• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Дезінфікуючі засоби

Завершена

60 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 300.00 UAH
Період оскарження: 09.08.2021 11:06 - 15.08.2021 11:11
Вимога
Відхилено

неправомірні дії

Номер: 4a1e77c111c94ed5ab95324ad9b2a59a
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-09-003022-a.a5
Назва: неправомірні дії
Вимога:
Шановний Замовнику, ще раз відзначимо, що з одного боку, дана вимога досить неконкретизована, а приймаючи до уваги те, що Закон не лише не врегульовує питання передачі зразків продукції для апробації під час проведення електроних торгів, а взагалі не передбачає таких дій (процедури), оскільки сама тендерна пропозиція подається: в електронному вигляді через електронну систему закупівель ч.1, ст. 26 Закону), а за процедурою електроних торгів здійснюється розгляд та оцінка власне тієї ж тендерної пропозиції (ст.ст. 28-29 Закону), - це призводить до можливості довільного, в т.ч. хибного, трактування зазначеної вимоги при оцінці тендерної пропозиції в даній Процедурі закупівлі. Так, зокрема: на законодавчому рівні не встановлено порядку передачі таких зразків, зокрема, щодо документального оформлення такої передачі; не встановлено методології (методики, інструментарію тощо) та/або критеріїв, за якими буде проводитись апробація, а так само не встановлено наслідків проведення апробації, в т.ч. чи впливають будь-яким чином результати такої апробації на відповідність пропозиції учасника. Тож питання до Вас, яким чином Ви будете встановлювати відповідність засобу , у Вас є лабораторії для підтвердження та визначення показників, чи в однобічному порядку , як то кажуть «на глаз» будете перевіряти, хто у вас візьме на себе такі функції? Як документально буде задекларована така перевірка, адже це є шість різних засобів ? Воно Вам нада? Вам не достатньо наданих уповноваженими закладами дозвільних документів : Висновок СЕЕ, реєстрація, Паспорт якості та Інструкція по застосуванню, чи ви не довіряєте цим установам? Тож обирайте засоби безпосередньо від виробника ( з Гарантійним листом) , а не у ФОПів , які скуповують засоби на вторинному ринку і не несуть ніякої відповідальності за якість засобів, тоді Ви щонайменше можете повернути неякісний товар виробнику . Отже вимога про зразки є надмірною та не законною Згідно ч.1 ст.14 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель.Відповідно до ч.1 ст.25 Закону,ТП подається в електронному вигляді,відповідно зразок не може вважатися її невідємною частиною. Це,зокрема,підтверджується рішенням Вінницького окружного адміністративного суду №120\2753\19-а від 08.12.2019року,відповідно якого"встановлення на власний розсуд замовником вимоги про надання зразка продукції для визначення його відповідності технічним вимогам суперечить частині 1 статті 14 та частині 1 статті 25 Закону". Аналогічна позиція Антимонопольного комітету України(далі АМКУ)щодо вимог надання учасниками закупівлі зразка товару.Зокрема,є наступні рішення постійно діючої колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: рішення №1440-р\пк-пз від 23.01.2020;рішення №16394-р\пк-пз від 11.11.2019;рішення від 12.06.2019 №7764,відповідно яких зразок товару не є складовою пропозиції учасника у розумінні Закону. Вимагаємо видалити дану вимогу.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник! Якщо у вас товар належної якості, то не бачимо причин для паніки з вашого боку. В установі діє комісія , щодо перевірки та якості медичних та дезінфікуючих засобів в складі якої присутні : старша медична сестра, інженер з охорони праці, дезінфектор. Комісія буде розглядати та випробувати тільки препарат, який містить хлор. Існує, як ви мабуть знаєте, алгоритм приготування дезінфікуючих розчинів. А незадоволення Вашого підприємства вимогам Замовника про надання зразків може свідчити про побоювання щодо відхилення пропозиції через неякісний товар. Таким чином, Ваша вимога не містить жодних обґрунтувань щодо неможливості виконання вказаної вимоги Тендерної документації та не доводить, яким чином наведена умова порушує права та законні інтереси, пов’язані з участю у процедурі закупівлі та перешкоджають Вам чи будь-якому іншому суб’єкту господарювання взяти участь у процедурі закупівлі та подати свою тендерну пропозицію. При цьому розглянувши всі зазначені Вами аргументи вважаємо за можливе не оцінювати дану вимогу при розгляді тендерних пропозицій учасників закупівлі.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

внесення змін

Номер: 58da63cfa15f44df9878cc1d9636bc16
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-09-003022-a.a4
Назва: внесення змін
Вимога:
Шановний Замовнику! В Додатку 3 Оголошення Вами встановлена вимога щодо строку надання зразків товарів. Одним з принципів публічних закупівель згідно Закону України «Про публічні закупівлі» є серед іншого, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. В той же час Оголошення містить вимогу, згідно якої «Учасник, якого визнано переможцем закупівлі, протягом 5 робочих днів з моменту оприлюднення рішення про переможця закупівлі надає замовнику на його адресу зразок товару, який планується для постачання», без зазначено порядку надання та порядку повернення Замовником зразків предмету закупівлі (товару), що може свідчити про відсутність фактичного наміру Замовника отримати такі зразки, а вимогу включено до Оголошення з метою обмеження кола учасників. Натомість, відповідно до частини 10 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом. Відзначимо, що з одного боку, дана вимога досить неконкретизована, а приймаючи до уваги те, що Закон не лише не врегульовує питання передачі зразків продукції для апробації під час проведення електроних торгів, а взагалі не передбачає таких дій (процедури), оскільки сама тендерна пропозиція подається: в електронному вигляді через електронну систему закупівель ч.1, ст. 26 Закону), а за процедурою електроних торгів здійснюється розгляд та оцінка власне тієї ж тендерної пропозиції (ст.ст. 28-29 Закону), - це призводить до можливості довільного, в т.ч. хибного, трактування зазначеної вимоги при оцінці тендерної пропозиції в даній Процедурі закупівлі. Так, зокрема: на законодавчому рівні не встановлено порядку передачі таких зразків, зокрема, щодо документального оформлення такої передачі; не встановлено методології (методики, інструментарію тощо) та/або критеріїв, за якими буде проводитись апробація, а так само не встановлено наслідків проведення апробації, в т.ч. чи впливають будь-яким чином результати такої апробації на відповідність пропозиції учасника. Відповідно до статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель, а відповідно зразок пропозиції (товару) не може вважатись її невід’ємною частиною, оскільки документи з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, інших документів, що вимагаються замовником у документації. Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його пропозиції із зазначенням дати та часу. Електронна система повинна забезпечити можливість подання пропозиції всім особам на рівних умовах. Отримана тендерна пропозиція вноситься автоматично до реєстру, форма якого встановлюється Уповноваженим органом. Оголошення Замовника не містить порядку визначення відповідності зразків пропозиції (товару) вимогам Оголошення, що є непрозорим по відношенню до учасників процедури закупівлі, адже з підстав, незалежних від них це може стати підставою для відхилення їх тендерних пропозицій. Дана вимога порушує принципи здійснення публічних закупівель, а саме відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Зазначення даних вимог свідчить про те, що Замовник свідомо встановлює такі вимоги, щоб максимально звузити коло потенційних учасників та віддати перемогу заздалегідь визначеному постачальнику. Рішенням від 09.08.2018 № 8091 Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановлено, що зразок не може вважатись частиною тендерної пропозиції учасника, тому його відсутність чи невідповідність не може стати підставою для відхилення Пропозиції учасника (https://public.docs.openprocurement.org/get/421ae76a749e4030a8862ec623a7af79?KeyID=52462340&Signature=oJ15kM1ODi013hVv1EnBFoU/PvfmuowkAqca5uzTK7BlhIqEIwi3EsM7AO5zvmlPpKJXWhzfDCJBEcO4qmlsDg%3D%3D ) З метою приведення Умов закупівлі у відповідність до вимог чинного законодавства України та усунення вимог, що призводять до непрозорості та упередженості при оцінці пропозицій конкурсних торгів, дискримінації учасників, а також керуюсь ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», ВИМАГАЮ виключити встановлену вимогу: «Учасник, якого визнано переможцем закупівлі, протягом 5 робочих днів з моменту оприлюднення рішення про переможця закупівлі надає замовнику на його адресу зразок товару, який планується для постачання», оскільки дана вимога є дискимінаційною.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учасник, щодо надання зразків продукції повідомляємо, що Закон України «Про публічні закупівлі» жодним чином не забороняє Замовнику вимагати від учасників надання зразків запропонованої продукції. Тому дана вимога не порушує принципи здійснення закупівель, а навпаки дозволяє Замовнику закупити товар саме належної якості. Наш заклад вже мав гіркий досвід придбання аналогічного, але неякісного товару, що призвело до алергічної реакції дихальних щляхів у працівників, які працюють з препаратими.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відкликано скаржником

порушення Закону

Номер: 6f8a7fc5af684714a4c255491165b23a
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-09-003022-a.a3
Назва: порушення Закону
Вимога:
Шановний Замовнику! В Додатку 3 Оголошення Вами встановлена вимога щодо строку надання зразків товарів. Одним з принципів публічних закупівель згідно Закону України «Про публічні закупівлі» є серед іншого, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. В той же час Оголошення містить вимогу, згідно якої «Учасник, якого визнано переможцем закупівлі, протягом 5 робочих днів з моменту оприлюднення рішення про переможця закупівлі надає замовнику на його адресу зразок товару, який планується для постачання», без зазначено порядку надання та порядку повернення Замовником зразків предмету закупівлі (товару), що може свідчити про відсутність фактичного наміру Замовника отримати такі зразки, а вимогу включено до Оголошення з метою обмеження кола учасників. Натомість, відповідно до частини 10 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом. Відзначимо, що з одного боку, дана вимога досить неконкретизована, а приймаючи до уваги те, що Закон не лише не врегульовує питання передачі зразків продукції для апробації під час проведення електроних торгів, а взагалі не передбачає таких дій (процедури), оскільки сама тендерна пропозиція подається: в електронному вигляді через електронну систему закупівель ч.1, ст. 26 Закону), а за процедурою електроних торгів здійснюється розгляд та оцінка власне тієї ж тендерної пропозиції (ст.ст. 28-29 Закону), - це призводить до можливості довільного, в т.ч. хибного, трактування зазначеної вимоги при оцінці тендерної пропозиції в даній Процедурі закупівлі. Так, зокрема: на законодавчому рівні не встановлено порядку передачі таких зразків, зокрема, щодо документального оформлення такої передачі; не встановлено методології (методики, інструментарію тощо) та/або критеріїв, за якими буде проводитись апробація, а так само не встановлено наслідків проведення апробації, в т.ч. чи впливають будь-яким чином результати такої апробації на відповідність пропозиції учасника. Відповідно до статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель, а відповідно зразок пропозиції (товару) не може вважатись її невід’ємною частиною, оскільки документи з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, інших документів, що вимагаються замовником у документації. Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його пропозиції із зазначенням дати та часу. Електронна система повинна забезпечити можливість подання пропозиції всім особам на рівних умовах. Отримана тендерна пропозиція вноситься автоматично до реєстру, форма якого встановлюється Уповноваженим органом. Оголошення Замовника не містить порядку визначення відповідності зразків пропозиції (товару) вимогам Оголошення, що є непрозорим по відношенню до учасників процедури закупівлі, адже з підстав, незалежних від них це може стати підставою для відхилення їх тендерних пропозицій. Дана вимога порушує принципи здійснення публічних закупівель, а саме відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Зазначення даних вимог свідчить про те, що Замовник свідомо встановлює такі вимоги, щоб максимально звузити коло потенційних учасників та віддати перемогу заздалегідь визначеному постачальнику. Рішенням від 09.08.2018 № 8091 Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановлено, що зразок не може вважатись частиною тендерної пропозиції учасника, тому його відсутність чи невідповідність не може стати підставою для відхилення Пропозиції учасника (https://public.docs.openprocurement.org/get/421ae76a749e4030a8862ec623a7af79?KeyID=52462340&Signature=oJ15kM1ODi013hVv1EnBFoU/PvfmuowkAqca5uzTK7BlhIqEIwi3EsM7AO5zvmlPpKJXWhzfDCJBEcO4qmlsDg%3D%3D ) З метою приведення Умов закупівлі у відповідність до вимог чинного законодавства України та усунення вимог, що призводять до непрозорості та упередженості при оцінці пропозицій конкурсних торгів, дискримінації учасників, а також керуюсь ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», ВИМАГАЮ виключити встановлену вимогу: «Учасник, якого визнано переможцем закупівлі, протягом 5 робочих днів з моменту оприлюднення рішення про переможця закупівлі надає замовнику на його адресу зразок товару, який планується для постачання», ос
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Опис причини скасування: помилково
Дата скасування: 12.08.2021 15:36
Вимога
Вирішена

вимоги

Номер: 042246169763497ca6453e8c2ed2b96d
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-09-003022-a.b2
Назва: вимоги
Вимога:
Шановний замовнику, ! Оголошена вами закупівля за ДК 021:2015 – 24400000-8 Добрива та сполуки азоту (Дезінфікуючі засоби)згідно абз. 4 п. 3¹ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) є спрощеною. Так, відповідно до ст.14 Закону замовник приймає рішення про можливість подання учасниками аналогів та/або еквівалентів предмета закупівлі, але таке рішення має бути прийнято з урахуванням того, що спрощені закупівлі проводяться з дотриманням принципів здійснення закупівель, серед яких є принцип добросовісної конкуренції серед учасників та рівне ставлення до них. Крім того, ч . 5 ст. 14 Закону передбачено, що оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. На сьогодні, з огляду на державний реєстр дезінфекційних засобів, ринок дезінфекційних засобів є конкурентним, засоби представлені у широкому асортименті, різних виробників, наявні на ринку засоби за своїми медико-технічними характеристиками не гірше, а може навіть і кращі ніж ті, що заявлені у закупівлі та мають нижчу конкурентну ціну. Слід зазначити, документація оголошення не містить жодного обґрунтування щодо необхідності використання дезінфекційних засобів саме вказаної торгової марки та одного визначеного виробника. Враховуючи норми законодавства про публічні закупівлі, проведення спрощеної закупівлі насамперед спрямоване на прискорення проведення закупівлі у часі, а не на обмеження конкуренції та дискримінацію учасників. Після внесення змін Ви взагалі виключили розгляд будь яких еквівалентів , тим самим обмежили коло учасників , виключили із потенційних учасників виробників еквівалентних засобів, надавши переваги лише ФОПам , які нічого не виробляють, а лише перекуповують заявлені вами засоби і продають, тож якість таких засобів не завжди підтверджена. З огляду на зазначене, з метою дотримання законодавства у сфері публічних закупівель, виключення можливої корупційної складової закупівлі та економії коштів державного бюджету України, вимагаємо внести зміни до документації та додати вираз «або еквівалент». У випадку ігнорування вищезгаданих вимог, ми залишаємо за собою право звернутися до компетентних державних органів, представників Громадського контролю щодо надання ними належної правової оцінки цієї закупівлі.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Скарга розглянута, внесені зміни до технічних вимог предмета закупівл
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Вимога щодо внесення змін в Оголошення про проведення спрощеної закупівлі

Номер: 9615724ed3174ee7843a946dd9801166
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-09-003022-a.a1
Назва: Вимога щодо внесення змін в Оголошення про проведення спрощеної закупівлі
Вимога:
Шановний Замовнику! Відповідно Оголошення про проведення спрощеної закупівлі тільки на засоби Жавель Клейд, 1 кг (хлорні таблетки 300 шт) та Жавель Клейд в сошетках, 20г Замовником вказано про те, що «Аналоги не пропонувати», що в свою чергу вказує на те, що Замовник порушує принципи здійснення державних закупівель, адже обмежує коло учасників (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-08-09-003022-a). Оскільки закупівля оголошена Замовником є спрощеною, тож вона підпадає під дію Закону України «Про публічні закупівлі», метою якого є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Еквівалентність це достатність різних результатів оцінки відповідності для забезпечення одного і того ж рівня підтвердження відповідності стосовно одних і тих же встановлених вимог. ЕКВІВАЛЕ́НТНИЙ, тобто який повністю замінює щось у якому-небудь відношенні, є його еквівалентом. Тож, звертаємо Вашу увагу на порушення з вашого боку процедури спрощених закупівель, де однією з ключових вимог до проведення спрощеної закупівлі є недопущення дискримінації та забезпечення вільної конкуренції серед усіх учасників тендеру. Натомість Замовник зазначив конкретну назву дезінфікуючих засобів без можливості подання саме еквівалентів тільки по двом позиціям. Натомість по всім іншим засобам такої вимоги немає. Такий підхід грубо порушує положення Закону «Про публічні закупівлі», згідно якого Замовник повинен керуватися принципами недискримінаційного підходу до Учасників. Саме не розгляд еквівалентів і є дискримінацією учасників, тому що значно звужує їх коло. Цей факт можна також трактувати, як намагання Замовника лобіювати інтереси певного виробника, та його представників, Замовник свідомо встановлює таку вимогу, щоб максимально звузити коло потенційних учасників та віддати перемогу заздалегідь визначеному постачальнику. Законом України «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Також статтею 4 цього Закону передбачено, що органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію. На підставі вищевикладеного, Вимагаємо внести відповідні зміни в Оголошення про проведення спрощеної закупівлі (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-08-09-003022-a), яким передбачити можливість подачі учасниками в тендерній пропозиції еквівалентів засобів для створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель. Результати розгляду даної Вимоги просимо оприлюднити на офіційному веб-порталі. У випадку ігнорування вищезгаданих вимог, ми будемо змушені звернутися до Державної аудиторської служби України, представників Громадського контролю щодо надання ними належної правової оцінки умовам Оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Скарга розглянута, внесені зміни до технічних вимог предмета закупівлі
Статус вимоги: Задоволено