• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Код ДК 021:2015 — 72260000-5 Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням (Послуги зі встановлення та обслуговування GPS трекерів CarGo Pro 2 (ext))

Джерело фінансування закупівлі: Кошти підприємства. Код товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі: Код ДК 021:2015 – 72263000-6 Послуги зі впровадження програмного забезпечення

Торги не відбулися

2 499 840.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 24 998.40 UAH
Період оскарження: 09.08.2021 17:37 - 21.08.2021 00:00
Вимога
Є відповідь

Вимога до замовника про скасування рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ЮНІТРЕК»

Номер: 5227d3d2631949c29448dacb5c074287
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-09-002224-b.c1
Назва: Вимога до замовника про скасування рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ЮНІТРЕК»
Вимога:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЮНІТРЕК» (далі також – Учасник, ТОВ «ЮНІТРЕК») бере участь у процедурі відкритих торгів на закупівлю послуг з кодом ДК 021:2015 — 72260000-5 Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням (Послуги зі встановлення та обслуговування GPS трекерів CarGo Pro 2 (ext)), ідентифікатор закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-08-09-002224-b, Замовник – публічне акціонерне товариство «Запоріжжяобленерго». Рішенням Замовника – Протокол № 158-1 від 01.09.2021 року пропозицію ТОВ «ЮНІТРЕК» було дискваліфіковано через те, що тендерна пропозиція начебто не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Зазначене вище Рішення мотивовано тим, що наданий Учасником «Сертифікат дилера виробника обладнання CarGo» не відповідає вимогам Державного стандарту (ДСТУ 2732:2004), а також наданий Учасником «Авторизаційний лист виробника товару» не є Сертифікатом дилера, оскільки має іншу назву. Більш детально рішення Замовника обґрунтовується наступним чином: У складі тендерної пропозиції Учасника - ТОВ «Юнітрек» надано файл «20. Сертифікат дилера виробника обладнання CarGo Юнітрек від 20.07.2021.», в якому зазначено, що ТОВ «Юнітрек» має право на продаж та підтримку моделей GPS трекерів Mini2, Light2, Light2 ext, Pro2, Pro2 ext, Unit, Spy та має в штаті спеціалістів, які пройшли навчання та сертифікацію від виробника, в якому відсутні підпис та печатка ТОВ «НВП «ЮНІПРО». Разом з тим, наданий файл не містить підпису особи, яка його видала. Хоча згідно ДСТУ 2732:2004 «Діловодство й архівна справа. Терміни та визначення понять» підпис особи на документі це реквізит, який свідчить про відповідальність особи за його зміст та є єдиним чи одним з реквізитів, що надають документові юридичної сили. Крім того, у файлі «20. Сертифікат дилера виробника обладнання CarGo Юнітрек від 20.07.2021.» не вказано, що Учасник ТОВ "Юнітрек" є дилером. Наданий файл «21. Авторизований лист виробника обладнання CarGo», з назвою «Авторизаційний лист виробника товару» в якому зазначено, що ТОВ «НВП «ЮНІПРО» має партнерські відносини з ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЮНІТРЕК» (код ЄДРПОУ 42345149, вул. Волгоградська, 26-А, місто Запоріжжя, 69035, далі також - ТОВ «ЮНІТРЕК»); ТОВ«ЮНІТРЕК» є офіційним дилером ТОВ «НВП «ЮНІПРО» на території України, має право на впровадження, постачання, підтримку, встановлення, налагодження, технічне обслуговування (GPS моніторинг за допомогою програмного забезпечення) продукції ТОВ «НВП «ЮНІПРО» - GPS трекерів моделей Cargo Light (CL3), Cargo Mini (CM3), Cargo Pro 2 (CP2), Cargo Pro 2 ext (CP2), Cargo Light 2 ext (CL2), Cargo Light 2 (CL2), CarGo Pro 2 (ext) не є сертифікатом дилера, відтак не розглядається як документ, що підтверджує право на впровадження та обслуговування обладнання CarGo на території України, тому що згідно п. 1. Додатку 6 «ДОКУМЕНТИ НА ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦЇ ТЕХНІЧНИМ ВИМОГАМ (УМОВАМ) ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ» тендерної документації. Учасник закупівлі ТОВ «ЮНІТРЕК» вважає, що надана ним Тендерна пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації та вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та чинного законодавства, а тому протокол № 158-1 від 01.09.2021 року є необґрунтованим і протиправним. Рішенням Замовника – Протокол № 158-1 від 01.09.2021 року підлягає скасуванню враховуючи наступне: 1. Авторизаційний лист виробника товару має всі належні реквізити, засвідчує право Учасника продажу товару на території України, статус учасника, як дилера, тобто відповідає вимогам, визначеним Замовником у тендерній документації для Сертифікату дилера. Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації входить до Переліку формальних помилок, затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 1 504.2020 року № 710. Дана помилка не призводить до дискваліфікації пропозиції Учасника У складі тендерної пропозиції Учасником надано лист ТОВ «НВП «Юніпро» від 28.07.2021 року №280721-1 адресований ПАТ «Запоріжжяобленерго», що має назву «Авторизаційний лист виробника товару». Зміст даного листа зазначає, що ТОВ «НВП «Юніпро» є розробником та виробником автомобільних трекерів, має партнерські відносини з ТОВ «ЮНІТРЕК», ТОВ «ЮНІТРЕК» є офіційним дилером ТОВ «НВП «ЮНІПРО» на території України, має право на впровадження, постачання, підтримку, встановлення, налагодження, технічне обслуговування (GPS моніторинг за допомогою програмного забезпечення) продукції ТОВ «НВП «ЮНІПРО» - GPS трекерів моделей Cargo Light (CL3), Cargo Mini (CM3), Cargo Pro 2 (CP2), Cargo Pro 2 ext (CP2), Cargo Light 2 ext (CL2), Cargo Light 2 (CL2), CarGo Pro 2 (ext), а також ТОВ «ЮНІТРЕК» має в штаті спеціалістів, які пройшли навчання та сертифікацію від виробника ТОВ «НВП «ЮНІПРО», строк дії даного листа – 3 роки. За своїм змістом зазначений Авторизаційний лист виробника товару відповідає змісту Сертифіката дилера, є тотожнім Сертифікату дилера та дублює його зміст. Зміст вказаного вище «Авторизаційного листа виробника» повністю відповідає вимогам Тендерної документації, в тому числі пункту 1 Додатку 6 «ДОКУМЕНТИ НА ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦЇ ТЕХНІЧНИМ ВИМОГАМ (УМОВАМ) ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ» - сертифікат Дилера виробника обладнання CarGo, що підтверджує право на впровадження та обслуговування обладнання CarGo на території України та має термін дії до 30.09.2022 року. Пункт 2 Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації на закупівлю послуг Код ДК 021:2015 — 72260000-5 Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням (Послуги зі встановлення та обслуговування GPS трекерів CarGo Pro 2 (ext)) містить Опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. У цьому же пункті зазначено, що допущення формальних помилок учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Пункт 2 Розділу 5 Тендерної документації містить перелік чітко визначених формальних (несуттєвих) помилок, а також до цього переліку відносить інші формальні (несуттєві) помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції. Це означає, що перелік формальних (несуттєвих) помилок, встановлений у Тендерній документації не є вичерпним та підлягає розширеному тлумаченню. Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 року № 710 затверджений «Перелік формальних помилок». Даний нормативно-правовий акт набув юридичної чинності і є обовʼязковим до застосування, оскільки містить чітко визначений (а не примірний) перелік формальних помилок. Пункт 3 Переліку формальних помилок містить норму про те, що невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації є формальною помилкою, що не призводить до відхилення тендерної пропозиції. За вказаних обставин Авторизаційний лист виробника ТОВ «НВП «Юніпро» від 28.07.2021 року №280721-1, що підтверджує статус ТОВ «ЮНІТРЕК» як офіційного дилера ТОВ «НВП «ЮНІПРО» на території України та є документом, який за своїм змістом є тотожнім сертифікату дилера та відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації, окрім його назви. Однак, саме лише невірне зазначення назви документа, якщо його зміст відповідає визначеним вимогам, не є підставою для відхилення пропозиції учасника, оскільки є формальною помилкою, що не має юридичних наслідків. 2. Учасником не порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», Тендерної документації, а також жодного нормативного акту. Так, рішення про відхилення пропозиції Учасника не посилається на будь-яку норму Закону України «Про публічні закупівлі», крім тієї, що формалізує причину відхилення. Отже, відсутнє пряме порушення будь-якої норми Закону України «Про публічні закупівлі». Не порушено Учасником і жодної вимоги Тендерної документації, в тому числі пункту 1 Додатку 6 «ДОКУМЕНТИ НА ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦЇ ТЕХНІЧНИМ ВИМОГАМ (УМОВАМ) ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ», оскільки зміст Тендерної документації, зокрема згаданого вище пункту 1 Додатку 6 не посилається на певну форму оформлення Сертифікату дилера, в тому числі не посилається на те, що Сертифікат дилера має бути оформлений у відповідності до ДСТУ 2732:2004 «Діловодство й архівна справа. Терміни та визначення понять». Більше того, учасником не порушено жодної правової норми, оскільки ДСТУ 2732:2004 не є нормативно-правовим актом, про що зазначено нижче. 3. ДСТУ 2732:2004 «Діловодство й архівна справа. Терміни та визначення понять» є нормативно-технічним документом, та не є нормативно-правовим актом, не має реєстрації в Міністерстві юстиції України. Фактично рішення про відхилення пропозиції зводиться, на думку Замовника, до недотримання Учасником ДСТУ 2732:2004 «Діловодство й архівна справа. Терміни та визначення понять». Однак даний документ ДСТУ 2732:2004 не є нормативно-правовим актом, тобто не містить норм, що зачіпають права, свободи, законні інтереси і стосуються обов’язків юридичних осіб, встановлюють новий або змінюють, доповнюють чи скасовують організаційно-правовий механізм їх реалізації, або мають міжвідомчий характер, тобто є обов’язковими для інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, а також юридичних осіб, що не належать до сфери управління суб’єкта нормотворення. ДСТУ 2732:2004 затверджено наказом Держспоживстандарту України від 28.05.2004 року № 97. Однак, ДСТУ 2732:2004 не має державної реєстрації у Міністерстві юстиції України, з чого слідує, що стандарт не є нормативно-правовим актом. Так, відповідно до пункту 2 Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, що затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.1992 року № 731 державній реєстрації підлягають нормативно-правові акти, які містять одну або більше норм, що зачіпають права, свободи, законні інтереси і стосуються обов’язків громадян та юридичних осіб, встановлюють новий або змінюють, доповнюють чи скасовують організаційно-правовий механізм їх реалізації, або мають міжвідомчий характер, тобто є обов’язковими для інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, а також юридичних осіб, що не належать до сфери управління суб’єкта нормотворення. Підпункт е) п. 5 зазначеного вище Положення вказує, що на державну реєстрацію не подаються акти рекомендаційного, роз'яснювального та інформаційного характеру (методичні рекомендації, роз'яснення, у тому числі податкові, тощо), нормативно-технічні документи (національні та регіональні стандарти, технічні умови, будівельні норми і правила, правила спортивних змагань з видів спорту, визнаних в Україні, тарифно-кваліфікаційні довідники, кодекси усталеної практики, форми звітності, у тому числі щодо державних статистичних спостережень, адміністративних даних та інші). Тобто, ДСТУ 2732:2004 належить до нормативно-технічних документів (національний стандарт) та не є нормативно-правовим актом. Таким чином, рішення Замовника не містить посилання на порушення будь-якого нормативного акту. 4. ДСТУ 2732:2004 «Діловодство й архівна справа. Терміни та визначення понять» не розповсюджує свою дію щодо електронного документування та електронного документообігу. Так, згідно Вступу до ДСТУ 2732:2004 цей стандарт розроблено з метою сформулювати однозначно встановлені терміни та визначення понять діловодства й архівної справи. Таким чином, головним завданням ДСТУ 2732:2004 є створення понятійного апарату та визначення змісту термінів, що використовуються у діловодстві. Однак далі Вступ до ДСТУ 2732:2004 зазначає, що у стандарті немає термінів, що належать до інших галузей знань, зокрема інформатики (наприклад, поняття процесів електронного документування та електронного документообігу). Слід зазначити, що наданий у пункті 20 Документ – Сертифікат дилера створений та існує у електронній формі. Даний факт не заперечується Замовником: у спірному рішенні замовник щодо Сертифікату дилера використовує синонім – слово «файл»: «Разом з тим, наданий файл не містить підпису особи, яка його видала». Замовник і Учасник погоджуються, що Сертифікат дилера має форму електронного документу. Більш того, усі документи тендерної пропозиції, що подаються на сайт закупівель, подаються в порядку електронного документообігу. Отже, зазначений технічний стандарт ДСТУ 2732:2004 не розповсюджує сферу свого застосування (дії) на електронні документи, документи, що складені в порядку електронного документообігу, яким, зокрема є пункт 20. Сертифікат дилера. 5. У наданому Учасником Сертифікаті дилера наявний підпис, що відповідає вимогам ДСТУ 2732:2004 «Діловодство й архівна справа. Терміни та визначення понять». Пункт 4.1.7 ДСТУ 2732:2004 вказує, що підпис (службового документа) – реквізит службового документа, який свідчить про відповідальність особи за його зміст та є єдиним чи одним з реквізитів, що надають документові юридичної сили. При цьому стандарт не конкретизує визначення підпису, не вказує, з яких елементів складається підпис, посилаючись лише на те, що підпис є реквізитом документа. Більше того, стандарт не зводить зміст підпису до автографу, та не визначає порядок його власноручного чи автоматизованого виготовлення. Разом із тим учасник вважає, що документ 20. Сертифікат дилера містить підпис особи, що його видала. Так, спірний сертифікат видано юридичною особою – ТОВ «НВП «ЮНІПРО». Юридична особа набуває цивільних прав та обов’язків і здійснює їх через свої органи, які діють відповідно до установчих документів та закону (ч. 1 ст. 92 Цивільного кодексу України). Виконавчим органом ТОВ «НВП «ЮНІПРО» є директор. Сертифікат є підписаним, причому підпис складається з таких елементів – назви органу, який уповноважений представляти юридичну особу: «Директор ТОВ «НВП «Юніпро» та імені і прізвища директора «Олександр Вінніченко». Дані реквізити у своїй сукупності складають підпис, що вчинений від імені юридичної особи. 6. Форма та зміст Сертифікату дилера відповідають звичаям ділового обороту щодо оформлення таких та аналогічних документів Цивільний кодекс України у статті 7 встановлює визначення звичаю. Так, цивільні відносини можуть регулюватися звичаєм, зокрема звичаєм ділового обороту. Звичаєм є правило поведінки, яке не встановлене актами цивільного законодавства, але є усталеним у певній сфері цивільних відносин. Оформлення сертифікату дилера цілком відповідає практиці, що склалася у діловому обороті. У відкритому доступі наявні приклади аналогічного оформлення подібних документів за допомогою бланків, але без графічного відтворення автографу підписанта, та навіть, взагалі без будь-яких елементів підпису – без зазначення посади та прізвища підписанта. 7. Сертифікат дилера вид
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Відповідно до ч. 3 ст. 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» У разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель. Тобто, Учасник не має права в рамках вимоги, адресованої Замовнику вимагати від Замовника скасувати прийняте рішення. Виходячи з положень ч.3 ст. 31 Закону на електронному майданчику не реалізована технічна можливість скасування рішення на вимогу Учасника. В рамках надання додаткової інформації про причини невідповідності Вашої прпозиції умовам тендерної документації зазначаємо наступне. Державні стандарти України (ДСТУ) — стандарти, розроблені відповідно до чинного законодавства України, що встановлюють для загального і багаторазового застосування правила, загальні принципи або характеристики, які стосуються діяльності чи її результатів, з метою досягнення оптимального ступеня впорядкованості, розроблені на основі консенсусу та затверджені уповноваженим органом (національним органом стандартизації, визначеним ЗУ «Про стандартизацію»). Національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються безпосередньо чи шляхом посилання на них в інших документах (ст. 23 ЗУ «про стандартизацію»). Згідно п.1.3 ДСТУ 2732:2004 «Діловодство й архівна справа. Терміни та визначення понять» положення стандарту чинні для застосовування в роботі органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ організацій усіх форм власності, інших суб'єктів господарювання, що діють в Україні, а також технічних комітетів стандартизації, науково-техніч­них та інженерних товариств. Згідно ДСТУ 2732:2004 Документ - це інформація, зафіксована на матеріальному носії, основною функцією якого є зберігати та передавати її в часі та просторі, підпис особи на документі це реквізит, який свідчить про відповідальність особи за його зміст та є єдиним чи одним з реквізитів, що надають документові юридичної сили. Згідно Національного стандарту України Державна уніфікована система документації УНІФІКОВАНА СИСТЕМА ОРГАНІЗАЦІЙНО-РОЗПОРЯДЧОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ Вимоги до оформлювання документів ДСТУ 4163-2003, затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 07.04.2003 N 55, який був чинний до 01.09.2021, тобто на момент подання тендерної пропозиції, цей стандарт поширюється на організаційно-розпорядчі документи (далі - документи) - постанови, розпорядження, накази, положення, рішення, протоколи, акти, листи тощо, створювані в результаті діяльності органів державної влади України, органів місцевого самоврядування; підприємств, установ, організацій та їх об'єднань усіх форм власності (далі - організацій). Цей стандарт установлює: склад реквізитів документів; вимоги до змісту і розташовування реквізитів документів; вимоги до бланків та оформлювання документів; вимоги до документів, що їх виготовляють за допомогою друкувальних засобів. Згідно пункту 4.4 Документи, що їх складають в організації, повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва організації, назва виду документа (не зазначають на листах), дата, заголовок до тексту документа, текст документа, підпис. Згідно пункту 5.23 підпис складається з назви посади особи, яка підписує документ (повної, якщо документ надруковано не на бланку, скороченої - на документі, надрукованому на бланку), особистого підпису, ініціалу(-ів) і прізвища. Таким чином, підпис, який передбачає наявність особистого підпису, це обов’язковий реквізит документу. Без підпису, особистого підпису, папірець не набуває статусу документа. Крім того, такий сертифікат який надано вами (без підпису) може зробити будь-хто за допомогою персональної техніки та елементарних програм для роботи з документами. Відтак, файл з назвою «20. Сертифікат дилера виробника обладнання CarGo Юнітрек від 20.07.2021.» не є належним документом згідно чинних національних стандартів та правил документування. Наданий файл «21. Авторизований лист виробника обладнання CarGo», з назвою «Авторизаційний лист виробника товару» не є сертифікатом дилера, відтак не розглядається як документ, що підтверджує право на впровадження та обслуговування обладнання CarGo на території України, згідно п. 1. Додатку 6 «ДОКУМЕНТИ НА ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦЇ ТЕХНІЧНИМ ВИМОГАМ (УМОВАМ) ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ» тендерної документації.
Статус вимоги: Відхилено