• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Роботи з розробки проектно-кошторисної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт шляхопроводу біля станції метро «Осокорки» по проспекту Миколи Бажана в м. Києві»

Торги відмінено

11 867 678.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 59 338.39 UAH
Період оскарження: 09.08.2021 14:05 - 21.08.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА на рішення Замовника про відхилення Тендерної пропозиції ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ»

Номер: d2611a677a15465786155421847b3fac
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-09-006673-a.b3
Назва: СКАРГА на рішення Замовника про відхилення Тендерної пропозиції ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ»
Скарга:
СКАРГА на рішення Замовника про відхилення Тендерної пропозиції ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ» у закупівлі: UA-2021-08-09-006673-a, оформлене Протоколом Розгляду тендерних пропозицій №21/519-3 від 08.10.2021 р. І. Підстави подання скарги, з посиланням на порушення процедури закупівлі та обставини, що їх підтверджують (п.3 ч.5 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі»). 09.08.2021 р. Комунальною корпорацією «КИЇВАВТОДОР» (надалі — Замовник) оголошено процедуру відкритих торгів із закупівлі робіт, класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015: 71320000-7 – Роботи з розробки проектно-кошторисної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт шляхопроводу біля станції метро «Осокорки» по проспекту Миколи Бажана в м. Києві» (надалі – Закупівля, Торги). Товариство з обмеженою відповідальністю «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ» (надалі – Скаржник) виявило бажання прийняти участь у зазначених торгах та подало Заявку-пропозицію №813 від 20.08.2021 р., з необхідними документами, які підтверджують відповідність Скаржника кваліфікаційним вимогам для участі у даній закупівлі. Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель у закупівлі, Тендерні пропозиції були подані: ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОЕКТНИЙ ДІМ» ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ» ТОВ «МІСТПРОЕКТ» ТОВ «ІНЖИНІРИНГОВА КОМПАНІЯ «АВТОМАГІСТРАЛЬ» 28.08.2021 р. на офіційному веб-сайті Уповноваженого органу опубліковано рішення Замовника, оформлене Протоколом №21/519-1 від 28.08.2021 р. про визнання ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОЕКТНИЙ ДІМ» переможцем закупівлі та рішення про намір укласти договір. 07.09.2021 р. ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ» до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Колегія), подано Скаргу на рішення Замовника оформлене Протоколом №21/519-1 від 28.08.2021 р. 20.09.2021 р. рішенням Колегії № 21364-р/пк-пз від 20.09.2021 р. зобов’язано Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОЕКТНИЙ ДІМ» переможцем процедури закупівлі № UA-2021-08-09-006673-a. 01.10.2021 р. Замовником скасовано рішення про визнання ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОЕКТНИЙ ДІМ» переможцем у закупівлі № UA-2021-08-09-006673-a та відхилена Тендерна пропозиція останнього. 01.10.2021 р. на офіційному веб-сайті Уповноваженого органу розміщено повідомлення, щодо ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ» з вимогою про усунення невідповідностей (надалі – Вимога). Відповідно до Вимоги ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ» в строк до 02.10.2021 р. (вихідний день субота) до 15 год. 43 хв. необхідно усунути виявлені Замовником «невідповідності», зокрема: 1) Учасником на підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази надано довідку, інформація в якій не відповідає дійсності, що не відповідає вимогам п.п. 1.1.1 пункту 1.1. «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» розділу 2 «ДОКУМЕНТИ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ (статті 16 Закону)» Додатку 2 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА ВІДПОВІДНО ДО СТАТЕЙ 16, 17 ЗАКОНУ» тендерної документації. Для усунення порушення учасник повинен надати виправлену довідку згідно вимог вищезазначеного підпункту тендерної документації. 2) Учасником на підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази надано підтверджуючі документи в неналежній якості зображення, що не відповідає вимогам пункту 3.1. «Оформлення тендерної пропозиції» розділу 3 «Підготовка тендерних пропозицій» Інструкції з підготовки тендерних пропозицій тендерної документації. Для усунення порушення учасник повинен надати підтверджуючі документи в належній якості зображення. 3) Учасником на підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід надано довідку, яка не відповідає вимогам п.п. 1.2.1 пункту 1.2. «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» розділу 2 «ДОКУМЕНТИ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ (статті 16 Закону)» Додатку 2 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА ВІДПОВІДНО ДО СТАТЕЙ 16, 17 ЗАКОНУ» тендерної документації. Для усунення порушення учасник повинен надати виправлену довідку згідно вимог вищезазначеного підпункту тендерної документації. 4) Учасником на підтвердження наявності документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору надано довідку, інформація в якій не відповідає дійсності, що не відповідає вимогам п.п. 1.3.1. пункту 1.3. «Наявність документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору» розділу 2 «ДОКУМЕНТИ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ (статті 16 Закону)» Додатку 2 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА ВІДПОВІДНО ДО СТАТЕЙ 16, 17 ЗАКОНУ» тендерної документації. Для усунення порушення учасник повинен надати довідку із виправленою інформацією згідно вимог вищезазначеного підпункту тендерної документації. 5) Учасником на підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази надано підтверджуючі документи, що мають невірний переклад на українську мову, що не відповідає вимогам пункту 3.1. «Оформлення тендерної пропозиції» розділу 3 «Підготовка тендерних пропозицій» Інструкції з підготовки тендерних пропозицій тендерної документації. Для усунення порушення учасник повинен надати підтверджуючі документи з вірним перекладом на українську мову. Звертаємо увагу Колегії, що вказані невідповідності Тендерної документації, носять абстрактний характер, тобто не мають чіткого визначення суті невідповідностей та відповідно перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей. 02.10.2021 р. ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ» надано Повідомлення (пояснення) №1000 від 02.10.2021 р., щодо усунення невідповідностей з відповідними документами, які за формою та змістом відповідають Тендерній документації. 08.10.2021 р. на офіційному веб-сайті Уповноваженого органу розміщено, рішення Замовника, оформлене Протоколом №21/519-3 від 08.10.2021 р. про відхилення Тендерної пропозиції ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ» (надалі – Оскаржуване рішення). В Оскаржуваному рішенні підставами відхилення Тендерної пропозиції Скаржника зазначено: «1) Учасником на підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід надано довідку, яка не відповідає вимогам п.п. 1.2.1 пункту 1.2. «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» розділу 2 «ДОКУМЕНТИ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ (статті 16 Закону)» Додатку 2 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА ВІДПОВІДНО ДО СТАТЕЙ 16, 17 ЗАКОНУ» тендерної документації. 2) Учасником на підтвердження наявності документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору надано довідку, інформація в якій не відповідає дійсності, що не відповідає вимогам п.п. 1.3.1. пункту 1.3. «Наявність документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору» розділу 2 «ДОКУМЕНТИ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ (статті 16 Закону)» Додатку 2 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА ВІДПОВІДНО ДО СТАТЕЙ 16, 17 ЗАКОНУ» тендерної документації. 3) Учасником на підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази надано підтверджуючі документи, що мають невірний переклад на українську мову, що не відповідає вимогам пункту 3.1. «Оформлення тендерної пропозиції» розділу 3 «Підготовка тендерних пропозицій» Інструкції з підготовки тендерних пропозицій тендерної документації». Вказане рішення Замовника, є незаконним, таким що прийняте з порушенням норм Закону України «Про публічні закупівлі» та підлягає скасуванню, з огляду на наступні обставини. 1. Замовником при розгляді Тендерної пропозиції ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ», формально виставлена вимога про усунення абстрактних невідповідностей, які в подальшому використані як підстава для відхилення Тендерної пропозиції Скаржника, зокрема. Без зазначення в чому саме полягають невідповідності Тендерній документації, надані в складі Тендерної пропозиції Скаржника, з метою створення враження дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема ч.16 ст. 29 вказаного закону, Замовником визначено наступне: 1.1. Невідповідність 1) щодо підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази, у Вимозі зазначено, що Скаржником «…надано довідку, інформація в якій не відповідає дійсності», для усунення порушення учасник повинен надати виправлену довідку згідно вимог вищезазначеного підпункту тендерної документації. 1.2. Невідповідність 2) щодо підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, у Вимозі зазначено, що Скаржником «…надано довідку, яка не відповідає вимогам…», для усунення порушень учасник повинен надати виправлену довідку згідно вимог вищезазначеного підпункту тендерної документації. 1.3. Невідповідність 3) щодо підтвердження наявності документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору, у Вимозі зазначено, що Скаржником «…надано довідку, інформація в якій не відповідає дійсності…», для усунення порушення учасник повинен надати довідку із виправленою інформацією згідно вимог вищезазначеного підпункту тендерної документації. 1.4. Невідповідність 4) щодо підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази, у Вимозі зазначено, що Скаржником надані «документи, що мають невірний переклад на українську мову», для усунення порушення учасник повинен надати підтверджуючі документи з вірним перекладом на українську мову. При цьому, у Вимозі не зазначено в чому саме полягає невірність перекладу. 2. За приписами абз.1 ч.16 ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі» якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Пунктами 1-3 абз.5 ч.16 ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі» повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію: 1) перелік виявлених невідповідностей; 2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності; 3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей. Таким чином, в повідомленні з вимогою про усунення невідповідностей Замовник має чітко визначити перелік невідповідностей та умови їх усунення, виключаючи невизначеність у формулюваннях, оскільки при відсутності чіткого визначення невідповідності документів або інформації наданих в Тендерній пропозиції, Учасник обмежений у праві встановленому ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі» на усунення невідповідностей в Тендерній пропозиції та обмежений у праві знати про дійсні, а не абстрактні підстави відхилення його тендерної пропозиції. 3. З метою усунення невідповідностей зазначених у Вимозі від 01.10.2021 р. ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ» були надані наступні інформація та документи. 3.1. Для підтвердження наявності у ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ» працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід була надана Довідка про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід №996 від 02.10.2021 р. складена згідно вимог п.п. 1.2.1 пункту 1.2. Розділу 2 Тендерної документації. 3.2. Крім того, з метою підтвердження зазначених у Довідці №996 від 02.10.2021 р. відомостей ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ» додатково надані копії документів визначених пунктом 1.2. Розділу 2 Тендерної декларації. 3.3. Для підтвердження наявності у ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ» власного досвіду виконання протягом останніх 3 (трьох) років аналогічного договору, щодо виконання проектних робіт (в якості генпроектувальника) з будівництва (капітального ремонту, реконструкції) мостів та шляхопроводів за класом наслідків (відповідальності) СС2, СС3 (або об’єктів IV, V категорії складності), виконані в повному обсязі, було надано Довідку №999 від 02.10.2021 р. про наявність документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору та копії відповідних документів у відповідності до п.1.3. Розділу 2 Тендерної документації. 3.4. Стосовно підтверджуючих документів, які на думку Замовника мають невірний переклад на українську мову, з метою усунення таких невідповідностей та з урахуванням відсутності від Замовника будь-яких обґрунтувань в чому ж полягає невірність зазначених перекладів Скаржником були надані відповідні пояснення з копіями підтверджуючих документів, а саме. Відповідно до вимог п.7 Розділу 1 Тендерної документації, тендерні пропозиції, підготовлені Учасниками викладаються українською мовою. Документи, надані Учасниками іншою мовою повинні мати переклад на українську мову, здійснений перекладачем, з нотаріальним засвідченням підпису перекладача на території України. Тендерні пропозиції підготовлені Учасниками  нерезидентами України можуть бути викладені іншою мовою, при цьому повинні маги переклад українською мовою, здійснений перекладачем, з нотаріальним засвідченням підпису перекладача на території України. У разі розбіжностей з текстом оригіналу перевага надається україномовному тексту. Пунктом 3.1 Розділу 3 Тендерної документації, на який посилається Замовник у Вимозі, встановлює широкий перелік вимог, якими повинен керуватися Учасник при оформленні тендерної пропозиції. Пункт 3.1 Розділу 3 Тендерної документації не містить додаткових вимог щодо форми та способу оформлення перекладу документу. На виконання зазначених вимог Тендерної документації, Скаржником у складі Тендерної пропозиції надано переклади українською мовою, здійснених перекладачем, з нотаріальним засвідченням підпису перекладача на території України, що в повній мірі відповідає вимогам Тендерної документації, зокрема. З метою усунення невідповідностей зазначених у Вимозі були надані наступні переклади: - Ліцензійного сертифікату CREDO, переклад якого здійснено перекладачем Кравченко О.І., справжність підпису якої підтверджено приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу Кравченко С.В. - Субліцензійного договору №5/20 від 05.02.2020 р. з додатками, переклад якого здійснено перекладачем Кравченко О.І., справжність підпису якої підтверджено приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу Кравченко С.В. - Субліцензійного договору №33/20 від 01.06.2020 р. з додатками, переклад якого здійснено перекладачем Кравченко О.І., справжність підпису якої підтверджено приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу Кравченко С.В. - Ліцензійного сертифікату AUTODESK б/н від 18.08.2021 р., переклад якого здійснено перекладачем Полубєловою С.Г., справжність підпису якої підтверджено приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Майдибурою О.В. - Ліцензійного сертифікату AUTODESK б/н від 18.03.2021 р., переклад якого здійснено перекладачем Кравченко О.І., справжність підпису якої підтверджено приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Кравченко С.В. - Вказані переклади надано в належній якості зображення: текст, реквізити та інші складові частини документу є повністю видимими без застосування додаткових технічних засобів. ІІ. Нормативне Обґрунтування допущених Замовником порушень закупівлі (п.3 ч.5 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі»). 2.1. Відповідно до пунктів 31, 32 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація  документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель; тендерна пропозиція  пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Пунктом 1 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що у тендерній документації зазначаються інструкція з підготовки тендерних пропозицій. З аналізу вказаних норм вбачається, що подані учасниками закупівлі Тендерні пропозиції мають бути оформлені у відповідності до Тендерної документації та містити підтвердження кваліфікаційного рівня учасників закупівлі, згідно вимог встановлених Тендерною документацією. 2.2. Так, Тендерна пропозиція ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ» з зазначеною в ній інформацією та доданими документами, в підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям визначним в Тендерній документації, були надані у повній відповідності до вимог Тендерної документації, про що свідчить відсутність в Повідомленні Замовника від 01.10.2021 р. з вимогою про усунення невідповідностей, чіткого, аргументованого переліку виявлених невідповідностей та відсутність у Протоколі №21/519-3 від 08.10.2021 р. дійсних підстав, відхилення пропозиції Скаржника. 2.3. Пунктом 6 ч.12 ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі» серед іншого встановлено, що протокол розгляду тендерних пропозицій повинен містити інформацію про: підстави відхилення тендерної пропозиції (у разі відхилення) згідно зі статтею 31 цього Закону. 2.4. Частиною 2 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель. 2.5. Водночас, з наявного в електронній системі закупівель Протоколу №21/519-3 від 08.10.2021 р., в якому міститься інформація про відхилення Тендерної пропозиції Скаржника за результатами її розгляду, в якому відсутня інформація, яким саме кваліфікаційним критеріям не відповідає останній. 2.6. Також, є неспроможними посилання у Протоколі №21/519-3 від 08.10.2021 р. на підстави відхилення Тендерної пропозиції Скаржника у зв’язку із тим, що він не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей), зокрема. З метою усунення невідповідностей, зазначених в Повідомленні від 01.10.2021 р., Скаржником в строк встановлений ч.9 ст.26 Закону України «Про публічні закупівлі» було подано Повідомлення (Пояснення) ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ» №1000 від 02.10.2021 р., щодо усунення невідповідностей згідно Вимоги про усунення невідповідностей Тендерної пропозиції у закупівлі UA-2021-08-09-006673-a, які Замовником проігноровані. 2.7. За приписами п. 1 ч. 1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону. З аналізу вказаної статті вбачається, що рішення замовника про відхилення пропозиції, учасника закупівлі, повинно бути аргументоване, тобто містити чіткі факти та обставини невідповідності учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, а не містити лише посилання на норми Закону України «Про публічні закупівлі». 2.8. Враховуючи, що при розгляді попередньої Тендерної пропозиції ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОЕКТНИЙ ДІМ»  визнання переможцем, яке було скасоване рішенням Колегії № 21364-р/пк-пз від 20.09.2021 р., Замовником самостійно вчинялись дії по усуненню невідповідностей в інформації та документах зазначеного учасника, через що наявні всі підстави стверджувати про допущені замовником в даній закупівлі основних принципів здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, а саме: - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників та рівне ставлення до них; - об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Враховуючи, що рішення Замовника про відхилення Тендерної пропозиції ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ», оформлене Протоколом №21/519-3 від 08.10.2021 р. прийняте з порушенням норм п.п. 31, 32 ч.1 ст.1, ч.2 ст.22, ч.12 ч.16 ст.29, п. 1 ч. 1, ч.2 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі», фактично без розгляду Тендерної пропозиції ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ» та доданих до неї документів, із врахуванням Повідомлення (Пояснення) ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ» №1000 від 02.10.2021 р., які були проігноровані Замовником, наявні підстави для скасування вказаного рішення. IIІ. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у Скаржника порушених прав (п.5 ч.5 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»). Рішенням Замовника про відхилення Тендерної пропозиції Скаржника у закупівлі UA-2021-08-09-006673-a порушуються права та законні інтереси Скаржника, оскільки воно прийняте з порушенням норм Закону України про публічні закупівлі», що підтверджується наступними документами (доказами): 1. Тендерна документації на закупівлю робіт: Послуги з інженерного проектування (Роботи з розробки проектно-кошторисної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт шляхопроводу біля станції метро «Осокорки» по проспекту Миколи Бажана в м. Києві»). 2. Заявка-пропозиція ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ» №813 від 20.08.2021 р., з додатками. 3. Рішення Колегії № 21364-р/пк-пз від 20.09.2021 р.. 4. Повідомлення від 01.10.2021 р. з вимогою до ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ» про усунення невідповідностей. 5. Повідомлення (Пояснення) ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ» №1000 від 02.10.2021 р., щодо усунення невідповідностей згідно Вимоги про усунення невідповідностей Тендерної пропозиції у закупівлі UA-2021-08-09-006673-a. 6. Протокол розгляду тендерних пропозицій №21/519-3 від 08.10.2021 р.. 7. Довідка №996 від 02.10.2021 р. про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. 8. Копії документів визначених пунктом 1.2. Розділу 2 Тендерної декларації доданих до Повідомлення (Пояснення) ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ» №1000 від 02.10.2021 р. 9. Довідка №999 від 02.10.2021 р. про наявність документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору та копії відповідних документів. 10. Копії документів визначені п.1.3. Розділу 2 Тендерної документації доданих до Повідомлення (Пояснення) ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ» №1000 від 02.10.2021 р. 11. Копія перекладу Ліцензійного сертифікату CREDO, який здійснено перекладачем Кравченко О.І., справжність підпису якої підтверджено приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу Кравченко С.В. 12. Копія перекладу Субліцензійного договору №5/20 від 05.02.2020 р. з додатками, який здійснено перекладачем Кравченко О.І., справжність підпису якої підтверджено приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу Кравченко С.В. 13. Копія перекладу Субліцензійного договору №33/20 від 01.06.2020 р. з додатками, який здійснено перекладачем Кравченко О.І., справжність підпису якої підтверджено приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу Кравченко С.В. 14. Копія перекладу Ліцензійного сертифікату AUTODESK б/н від 18.03.2021 р., який здійснено перекладачем Кравченко О.І., справжність підпису якої підтверджено приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу Кравченко С.В. 15. Копія перекладу Ліцензійного сертифікату AUTODESK б/н від 18.08.2021 р., який здійснено перекладачем Полубєловою С.Г., справжність підпису якої підтверджено приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Майдибурою О.В. Відповідно до ч.18 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Враховуючи викладене, на підставі п.6 ч.5 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», керуючись ст.ст. 3 і 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі UA-2021-08-09-006673-a. 3. Зобов'язати Комунальну корпорацію «КИЇВАВТОДОР» скасувати рішення оформлене Протоколом розгляду тендерних пропозицій №21/519-3 від 08.10.2021 р., яким відхилено Тендерну пропозицію Товариство з обмеженою відповідальністю «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ». Додатки: 1. Повідомлення від 01.10.2021 р. з вимогою до ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ» про усунення невідповідностей. 2. Повідомлення (Пояснення) ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ» №1000 від 02.10.2021р. 3. Протокол розгляду тендерних пропозицій №21/519-3 від 08.10.2021 р. 4. Довідка №996 від 02.10.2021 р. 5. Довідка №999 від 02.10.2021 р. 6. Копія перекладу Ліцензійного сертифікату CREDO. 7. Копія перекладу Субліцензійного договору №5/20 від 05.02.2020 р. 8. Копія перекладу Субліцензійного договору №33/20 від 01.06.2020 р. 9. Копія перекладу Ліцензійного сертифікату AUTODESK б/н від 18.03.2021 р. 10. Копія перекладу Ліцензійного сертифікату AUTODESK б/н від 18.08.2021 р. З повагою Директор ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ» Л.В. Кроть «13» жовтня 2021 р.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 27.10.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.10.2021 10:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 01.11.2021 17:07
Дата виконання рішення Замовником: 03.11.2021 15:21
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ» скасовано
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ», Кроть Любовь 380667103424 doraktiv.proekt@gmail.com
Вимога
Без відповіді

Недостатня аргументація для відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ДОРАКТІВ ПРОЕКТ"

Номер: e67b3fc211f84302811bca52e021d1a2
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-09-006673-a.b2
Назва: Недостатня аргументація для відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ДОРАКТІВ ПРОЕКТ"
Вимога:
У відповідності до частини 3 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» вважаємо недостатньою аргументацію для відхилення нашої тендерної пропозиції, зазначену в протоколі розгляду тендерних пропозицій №21/519-3 від 08.10.2021 р., у зв’язку з чим вимагаємо надати додаткову інформацію про причини невідповідності нашої пропозиції умовам тендерної документації.
Пов'язані документи: Учасник
Скарга
Виконана замовником

Оскарження рішення замовника про визнання переможцем ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОЕКТНИЙ ДІМ»

Номер: 708ba5a222954c0686dad942c54211de
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-09-006673-a.b1
Назва: Оскарження рішення замовника про визнання переможцем ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОЕКТНИЙ ДІМ»
Скарга:
СКАРГА щодо неправомірних дій Замовника в частині визначення переможця процедури закупівлі: UA-2021-08-09-006673-a І. Підстави подання скарги, з посиланням на порушення процедури закупівлі та обставини, що їх підтверджують (п.3 ч.5 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі») 09.08.2021 Комунальною корпорацією «КИЇВАВТОДОР» (надалі — Замовник) оголошено процедуру відкритих торгів із закупівлі робіт, класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015: 71320000-7 - Роботи з розробки проектно-кошторисної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт шляхопроводу біля станції метро «Осокорки» по проспекту Миколи Бажана в м. Києві» (надалі – Закупівля, Торги). Товариство з обмеженою відповідальністю «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ» (надалі – Скаржник) виявило бажання прийняти участь у зазначених торгах та подало Заявку-пропозицію №813 від 20.08.2021, з необхідними документами, які підтверджують відповідність Скаржника кваліфікаційним вимогам, для участі у даній закупівлі. Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель у закупівлі, Тендерні пропозиції були подані також: ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОЕКТНИЙ ДІМ» ТОВ «МІСТПРОЕКТ» ТОВ «ІНЖИНІРИНГОВА КОМПАНІЯ "АВТОМАГІСТРАЛЬ» 28.08.2021 на офіційному веб-сайті Уповноваженого органу опубліковано рішення Замовника, оформлене Протоколом №21/519-1 від 28.08.2021 про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю «СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОЕКТНИЙ ДІМ» переможцем закупівлі та рішення про намір укласти договір. З вказаним рішенням Замовника не погоджуємось, оскільки воно є незаконним, таким що прийняте з порушенням норм Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема в результаті дискримінаційних дій Замовника по відношенню до інших учасників закупівлі, в тому числі наданням переваг одному із учасників, Тендерна пропозиція, якого не відповідає Тендерній документації, у зв’язку з чим таке рішення підлягає скасуванню, з огляду на наступне. ІІ. Нормативне Обґрунтування допущених Замовником порушень закупівлі (п.3 ч.5 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі») 2.1. Відповідно до пунктів 31, 32 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель; тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Пунктом 1 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що у тендерній документації зазначаються інструкція з підготовки тендерних пропозицій. З аналізу вказаних норм вбачається, що подані учасниками закупівлі Тендерні пропозиції мають бути оформлені та містити підтвердження кваліфікаційного рівня учасників закупівлі, згідно вимог встановлених Тендерною документацією. Пунктом 3.3. Розділу 3 Інструкція з підготовки тендерних пропозицій Тендерної документації на закупівлю робіт: Послуги з інженерного проектування (Роботи з розробки проектно-кошторисної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт шляхопроводу біля станції метро «Осокорки» по проспекту Миколи Бажана в м. Києві») (надалі – Тендерна документація) встановлено, що учасник надає Замовнику гарантії виконання своїх зобов’язань у зв’язку з поданням тендерної пропозиції у вигляді електронної гарантії, яка надається одночасно з поданням тендерної пропозиції у форматі PDF або Word з накладанням КЕП гаранта. Відповідно до абз.4 п.4 Додатку 8 Тендерної документації, в разі якщо в тексті гарантії є посилання на договір про надання гарантії між Принципалом та Гарантом, Учасник повинен надати: - скановану копію даного договору або - скановану довідку Гаранта про те, що в даному договорі відсутні будь-які обмеження по виплаті тендерного забезпечення, окрім тих, що вказані в тексті гарантії, текст договору не суперечить гарантії та не призводить до втрати її дійсності чи чинності крім випадків вказаних в тексті гарантії. Разом з тим, в доданій до Тендерної пропозиції ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОЕКТНИЙ ДІМ» Гарантії №G9766/21 від 25.08.2021 зазначено: «Відомості про договір, відповідно до якого видається гарантія банком – договiр про надання гарантії № G9766/21 від 20.08.2021». При цьому, до Тендерної пропозиції ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОЕКТНИЙ ДІМ» не додано, ані копії Договору про надання гарантії № G9766/21 від 20.08.2021, ані довідки Банку, що договорі № G9766/21 від 20.08.2021 відсутні будь-які обмеження по виплаті тендерного забезпечення, окрім тих, що вказані в тексті гарантії, текст договору не суперечить гарантії та не призводить до втрати її дійсності чи чинності крім випадків вказаних в тексті гарантії. Пунктом, 3.3. Розділу 3 Інструкція з підготовки тендерних пропозицій Тендерної документації встановлено, що на підтвердження наявності повного грошового покриття на весь строк дії гарантії, надається довідка з банку про наявність повного грошового покриття на весь строк дії відповідної гарантії та виписка з банку по рахунку покриття, яка підтверджує зачислення грошового покриття на рахунок покриття, видані Банком-гарантом, завірені печаткою Банку-гаранта та підписом уповноваженої особи такого Банку-гаранта із наданням підтвердження повноважень, такої уповноваженої особи від Банку-гаранта. Також, в складі тендерної пропозиції ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОЕКТНИЙ ДІМ», міститься документ під назвою Виписка по особовим рахункам за 25.08.2021 по рахунку IBAN UA 02322540000029329002013744, в якій зазначено Банк - АТ «КІБ», Код Банку 322540. При цьому, вказана виписка містить штамп Харківського відділення АТ «КІБ» у м. Харків МФО 322540 та підпис неідентифікованої особи, що суперечить Тендерній документації, оскільки вказана виписка не завірена печаткою Банку-гаранта та підписом уповноваженої особи такого Банку-гаранта. Крім того, в Гарантії №G9766/21 від 25.08.2021, зазначено, дату набрання чинності 25.08.2021, в той же час в Додатку 8 до Тендерної документації, зазначено, що банківська гарантія має бути чинною саме з дати розкриття тендерної пропозиції, а не з дати її підписання. Разом з тим, тендерні пропозиції було розкрито 26.08.2021. З врахуванням обставин невідповідності Тендерної пропозиції ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОЕКТНИЙ ДІМ» кваліфікаційним вимогам Тендерної документації, зокрема невідповідності наданих в підтвердження забезпечення тендерної пропозиції доказів, Замовник був зобов’язаний відхилити вказану Тендерну пропозицію, на підставі п.3.3. Розділу 3 Інструкція з підготовки тендерних пропозицій Тендерної документації. Пунктом 3.3. Розділу 3 Інструкція з підготовки тендерних пропозицій Тендерної документації встановлено, що тендерні пропозиції, що не супроводжуються забезпеченням, або надане учасником забезпечення не відповідає вимогам тендерної документації, відхиляються Замовником. 2.2. Пунктом 1.1.1. п.1.1. Розділу ІІ Додатку 2 Тендерної документації встановлено, що учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати довідку у повній відповідності із формою Таблиці про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, в тому числі і програмного забезпечення AutoCAD (або еквівалент), та ЛІРА-САПР (або еквівалент). Абзацами 1-4 п.п. 1.1.2. п.1.1. Розділу ІІ Додатку 2 Тендерної документації встановлено, для підтвердження наявності власної матеріально-технічної бази/обладнання/устаткування тощо (в тому числі програмного забезпечення), учасник в складі тендерної пропозиції надає: - виписку розшифровку основних засобів у вигляді виписок за рахунками обліку основних засобів з програми бухгалтерського обліку (1С: Бухгалтерія чи інше) за підписом керівника (або уповноваженої особи) та головного бухгалтера (дата формування – не раніше 10 днів до оголошення процедури закупівлі). Документи надаються на кожну позицію, зазначену в таблиці; - копії ліцензій на програмне забезпечення (у разі відсутності надати пояснення та іншій документ, які підтверджує право власності/користування). В складі Тендерної пропозиції ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОЕКТНИЙ ДІМ» надано Довідку від 20.08.2021 №1-0820-05 про наявність обладнання матеріально-технічної бази та Оборотно-сальдові відомості, відповідно до яких, в якості підтвердження наявного в користуванні програмного забезпечення зазначено: 1. Програмна продукція Digitals Professional/Geodesy/ reports/XMLChecker одиночна ліцензія. 2. Програмне забезпечення ПК АВК-5 3. Програмне забезпечення ПП КРЕДО РАДОН UA 1.0. 4. Топоматік Robur - Автомобільні дороги 8.3 мережева версія. 1 робоче місце. При цьому, у складі Тендерної пропозиції ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОЕКТНИЙ ДІМ» не надано, доказів, в підтвердження наявності в користуванні останнього програмного забезпечення передбаченого Тендерною документацією, саме AutoCAD, ЛІРА-САПР або їх еквіваленту. Оскільки, ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОЕКТНИЙ ДІМ» не надано пояснень, чи може вважатись зазначене в Тендерній пропозиції програмне забезпечення, еквівалентом програмного забезпечення встановленого в Тендерній документації, та з врахуванням нормам Закону України «Про публічні закупівлі», яким не передбачено право Замовника при розгляді тендерних пропозицій самостійно визначати еквівалент, наявного в користуванні учасника програмного забезпечення, наявні підстави стверджувати, що у вказаного учасника відсутня матеріально-технічна база встановлена Тендерною документацією, для надання послуг у даній закупівлі. 2.3. Пунктом 1.2.1 п.2 Розділу 2 Додатку 2 Тендерної документації встановлено, що на працівників, які мають бути сертифіковані згідно вимог чинного законодавства, подаються кольорові копії чинних сертифікатів, виданих уповноваженим на те органом згідно встановленої законодавством форми та кольорові копії страхових полісів до договору добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності сертифікованих фахівців. В порушення зазначеної вимоги Тендерної документації ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОЕКТНИЙ ДІМ», до Тендерної пропозиції не надано підтвердження страхового полісу до договору добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності сертифікованих фахівців на Колчанова Андрія Володимировича. Вказані вище, явні невідповідності, вимогам Тендерної документації, були проігноровані Замовником, які останній був зобов’язаний розглянути Тендерну пропозицію ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОЕКТНИЙ ДІМ» виявити вказані вище порушення, та в порядку встановленому абз. 1, 5 п.1 ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» відхилити тендерну пропозицію вказаного учасника. Відповідно абз.абз. 1, 5 п.1 ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо, учасник процедури закупівлі: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції. Відповідно до частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. ІV. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у Скаржника порушених прав (п.5 ч.5 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі») Рішенням Замовника про визнання переможцем закупівлі UA-2021-08-09-006673-a порушує права та законні інтереси Скаржника, оскільки воно прийняте з порушенням принципів встановлених ст.5 Закону України про публічні закупівлі», щодо добросовісної конкуренції; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівне ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, обставини яких підтверджуються наступними документами (доказами): 1. Тендерна документації на закупівлю робіт: Послуги з інженерного проектування (Роботи з розробки проектно-кошторисної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт шляхопроводу біля станції метро «Осокорки» по проспекту Миколи Бажана в м. Києві»); 2. Копія Заявки-пропозиції ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ» №813 від 20.08.2021; 3. Копія Заявки-пропозиції ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОЕКТНИЙ ДІМ» від 20.08.2021 №1-0820-01; 4. Копія Протоколу №21/519-1 від 28.08.2021; 5. Копія Гарантії №G9766/21 від 25.08.2021; 6. Копія Виписки по особовим рахункам за 25.08.2021 по рахунку IBAN UA02322540000029329002013744; 7. Копії документів на підтвердження кваліфікації працівників ТОВ ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОЕКТНИЙ ДІМ»; 8. Копія Довідки ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОЕКТНИЙ ДІМ» від 20.08.2021 №1-0820-05; 9. Оборотно-сальдові відомості ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОЕКТНИЙ ДІМ». Вказані вище документи (докази), на виконання абз. 8 ч.5 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» додаються до даної скарги згідно переліку додатків в форматі (pdf) Відповідно до ч.18 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Враховуючи викладене, на підставі п.6 ч.5 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», керуючись ст.ст. 3 і 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі UA-2021-08-09-006673-a. 3. Зобов'язати Комунальну корпорацію «КИЇВАВТОДОР» скасувати рішення оформлене Протоколом №21/519-1 від 28.08.2021 про визнання Товариство з обмеженою відповідальністю «СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОЕКТНИЙ ДІМ» переможцем у закупівлі UA-2021-08-09-006673-a. Додатки: 1. Тендерна документації на закупівлю робіт: Послуги з інженерного проектування (Роботи з розробки проектно-кошторисної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт шляхопроводу біля станції метро «Осокорки» по проспекту Миколи Бажана в м. Києві»); 2. Копія Заявки-пропозиції ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ» №813 від 20.08.2021; 3. Копія Заявки-пропозиції ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОЕКТНИЙ ДІМ» від 20.08.2021 №1-0820-01; 4. Копія Протоколу №21/519-1 від 28.08.2021; 5. Копія Гарантії №G9766/21 від 25.08.2021; 6. Копія Виписки по особовим рахункам за 25.08.2021 по рахунку IBAN UA02322540000029329002013744; 7. Копії документів на підтвердження кваліфікації працівників ТОВ ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОЕКТНИЙ ДІМ»; 8. Копія Довідки ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОЕКТНИЙ ДІМ» від 20.08.2021 №1-0820-05; 9. Оборотно-сальдові відомості ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОЕКТНИЙ ДІМ». З повагою Директор ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ» Л.В. Кроть
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 20.09.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.09.2021 11:56
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.09.2021 17:42
Дата виконання рішення Замовником: 01.10.2021 14:40
Коментар замовника щодо усунення порушень: пропозицію Товариство з обмеженою відповідальністю «СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОЕКТНИЙ ДІМ» відхилено на підставі рішення від 20.09.2021 №21364-р/пк-пз Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель - пропозиція учасника не відповідає абз. 5 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції), а саме: 1) Учасник у складі своєї пропозиції надав забезпечення тендерної пропозиції, що не відповідає вимогам пункту 3.3. «Розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати)» розділу 2 «Підготовка тендерних пропозицій» інструкція з підготовки тендерних пропозицій та Додатку 8 тендерної документації.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ», Кроть Любовь 380667103424 doraktiv.proekt@gmail.com
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА рішення Замовника про відміну закупівлі: UA-2021-08-09-006673-a, оформлене Протоколом засідання тендерного комітету №21/169Т від 15.11.2021

Номер: 1f0a1e22a5a4413bacda1c4e55495caa
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-09-006673-a.c4
Назва: СКАРГА рішення Замовника про відміну закупівлі: UA-2021-08-09-006673-a, оформлене Протоколом засідання тендерного комітету №21/169Т від 15.11.2021
Скарга:
СКАРГА рішення Замовника про відміну закупівлі: UA-2021-08-09-006673-a, оформлене Протоколом засідання тендерного комітету №21/169Т від 15.11.2021 І. Підстави подання скарги, з посиланням на порушення процедури закупівлі та обставини, що їх підтверджують (п.3 ч.5 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі») 09.08.2021 Комунальною корпорацією «КИЇВАВТОДОР» (надалі — Замовник) оголошено процедуру відкритих торгів із закупівлі робіт, класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015: 71320000-7 - Роботи з розробки проектно-кошторисної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт шляхопроводу біля станції метро «Осокорки» по проспекту Миколи Бажана в м. Києві» (надалі – Закупівля, Торги). Товариство з обмеженою відповідальністю «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ» (надалі – Скаржник) виявило бажання прийняти участь у зазначених торгах та подало Заявку-пропозицію №813 від 20.08.2021, з необхідними документами, які підтверджують відповідність Скаржника кваліфікаційним вимогам, для участі у даній закупівлі. Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель у закупівлі, Тендерні пропозиції були подані: ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОЕКТНИЙ ДІМ» ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ» ТОВ «МІСТПРОЕКТ» ТОВ «ІНЖИНІРИНГОВА КОМПАНІЯ «АВТОМАГІСТРАЛЬ» 28.08.2021 на офіційному веб-сайті Уповноваженого органу опубліковано рішення Замовника, оформлене Протоколом №21/519-1 від 28.08.2021 про визнання ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОЕКТНИЙ ДІМ» переможцем закупівлі та рішення про намір укласти договір. 07.09.2021 ТОВ «ДОРАКТИВ ПРОЕКТ» до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Колегія), подано Скаргу на рішення Замовника оформлене Протоколом №21/519-1 від 28.08.2021. 20.09.2021 рішенням Колегії № 21364-р/пк-пз від 20.09.2021 зобов’язано Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОЕКТНИЙ ДІМ» переможцем процедури закупівлі № UA-2021-08-09-006673-a. 01.10.2021 Замовником скасовано рішення про визнання ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОЕКТНИЙ ДІМ» переможцем у закупівлі № UA-2021-08-09-006673-a та відхиллено Тендерну пропозицію останнього. 01.10.2021 на офіційному веб-сайті Уповноваженого органу розміщено повідомлення, щодо ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ» з вимогою про усунення невідповідностей (надалі – Вимога). 02.10.2021 ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ» надано Повідомлення (пояснення) №1000 від 02.10.2021, щодо усунення невідповідностей з відповідними документами. 08.10.2021 на офіційному веб-сайті Уповноваженого органу розміщено, рішення Замовника, оформлене Протоколом №21/519-3 від 08.10.2021 про відхилення Тендерної пропозиції ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ». 27.10.2021 рішенням Колегії № 24379-р/пк-пз від 27.10.2021 зобов’язано Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ». 03.11.2021 Замовником скасовано рішення від 08.10.2021 про відхилення Тендерної пропозиції ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ». 15.11.2021 на офіційному веб-сайті Уповноваженого органу розміщено Протокол засідання тендерного комітету Замовника №21/169Т від 15.11.2021, яким оформлено рішення, відмінити процедуру закупівлі: № UA-2021-08-09-006673-a, на підставі п.2 ч.1 ст.32 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – оскаржуване рішення). 17.11.2021 Замовником оголошено процедуру відкритих торгів із закупівлі робіт, класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015: 71320000-7 - Роботи з розробки проектно-кошторисної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт шляхопроводу біля станції метро «Осокорки» по проспекту Миколи Бажана в м. Києві» № закупівлі UA-2021-11-17-005835-c Оскаржуване рішення, є незаконним, прийняте всупереч нормам Закону України «Про публічні закупівлі», порушує права і законні інтереси ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ», підлягає скасуванню Колегією, з огляду на наступне. 1.1. Замовником відмінено закупівлю № UA-2021-08-09-006673-a, на підставі п.2 ч.1 ст.32 Закону України «Про публічні закупівлі». Пунктом 2 ч.1 ст.32 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено Замовник відміняє тендер у разі: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути. При цьому, в Протоколі №21/169Т від 15.11.2021, яким оформлене оскаржуване рішення Замовник: - не наводить жодного опису порушень Закону України «Про публічні закупівлі» та іншого законодавства України у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути, - не вказує причини пропущення строку розгляду Тендерної пропозиції ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ», - не вказує в чому саме полягає неможливість продовження строку розгляду тендерної пропозиції. 1.2. Крім того, неможливість продовження строків, в результаті ігнорування Замовником власних обов’язків щодо розгляду Тендерних пропозицій, не відноситься до порушень законодавства у сфері публічних закупівель, в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», а саме. Частина 10 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. З аналізу вказаної норми вбачається, що окрім встановлення строку розгляду тендерної пропозиції, як такого, що не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції, передбачено можливість продовження такого строку замовником. 1.3. При цьому, з аналізу наведеної хронології подій у закупівлі № UA-2021-08-09-006673-a, з врахуванням обставин самостійного збирання Замовником документів при розгляді Тендерної пропозиції ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКИЙ ПРОЕКТНИЙ ДІМ» та після скасування Колегією рішення про визнання останнього переможцем закупівлі, КК «КИЇВАВТОДОР» фактично розпочало демонструвати відсутність зацікавленості в завершенні даної закупівлі, шляхом визначення переможця в порядку встановленому Тендерною документацією та нормами Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема. 1.3.1. Вимога про усунення невідповідностей Тендерної документації, яка була висунута Замовником, окрім набору вимог до тендерної пропозиції згідно Тендерної документації, не містила будь-яких фактичних даних, щодо наявних невідповіднностей в пропозиції Скаржника, в тому числі і реальних вимог на усунення невідповідностей. 1.3.2. Замовником в порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі», проігноровано рішення Колегії № пунктом 2 резолютивної частини, якого зобов’язано Замовника протягом трьох робочих днів надіслати в електронному вигляді органу оскарження відповідні інформацію, документи та матеріали щодо проведення Процедури закупівлі шляхом розміщення їх у вигляді файлу в "pdf" форматі (а також у форматі "doc" з можливістю копіювання тексту) на веб-портал Уповноваженого органу. 1.3.3. Замовником проігнороване засідання Колегії з розгляду Скарги ТОВ «ДОРАКТІВ «ПРОЕКТ» на рішення про відхилення Тендерної пропозиції Скаржника. 1.3.4. В оскаржуваному рішенні Замовника від 15.11.2021 відсутні обставини, щодо встановлення та притягнення до відповідальності винних осіб за порушення строків розгляду Тендерної пропозиції ТОВ «ДОРАКТВ ПРОЕКТ» (ч.1 ст.44 Закону України «Про публічні закупівлі»). 1.4. Тендерна документація у закупівлі № UA-2021-08-09-006673-a не містить умов, щодо розгляду тендерної пропозиції протягом п’яти днів, з можливістю подовження розгляду до 20 (двадцяти днів). За приписами ч.10 ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі» строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. Таким чином, бездіяльність Замовника та перевищення строку розгляду Тендерної пропозиції ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ» понад 5 робочих днів, не належить до виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути, у зв’язку з чим оскаржуване рішення Замовника, в тому числі є необґрунтованим та документально не підтвердженим, які саме виявленні порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що неможливо усунути, стали підставою для відміни закупівлі. ІІ. Нормативне Обґрунтування допущених Замовником порушень закупівлі (п.3 ч.5 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі») 2.1. Неправомірна відміна Замовником закупівлі № UA-2021-08-09-006673-a, на підставі п.2 ч.1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі», з подальшим оприлюдненням на офіційному веб-сайті Уповноваженого органу, оголошення про початок процедури нової закупівлі №UA-2021-11-17-005835-c, підтверджує спрямованість дій Замовника на зменшення конкуренції серед учасників шляхом недопущення до закупівлі небажаних учасників, в тому числі і ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ», що суперечить ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі». Аналогічні висновки зроблені Постійно діючою Адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в своєму рішенні від 28.07.2020 № 14539-р/пк-пз прийнятому за результатами розгляду скарги ТОВ «ТЕРОС ЕНЕРДЖИ», в межах закупівлі № UA-2020-05-13-005045-b. 2.2. Крім того, в Тендерній документації відсутні вимоги, щодо п’ятиденного терміну розгляду Тендерних пропозицій. Пункт 31 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. 2.3. Відміна Закупівлі, в якій Замовником, за результатами розгляду Тендерної пропозиції ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ» не виявлено невіповідностей та суперечностей Тендерній документації і законодавству України в сфері публічних закупівель, що є беззаперечною підставою для оголошення переможцем закупівлі № UA-2021-08-09-006673-a, публікація через два дні оголошення про початок нової процедури закупівлі, є порушенням ч.ч.4-5 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі». Частинами 4-5 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника. Враховуючи, що рішення Замовника, , про відміну процедури закупівлі: № UA-2021-08-09-006673-a, на підставі п.2 ч.1 ст.32 Закону України «Про публічні закупівлі» оформлене Протоколом №21/169Т від 15.11.2021, прийняте з порушенням норм ст.1, ст.3, ст.5, ст.29, ст.32 Закону України «Про публічні закупівлі», фактично порушує права та інтереси ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ» на участь в процедурі закупівлі на рівних правах з іншими учасниками, та визнанню переможцем в порядку встановленому законом, у зв’язку з чим наявні підстави для скасування такого рішення. ІV. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у Скаржника порушених прав (п.5 ч.5 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі») Рішенням Замовника про відміну закупівлі UA-2021-08-09-006673-a порушує права та законні інтереси Скаржника, що підтверджується наступними документами (доказами): 1. Тендерна документації на закупівлю робіт: Послуги з інженерного проектування (Роботи з розробки проектно-кошторисної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт шляхопроводу біля станції метро «Осокорки» по проспекту Миколи Бажана в м. Києві») у закупівлі № UA-2021-08-09-006673-a. 2. Рішення Колегії № 21364-р/пк-пз від 20.09.2021. 3. Рішення Колегії № 24379-р/пк-пз від 27.10.2021. 4. Протокол засідання тендерного комітету Замовника №21/169Т від 15.11.2021 у закупівлі UA-2021-08-09-006673-a. 5. Тендерна документація на закупівлю робіт: Послуги з інженерного проектування (Роботи з розробки проектно-кошторисної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт шляхопроводу біля станції метро «Осокорки» по проспекту Миколи Бажана в м. Києві»)у закупівлі UA-2021-11-17-005835-c Відповідно до ч.18 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Враховуючи викладене, на підставі п.6 ч.5 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», керуючись ст. 3 і 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі UA-2021-08-09-006673-a. 3. Зобов'язати Комунальну корпорацію «КИЇВАВТОДОР» скасувати рішення оформлене Протоколом засідання тендерного комітету №21/169Т від 15.11.2021, яким відмінено закупівлю UA-2021-08-09-006673-a.. Додатки: 1. Тендерна документації на закупівлю робіт: Послуги з інженерного проектування (Роботи з розробки проектно-кошторисної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт шляхопроводу біля станції метро «Осокорки» по проспекту Миколи Бажана в м. Києві») у закупівлі № UA-2021-08-09-006673-a. 2. Копія Рішення Колегії № 21364-р/пк-пз від 20.09.2021. 3. Копія Рішення Колегії № 24379-р/пк-пз від 27.10.2021. 4. Копія Протоколу засідання тендерного комітету №21/169Т від 15.11.2021 у закупівлі UA-2021-08-09-006673-a. 5. Тендерна документація на закупівлю робіт: Послуги з інженерного проектування (Роботи з розробки проектно-кошторисної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт шляхопроводу біля станції метро «Осокорки» по проспекту Миколи Бажана в м. Києві»)у закупівлі № UA-2021-11-17-005835-c З повагою Директор ТОВ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ» Л.В. Кроть «23» листопада 2021 р.
Дата розгляду скарги: 01.12.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.11.2021 18:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.12.2021 14:44
Дата виконання рішення Замовником: 07.12.2021 15:09
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення про відміну скасовано
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ДОРАКТІВ ПРОЕКТ», Кроть Любовь 380667103424 doraktiv.proekt@gmail.com