-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Мийні засоби
Завершена
5 100 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 25 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 25 500.00 UAH
Період оскарження:
04.08.2021 12:05 - 09.09.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Внести зміни в тендерну документацію
Номер:
a41d3de080e943bfb335f1bc1dc6f4be
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-04-002133-a.a1
Назва:
Внести зміни в тендерну документацію
Вимога:
Вимагаємо вилучити з тендерної документації дискремінаційних вимог.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога 1.docx 13.08.2021 13:57
Дата подачі:
13.08.2021 13:57
Вирішення:
1. Повідомляємо, що:
- Декрет КМУ “Про стандартизацію та сертифікацію” №46-93 від 10.05.1993, на який є посилання у вимозі, втратив чинність 01.01.2018 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/46-93#Text ).
- рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 01 липня 2019 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 02 жовтня 2019 року у справі № 826/15639/17, на які є посилання у вимозі, скасовано постановою Верховного суду від 24.06.2020 (https://reyestr.court.gov.ua/Review/90029919 ).
З огляду на це, будь-які посилання на ці документи є безпідставними.
У відповіді на запит 832/2021 Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України зазначило (https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=06d0f5a6-8ec5-4bbb-b9c4-f8ee51af714b&lang=uk-UA ):
“Отже, технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити відповідність пропонованих ним товарів, послуг чи робіт таким характеристикам, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі.”
У постанові Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 28.10.2020 по справі №640/4170/19 (https://reyestr.court.gov.ua/Review/92482697) зазначено:
«140. З огляду на це Верховний Суд додатково звертає увагу, що невідповідність продукції виробника умовам конкурсної документації не є підставою для визнання таких вимог дискримінаційними.
141. Аналогічний висновок висловлено Верховним Судом у постанові від 05 березня 2020 року у справі №826/14444/16.»
2. У Методичних рекомендаціях МОЗ України “Етапи та принципи впровадження системи управління якістю згідно вимог ДСТУ ISO 9001:2009 в лікувально-профілактичних закладах України» (https://web.archive.org/web/20171118071103/http://www.moz.gov.ua/docfiles/aid_mr_07.pdf ) підкреслено, що надзвичайно важливим є впровадження лікувально-профілактичним закладом системи управління якістю згідно вимог ДСТУ ISO 9001:2009.
Крім того, у першому розділі цих методичних рекомендацій зазначено:
“З точки зору сучасних компаній, відповідність вимогам ISO 9001 - той мінімальний рівень, який дає можливість входження у ринкові відносини.”
“Мета серії стандарту ISO 9001 – стабільне функціювання документованої системи менеджменту якості продукції (або надання якісних послуг) підприємства-постачальника.»
Враховуючи це обґрунтованими є вимоги щодо застосування у лікувально-профілактичному закладі продукції, що виробляється підприємствами, які також мають відповідний сертифікат ISO. Це забезпечує непереривність управління якістю від постачальника продукції до лікувально-профілактичного закладу, який надає послуги з використанням цієї продукції.
Отримати зазначений сертифікат якості ISO 9001 може будь-яка організація, що організувала свою діяльність у відповідності до цього стандарту, тобто при дотриманні зазначеного стандарту, суб’єкт господарювання у свої діяльності при наданні послуг дотримується певних правил, регламентів, дотримання яких виключає будь-який ризик. За таких умов, вимогу про надання цього сертифікату не можна вважати дискримінаційною.
Обов’язковою умовою для отримання зазначених сертифікатів суб’єктом господарювання є успішне проходження незалежного технічного аудиту, який дає можливість підтвердити усю необхідну для виробництва матеріально-технічну базу.
Згідно зі ст.18 Закону України “Про публічні закупівлі” орган оскарження встановлює наявність або відсутність порушення процедури закупівлі, зокрема, наявність або відсутність дискримінаційних умов.
АМКУ, як орган оскарження, у схожій ситуації не встановив порушення процедури закупівлі у вигляді встановлення дискримінаційних умов. Докладніше див. п.2 рішення АМКУ №11678-р/пк-пз від 21.08.2019 — https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-07-24-000564-b, п.3 рішення АМКУ № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021 — https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-19-000685-c та п.2 рішення АМКУ №7620-р/пк-пз від 12.04.2021 — https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-18-004018-c .
Таким чином, підстави для внесення у тендерну документацію вимог щодо наявності копій сертифікатів якості відповідності ISO 9001 є обґрунтованими та такими, що не суперечать вимогам Закону України "Про публічні закупівлі".
3. Відповідно до п.33 ч.1 ст.1 Закону України “Про публічні закупівлі” технічна специфікація до предмета закупівлі може включати показники впливу на довкілля й клімат.
Згідно з ч.5 ст.23 Закону України “Про публічні закупівлі” замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Згідно положень ISO 14001 встановлено, що організація повинна визначати і забезпечувати ресурсами, необхідними для розробки, впровадження, функціонування та постійного поліпшення системи екологічного менеджменту. Організація повинна визначати необхідний рівень компетентності особи (осіб), що виконує під своїм контролем роботу, яка впливає на його показники екологічної діяльності та його здатність виконувати обов'язкові вимоги, визначати потреби в навчанні, пов'язані з її екологічними аспектами і її системою екологічного менеджменту, там, де це можливо, вживати заходів для забезпечення необхідної компетентності та оцінювати результативність вжитих заходів, а також гарантувати, що ці особи компетентні в силу відповідної освіти, підготовки або досвіду.
Враховуючи наведене, сертифікат ISO 14001 – це важливе свідчення надійності виробника з екологічних і санітарно-епідеміологічних норм. Також він підтверджує, що всі компоненти, які використовуються при виробництві не несуть шкоди для екології, довкіллю та безпосередньо в закладах охорони здоров'я.
Згідно з ч.9 ст.18 Закону України “Про публічні закупівлі” орган оскарження встановлює наявність або відсутність порушення процедури закупівлі, зокрема, наявність або відсутність дискримінаційних умов.
АМКУ, як орган оскарження, у схожій ситуації не встановив порушення процедури закупівлі у вигляді встановлення дискримінаційних умов. Докладніше див. п.2 рішення АМКУ № 6492-р/пк-пз від 03.07.2018 — https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-05-17-000313-b та п.2 рішення АМКУ №7620-р/пк-пз від 12.04.2021 — https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-18-004018-c .
4. Відповідно до ст.20 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» оператори ринку зобов’язані, зокрема, розробляти, вводити в дію та застосовувати постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР). Виходячи з визначень термінів «виробництво», «обіг», «оператор ринку харчових продуктів», «потужності» діяльність закладів охорони здоров'я з утримання харчоблоків відносить їх до операторів ринку харчових продуктів. Докладніше тут: https://www.medsprava.com.ua/article/ru/1961-sistema-nassr-v-uchrejdeniyah-zdravoohraneniya-kak-vnedrit-rus; https://dpsscn.gov.ua/pres-tsentr/novyny/1297/nassr-u-kharchoblokakh-medichnikh-zakladiv.html
ДСТУ ISO 22000:2007 має таку повну назву “Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга”.
У цьому стандарті підприємства громадського харчування та виробники мийних та дезінфікувальних засобів зазначені як учасники харчового ланцюгу (див. Рисунок 1, що наведений у вступі до цього стандарту).
Згідно з п. 2.9.3. Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), затверджених наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 01.10.2012 №590, мийні та дезінфекційні засоби повинні бути ефективними для застосування у визначених специфічних умовах, але не повинні становити загрозу безпечності харчових продуктів за умови їх належного використання.
Виготовлення продуктів харчування практично в будь-який час пов’язане з мікроорганізмами. Якщо при нормальних умовах вони цілком безпечні, то при порушенні технології можуть стати причиною отруєнь і важких шлунково-кишкових захворювань. Уникнути такого розвитку подій можна якщо постійно підтримувати чистоту у харчоблоці. Однак використання будь-яких засобів не принесе користь. По-перше, в їх складі можуть міститись небажані для харчового виробництва інгредієнти та хімікати. По-друге, ефективність таких рідин потребує перевірки (підтвердження). По-третє, для отримання гарного результату малоефективні засоби доведеться купувати більше і частіше, а це вже зовсім не схоже на економію. Враховуючи обов'язковість запровадження НАССР у закладах охорони здоров'я засоби, що закуповуються, повинні відповідати не тільки вимогам Технічного регламенту та іншим нормативним документам, а також вимогам НАССР.
Таким чином, наявність у виробника мийних засобів сертифіката ISO 22000 є підтвердженням того, що його мийні засоби є ефективними для застосування у визначених специфічних умовах відповідної ланки харчового ланцюгу (харчоблок), та не становлять загрозу безпечності харчових продуктів.
Згідно зі ст.18 Закону України “Про публічні закупівлі” орган оскарження встановлює наявність або відсутність порушення процедури закупівлі, зокрема, наявність або відсутність дискримінаційних умов.
АМКУ, як орган оскарження, у схожій ситуації не встановив порушення процедури закупівлі у вигляді встановлення дискримінаційних умов. Докладніше див. п.2 рішення АМКУ № 4639-р/пк-пз від 11.03.2020 — https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-02-06-000783-a, п.2 рішення АМКУ №22691 -р/пк-пз від 08.12.2020 - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-10-19-005744-b .
Статус вимоги:
Відхилено