-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015: 15420000-8 Рафіновані олії та жири (Олія соняшникова рафінована)
Олія соняшникова рафінована
Завершена
460 821.30
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 304.11 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 304.11 UAH
Період оскарження:
04.08.2021 13:48 - 20.08.2021 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга на дії Замовника процедури відкритих торгів у вигляді прийняття рішення всупереч вимогам статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі»
Номер:
19a625bd16254b09b6835a09c0fddf75
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-04-005780-b.a1
Назва:
Скарга на дії Замовника процедури відкритих торгів у вигляді прийняття рішення всупереч вимогам статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі»
Скарга:
Скарга на дії Замовника процедури відкритих торгів у вигляді прийняття рішення всупереч вимогам статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі»
04 серпня 2021 року регіональною філією "Південна залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця" (далі – Замовник) оголошено процедуру закупівлі Код ДК 021:2015: 15420000-8 Рафіновані олії та жири (Олія соняшникова рафінована), ідентифікатор закупівлі: UA-2021-08-04-005780-b.
25 серпня 2021 року відбувся аукціон за вказаною закупівлею. В аукціоні, відповідно до реєстру отриманих тендерних пропозицій, брали участь:
Найменування учасника Початкова ціна пропозиції,
грн. з ПДВ Остаточна пропозиція,
грн. з ПДВ
ФОП ЛИТВИНОВА ЛЮДМИЛА ВІКТОРІВНА 460 746,95 460 746,95
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ФІРМА "ХАЗАР" ЛТД 460 375,20 386 322,60
ФОП "РУДЕНКО СЕРГІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ" 388 999,20 386 248,25
20 вересня 2021 року за результатами розгляду тендерних пропозицій закупівлі за кодом ДК 021:2015: 15420000-8 Рафіновані олії та жири (Олія соняшникова рафінована) учасника фізичну особу-підприємця Руденка Сергія Олександровича (далі – ФОП Руденко С.О., учасник) з ціною – 386 248,25 грн. з ПДВ було встановлено, що подана тендерна пропозиція відповідає вимогам тендерної документації, чим виконано вимогу Закону та цього ж дня тендерним комітетом Замовника було прийнято рішення визначити його переможцем торгів.
20 вересня 2021 року оприлюднено повідомлення про намір укласти договір з
ФОП Руденко С.О., та завантажено протокол №536/3 засідання тендерного комітету із закупівлі матеріально-технічних ресурсів та продуктів харчування від 20 вересня 2021 року (далі – протокол). Питання 1 вказаного протоколу містить інформацію про прийняття тендерним комітетом Замовника рішення про визначення ФОП Руденко С.О. переможцем відкритих торгів №UA-2021-08-04-005780-b за кодом ДК 021:2015: 15420000-8 Рафіновані олії та жири (Олія соняшникова рафінована).
ТОВ ФІРМА «ХАЗАР» ЛТД не погоджується з прийнятим тендерним комітетом Замовника рішенням про визначення переможця, вважаємо дії Замовника такими, що порушують права та інтереси ТОВ ФІРМА «ХАЗАР» ЛТД, в частині об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, оскільки тендерна пропозиція ФОП Руденко С.О. не відповідає вимогам, встановленим статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), та вимогам тендерної документації (далі - ТД) та суперечать основним засадам проведення публічних закупівель, що призводить до неправомірності обрання Переможця, чим порушують права інших учасників процедури закупівлі, з наступних підстав.
Відповідно до пункту 1 частини «КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ ДО УЧАСНИКІВ ТА ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЩО МАЮТЬ БУТИ НАДАНІ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ КВАЛІФІКАЦІ» Додатку 1 до тендерної документації (далі - ТД), було визначено документи, які учаснику необхідно надати, серед іншого:
Кваліфікаційні критерії Документи, що мають бути надані Учасником для підтвердження кваліфікації
2. Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід Довідка/інформація у довільній формі стосовно кількості працюючих згідно зі звітом форми № 4ДФ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 «Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору» (форма № 4ДФ)» за останній звітний період на момент подачі тендерної пропозиції.
У складі тендерної пропозиції, учасником було надано:
- Довідка про працівників вих. №УЗ/1542/1-02 від 20.08.2021р. (файл Реєстр 1. Відповідність кваліфікаційним критеріям, стор. 4-5) (далі – Довідка);
- Договір перевезення №1/11/2019 вантажу автомобільним транспортом від 01.11.2019 р. (файл Реєстр 1. Відповідність кваліфікаційним критеріям, стор. 7-11).
1.Відповідно до вищезазначених вимог, зазначених у тендерній документації Замовником, вбачається, що саме в учасника повинні бути працівники, тобто учасник ФОП Руденко С.О. повинен підтвердити наявність в учасника процедури закупівлі працівників (найманих) відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
З Довідки наданої у складі тендерної пропозиції ФОП Руденко С.О. вбачається, що в учасника безпосередньо відсутні наймані працівники, які мають необхідні знання та досвід.
ФОП Руденко С.О. посилається на абзац другий частини 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» та стверджує, що дія Порядку подання Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 15.12.2020 № 773) не поширюється, на підставі чого у складі тендерної пропозиції не надано інформацію стосовно кількості працюючих згідно зі звітом форми №4ДФ «Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору».
На думку скаржника, вищезазначене твердження є хибним, оскільки документи, що не передбачені законодавством — це документи, що не притаманні для учасника та стосовно яких у законодавстві не встановлено прямих вимог обов’язкової наявності в учасника. Тобто мова йдеться про документи, що законодавством не передбачені для діяльності учасника, слід розуміти, що цей документ учасник не може отримати взагалі. Таким чином, головна умова для неподання документа, що не передбачений законодавством для діяльності учасника, це неможливість його отримати.
Замовником була передбачена вимога щодо надання інформації стосовно кількості працюючих згідно зі звітом форми №4 ДФ «Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору», тобто відсутність найманих працівників в учасника не може бути підставою стверджувати, що на нього не поширюється дія Порядку подання Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 15.12.2020 № 773) (далі – Порядок).
Також слід зазначити, що відповідно до пункту 3 Розділу 1 Порядку, дія цього Порядку поширюється на податкових агентів, а саме: юридичних осіб (їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи), самозайнятих осіб, представництва нерезидентів - юридичних осіб, інвесторів (операторів) за угодою про розподіл продукції, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) нараховують (виплачують, надають) доходи фізичній особі та/або зобов’язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, а також військовий збір, передбачений пунктом 16-1 підрозділу 10 розділу XX Кодексу, та на платників єдиного внеску, визначених пунктами 1 та 16 частини першої статті 4 Закону.
Керуючись Податковим кодексом України та враховуючи, що учасник ФОП Руденко С.О. є платником єдиного податку другої групи, можна стверджувати що він не позбавлений можливості мати найманих працівників та мав реальну можливість виконати вимогу Замовника.
Таким чином, учасник ФОП Руденко С.О. не виконав вимогу тендерної документації Замовника та не надав довідку/інформацію стосовно кількості працюючих, у зв’язку з чим не відповідає кваліфікаційному критерію щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
2. ФОП Руденко С.О. у складі тендерної пропозиції зазначає, що для розвантаження та доставки продукції до місць призначення залучає перевізника за Договором перевезення вантажу автомобільним транспортом від 01.11.2019 № 1/11/2019. По-перше, слід звернути увагу, що вимогами тендерної документації не було передбачено можливості залучення працівників інших суб’єктів господарювання. По-друге, ФОП Руденко С.О. при залучені Перевізника повинен був надати інформацію інформацію у довільній формі стосовно кількості працюючих згідно зі звітом форми № 4ДФ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 «Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору» (форма № 4ДФ)» за останній звітний період на момент подачі тендерної пропозиції, від ФОП Рухліна Сергія Івановича, який залучається для розвантаження та доставки продукції до місць призначення.
Однак, у складі тендерної пропозиції ФОП Руденко С.О. на виконання умов тендерної документації не надав Довідку/інформацію у довільній формі стосовно кількості працюючих згідно зі звітом форми № 4ДФ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 «Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору» (форма № 4ДФ)» за останній звітний період на момент подачі тендерної пропозиції, чим документально не підтвердив наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Оскільки тендерною документацію встановлена конкретна вимога щодо документального підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід у вигляді надання Довідки/інформації у довільній формі стосовно кількості працюючих згідно зі звітом форми № 4ДФ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 «Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору» (форма № 4ДФ)» за останній звітний період на момент подачі тендерної пропозиції, ФОП Руденко С.О. не виконав вимогу Замовника, у зв’язку з чим тендерна пропозиція повинна бути відхилена Замовником.
Враховуючи вищезазначене, не відхиливши учасника з зазначеної підстави, замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, що визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», спотворив результати процедури закупівлі та порушив право на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію учасника, об’єктивну та неупереджену оцінку тендерної пропозиції і, внаслідок цього, були порушені права та законні інтереси Товариства з обмеженою відповідальністю фірма «Хазар» ЛТД.
Ґрунтуючись на вищезазначеному, тендерна пропозиція ФОП Руденко С.О., не відповідає умовам тендерної документації та повинна бути відхилена замовником на підставі статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дії Замовника щодо неправомірного визначення учасника ФОП Руденко С.О. переможцем процедури закупівлі за кодом ДК 021:2015: 15420000-8 Рафіновані олії та жири (Олія соняшникова рафінована), тендерна пропозиція якого не відповідає умовам тендерної документації, є порушенням ст.ст. 5, 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дії замовника щодо прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі за кодом ДК 021:2015: 15420000-8 Рафіновані олії та жири (Олія соняшникова рафінована) та прийняття рішення про намір укласти договір з ФОП Руденко С.О. є неправомірними, суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, суперечать принципам добросовісної конкуренції, недискримінації учасників, а також неупередженої оцінки тендерних пропозицій, внаслідок чого Замовником порушуються права та охоронювані законом інтереси ТОВ ФІРМА «ХАЗАР» ЛТД як учасника даної процедури закупівлі, у якого наявна необхідна матеріально-технічна база, кваліфікований персонал та всі документи необхідні для якісного та своєчасного постачання предмету закупівлі.
Враховуючи вищезазначене та керуючись ст. ст. 5, 18, 29, 31, 33 Закону України «Про публічні закупівлі»:
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Призупинити перебіг строків закупівель, в порядку передбаченому статтею 33 Закону України «Про публічні закупівлі» до прийняття рішення за результатом розгляду цієї скарги.
3. Визнати неправомірними дії Замовника та зобов’язати Замовника скасувати рішення тендерного комітету про визначення ФОП Руденко С.О. переможцем у процедурі закупівлі за кодом ДК 021:2015: 15420000-8 Рафіновані олії та жири (Олія соняшникова рафінована), ідентифікатор закупівлі - UA-2021-08-04-005780-b.
4. Визнати неправомірними дії Замовника та зобов’язати Замовника скасувати рішення тендерного комітету про намір укласти договір з ФОП Руденко С.О. за результатами процедурі закупівлі за кодом ДК 021:2015: 15420000-8 Рафіновані олії та жири (Олія соняшникова рафінована), ідентифікатор закупівлі - UA-2021-08-04-005780-b.
Додатки:
1. Протокол №536/3 засідання тендерного комітету із закупівлі матеріально-технічних ресурсів та продуктів харчування від 20 вересня 2021 року.
2. Довідка про працівників вих. №УЗ/1542/1-02 від 20.08.2021р.
3. Договір перевезення №1/11/2019 вантажу автомобільним транспортом від 01.11.2019 р.
Генеральний директор
ТОФ ФІРМА «ХАЗАР» ЛТД Ш.А. Омаров
Пов'язані документи:
Учасник
- Додатки до скарги на дії Замовника щодо закупівлі UA-2021-08-04-005780-b.pdf 30.09.2021 15:10
- Скарга на дії Замовника щодо закупівлі UA-2021-08-04-005780-b.pdf 30.09.2021 15:10
- рішення від 04.10.2021№22467.pdf 05.10.2021 12:10
- Інформація про резолютивну частину рішення від 13.10.2021 №23340.pdf 18.10.2021 16:10
- рішення від 13.10.2021№23340.pdf 20.10.2021 16:51
- Олія відповідь на Скаргу.pdf 08.10.2021 15:43
- АМКУ олія соняш .doc 08.10.2021 15:43
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.09.2021 16:38
Дата розгляду скарги:
13.10.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.10.2021 12:10
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
20.10.2021 16:51