-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
33600000-6 Фармацевтична продукція (Лікарські засоби для лікування хвороб дихальної системи, для лікування захворювань крові й органів кровотворення, гормональні препарати системної дії, крім статевих гормонів)
Завершена
5 755 357.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 28 776.79 UAH
мін. крок: 0.5% або 28 776.79 UAH
Період оскарження:
09.08.2021 13:25 - 23.09.2021 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга на порушення законодавства про публічні закупівлі, дискримінаційні вимоги та порушення принципу конкуренції в публічних закупівлях
Номер:
e7a9fe6f1f7a470a8c32b67f88b1372d
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-09-005844-a.b5
Назва:
Скарга на порушення законодавства про публічні закупівлі, дискримінаційні вимоги та порушення принципу конкуренції в публічних закупівлях
Скарга:
Скарга на порушення законодавства про публічні закупівлі, дискримінаційні вимоги та порушення принципу конкуренції в публічних закупівлях, деталі у файлі з текстом .скарги .
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу ТОВ «ФАРМАКЛУБ» до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні та такі, що не відповідають Закону України «Про публічні закупівлі» вимоги, описані у тексті скарги, шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації, а також привести умови тендерної документації у відповідність до Закону України «Про публічні закупівлі».
3. За наявності підстав зобов’язати Замовника відмінити дану процедуру закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 02.12.2020 № 22347 (1).pdf 22.09.2021 21:38
- Рішення від 04.10.2018 № 10218.pdf 22.09.2021 21:38
- рішення від 27.07.2021 № 17160.pdf 22.09.2021 21:38
- рішення по суті № 9702.pdf 22.09.2021 21:38
- Скарга на КНП Одеська облна клінічна лікарня.pdf 22.09.2021 21:38
- рішення від 24.09.2021 № 21754.pdf 27.09.2021 17:17
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.09.2021 21:42
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
27.09.2021 17:18
Вимога
Вирішена
ВИМОГА ПРО УСУНЕННЯ ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ УМОВ
Номер:
545d04d76df1436486fe57eb32f65710
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-09-005844-a.a4
Назва:
ВИМОГА ПРО УСУНЕННЯ ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ УМОВ
Вимога:
Шановний Замовник!
В розділі «Загальні вимоги» Додатку №3 до Тендерної документації зазначені вимоги про надання оригіналу гарантійного листа від виробника (представництва або філії виробника або офіційного дистриб’ютора або іншого представника виробника якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у необхідній кількості та в терміни.
Звертаємо Вашу увагу, що вимога про надання таких гарантійних листів являється дискримінаційною, тому що у тендері не зможуть взяти участь ті постачальники, які не є виробниками лікарських засобів чи їхніми представництвами, або не мають з ними договірних відносин. До того ж, виробники на власний розсуд вирішують, яким учасникам надавати гарантійні листи – і це суттєво звужує конкуренцію.
Відповідність пропозиції учасника можуть підтвердити сертифікати відповідності товару, інструкції з використання, висновки про якість тощо, але аж ніяк не гарантійний лист виробника або його представника.
Вимога надати гарантійні листи порушує вимоги законодавства, яким передбачена недискримінація учасників.
Також, відповідно Додатку 3 до Тендерної документації предмет закупівлі складається з 3 (трьох) торговельних найменувань.
Ми вважаємо, що дана вимога є дискримінаційною, оскільки взяти участь у процедурі закупівлі зможе лише той учасник, який має можливість запропонувати весь перелік лікарських засобів, включених до предмету закупівлі.
Умисне згрупування предмету закупівлі в один лот створює монопольне становище для учасника, який має налагоджені зв’язки/дистриб’юторські договори з виробниками, представниками дистриб’юторів зазначених у Тендерній документації лікарських засобів, при цьому кожне найменування може бути закуплене окремо одне від одного та бути представлене різними виробниками/постачальниками.
Отже Замовником, з метою обмеження конкуренції було свідомо згруповано предмет закупівлі в один лот без дотримання принципу конкурентоспроможності торгів, а саме: «одне найменування – один лот». Предмет закупівлі визначений за принципом «одне найменування – один лот» максимально розширить коло потенційних учасників, збільшить конкуренцію, та, як наслідок, забезпечить максимальну економію бюджетних коштів.
Враховуючи наведене, вважаємо, що під час підготовки та затвердження Тендерної документації, Замовником включено в умови участі дискримінаційні вимоги, які суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, та, як наслідок, порушують наші права та законні інтереси.
На підставі вищевикладеного, вимагаємо:
1. Виправити допущені порушення та усунути дискримінаційні умови Тендерної документації в оголошенні UA-2021-08-09-005844-a, що призводять до дискримінації учасників, а саме: внести зміни в Тендерну документацію, виключивши будь-які посилання на подання пропозиції одним лотом, передбачивши право потенційних учасників торгів надати свої пропозиції окремим лотом.
2. Повідомити про результати розгляду цієї вимоги в порядку та строки, що встановлені Законом України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога%20№2%20(1).docx 16.09.2021 17:29
- відповідь.pdf 21.09.2021 15:39
Дата подачі:
16.09.2021 17:30
Вирішення:
щодо вимоги про надання гарантійного листа від виробника: складене Замовником Технічне завдання Тендерної документації в частинГнадання у складі
тендерної пропозиції гарантійних листів виробників або їх офіційних представників жодним чином не звужує коло потенційних Учасників, оскільки ані виробники, ані їх представники, дбаючи про свою ділову репутацію на практиці не застосовують жодних обмежень щодо видачі гарантійних листів по колу осіб, які бажають реалізовувати їх продукцію.
Вимога Замовника щодо надання у складі тендерної пропозиції гарантійних листів виробників або їх офіційних представників є загальноприйнятою при проведенні процедур закупівель, оскільки,
Замовника турбує своєчасність поставок ліків та їх якість, що безпосередньо відображатиметься на
ктивності лікування хворих, відсутності ускладнень та побічних реакцій. Зазначена вимога
жодним чином не порушує законодавство України у сфері публічних закупівель, та не створює
перешкод для участі в процедурі закупівель жодному з потенційних учасників, який насправді має можливість гарантовано поставляти якісні товари, що є предметом зазначеної процедури закупівлі. Крім того, виробники в будь-якому випадку зацікавлені в продажах своїх товарів через надійних
партнерів, тому, з огляду на такі зазначені цілі, на власний розсуд та на конкурентній основі
визначають своїх контрагентів, через яких здійснює реалізацію своєї продукції.
Враховуючи наведене, будь-який потенційний Учасник Процедури закупівлі, що виявив бажання представляти їхню продукцію на процедурі закупівлі, має можливість отримати гарантійний лист на рівних засадах з іншими учасниками ринку. Дана вимога формується Замовником на підставі принципів публічних закупівель (стаття 5 Закону) та з метою уникнення від фальсифікації при постачанні лікарських засобів з боку переможця закупівлі, зриву поставок ліків, неналежного виконання договірних зобов’язань. Обов’язкова наявність у складі тендерної пропозиції учасника
гарантійного листа виробника запобігає можливості постачання неякісних медикаментів.
Враховуючи всі існуючі рекомендації та досвід проведення процедур закупівель , дана вимога має на меті наступне:
Забезпечення безперебійної та своєчасної поставки препаратів учасником процедури.
Забезпечення високої якості фармацевтичної продукції, адже лише безпосередньо виробник продукції може гарантувати замовнику належну якість та високі показники терміну придатності медикаментів, тому підтвердження дотримання термінів придатності та якості підтверджується гарантійним листом виданого відповідним виробником лікарських засобів. Забезпеченні мінімальної націнки на лікарські засоби, а як наслідок нижчих цінових пропозицій, адже учасник що співпрацює безпосередньо з виробником за рахунок власних дисконтів по контракту як правило має можливість запропонувати найдешевші ціни.
Надання гарантійного листа учасником мінімізує ризик того, що лікарські засоби які
постачатимуться учасником отримані ним злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка,
незаконний бартер тощо. Адже лист від виробника підтверджує офіційне походження товару - його виробництво.
В разі виникнення конфліктних ситуацій під час виконання договору учасником-переможцем
пов’язаних з виконанням договору, замовник на виконання гарантійного55іиста виданого виробником має право звернутися до нього з метою вжиття заходів щодо його повного та всебічного виконання.
Крім того, звертаємо Вашу увагу, що гарантійний лист може бути виданий не лише виробником лікарських засобів але й його уповноваженим представником, представництвом, філією виробника.
На сьогодні нашому закладу не відомо жодного випадку відмови виробника або офіційного
представника у наданні гарантійного листа потенційному учаснику торгів.
Замовником було розроблено тендерну документацію відповідно ЗУ «Про публічні
закупівлі», яка не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Таким чином , наразі відсутня необхідність вилучення зазначеної вимоги з тендерної документації
у процедурі закупівлі відкритих торгів 33600000-6 Фармацевтична продукція (Лікарські засоби
для лікування хвороб дихальної системи, для лікування захворювань крові й органів
кровотворення, гормональні препарати системної дії, крім статевих гормонів), номер
оголошення UA-2021-08-09-005844-а.
Стосовно ділення предмету закупівлі на лоти:
відповідно до розділу «Порядок визначення предмета закупівлі» Наказу Міністерства розвитку, економіки торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» та Закону України «Про публічні закупівлі»
(далі - Закон) визначено, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-
восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг.
Під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника.
Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за міжнародною
непатентованою назвою лікарського засобу, формою випуску, дозуванням, обсягом та/або місцем поставки лікарських засобів.
Таким чином, замовник має право, але не зобов’язаний визначати окремі частини предмета
закупівлі (лоти) відповідно до норм чинного законодавства України.
Необхідно зазначити, що застосування процедури закупівлі за принципом одне найменування - один лот буде вимагати укладання не одного договору із одним переможцем, а з кожним із переможців по
кожному найменуванню (лоту), що в свою чергу ускладнить доставку ліків пацієнтам та лікарні з огляду на необхідність узгоджувати умови та графіки їх передачі від декількох (та здебільшого різних) постачальників Замовнику. .
Враховуючи вищенаведене, з метою вчасного отримання якісного товару на економічно вигідних умовах Замовником було прийнято рішення щодо проведення даної процедури в цілому, без поділу предмету закупівлі на окремі лоти.
Вирішили :
Керуючись ст 24 Закону України «Про публічні закупівлі» та ґрунтуючись на вищенаведених
поясненнях, надати роз’яснення, щодо відсутності необхідності внесення запропонованих змін до
тендерної документації за процедурою закупівлі 33600000-6 Фармацевтична продукція (Лікарські засоби для лікування хвороб дихальної системи, для лікування захворювань крові й органів кровотворення, гормональні препарати системної дії, крім статевих гормонів), номер оголошення А-2021-08-09-005844-а
Статус вимоги:
Задоволено
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга
Номер:
c17b9c84c23d408db767d40b1a449a38
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-09-005844-a.c3
Назва:
Скарга
Скарга:
Оскарження дискримінаційних положень тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2021-08-09-005844-a.pdf 10.09.2021 14:53
- рішення від 14.09.2021 № 20853.pdf 15.09.2021 14:03
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.09.2021 15:39
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
15.09.2021 14:03
Вимога
Вирішена
УСУНЕННЯ ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ УМОВ
Номер:
cbb46a5b6635439ca6bd8744ed2bd296
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-09-005844-a.c2
Назва:
УСУНЕННЯ ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ УМОВ
Вимога:
Шановний Замовник!
Відповідно Додатку 3 Тендерної документації щодо предмету закупівлі за ідентифікатором UA-2021-08-09-005844-a до лікарських засобів встановлені наступні вимоги:
МЕДИКО-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ
1.Берактант 33670000-7 Лікарські засоби для лікування хвороб дихальної системи Medicinal products for the respirator system R07AA30 Легеневі сурфактанти Суспензія для інтратрахеального введення 25 мг/мл по 4 мл у скляному флаконі, по одному флакону в картонній коробці СУРВАНТА або еквівалент уп 190;
2.Coagulation factor VIII 33621000-9 Лікарські засоби для лікування захворювань крові й органів кровотворення Medicinal products for the blood and blood-forming organs В02BD02 Фактор згортання VIII Порошок та розчинник для розчину для ін’єкцій або інфузій 500 МО 1 флакон з порошком у комплекті з 1 флаконом з розчинником (вода для ін’єкцій) по 5 мл та 1 пристроєм для додавання розчинника з вбудованим фільтром 15 мкм (“Mix2VialTM 20/20) та картонною коробкою з комплектом для внутрішньовенного введення препарату (1 одноразовий шприц, 1 голка-метелик, 2 дезінфікуючі серветки в індивідуальних упаковках та 1 нестерильний лейкопластир) з контролем першого відкриття БЕРИАТЕ® або еквівалент уп 600;
3.Окситоцин 33642000-2 Гормональні препарати системної дії, крім статевих гормонів Systemic hormonal preparation, excl. sex hormones H01BB02 ГІПОФІЗАРНІ, ГІПОТАЛАМІЧНІ ГОРМОНИ ТА ЇХ АНАЛОГИ. Окситоцин та його похідні Розчин для ін’єкцій 5 МО/мл по 1 мл в ампулі; № 10 Окситоцин або еквівалент уп 2 000
В переліку під номером 1 зазначений лікарський засіб з торговим найменуванням Сурванта, міжнародна непатентована назва «берактант», фармакотерапевтична група: R07AA30 Легеневі сурфактанти.
Ми вважаємо, що медико-технічні вимоги щодо позиції під номером 1 викладені з порушеннями, що призводять до дискримінації учасників. Така умова обмежує конкуренцію і призводить до скорочення потенційних учасників.
Звертаємо Вашу увагу, що препарат Сурванта не має міжнародної непатентованої назви «берактант», згідно відомостей Державного реєстру лікарських засобів міжнародна непатентована назва лікарського засобу Сурванта – comb drug, тобто «комбінований препарат».
Також, фармакотерапевтична група препарату Сурванта зазначена неповною. Правильно зазначити – R07AA30 Легеневі сурфактанти. Комбінації.
Тобто, склад препарату є комбінованим, а аналогів серед зареєстрованих лікарських засобів в Україні – немає.
Через те, що Тендерна документація містить не точно визначені медико-технічні вимоги до лікарського засобу, а містить конкретну торгову назву – це обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, тому що надати пропозиції на закупівлю такого препарату зможе тільки учасник який запропонує лікарський засіб Сурванта.
Таким чином, це призводить до порушення ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», в якій зазначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призведе до дискримінації учасників.
Вимагаємо усунути дискримінаційні умови та штучні бар’єри, що унеможливлюють взяти нами участь, як потенційного Учасника.
Пов'язані документи:
Замовник
- протокол сурванта.pdf 07.09.2021 16:22
Дата подачі:
03.09.2021 10:48
Вирішення:
Віповідно до даних, розміщених http://www.drlz.com.ua, до складу діючих речовин входить берактант – натуральний легеневий сурфактант, який отримано з легенів биків або ліпідний екстакт сурфактанту з бичачих легень.
Відповідно до Наказу МЕРТ від 15.04.2020 № 708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі»: Під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника. Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за міжнародною непатентованою назвою лікарського засобу, формою випуску, дозуванням, обсягом та/або місцем поставки лікарських засобів. Таким чином, тендерна документація,яка містить МНН, форму випуску, дозування, обсяг та/або місце поставки лікарських засобів, розроблена у відповідності до законодавства.
Відповідно до частини четвертої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент». В даному випадку лікарський засіб не має міжнародної непатентованої назви, тому дана специфікація містить торговельну назву і вираз «або еквівалент». Крім того в Україні є інщі зареєстровані легеневі сурфактанти, що можуть відповідати заявленим умовам.
Звертаємо Вашу увагу, що учасники не обмежені пропонувати еквіваленти, про що неодноразво зазначено в тендерній документації:
Усі посилання у Додатку 3 до Документації на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, вважати такими, що містять вираз "або еквівалент" (п. 6 розділу ІІІ);.
СУРВАНТА або еквівалент (Додаток 3 до ТД).
Таким чином, тендерна документація не містить жодної дискримінаційної умови та не обмежує учасників пропонувати еквіваленти.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Внесення змін до документації
Номер:
775f040dc60642348fd2c66fb2fc5cf7
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-09-005844-a.b1
Назва:
Внесення змін до документації
Вимога:
Стосовно умов Додатку 3 до тендерної документації:
Уважно вивчивши вимоги тендерної документації просимо Вам внести наступні обґрунтовані зміни, а саме: п. 3 Додатку 3 передбачає наступне:. Залишковий термін придатності лікарських засобів на момент постачання повинен складати не менше ніж 80% загального терміну їх зберігання (надати гарантійний лист від імені Учасника)
Це не є можливим до виконання, т.я. лікарські засоби 1 та 2 є засобами імпортного виробництва, Так, перший лікарський засіб відповідно до інструкції має термін придатності 18 місяців, другий – 3 роки.
У зв’язку з тим, що потрібен певний час для ввезення лікарських засобів та можливості їх розповсюдження на митній території України (що включає в себе виробництво саме з пакуванням українською мовою з інструкцією українською мовою, формування заказу-інвойсу та саме транспортування до України, розміщення на ТЛС в Україні та отримання дозвільних документів: Висновку на лікарський засіб та переклад сертифікату на українську мову і насамперед розмитнення до статусу «Імпорт 70» та постачання до складу представника в Україні, а потім до Лікарського закладу, тим самим дотримуючись умов зберігання і особливо температурного режиму на всіх цих етапах), не є можливим постачання цього товару замовнику з терміном придатності 15 місяців (для першого лікарського засобу).
Тому на виконання умов тендерної документації просимо внести зміни в цієї частині та надати можливість постачання лікарських засобів відповідно до оголошення з термінами придатності на момент постачання не менше ніж 60% загального терміну їх зберігання, але не менше 10 місяців (як приклад).
Стосовно умов тендерної документації:
Просимо надати роз’яснення стосовно можливості накладання електронного цифрового підпису на пропозицію в цілому, т.я. в тендерній документації чітко не зазначено яким само підписом можливо засвідчити тендерну пропозицію, що не призведе до її відхилення
Пов'язані документи:
Замовник
- протокол відповідь 02.09.2021 13:22
Дата подачі:
01.09.2021 10:31
Вирішення:
Доброго дня, Замовником було прийнято рішення шляхом внесення змін до тендерної документації надати можливість постачання лікарських засобів відповідно до оголошення з термінами придатності на момент постачання не менше ніж 60% загального терміну їх зберігання, але не менше 10 місяців на підставі вищенаведених обґрунтованих пояснень.
Щодо засвідчення тендерної пропозиції: «Усі сторінки тендерної пропозиції Учасника процедури закупівлі повинні бути пронумеровані та містити власноручний підпис уповноваженої службової (посадової ) особи Учасника процедури закупівлі, а також відбитки мокрої печатки(у разі використання).* Вимога щодо засвідчення того чи іншого документу тендерної пропозиції власноручним підписом учасника/уповноваженої не застосовується до документів (матеріалів та інформації), що подаються у складі тендерної пропозиції, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані учасником у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису»
Тобто , мається на увазі не накладання електронного цифрового підпису на пропозицію в цілому, а накладання кваліфікованого електронного підпису на окремі документи у складі тендерної пропозиції які є у формі електронного документа. Отже накладання електронного цифрового підпису на пропозицію в цілому без виконання вимоги тендерної документації щодо власноручного підпису усіх сторінок тендерної пропозиції Учасника – є підставою для відхилення.
Статус вимоги:
Задоволено