• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Газ природний , скраплений або в газоподібному стані

Завершена

650 070.19 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 500.70 UAH
Період оскарження: 20.07.2017 14:24 - 01.08.2017 00:00
Вимога
Є відповідь

Щодо незаконності відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АС»

Номер: edb0df0047f04fbc8aa1e94436b855fe
Ідентифікатор запиту: UA-2017-07-20-000999-b.a2
Назва: Щодо незаконності відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АС»
Вимога:
Щодо незаконності відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АС» та необхідності здійснення повторного розгляду тендерної пропозиції ВИМОГА Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закону) передбаче-но можливість для учасника звернутися з вимогою про запобігання порушень при прийнятті тен-дерним комітетом рішень та дотримуватись принципів здійснення закупівель, що передбачені статтею 3 Закону, зокрема «об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій». У відповідності до частини 4 статті 28 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII року після автоматичної оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Строк розгляду тендерної пропозиції, яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Строк розгляду тендерної пропозиції може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку розгляду тендерної пропозиції замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель. ТОВ «АС» є учасником оголошеної Вами закупівлі за предметом: код за ДК 021:2015 – 09120000-6 Газове паливо згідно ідентифікатора UA-2017-07-20-000999-b. За наслідками аукціону торгів наша тендерна пропозиція визнана системою електронних заку-півель як найбільш економічно вигідна. При цьому, тендерним комітетом прийнято рішення про відхилення нашої тендерної пропозиції з формальних обставин та в порушення вимог тендерної документації. Вважаємо такі дії такими, що порушують законодавство про закупівлі, принципи здійснення публічних закупівель, що викладені у статті 3 Закону, а також вимагаємо скасувати рішення про відхилення нашої пропозиції та визначити нас переможцем. В заперечення підстав відхилення нашої пропозиції зазначаємо про наступне: Протоколом №18 від 11 серпня 2017 року нашу пропозицію відхилено у зв’язку із тим, що До-відка про досвід виконання аналогічних Договорів не містить інформації щодо обсягів поставки товару за такими Договорами. Повідомляємо, що дійсно зазначена Довідка не містить такої інформації, однак, це є несуттєвою (формальною) помилкою, яка не може бути підставою для відхилення. Так, частиною 2 розділу «V. Оцінка тендерної пропозиції» тендерної пропозиції передбачено: «До формальних (несуттєвих) помилок замовника належать технічні, механічні та інші помилки, допущені учасниками в документах, які вони подали в складі тендерної пропозиції, і такі, що не нівелюють технічний потенціал та конкурентоздатність учасника. До формальних (несуттєвих) помилок належать: - не завірення окремої сторінки (сторінок) підписом та/або печаткою (за наявності) учасника торгів; неправильне (неповне) завірення та/або не завірення учасником копії документа згідно з вимогами цієї документації; Наприклад: завірення копії документа лише підписом уповноваженої особи; орфографічні помилки та механічні описки в словах та словосполученнях, що зазначені в документах, які підготовлені безпосередньо учасником та надані у складі пропозиції. Наприклад: зазначення в довідці русизмів, сленгових слів або технічних помилок; зазначення неправильної назви документа, що підготовлений безпосередньо учасником, у разі якщо зміст такого документа повністю відповідає вимогам цієї документації. Наприклад: замість вимоги надати довідку в довільній формі учасник надав лист-пояснення; зазначення неповного переліку інформації в певному документі, усупереч вимогам документації, у разі якщо така інформація повністю відображена в іншому документі, що наданий у складі пропозиції учасника.». Частиною 3 статті 22 Закону: «Тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.». Зазначаємо, що інформація, яка вимагалася за довідкою про досвід виконання аналогічних договорів в частині зазначення обсягу постачання товару міститься в інших документах, а саме: - Наданих аналогічних Договорах; - Додаткових угодах, які засвідчують зміну істотних умов, зокрема, обсягів постачання; - Актах приймання-передачі, в яких зазначені фактичні обсяги постачання товару, протягом дії усього договору; - Відгуках від Замовників закупівель, за якими повідомлено про конкретний обсяг поставленого товару за час дії договорів, які визначені як аналогічні. Таким чином, керуючись такими принципами закупівель як «максимальна економія та ефективність»; «об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій», тендерний комітет не мав права відхиляти нашу тендерну пропозицію з підстав допущення формальної (несуттєвої) помилки. Оскільки, зазначена інформація може бути встановлена тендерним комітетом із інших, зазначених вище та поданих у складі тендерної пропозиції документів. Більш того, допущена несуттєва (формальна) помилка жодним чином не нівелює технічний потенціал та конкурентоздатність учасника – ТОВ «АС». У випадку незадоволення нашої Вимоги, вимушені будемо звернутись до Органу оскарження в порядку статті 18 Закону з метою захисту наших прав на об’єктивну оцінку та розгляд поданої тендерної пропозиції. Відповідь на нашу Вимогу просимо надати в порядку частини 3 статті 30 Закону: «У разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може повторно звернутися до замовника з вимогою надати додат-кову інформацію стосовно причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної докумен-тації, зокрема, технічній специфікації та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.» та висвітлити в системі електронних закупівель.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Згідно ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Відповідно переліку документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника (Додаток № 4 до тендерної документації) Учасник процедури закупівлі повинен надати довідку в довільній формі, що містить інформацію про досвід виконання аналогічних договорів, яка має містити інформацію щодо замовника (покупця) предмета закупівлі, ціни договору, обсягів та періоду поставки товару. Відповідно до ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Так, відповідно до вимог тендерної документації до формальних (несуттєвих) помилок замовника належать технічні, механічні та інші помилки, допущені учасниками в документах, які вони подали в складі тендерної пропозиції, і такі, що не нівелюють технічний потенціал та конкурентоздатність учасника. До формальних (несуттєвих) помилок належать: не завірення окремої сторінки (сторінок) підписом та/або печаткою (за наявності) учасника торгів; неправильне (неповне) завірення та/або не завірення учасником копії документа згідно з вимогами цієї документації; Наприклад: завірення копії документа лише підписом уповноваженої особи; орфографічні помилки та механічні описки в словах та словосполученнях, що зазначені в документах, які підготовлені безпосередньо учасником та надані у складі пропозиції. Наприклад: зазначення в довідці русизмів, сленгових слів або технічних помилок; зазначення неправильної назви документа, що підготовлений безпосередньо учасником, у разі якщо зміст такого документа повністю відповідає вимогам цієї документації. Наприклад: замість вимоги надати довідку в довільній формі учасник надав лист-пояснення; зазначення неповного переліку інформації в певному документі, усупереч вимогам документації, у разі якщо така інформація повністю відображена в іншому документі, що наданий у складі пропозиції учасника. Окрім того, звертаємо Вашу увагу, що в тендерній документації саме Замовнику надано право відхиляти або не відхиляти тендерні пропозиції при виявленні формальних помилок, що ухвалюється колегіально на засіданні тендерного комітету. У зв’язку з вищевикладеним та керуючись ст. ст. 16, 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вважаємо рішення тендерного комітету №18 від 11 серпня 2017 р. правомірним та таким, що не підлягає скачуванню.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Щодо транспортування

Номер: a0a6c7eb7031479c85ae334d924fde0a
Ідентифікатор запиту: UA-2017-07-20-000999-b.c1
Назва: Щодо транспортування
Вимога:
Тендерна документація, оприлюднена замовником, складена з порушеннями Закону України «Про ринок природного газу», оскільки у Тендерній документації встановлена вимога, що до ціни природного газу як товару має бути включено вартість його транспортування. Жоден постачальник природного газу не має можливості включати до ціни природного газу як товару вартість його транспортування. Пунктом 18 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що предмет закупівлі – товари, роботи чи послуги, які закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі. Відповідно, у пункті 17 згаданої вище статті Закону міститься визначення послуг, у пункті 22 – робіт, у пункті 32 – товарів. У пункті 31 статті 1 Закону України «Про ринок природного газу» визначено, що природний газ є товарною продукцією, тобто товаром. Постачальник здійснює діяльність з постачання природного газу у відповідності до пункту 27 статті 1 Закону України «Про ринок природного газу», яким визначено, що постачальник природного газу – це суб’єкт господарювання, який на підставі ліцензії здійснює діяльність із постачання природного газу. Відповідно до пункту 45 частини 1 статті 1 Закону України «Про ринок природного газу» транспортування природного газу – це господарська діяльність, що підлягає ліцензуванню і пов’язана з переміщенням природного газу газотранспортною системою з метою його доставки до іншої газотранспортної системи, газорозподільної системи, газосховища, установки LNG або доставки безпосередньо споживачам, але що не включає переміщення внутрішньопромисловими трубопроводами (приєднаними мережами) та постачання природного газу. Абзацом 2 частини 1 статті 23 Закону визначено, що «оператор газотранспортної системи не може проводити діяльність з видобутку, розподілу або постачання природного газу». Оскільки відбулося відокремлення функцій транспортування та розподілу від функції постачання природного газу, Оператор газотранспортної системи та Оператори газорозподільних систем не можуть одночасно поєднувати діяльність з транспортування/постачання та розподілу природного газу. Діяльність з постачання природного газу провадиться лише постачальниками природного газу. Пункт 4 глави 1 розділу I Кодексу газорозподільних систем, затверджений Постановою НКРЕКП від 30.09.2015 року № 2494 визначає договір розподілу природного газу як правочин, укладений між оператором газорозподільної системи та споживачем відповідно до вимог цього Кодексу, згідно з яким забезпечується фізична доставка природного газу, належного споживачу, та/або цілодобовий доступ об’єкта споживача до газорозподільної системи. Тариф на транспортування природного газу магістральними трубопроводами встановлений постановою НКРЕКП від 29 грудня 2015 року № 3159 з подальшими змінами, внесеними постановою НКРЕКП № від 29 грудня 2015 року № 3159. Тариф встановлюється на транспортування природного газу магістральними трубопроводами відповідно до території ліцензованої діяльності газорозподільних підприємств (Операторів газорозподільних систем). Таким чином, цей тариф встановлюється в залежності від газорозподільного підприємства, який надає послуги розподілу споживачу. Для споживачів, власні газопроводи яких безпосередньо підключені до магістральних трубопроводів, а не до газопроводів Операторів газорозподільних систем, тариф встановлюється окремо. Постачальник не оплачує послуг транспортування природного газу Оператору ГТС, оскільки Кодексом газотранспортної системи, затвердженим постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2493, у пункті 3 глави 1 Розділу ІХ визначено, що потужність фізичної точки виходу з газотранспортної системи, до якої підключена газорозподільна система, надається виключно оператору газорозподільної системи на період не менше одного року. Потужність фізичної точки виходу з газорозподільної системи, до якої безпосередньо підключений споживач, надана виключно Споживачу. Запроваджена НКРЕКП правова конструкція дозволяє виключно споживачам мати договірні відносини з Оператором газотранспортної системи та Операторами газорозподільних систем, і відповідно, споживач, безпосередньо підключений до газотранспортної системи, оплачує послуги транспортування Оператору ГТС, а споживач, приєднаний до газорозподільної системи, оплачує послуги транспортування у складі оплати послуг розподілу природного газу Оператору газорозподільної системи. Учасник, як постачальник природного газу не може здійснювати оплату послуг транспортування природного газу, оскільки на сьогодні можливість замовлення потужностей та їх оплати постачальником як замовником послуг транспортування не запроваджена на практиці, а можливість перерахувати Оператору газотранспортної системи оплату за послуги транспортування замість свого споживача не передбачена Типовим договором транспортування природного газу, затвердженим постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2497. Договір транспортування природного газу, укладений між Постачальником та Оператором газотранспортної системи, за таких умов діє лише в частині урегулювання небалансів Постачальника. ПРОСИМО: внести зміни до Тендерної документації, а саме виключити вимоги, що до вартості ціни тендерної пропозиції включаються витрати щодо транспортування природного газу магістральними трубопроводами;
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня! Тендерний комітет уважно розглянув Ваші запитання та вимоги щодо невідповідності вимогам законодавства включення до ціни газу послуг з транспортування та повідомляє наступне. Відповідно до положень ст. 9 Закону України "Про ринок природного газу" (зі змінами від 22.09.2016 р.) господарська діяльність на ринку природного газу, пов'язана зокрема, з постачанням природного газу провадиться за умови отримання відповідної ліцензії. При цьому ліцензія на постачання природного газу видається НКРЕКП у встановленому порядку. Згідно п.32 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII визначено, що «товари - продукція, об'єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов'язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів». Абзац 2 п.1 розділу ІІ «Порядку визначення предмета закупівлі», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 р. № 454 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 р. за N 448/28578 передбачає, що «Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник", затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року N 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.». Відповідно до п.1 розділу ІІ Правил постачання природного газу, затверджених Постановою НКРЕКП від 30.09.2015 р. №2496: "1. Підставою для постачання природного газу є: - наявність у споживача, об'єкт якого підключений до газорозподільної системи договору розподілу природного газу , укладеного в установленому порядку між споживачем та Оператором ГРМ, та присвоєння споживачу Оператором ГРМ персонального ЕІС коду як суб'єкту ринку природного газу." Об'єкти Замовникапідключені до газорозподільної системи та Оператором ГРМ присвоєно ЕІС-код: №56XS00000DPIR008. Також слід зазначити, що відповідно до пункту 1 статті 19 Закону України від 09.04.2015 № 329-VIII «Про ринок природного газу» - «суб’єкти ринку природного газу є рівними у праві на отримання доступу до газотранспортних та газорозподільних систем, газосховищ, установки LNG та на приєднання до газотранспортних і газорозподільних систем». Відповідно до пункту 39 статті 1 зазначеного Закону, суб'єкт ринку природного газу - оператор газотранспортної системи, оператор газорозподільної системи, оператор газосховища, оператор установки LNG, замовник, оптовий продавець, оптовий покупець, постачальник, споживач. Враховуючи зазначене, можна зробити висновок, що постачальник має право укласти з оператором газотранспортної системи договір на транспортування природного газу магістральними трубопроводами для своїх споживачів до точок входу в газорозподільні системи. У відповідності до ст. 19 Закону України «Про ринок природного газу» суб’єкти ринку природного газу є рівними у праві на отримання доступу до газотранспортних та газорозподільних систем, газосховищ, установки LNG та на приєднання до газотранспортних і газорозподільних систем. Крім того, положення Кодексу газотранспортної системи, який затверджений Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30.09.2015 р. № 2493 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 06.11.2015 р. за N 1378/27823 передбачають, що замовник послуги транспортування (в тому числі й постачальник) може замовляти таку послугу для своїх споживачів. Зокрема, у випадку, якщо споживачі замовника послуги транспортування розраховуються з ним через поточний рахунок зі спеціальним режимом використання, оплата замовника за послуги транспортування (у тому числі замовлення розподілу потужності) здійснюється з поточного рахунку зі спеціальним режимом використання замовника на поточний рахунок оператора газотранспортної системи кожного банківського дня згідно з алгоритмом розподілу коштів, затвердженим Регулятором. Тобто, розрахунки за послуги з транспортування здійснюються безпосередньо замовником таких послуг (згідно з алгоритмом розподілу коштів), а не його споживачами. Враховуючи вищенаведене, вважаємо, що вимога щодо наявності в ціні пропозиції вартості послуги на транспортування природного газу не є дискримінаційною умовою, оскільки всі суб’єкти ринку природного газу мають рівні права доступу до газотранспортної системи на договірних засадах, в тому числі й постачальники газу для забезпечення фізичної доставки природного газу до своїх споживачів через газотранспортну систему. Такі умови є однаковими для всіх потенційних учасників та не вирізняють когось одного з-поміж них. Враховуючи вищенаведене, вважаємо, що вимога щодо наявності в ціні пропозиції вартості послуги на транспортування природного газу не є дискримінаційною умовою, оскільки всі суб’єкти ринку природного газу мають рівні права доступу до газотранспортної системи на договірних засадах, в тому числі й постачальники газу для забезпечення фізичної доставки природного газу до своїх споживачів через газотранспортну систему. Такі умови є однаковими для всіх потенційних учасників та не вирізняють когось одного з-поміж них. В зв'язку з тим, що Ви звернулись до електронної системи закупівель та ознайомились з нашою тендерною документацією запрошуємо Вас взяти участь в процедурі закупівлі. Дякуємо за Вашу увагу.
Статус вимоги: Відхилено