-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету та створення локальних мереж
Торги не відбулися
662 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 312.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 312.50 UAH
Період оскарження:
06.08.2021 09:40 - 19.08.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
скарга на рішення Замовника про відміну процедури закупівлі
Номер:
fbec5b912b7647a98f97c81482fe258f
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-06-001445-a.b1
Назва:
скарга на рішення Замовника про відміну процедури закупівлі
Скарга:
06.08.2021 Шаргородська міська рада (далі - Замовник) в системі електронних торгів оприлюднила оголошення № UA-2021-08-06-001445-a про проведення процедури закупівлі – код ДК 021:2015: 72410000-7 Послуги провайдерів (Послуги з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету та створення локальних мереж) ДК 021:2015 72410000-7 Послуги провайдерів (Послуги з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету та створення локальних мереж в с. Конатківці (UA05060150120028019), с. Копистирин (UA05060150130062721), с. Писарівка (UA05060150200060644), с. Політанки (UA05060150220067127), с. Теклівка (UA05060150280094883).
Відповідно до Документації кінцевий строк для подання тендерної пропозиції визначено до 23:59 год. 22.08.2021. Початок аукціону – 14:32 год. 25.08.2021.
У вказаній процедурі закупівлі приймали участь наступні Учасники:
1. Приватне підприємство «РАДІОНЕТ» (код ЄДРПОУ 32833094)
2. Фізична-особа підприємець Осіпчук Олег Віталійович (Код ЄДРПОУ 3546506996)
3. Фізична-особа підприємець Побережний Сергій Олексійович (Код ЄДРПОУ 3528012815)
30.08.2021 року на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднено рішення Замовника, яке оформлено протоколом № 40, відповідно до якого тендерну пропозицію Учасника ПП «РАДІОНЕТ» відхилено.
16.09.2021 року на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднено рішення Замовника, яке оформлено протокольним рішенням № 43 щодо (надалі – Протокол № 43 від 16.09.2021), відповідно до якого процедуру закупівлі UA-2021-08-06-001445-a відмінено.
Вважаємо вказані рішення Замовника про відміну торгів упередженими, передчасним, таким що не відповідають дійсності та суперечать вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» з наступних підстав.
Своє рішення Замовник мотивував тим, що неможливо усунути порушення, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, оскільки в тендерній документації та в додатку 5 до тендерної документації зазначено послуги щодо створення локальних мереж в закладах соціальної інфраструктури, що суперечить ч.1 п.18 та п.5 порядку та умовам надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2021 р. № 453.
1. Постановою Кабінету Міністрів України № 453 від 28.04.2021 р. затверджений Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості, затвердженого (далі – Порядок № 453 ). Ці Порядок та умови визначають механізм надання коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості (далі - субвенція).
В додатку до Порядок № 453, наведені:
Клопотання на надання субвенції;
Типовий договір надання послуг з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету, закупівля яких здійснюється за рахунок субвенції (далі – Типовий договір);
Додаток 1 до договору - Перелік закладів соціальної інфраструктури, для яких надається послуга з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до інтернету;
Додаток 2 до договору – Технічні характеристики та вимоги до послуг
Додаток 3 до договору - Методика тестування послуг;
Додаток до методики тестування послуг - Протокол тестування послуг.
Відповідно до п. 5 Порядку № 453, умовами надання субвенції є її спрямування на придбання послуг з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету, що розташовані в населених пунктах, у яких відсутнє покриття волоконно-оптичними мережами та засновниками яких є територіальні громади.
Відповідно до п.2 Додатку 2 до договору «Технічні характеристики та вимоги до послуг», який наведений в Порядку № 453, усе обладнання, зокрема кабелі до інтерфейсу локального мережевого обладнання вузлів телекомунікаційної мережі, надається, встановлюється та налагоджується виконавцем у рамках договору надання послуг з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету, закупівля яких здійснюється за рахунок субвенції.
Відповідно до умов тендерної документації у закупівлі № UA-2021-08-06-001445-a предметом вказаної закупівлі є код ДК 021:2015: 72410000-7 Послуги провайдерів (Послуги з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету та створення локальних мереж) ДК 021:2015 72410000-7 Послуги провайдерів (Послуги з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету та створення локальних мереж в с. Конатківці (UA05060150120028019), с. Копистирин (UA05060150130062721), с. Писарівка (UA05060150200060644), с. Політанки (UA05060150220067127), с. Теклівка (UA05060150280094883).
Текст проекту договору, а також додатків до нього, наведених у додатку 5 до тендерної документації Замовника, ідентичні відповідним документам, наведеним в додатку до Порядку № 453 з певною конкретизацію його умов.
Зокрема, Код CPV 72410000-7 «Послуги провайдерів» закупівлі UA-2021-08-06-001445-a відповідає предмету закупівлі, назва предмета закупівлі «Послуги з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету та створення локальних мереж» обрана Замовником самостійно, і може бути довільною, але співпадати з кодом визначеним в словнику ДК 021:2015 .
Також варто зазначити, що назва предмета закупівлі в електронній системі відповідає назві предмета закупівлі, зазначеній в п. 2 проекта договору:
«2. Відповідно до умов цього договору виконавець зобов’язується надати замовнику, а замовник зобов’язується прийняти та оплатити послуги з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету та створення локальних мереж, код CPV згідно з ДК 021-2015: 72410000-7 – Послуги провайдерів (послуги з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету та створення локальних мереж) (далі - послуги), що надані виконавцем для закладів соціальної інфраструктури згідно додатком 1 до договору та відповідно до технічних характеристик та вимог до послуг, наведених у додатку 2 до договору»
Для порівняння наведемо п. 2 Типового договору надання послуг з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету, закупівля яких здійснюється за рахунок субвенції, затвердженого Порядком № 453:
2. Відповідно до умов цього договору виконавець зобов’язується надати замовнику, а замовник зобов’язується прийняти та оплатити послуги з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету, код CPV згідно з
ДК 021-2015: 72410000-7 – Послуги провайдерів (________________________________)
( назва предмета закупівлі)
(далі - послуги), що надані виконавцем для закладів соціальної інфраструктури згідно додатком 1 до договору та відповідно до технічних характеристик та вимог до послуг, наведених у додатку 2 до договору.
Як бачимо п. 2 проекту договору співпадає за змістом з п. 2 Типового договору, затвердженого Порядком № 453.
В додатку 2 до договору «Технічні характеристики та вимоги до послуг» зазначено, що усе обладнання, зокрема кабелі до інтерфейсу локального мережевого обладнання вузлів телекомунікаційної мережі, надається, встановлюється та налагоджується виконавцем у рамках договору надання послуг з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету та створення локальних мереж, закупівля яких здійснюється за рахунок субвенції. Обладнання та матеріали необхідні для виконання робіт мають бути наступного виробника, або еквівалент, не гірший за якістю (наведено найменування).
Як бачимо вказані умови тендерної документації Замовника співпадають з умовами Порядку № 453.
Варто зазначити, що відповідно до абз. 4 ч. 4 ст. 179 Господарського Кодексу України, при укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України (у даному випадку -Порядок № 453), чи у випадках, передбачених законом, іншим державним органом або органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови.
У даному випадку Замовник конкретизував умови договору, зокрема додатку 2 до договору «Технічні характеристики та вимоги до послуг», шляхом наведення технічних характеристик обладнання з урахуванням еквіваленту (п.2 ), параметрів якості передачі даних та доступу до Інтернет, наявності ліцензій і дозвільних документів, сертифікатів матеріалів, застосування заходів довкілля тощо (п.п. 12 - 17).
Вказана конкретизація також не суперечить вимогам ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» відповідно до якої, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Вказана конкретизація також не дискримінаційною, оскільки не суперечить вимогам ст. 31 Господарського Кодексу України, зокрема не є:
забороною створення нових підприємств чи інших організаційних форм господарювання в будь-якій сфері господарської діяльності, а також встановлення обмежень на здійснення окремих видів господарської діяльності або виробництво певних видів товарів з метою обмеження конкуренції;
примушуванням суб'єктів господарювання до пріоритетного укладання договорів, першочергової реалізації товарів певним споживачам або до вступу в господарські організації та інші об'єднання;
прийняттям рішень про централізований розподіл товарів, який призводить до монопольного становища на ринку;
встановленням заборони на реалізацію товарів з одного регіону України в інший;
наданням окремим підприємцям податкових та інших пільг, які ставлять їх у привілейоване становище щодо інших суб'єктів господарювання, що призводить до монополізації ринку певного товару;
обмеженням прав суб'єктів господарювання щодо придбання та реалізації товарів;
встановленням заборон чи обмежень стосовно окремих суб'єктів господарювання або груп підприємців.
Варто також зазначити, що інформація і роз’яснення щодо реалізації заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості також міститься за посиланням https://bb.gov.ua/operator. Зокрема, на вказаному сайті зазначається що закупівлі проводитимуть місцеві громади, процес координуватиме Мінцифра як головний розпорядник коштів субвенції. У рамках реалізації проєкту здійснюватиметься лише замовлення послуг, а не побудова мережі. Це означає, що для надання послуги будується оптична мережа, яка є власністю оператора.
Також необхідно зазначити, що населені пункти с. Конатківці (UA05060150120028019), с. Копистирин (UA05060150130062721), с. Писарівка (UA05060150200060644), с. Політанки (UA05060150220067127), с. Теклівка (UA05060150280094883), в яких відповідно до предмету закупівлі мають надаватись послуги з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету та створення локальних мереж, відповідають вимогам п. 5 Порядку № 453, оскільки в них відсутнє покриття волоконно-оптичними мережами, та засновниками розташованих в них закладів соціальної інфраструктури є територіальні громади. Перелік вказаних закладів соціальної інфраструктури наведений в додатку № до Договору тендерної документації Замовника. За даними відкритих джерел, у тому числі Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, засновниками вказаних закладів соціальної інфраструктури є територіальні громади.
Отже з урахуванням вищевикладеного:
Умови п.2 Додатку 2 «Технічні характеристики та вимоги до послуг» до Типового договору, затвердженого порядком № 453 передбачають надання, встановлення та налагодження виконавцем обладнання, зокрема кабелів до інтерфейсу локального мережевого обладнання вузлів телекомунікаційної мережі, у рамках договору надання послуг з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету, або іншими словами створення локальних мереж в закладах соціальної інфраструктури.
Умови тендерної документації Замовника (додаток 5) з урахуванням абз. 4 ч. 4 ст. 179 Господарського Кодексу України, та ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», не відступили від змісту Типового договору, але конкретизують його умови;
засновниками закладів соціальної інфраструктури є територіальні громади, а у населених пунктах наведених в закупівлі відсутнє покриття волоконно-оптичними мережами;
предмет закупівлі відповідає п. 5 Порядку № 453;
Замовник не порушив умови п.5 Порядку № 453;
Замовником не доведено і не наведено конкретних доказів невідповідності тендерної документації умовам п.5 Порядку № 453;
зазначення в тендерній документації та в додатку 5 до тендерної документації про послуги щодо створення локальних мереж в закладах соціальної інфраструктури, не суперечить п.5 Порядку№ 453.
відміна процедури закупівлі за вказаною підставою є надуманою.
2. Відповідно до ч. 1 п. 18 Порядку № 453, не допускається спрямування субвенції на закупівлю товарів, робіт і послуг, які безпосередньо не пов’язані із здійсненням видатків, зазначених у пункті 5 цих Порядку та умов.
Нагадаємо ще раз п.5 Порядку № 453, умовами надання субвенції є її спрямування на придбання послуг з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету, що розташовані в населених пунктах, у яких відсутнє покриття волоконно-оптичними мережами та засновниками яких є територіальні громади.
Як було вище доведено в п. 1 Скарги, закупівля дійсно проводилась щодо придбання послуг з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету, що розташовані в населених пунктах, у яких відсутнє покриття волоконно-оптичними мережами та засновниками яких є територіальні громади.
Отже вказана субвенція спрямовувалась на закупівлю товарів, робіт і послуг, які безпосередньо пов’язані із здійсненням видатків, зазначених у пункті 5 цих Порядку № 453.
З урахуванням цього, зазначення в тендерній документації та в додатку 5 до тендерної документації про послуги щодо створення локальних мереж в закладах соціальної інфраструктури, також не суперечить ч.1 п.18 та умовам надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2021 р. № 453.
повний текст скарги у прикріплених файлах
Пов'язані документи:
Замовник
- Постанова КМУ 01.10.2021 10:07
- Протокол 43 01.10.2021 10:07
- Постанова КМУ 01.10.2021 10:07
- Протокол 43 01.10.2021 10:07
- Тендерна документація 01.10.2021 10:07
- Тендерна документація 01.10.2021 10:07
- рішення від 08.10.2021 № 22947.pdf 13.10.2021 12:48
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.10.2021 №22947.pdf 11.10.2021 16:32
- рішення від 29.09.2021 № 22090.pdf 29.09.2021 16:38
- СКАРГА 1.docx 25.09.2021 21:51
- Скарга до ПДАК АМКУ на рішення про відміну закупівлі з додатками.pdf.p7s.zip 25.09.2021 21:51
- Скарга до ПДАК АМКУ на рішення про відміну закупівлі з додатками.pdf 25.09.2021 21:51
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.09.2021 21:58
Дата розгляду скарги:
08.10.2021 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.09.2021 16:38
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
13.10.2021 12:48
Дата виконання рішення Замовником:
20.10.2021 10:13
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішення АМКУ № 22947-р/пк-пз від 08.10.2021, відновити процедуру закупівлі- "Послуги з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету та сворення локальних мереж", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-08-06-001445-a.