-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Природний газ; - 09120000-6 - Газове паливо за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника SC 021:2015 -09210000-6-Gas Fuel (Natural Gas)
Торги не відбулися
6 514 990.30
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 32 574.95 UAH
мін. крок: 0.5% або 32 574.95 UAH
Період оскарження:
04.08.2021 09:04 - 31.08.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Щодо бюджету закупівлі
Номер:
14ddbe1a5e3849e190155dabb886cf9a
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-04-000512-b.c1
Назва:
Щодо бюджету закупівлі
Вимога:
Шановний Замовник! Згідно оголошення про проведення процедури закупівлі визначено бюджет закупівлі 6 514 990,30 грн з ПДВ по плановому обсязі споживання 455 000 м.куб а отже, очікувана вартість за 1000 м.куб. складає 14 318,66 грн з ПДВ, що є набагато нижчою за ринкову. Станом на сьогодні реальна ринкова ціна природного газу складає 16 300,00 – 16 400,00 грн / тис.м.куб. з ПДВ.
Важливий етап планування закупівель - визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Так, заниження очікуваної вартості закупівлі може призводити до відсутності інтересу до закупівлі з боку учасників ринку і, як наслідок, неуспішності такої закупівлі. Встановлення ж очікуваної вартості завищеного розміру може нівелювати принцип максимальної економії. Замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення статті 5 цього Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації." Окрім того, для визначення очікуваної вартості природного газу, органи державної влади надають варіанти: -Виділену в кошторисних призначеннях суму на природний газ ділити на необхідні обсяги електричної енергії. Отримана ціна за одиницю товару може проходити ще внутрішнє погодження. Замовники також можуть брати за основу розрахунків ціни на природний газ відповідно до рекомендованої Мінекономрозвитку формули, розраховується за допомогою калькулятора https://www.ueex.com.ua/auctions/gas-cost-calculator/ та слідкувати за рівнем цін на сайті https://www.ueex.com.ua/exchange-quotations/natural-gas/medium-and-long-term-market/
До уваги також рекомендуємо брати можливі коливання цін. Відкриті торги зазвичай завершують приблизно через два місяці з моменту оголошення, а отже, і з моменту розрахунку очікуваної вартості. Оскільки для ринку природного газу характерна значна волатильність, ринкова ціна на товар через такий проміжок часу може сильно змінитися. З огляду на це замовник повинен не лише правильно розрахувати очікувану вартість, але й спробувати спрогнозувати ціну на електричну енергію на момент завершення торгів. Ігнорування Замовником загальноприйнятої практики ціноутворення призводить або до збиткової діяльності Постачальників, або ж до надмірних витрат бюджетних коштів, оскільки отримана в результаті застосування ціна за одиницю товару може бути непередбачувано нижчою чи вищою за ринкову і аж ніяк не відобразить існуючий стан ринку природного газу. Отже, застосуванням даного ціноутворення у тому вигляді, що запропонований Замовником, порушуються права Постачальника на передбачуване здійснення підприємницької діяльності. Збитковість виконання договорів призводить також до зниження конкуренції на етапі проведення відкритих торгів. Зазначений підхід має бути змінений Замовником, шляхом викладення Тендерної документації в новій редакції, з метою усунення порушень учасників оскаржуваної процедури. З огляду на вищевикладене Замовник повинен внести зміни в закупівлю та привести ціну за 1 кВт по закупівлі до ринкової або вчинити дії обумовлені Законом України "Про публічні закупівлі" Стаття 32 1. Замовник відміняє тендер у разі: 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Пов'язані документи:
Замовник
- 199 Протокол Про прийняття рішення УО.docx 06.08.2021 15:43
Дата подачі:
05.08.2021 10:33
Вирішення:
Доброго дня, Шановний Запитувачу! У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо, що Законом України "Про публічні закупівлі" або іншим Законом не визначено органів, які уповноважені надавати офіційну інформацію щодо вартості товарів, робіт і послуг та переліку документів, якими необхідно керуватись замовнику під час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад визначаються Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Згідно преамбули Закону метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно положень п. 2 ч. 1 ст. 5 Закону одним з принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників є максимальна економія, ефективність та пропорційність.
З огляду на викладене, замовник самостійно визначає очікувану вартість предмета закупівлі, ураховуючи його специфіку та з дотриманням принципів передбачених ст. 5 Закону.
Статус вимоги:
Відхилено