-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
код ДК 021:2015 – 90920000-2 Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень (послуги з дезінфекції, дезінсекції та дератизації)
Більш детальна інформація в тендерній документації. Проєкт договору в тендерній документації.
Торги не відбулися
81 448.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 814.48 UAH
мін. крок: 1% або 814.48 UAH
Період оскарження:
05.08.2021 11:26 - 05.09.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Обмеження конкуренції та неправомірні вимоги ТД
Номер:
75695f8bc5c2405ca9faf1569d433939
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-05-004362-a.c1
Назва:
Обмеження конкуренції та неправомірні вимоги ТД
Вимога:
Шановний Замовнику,
Тендерна документація ґрунтується на документах, які обмежують конкуренцію, спонукає Учасників до порушення законодавчих вимог та допускає можливість виникнення отруєнь людей, а саме:
1. Замовником оголошено закупівлю за кодом ДК 021:2015 – 90920000-2 Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень (послуги з дезінфекції, дезінсекції та дератизації).
Зазначена закупівля здійснюється з метою профілактики виникнення та поширення інфекційних хвороб серед населення шляхом виконання послуги з профілактичної дезінфекції, дезінсекції та дератизації.
Здійснення заходів, що є предметом закупівлі, врегульоване Законом України «Про захист населення від інфекційних хвороб».
У п.1 Додатку 2 до тендерної документації міститься застереження про те, що Учасник повинен мати працівників, які мають кваліфікацію та досвід, щодо надання послуг з дезінфекції, дезінсекції та дератизації не менше:
- одного лікаря- дезінфекціоніста;
- 4-х дезінфекторів;.
Така вимога не ґрунтується умовами чинного законодавства України і є дискримінаційною з наступного:
Частиною першою Статті 33 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» зазначено, що:
«Профілактичні дезінфекційні заходи - заходи, що проводяться у жилих, виробничих, навчальних, санітарно-побутових та інших приміщеннях, будівлях і спорудах, на територіях населених пунктів, у місцях масового відпочинку населення та рекреаційних зонах, в інших можливих місцях розмноження переносників збудників інфекційних хвороб. Профілактичні дезінфекційні заходи проводяться не рідше двох разів на рік - навесні та восени.
Профілактичні дезінфекційні заходи проводяться органами державної санітарно-епідеміологічної служби, а також суб'єктами підприємницької діяльності на підставі відповідних договорів з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та громадянами;»
При цьому Законом не застережено, що суб'єкти підприємницької діяльності, котрі виконують профілактичні дезінфекційні заходи, повинні бути виключно закладами охорони здоров’я.
Згідно Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, Випуск 78 Охорона здоров'я, що затверджено Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 29 березня 2002 р. № 117 та погоджено Міністерством праці та соціальної політики України, ЛІКАР-ДЕЗІНФЕКЦІОНІСТ керується чинним законодавством України про охорону здоров'я та нормативно-правовими актами, що визначають діяльність органів управління та закладів охорони здоров'я, організацію санітарно-епідеміологічної служби. Проводить дезінфекційні заходи при різних групах інфекцій, зокрема особливо небезпечних і карантинних. Контролює якість дезінфекційних, дезінсекційних і дератизаційних робіт на об'єктах. Бере участь в проведенні протиепідемічних заходів в разі виникнення осередку інфекції. Надає організаційно-методичну допомогу лікувально-профілактичним та немедичним установам з питань дезінфекції, дезінсекції, дератизації і стерилізації. Керує роботою середнього медичного персоналу. Планує роботу та проводить аналіз її результатів. Веде лікарську документацію. Бере активну участь в поширенні санітарно-гігієнічних знань серед населення. Постійно удосконалює свій професійний рівень.
З огляду на викладене, вимога Замовника про наявність в штаті Учасника посади лікаря-дезінфекціоніста є протиправною, оскільки обмежує право учасників, що не є закладами охорони здоров’я і в законний спосіб не мають обов’язку проваджувати лікарські посади та професії.
У п.п 1.3.Додатку 2 Замовник визначив, що Учасник «На підтвердження наявності лікаря - дезінфекціоніста, зазначеного у довідці на вимогу п.1.1, Учасник надає:
- посвідчення, видане Міністерством охорони здоров’я України, про присвоєння кваліфікаційної категорії зі спеціальності, що стосується дезінфекції, дезінсекції та дератизації.».
Зазначена вимога є надуманою, дискримінаційною, оскільки Міністерством охорони здоров’я України не передбачено видачу посвідчення, про присвоєння кваліфікаційної категорії зі спеціальності, що стосується дезінфекції, дезінсекції та дератизації. Одночасно в Україні не існує обмеження право праці лікарям без присвоєння категорії.
2. п.п 1.6. Додатку 2 Замовник прописує вимогу: «-допуск (посвідчення) на право роботи з пестицидами і агрохімікатами, виданий Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, або її територіальними органами, оформлений згідно Додатку №1 Постанови КМУ від 18.09.1995 №746 (зі змінами) «Про затвердження Порядку одержання допуску (посвідчення) на право роботи, пов'язаної з транспортуванням, зберіганням, застосуванням та торгівлею пестицидами і агрохімікатами» та «-медичні книжки особи, яка працює з пестицидами і агрохімікатами видані відповідним закладом охорони здоров’я населення, які оформлені згідно відповідних Додатків Постанови КМУ від 18.09.1995 №746 (зі змінами) «Про затвердження Порядку одержання допуску (посвідчення) на право роботи, пов'язаної з транспортуванням, зберіганням, застосуванням та торгівлею пестицидами і агрохімікатами»;»
Застосування вимог, що стосуються обігу пестицидів та агрохімікатів для виконання предмету закупівлі є протиправним та таким, що передбачає можливість отруєння людей.
В Україні для впливу на шкідливий організм чи середовище врегульовано використання методів хімічного впливу. Застосування хімічних чинників в середовищах регламентовано нормативно-правовими документами:
Законом України «Про пестициди та агрохімікати» регулюється обіг хімічних та біологічних чинників в аграрному секторі, сільському господарстві. До таких чинників належать пестициди та агрохімікати. «Порядок проведення державних випробувань, державної реєстрації та перереєстрації, видання переліків пестицидів і агрохімікатів, дозволених до використання в Україні» затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 4 березня 1996 р. N 295.
У відповідності до вимог постанови КМУ від 18 вересня 1995 р. № 746 «Про затвердження Порядку одержання допуску (посвідчення) на право роботи, пов’язаної з транспортуванням, зберіганням, застосуванням та торгівлею пестицидами і агрохімікатами» особи, діяльність яких пов’язана з виконанням робіт з пестицидами та агрохімікатами повинні мати допуск (посвідчення).
Законом України «Про захист населення від інфекційних хвороб» визначено, що для профілактики виникнення та поширення інфекційних хвороб та отруєнь серед населення застосовуються виключно дезінфекційні засоби. (Ст. 34. - Дезінфекційні засоби. Хімічні речовини, біологічні чинники та засоби медичного призначення, що застосовуються для проведення дезінфекційних заходів, підлягають гігієнічній регламентації та державній реєстрації в порядку, встановленому законодавством).
Порядок державної реєстрації (перереєстрації) дезінфекційних засобів затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 3 липня 2006 р. № 908 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 14 березня 2018 р. № 178).
Одночасно Законом застережено, що застосування дезінфекційних засобів, не зареєстрованих у встановленому порядку в Україні, а також тих, у процесі виготовлення, транспортування чи зберігання яких було порушено вимоги технологічних регламентів та інших нормативно-правових актів, забороняється.
В Україні не існує обов’язку отримання дозвільних документів для підтвердження можливості застосування дезінфекційних засобів.
Одночасно п.п.1.2., Додатку 1 Замовник вказує що одним з методів дезінфекції допускає здійснення фумігації. П.п. 1.4. Додатку 1 Замовник допускає, що учасник може використовувати отруйні приманки. Проте зазначене допускає порушення вимог ст.34 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», оскільки в переліку дезінфекційних засобів не існує назви «отруйна принада».
Вимога Замовника щодо застосування пестицидів в середовищі життєдіяльності людини, використання фумігантів, що належать до першого класу небезпеки, використання незареєстрованих дезінфекційних засобів є злочинна, оскільки може привести до смертельних наслідків для людини.
3. п.п. 2.3. п. 2 Додатку 2 до тендерної документації зазначено: «Для автомобілів.
Для власних транспортних засобів надати:
- свідоцтво (-а) про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів;
- свідоцтво (-а) про реєстрацію транспортних засобів, призначених для перевезення пестицидів та агрохімікатів.
Для орендованого (-их) транспортного (-их) засобу(-ів) надати:
- договір оренди автотранспорту або договір про надання транспортних послуг, де зазначено автомобілі, якими буде здійснюватися перевезення пестицидів та агрохімікатів;
- свідоцтво (-а) про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів;
- свідоцтво (-а) про реєстрацію транспортних засобів, призначених для перевезення пестицидів та агрохімікатів.».
Зазначена вимога щодо наявності транспортних засобів для перевезення небезпечних вантажів також є такою, що порушує вимоги ст.34 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», оскільки відповідно до Закону України про перевезення небезпечних вантажів 1644-ІІІ від 06.04.2000 р. небезпечний вантаж - речовини, матеріали, вироби, відходи виробничої та іншої діяльності, які внаслідок притаманних їм властивостей за наявності певних факторів можуть під час перевезення спричинити вибух, пожежу, пошкодження технічних засобів, пристроїв, споруд та інших об'єктів, заподіяти матеріальні збитки та шкоду довкіллю, а також призвести до загибелі, травмування, отруєння людей, тварин і які за міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, або за результатами випробувань в установленому порядку залежно від ступеня їх впливу на довкілля або людину віднесено до одного з класів небезпечних речовин;
4. п.п. 2.4 п.2 Додатку 2 до тендерної документації зазначено: «Для складських приміщень.
- санітарний паспорт щодо зберігання й застосування пестицидів і мінеральних добрив, видане Держпродспоживслужбою;
- декларацію вiдповiдностi матерiально-технiчноi бази вимогам законодавства з питань охорони працi.»
Ця вимога також є порушенням вимог ст.34 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» на підставі вищезазначених аргументів.
Прошу Замовника внести зміни у тендерну документацію шляхом вилучення дискримінаційних вимог та таких, що суперечать чинному законодавству України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.08.2021 17:11
Вирішення:
Доброго дня, шановний учасник!
На ваші питання надаємо наступну інформацію:
Запитання №1. Зміни до тендерної документації вноситись не будуть.
Запитання №2. До тендерної документації будуть внесені зміни.
Запитання №3. Зміни до тендерної документації вноситись не будуть.
Запитання №4. Зміни до тендерної документації вноситись не будуть.
Запитання №5. До тендерної документації будуть внесені зміни.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
09.09.2021 18:04