-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 09130000-9 - НАФТА І ДИСТИЛЯТИ (БЕНЗИН (ДК 021:2015: 09132000-3 - БЕНЗИН))
Завершена
211 750.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 2.5% або 5 293.75 UAH
мін. крок: 2.5% або 5 293.75 UAH
Період оскарження:
09.08.2021 13:20 - 21.08.2021 00:00
Вимога
Відхилено
вилучення дискримінаційних вимог у тендерній документації
Номер:
32264241941b4232a87ea5c4e869ec05
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-09-005737-a.c1
Назва:
вилучення дискримінаційних вимог у тендерній документації
Вимога:
Вимагаємо вилучити дискримінаційні вимоги тендерної документації у зв’язку з тим, що встановивши у тендерній документації вимогу щодо надання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним – ви обмежили учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських АЗС, оскільки ліцензію на право роздрібної торгівлі отримують власники мережі АЗС на кожну АЗС окремо, а на право оптової торгівлі отримують партнери. Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон № 2628) внесено зміни, зокрема, до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі – Закон № 481), відповідно до яких з 01.07.2019 запроваджується ліцензування діяльності усіх суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним. Вимагаючи від учасників наявність ліцензій на право роздрібної торгівлі – Замовник дискримінує учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів. Аналогічної думки дотримується і колегія Антимонопольного комітету України, зокрема АМКУ надав Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України обов’язкові для розгляду рекомендації, спрямовані на забезпечення конкурентного середовища під час тендерних закупівель високооктанових бензинів, дизельного палива, мазуту та скрапленого газу. У Комітеті наголосили, що замовники часто під час закупівлі пального використовують у тендерній документації надмірні вимоги до учасників. Найпоширенішими серед з них є: наявність в учасників торгів ліцензій саме з роздрібної торгівлі пальним, у той час, як при продажу нафтопродуктів з використанням талонів та паливних карток у суб’єктів наявні ліцензії на оптову торгівлю пальним; Законом чітко визначено, що якщо суб’єкт господарювання не має місць торгівлі пальним – такий суб’єкт повинен отримати одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі пальним. На підставі вищевикладеного, вважаємо, що ТД Замовника містить дискримінаційні вимоги і порушують чинні норми Закону України «Про публічні закупівлі», а саме статтю 5 «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». ВИМАГАЄМО ДОДАТИ АЛЬТЕРНАТИВУ, видозмінивши вимогу п 6.4 Додатку 2 тендерної документації до наступної: «Ліцензію на провадження господарської діяльності з роздрібної або оптової торгівлі пальним на АЗС у Тернопільській області»
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.08.2021 15:45
Вирішення:
Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. При цьому згідно з частиною другою статті 22 Закону тендерна документація повинна зокрема містити інструкцію з підготовки тендерних пропозицій, один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Разом з тим тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити (частина третя статті 22 Закону). Водночас відповідно до пункту 30 частини першої статті 1 Закону тендерна пропозиція − це пропозиція щодо предмету закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Замовник встановив вимогу щодо наявності ліцензій відповідно до того як цього вимагає Законодавство України. Зазначаємо, що згідно аб. 58 ст. 1 Закону України від 19.12.95 р. № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (далі по тексту – Закон №481) роздрібна торгівля пальним – діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального зі зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки. Крім того, в ч. 35 ст. 15 Закону №481 зазначено, що суб’єкти господарювання (у тому числі іноземні суб’єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним. А оскільки, відпуск товару буде здійснюватися Замовнику на АЗС через паливороздавальну колонку, то Учасник повинен надати ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС, яку він запропонує. Згідно умов тендерної документації у разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/ії роз'яснення/нь державних органів. Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Враховуючі практику Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, то в ній чітко зазначається, що якщо у тендерній документації була вказана вимога надати ліцензію саме на певний вид діяльності то вона повинна бути надана саме на цей вид або мають бути надані пояснення в тендерній пропозиції учасника щодо її відсутності. Зазначені умови в тендерній документації цілком відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та не є дискримінаційними.
Статус вимоги:
Відхилено