з боку Учасника. ІІ. Відповідно до умов, що були зазначені у ТД Замовника, у Учасника процедури закупівлі повинно були бути враховані витрати на завантажувально-розвантажувальні роботи, однак відповідно до документації Переможця у штаті працівників ТОВ «ЛІЛАК» не має посади як «вантажник», що вказує що Переможцем всупереч умов Замовника не були враховані такі витрати. А саме, керуючись приписами п. 2.2. «Розділ 5. Оцінка тендерної пропозиції ТД», Замовником було встановлено умову «Учасник визначає ціну тендерної пропозиції з урахуванням усіх своїх витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, в тому числі на транспортування до місця поставки, страхування, навантаження, розвантаження та таке інше. Ціна тендерної пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені». Отже, зазначену вимогу не було виконано Учасником, а саме не надання відповідних підтверджуючих доказів з приводу знаходження у робочому штаті Учасника посади «розвантажувальник», «вантажник», адже такі витрати як вбачається Учасником не було включено до тендерної пропозиції. ІІІ. Замовником вимагалось надання з боку Учасників експертного висновку на відповідність вмісту пестицидів, токсичних елементів, мікотоксинів, нітратів, радіонуклідів CS137, Sr90. Так, з боку Учасника було надано експертний висновок, у якому вбачається, що показники вмісту мікотоксинів та нітратів було визначено з об’єднаної проби, однак об’єднану пробу по нітратам та мікотоксинам на поставляємий товар, який є по собі різним, а саме «томати консервовані», «огірки консервовані», «кабачки консервовані», «патисони консервовані», «перець солодкий консервований», неможливо ніяк здійснити, відповідно до Наказу Мінагроекономіки «Про затвердження Методів відбору зразків для визначення максимально допустимих рівнів нітратів у деяких харчових продуктах для цілей державного контролю», такого не визначає. Відповідно до Розділу ІІ «Процедури відбору зразків харчових продуктів», Наказу Міністерства аграрної політки та продовольства України від 05.02.2019 р. № 34, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 28.02.2019 р. за № 207/33178 «Про затвердження Методів відбору зразків для визначення максимально допустимих рівнів нітратів у деяких харчових продуктах для цілей державного контролю», зразки відбирають окремо з кожної партії або частини партії, яка підлягає державному контролю. Партії, маса яких більше 30 т або які походять з полів площею більше 3 га, розділяють на частини партії, з кожної з яких відповідні зразки відбирають окремо. Відбір точкових зразків здійснюється з різних місць, розподілених максимально рівномірно по всій партії або частині партії, крім випадків, коли це неможливо з певних причин. Про причини відхилення від процедури відбору зразків зазначається в акті відбору зразків. З кожної рослини видаляються ґрунт, неїстівне та пошкоджене листя. З метою унеможливлення штучного зменшення вмісту нітратів категорично забороняється мити зразки. Об’єднаний зразок утворюється шляхом об’єднання точкових зразків. Об’єднаний зразок підлягає гомогенізації. Для кращого змішування точкові зразки можуть бути заморожені та подрібнені. Залежно від розміру обладнання (подрібнювача), яке (який) використовується для гомогенізації, подрібнюється (змішується) один або більше точкових зразків. Для забезпечення високого рівня екстрагування нітратів необхідна максимально ретельна гомогенізація об’єднаного зразка. Поводження зі зразками має бути однаковим незалежно від того, як їх було відібрано: з поля (критої ділянки) чи на стадії роздрібної торгівлі. Однорідний (гомогенізований) об’єднаний зразок ділять на два лабораторні зразки (крім випадків, коли це неможливо здійснити через недостатню кількість відповідного матеріалу або внаслідок того, що харчові продукти є швидкопсувними), один з яких направляють для проведення основного лабораторного дослідження (випробування), а другий вручають оператору ринку, який зберігає його на випадок проведення арбітражного лабораторного дослідження (випробування). Якщо інше не зазначене, ці Методи відбору застосовуються однаково до різних видів харчових продуктів, у тому числі й до тих, що реалізуються без упаковки, у контейнерах, габаритній транспортній упаковці (мішки, коробки тощо) або роздрібній упаковці. Крім цього мета дослідження експертного висновку № 000740 п/21 від 20.08.2021 р. – Замовник «ТОВ «ЛІЛАК» перевірка відповідності зразків за вмістом лише на «пестициди», «радіонукліди», «токсичні елементи», що відповідно до висновку відповідають надісланим зразкам відповідно до ДСТУ, однак, Учасник проводив також і пробу товарів на «мікотоксини» та «нітрати», але у висновку не міститься даних щодо відповідності зразкам ДСТУ, та Скаржник припускає, що такі дані були самостійно добавлені та відображені Учасником щодо об’єднаних проб зразків у вказаному висновку, що вказує що мета дослідження не відповідає висновку дослідження, що вказує на порушення умов ТД Замовника Учасником, не виконання такої вимоги, не надання відповідного обов’язкового документа, що є значущим для визначення такого Учасника даної процедури закупівлі Переможцем. Отже, така вимога Учасником не виконана. Крім цього, в декларації виробника № 2995 від 25.08.2021 р. товар «перець солодкий» виготовлений відповідно до ДСТУ 6085:2009, а у експертному висновку від 29.08.2021 р., відповідно до ДСТУ 6085:2015, що вказує на те, на думку Скаржника, що експертний висновок № 000740п/21 від 20.08.2021 р., не видався Учаснику взагалі. У ст. 3 Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів», а саме згідно до ст. 3 даного Закону, визначається, що законодавство України щодо надання споживачам інформації про харчові продукти складається з Конституції України, цього Закону, законів України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів", "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин", "Про інформацію", "Про доступ до публічної інформації" та інших актів законодавства, що містять положення щодо надання споживачам інформації про харчові продукти. Таким чином, вимога Замовника щодо надання експертного висновку на відповідність вмісту пестицидів, токсичних елементів, мікотоксинів, нітратів, радіонуклідів CS137, Sr90, що є обов’язковою умовою Замовника для надання підстав бути визнаним Переможцем у даній процедурі закупівлі, не виконано ТОВ «ЛІЛАК», що вказує на скасування рішення про визнання даного Учасника Переможцем процедури закупівлі. Відповідно до ст. 20 ЗУ «Про публічні закупівлі» відкриті торги є основною процедурою закупівлі. Під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Для проведення процедури закупівлі має бути подано не менше двох пропозицій. Статтею 29 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону. Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою закупівель автоматично. У разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини третьої статті 10 цього Закону, проводиться оцінка лише тих тендерних пропозицій, що не були відхилені згідно з цим Законом. Критеріями оцінки є: 1) ціна; або 2) вартість життєвого циклу; або 3) ціна разом з іншими критеріями оцінки, зокрема: умови оплати, строк виконання, гарантійне обслуговування, передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів, застосування заходів охорони навколишнього середовища та/або соціального захисту, які пов’язані із предметом закупівлі. У разі застосування критерію оцінки вартості життєвого циклу до цього критерію крім ціни товару (роботи, послуги) може включатися один або декілька витрат замовника протягом життєвого циклу товару (товарів), роботи (робіт) або послуги (послуг), а саме витрати, пов’язані з: 1) використанням товару (товарів), роботи (робіт) або послуги (послуг), зокрема споживання енергії та інших ресурсів; 2) технічним обслуговуванням; 3) збором та утилізацією товару (товарів); 4) впливом зовнішніх екологічних чинників протягом життєвого циклу товару (товарів), роботи (робіт) або послуги (послуг), у разі якщо їхня грошова вартість може бути визначена, зокрема вплив викидів парникових газів, інших забруднюючих речовин та інші витрати, пов’язані із зменшенням впливу на навколишнє середовище (довкілля). У разі застосування критерію оцінки вартості життєвого циклу, всі його складові не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. До початку проведення електронного аукціону в електронній системі закупівель автоматично розкривається інформація про ціну та перелік усіх цін тендерних пропозицій/пропозицій, розташованих у порядку від найнижчої до найвищої ціни без зазначення найменувань та інформації про учасників. Якщо крім ціни замовником встановлені інші критерії оцінки відповідно до методики оцінки, до початку електронного аукціону в електронній системі закупівель автоматично визначаються показники інших критеріїв оцінки та приведена ціна, після чого розкривається інформація про приведену ціну та перелік усіх приведених цін тендерних пропозицій/пропозицій, розташованих у порядку від найнижчої до найвищої ціни без зазначення найменувань та інформації про учасників. Під час проведення електронного аукціону в електронній системі закупівель відображаються значення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника та приведеної ціни. Якщо для визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції/пропозиції, крім ціни, замовником застосовуються інші критерії оцінки, у тендерній документацїї/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі визначається їх вартісний еквівалент або питома вага цих критеріїв у загальній оцінці тендерних пропозицій/пропозицій. Питома вага цінового критерію не може бути нижчою ніж 70 відсотків, крім випадків застосування процедури конкурентного діалогу. Після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. Строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. У разі відхилення тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію/пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею. Якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації до проведення оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів. За результатами розгляду замовником в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону складається та оприлюднюється протокол розгляду всіх тендерних пропозицій. Протокол розгляду тендерних пропозицій повинен містити інформацію про: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорію; 2) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель; 3) перелік тендерних пропозицій; 4) найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) (для фізичної особи) учасників; 5) результат розгляду кожної тендерної пропозиції (відхилення тендерної пропозиції/допущення до аукціону); 6) підстави відхилення тендерної пропозиції (у разі відхилення) згідно зі статтею 31 цього Закону. Після оприлюднення замовником протоколу розгляду тендерних пропозицій електронною системою закупівель автоматично розсилаються повідомлення всім учасникам тендеру та оприлюднюється перелік учасників, тендерні пропозиції яких не відхилені згідно з цим Законом. Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою автоматично, але не раніше ніж через п’ять днів після оприлюднення протоколу розгляду тендерних пропозицій. Протокол розгляду тендерних пропозицій може містити іншу інформацію. Замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції/пропозиції. Учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обгрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції. Відповідно до ч.1-2 ст. 18 Закону, - Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює Комісію (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та здійснює інші повноваження, визначені цим Законом та Законом України "Про Антимонопольний комітет України". Рішення Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України. Повноваження, порядок утворення та функціонування Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановлюються відповідно до цього Закону та Закону України "Про Антимонопольний комітет України". На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 1 Закону України «Про антимонопольний комітет України», ст. ст. 5, 16, 18, 29 Закону України «Про публічні закупівлі», - ПРОСИМО, ШАНОВНУ КОЛЕГІЮ: 1.Прийняти скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ІСПОЛІН ПЛЮС» до розгляду, за якою: - Скасувати протокол № 1091 від 31.08.2021 р., прийнятий у м. Хмельницький, прийнятий Національною академією Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького щодо розгляду тендерних пропозицій, яким було прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури – ТОВ «ЛІЛАК»; - Скасувати протокол № 1092 від 31.08.2021 р., прийнятий у м. Хмельницький, прийнятий Національною академією Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького, яким було визначено переможцем процедури закупівлі відкриті торги № UA-2021-08-10-001152-с за предметом «Овочева консервація» за кодом ДК 021:2015:15330000-0 «Оброблені фрукти та овочі» в кількості 8300, 00 кг (Салат «Білоцерківський» - 900, 00 кг; «Ікра з баклажанів консервована 1900, 00 кг; «Салат Ніжинський» - 900, 00 кг; «Ікра з кабачків консервована – 2800, 00 кг; «Баклажани в аджиці консервовані» - 900, 00 кг; «Асорті овочеве (Соте) – 900, 00 кг) учасника ТОВ «ЛІЛАК», ЄДРПОУ 40220106 – з найнижчою ціновою пропозицією 350800, 00 грн. з врахуванням ПДВ, та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури та надіслання на адресу переможця повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 10.09.2021 12:44
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІСПОЛІН ПЛЮС», Тарасова Людмила 380953401515,380683401511 ispolinplus@gmail.com