-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Інтерактивні комплекси для закладів освіти відділу освіти Роменської міської ради, вул. Соборна, 41, м. Ромни, Сумської області
Завершена
843 136.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 215.68 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 215.68 UAH
Період оскарження:
06.08.2021 16:27 - 19.08.2021 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга щодо невідхилення тендерної пропозиції, яка підлягала відхиленню відповідно до закону
Номер:
b89646d776df429695921605fd6f7d78
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-06-011418-a.c2
Назва:
Скарга щодо невідхилення тендерної пропозиції, яка підлягала відхиленню відповідно до закону
Скарга:
Вважаємо, що при розгляді тендерної пропозиції ФОП Булахов А.В. Замовником був порушений порядок розгляду та відхилення тендерних пропозицій, встановлений Законом України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), що призвело до неправомірного визначення переможцем закупівлі учасника, пропозиція якого не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, та усунення від розгляду пропозиції Скаржника, яка повністю відповідає вимогам тендерної документації.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 08.09.2021 13:56
- Додаток 2 08.09.2021 13:57
- Додаток 3 08.09.2021 13:57
- Додаток 1 08.09.2021 13:57
- Додаток 4 08.09.2021 13:57
- Скарга doc 08.09.2021 13:57
- Заперечення 15.09.2021 22:20
- Заперечення Додаток 1 15.09.2021 22:20
- Заперечення Додаток 2 15.09.2021 22:20
- Заперечення doc 15.09.2021 22:20
- рішення від 10.09.2021 № 20640.pdf 10.09.2021 15:55
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.09.2021 №21462.pdf 22.09.2021 14:20
- рішення від 21.09.2021 № 21462.pdf 24.09.2021 13:56
- Авторизаційний лист ІНТО.pdf 14.09.2021 17:10
- Висновок ДСЕЕ.pdf 14.09.2021 17:10
- Порівняльна таблиця.pdf 14.09.2021 17:10
- Лист відділу освіти.docx 14.09.2021 17:10
- Додаток 3 до тендерної документації.PDF 14.09.2021 17:10
- Лист відділу освіти.PDF 14.09.2021 17:10
- Авторизаційний лист проектор.PDF 14.09.2021 17:10
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.09.2021 14:25
Дата розгляду скарги:
21.09.2021 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.09.2021 15:55
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
24.09.2021 13:56
Вимога
Вирішена
Тема 1
Номер:
4966b9c39f6549c183d4eb454fc6bb72
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-06-011418-a.a1
Назва:
Тема 1
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист (лист від виробника), повідомляємо наступне.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 107.PDF 13.08.2021 08:51
Дата подачі:
10.08.2021 00:03
Вирішення:
Добрий день! Тендерним комітетом переглянуто запитання до процедури та вимогу та прийняте наступне рішення.
Відповідно до умов тендерної документації, Додатку 3, вимоги до операційної системи ноутбуку: «операційна система: попередньо встановлена ліцензійна операційна система (ОС) з безкоштовними оновленнями, підтримкою роботи у локальній обчислювальній мережі з доменною організацією та україномовним інтерфейсом; пакет програмних засобів офісного призначення: сертифікований в Україні, з україномовним інтерфейсом, сумісний з обраною ОС, що підтримує роботу з основними файловими форматами (DOC, DOCX, RTF, XLS, XLSX, PPT, PPTX, HTML та MDB, ODT, ODS, ODP), а також роботу з електронною поштою. Наявність україномовної підтримки; антивірус: попередньо встановлений антивірусний захист із здатністю виявлення та знешкодження мережевих загроз, наявністю превентивних технологій, які забезпечують виявлення невідомих загроз». Учасник у своїй пропозиції повинен запропонувати таку операційну систему, яка б відповідала зазначеним вимогам.
У зв’язку із недопущенням протиріч щодо дискримінаційних вимог у тендерній документації, Додатку3, а саме: «Учасник повинен надати авторизаційний лист від виробника або його офіційних представництв на території України або його офіційних дистриб’юторів на території України (надати підтвердження, що представництво має статус офіційного представництва виробника та/або дистриб’ютор є офіційним дистриб’ютором виробника), для даної закупівлі із зазначенням найменування замовника або номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника або номеру ЄДРПОУ/ІПН, який підтверджує статус учасника як партнера виробника, чинного на дату подання тендерних пропозицій, а саме на інтерактивну дошку, проектор, ноутбук та електронні освітні ресурси», дану вимогу виключити.
Статус вимоги:
Задоволено