• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Реконструкція адміністративної будівлі під ЦНАП та соціальної служби в Боринській селищній раді Самбірського району Львівської області

Завершена

2 450 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 24 500.00 UAH
Період оскарження: 03.08.2021 17:50 - 15.08.2021 00:00
Вимога
Є відповідь

Скарга

Номер: 6f7b8779ecea405b9e14916cf0815f21
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-03-003510-a.b4
Назва: Скарга
Вимога:
С К А Р Г А на неправомірні дії та рішення Замовника Ознайомившись з протокольним рішенням (протоколом) уповноваженої особи Боринської селищної ради Самбірського району Львівської області Вархол Марії від 28 вересня 2021 року, про відхилення тендерної пропозиції учасника закупівлі UA-2021-08-03-003510-a, «Реконструкція адміністративної будівлі під ЦНАП та соціальні служби в Боринській селищній раді Самбірського району Львівської області, (ДК 021:2015 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи), (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва»), Фізична особа підприємець Боклах Віктор Вікторович повідомляємо, що уповноважена особа, яка прийняла рішення від 28.09.2021 р. порушила статтю 5 ПРИНЦИПИ ЗДІЙСНЕННЯ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ ТА НЕДИСКРИМІНАЦІЯ УЧАСНИКІВ Закону України «Про публічні закупівлі». У зазначеному протокольному рішенні від 28.09.2021 р., зазначено: Відхилити пропозицію учасника Фізична особа підприємець Боклах Віктор Вікторович згідно пункту 4 статті 30 Закону про відхилення тендерної процедури, з підстав: 1) в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід вказано 9 працівників, з них лише 7 робітників – будівельників; 2) в додатку до ліцензії виданої Держархбудінспекцією наказ № 59-Л від 09.10.2018р. не має виду робіт з електропостачання і електроосвітлення. Звертаємо Вашу увагу, що учасник Фізична особа підприємець Боклах Віктор Вікторович подаючи пропозицію для участі у закупівлі: UA-2021-08-03-003510-a «Реконструкція адміністративної будівлі під ЦНАП та соціальні служби в Боринській селищній раді Самбірського району Львівської області, (ДК 021:2015 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи), (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва»), виконав всі умови зазначені у тендерній документації Замовника, при цьому не порушуючи Закону України «Про публічні закупівлі». Зазначена підстава не впливає і не порушує вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та вимоги Замовника передбачені у тендерній документації. Також, ця підстава не впливає на виконання якісних робіт передбаченою вимогами Замовника. Разом з тим, повідомляємо, що крім довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, учасником надано Гарантійний лист від 18.08.2021 р. № 12 у якому зазначено наступне: «У разі визнання нас переможцем торгів на закупівлю: «Реконструкція адміністративної будівлі під ЦНАП та соціальні служби в Боринській селищній раді Самбірського району Львівської області, (ДК 021:2015 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи), (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва»), згідно із завданням (технічним та ін.. вимогами) замовника торгів, ми Фізична особа підприємець Боклах Віктор Вікторович учасник торгів гарантуємо (зобов’язуємося) забезпечити об’єкт працівниками відповідної кваліфікації для виконання робіт передбачених вимогами Замовника». Також, звертаємо увагу уповноваженої особи, яка прийняла рішення про відхилення пропозиції Фізичної особи підприємець Боклах Віктор Вікторович, а саме на підставі пункту 4 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі». Стаття 30 Закону України «Про публічні закупівлі» викладена у наступній редакції: Стаття 30. Електронний аукціон 1. Електронний аукціон полягає в повторювальному процесі пониження цін або приведених цін, що проводиться у три етапи в інтерактивному режимі реального часу. Приведені ціни визначаються з урахуванням значень інших критеріїв оцінки за математичною формулою, визначеною в методиці оцінки. 2. Для проведення електронного аукціону ціни/приведені ціни всіх тендерних пропозицій/пропозицій розташовуються в електронній системі закупівель у порядку від найвищої до найнижчої без зазначення найменувань учасників. Стартовою ціною визначається найвища ціна/приведена ціна. Перед початком кожного наступного етапу аукціону визначається нова стартова ціна за результатами попереднього етапу аукціону. 3. Якщо учасники подали тендерні пропозиції/пропозиції з однаковим значенням ціни/приведеної ціни, першим в електронному аукціоні пониження ціни буде здійснювати учасник, який подав свою тендерну пропозицію/пропозицію пізніше, ніж інші учасники з аналогічним значенням ціни тендерної пропозиції/пропозиції. 4. Учасник може протягом одного етапу аукціону один раз понизити ціну/приведену ціну своєї пропозиції не менше ніж на один крок від своєї попередньої ціни/приведеної ціни. 5. Електронна система закупівель автоматично розраховує аномально низькі ціни/приведені ціни тендерних пропозицій на всіх етапах електронного аукціону та інформує про це учасника процедури закупівлі та замовника. 6. Відомості про розмір мінімального кроку пониження ціни або приведеної ціни під час електронного аукціону зазначаються у відсотках або грошових одиницях. 7. Протягом кожного етапу електронного аукціону всім учасникам забезпечується доступ до аукціону, зокрема до інформації про позицію їхніх цін або приведених цін в електронній системі закупівель у списку від найвищої до найнижчої на кожному етапі проведення аукціону та інформації про кількість учасників на поточному етапі електронного аукціону без зазначення їхніх найменувань. Виходячи із наведеного уповноважена особа приймаючи рішення про відхилення пропозиції Фізичної особи підприємець Боклах Віктор Вікторович порушила Закон України «Про публічні закупівлі». Ми, Фізична особа підприємець Боклах Віктор Вікторович учасник закупівлі UA-2021-08-03-003510-a «Реконструкція адміністративної будівлі під ЦНАП та соціальні служби в Боринській селищній раді Самбірського району Львівської області, (ДК 021:2015 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи), (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва»), ОСКАРЖУЄМО дії уповноваженої особи щодо прийнятого рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника торгів закупівлі UA-2021-08-03-003510-a Фізичної особи підприємець Боклах Віктор Вікторович. У разі не скасування протокольного рішення від 28 вересня 2021 року відповідні матеріали, що засвідчують порушення Законодавства України у сфері Публічних закупівель, а саме статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», та ряду інших Законів України, Господарського Кодексу України що регулюють сферу публічних закупівель, нами буде направлено відповідні матеріали до органів що забезпечують дотримання Законодавства про публічні закупівлі.
Вирішення: Шановний Учаснику, у замовника відсутня можливість вчиняти будь-які дії після оприлюднення в електронній системі закупівель протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відхилення пропозиції учасника. Якщо Ви вважаєте, що Замовник своїми діями порушив Ваші права, то рекомендуємо Вам звернутися до Органу оскарження визначеного законодавством.
Статус вимоги: Не задоволено
Скарга
Скасована

Скарга

Номер: d39d4aa7804b4e4ca06886619b939ade
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-03-003510-a.b3
Назва: Скарга
Скарга:
С К А Р Г А на неправомірні дії та рішення Замовника Ознайомившись з протокольним рішенням (протоколом) уповноваженої особи Боринської селищної ради Самбірського району Львівської області Вархол Марії від 28 вересня 2021 року, про відхилення тендерної пропозиції учасника закупівлі UA-2021-08-03-003510-a, «Реконструкція адміністративної будівлі під ЦНАП та соціальні служби в Боринській селищній раді Самбірського району Львівської області, (ДК 021:2015 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи), (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва»), Фізична особа підприємець Боклах Віктор Вікторович повідомляємо, що уповноважена особа, яка прийняла рішення від 28.09.2021 р. порушила статтю 5 ПРИНЦИПИ ЗДІЙСНЕННЯ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ ТА НЕДИСКРИМІНАЦІЯ УЧАСНИКІВ Закону України «Про публічні закупівлі». У зазначеному протокольному рішенні від 28.09.2021 р., зазначено: Відхилити пропозицію учасника Фізична особа підприємець Боклах Віктор Вікторович згідно пункту 4 статті 30 Закону про відхилення тендерної процедури, з підстав: 1) в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід вказано 9 працівників, з них лише 7 робітників – будівельників; 2) в додатку до ліцензії виданої Держархбудінспекцією наказ № 59-Л від 09.10.2018р. не має виду робіт з електропостачання і електроосвітлення. Звертаємо Вашу увагу, що учасник Фізична особа підприємець Боклах Віктор Вікторович подаючи пропозицію для участі у закупівлі: UA-2021-08-03-003510-a «Реконструкція адміністративної будівлі під ЦНАП та соціальні служби в Боринській селищній раді Самбірського району Львівської області, (ДК 021:2015 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи), (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва»), виконав всі умови зазначені у тендерній документації Замовника, при цьому не порушуючи Закону України «Про публічні закупівлі». Зазначена підстава не впливає і не порушує вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та вимоги Замовника передбачені у тендерній документації. Також, ця підстава не впливає на виконання якісних робіт передбаченою вимогами Замовника. Разом з тим, повідомляємо, що крім довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, учасником надано Гарантійний лист від 18.08.2021 р. № 12 у якому зазначено наступне: «У разі визнання нас переможцем торгів на закупівлю: «Реконструкція адміністративної будівлі під ЦНАП та соціальні служби в Боринській селищній раді Самбірського району Львівської області, (ДК 021:2015 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи), (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва»), згідно із завданням (технічним та ін.. вимогами) замовника торгів, ми Фізична особа підприємець Боклах Віктор Вікторович учасник торгів гарантуємо (зобов’язуємося) забезпечити об’єкт працівниками відповідної кваліфікації для виконання робіт передбачених вимогами Замовника». Також, звертаємо увагу уповноваженої особи, яка прийняла рішення про відхилення пропозиції Фізичної особи підприємець Боклах Віктор Вікторович, а саме на підставі пункту 4 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі». Стаття 30 Закону України «Про публічні закупівлі» викладена у наступній редакції: Стаття 30. Електронний аукціон 1. Електронний аукціон полягає в повторювальному процесі пониження цін або приведених цін, що проводиться у три етапи в інтерактивному режимі реального часу. Приведені ціни визначаються з урахуванням значень інших критеріїв оцінки за математичною формулою, визначеною в методиці оцінки. 2. Для проведення електронного аукціону ціни/приведені ціни всіх тендерних пропозицій/пропозицій розташовуються в електронній системі закупівель у порядку від найвищої до найнижчої без зазначення найменувань учасників. Стартовою ціною визначається найвища ціна/приведена ціна. Перед початком кожного наступного етапу аукціону визначається нова стартова ціна за результатами попереднього етапу аукціону. 3. Якщо учасники подали тендерні пропозиції/пропозиції з однаковим значенням ціни/приведеної ціни, першим в електронному аукціоні пониження ціни буде здійснювати учасник, який подав свою тендерну пропозицію/пропозицію пізніше, ніж інші учасники з аналогічним значенням ціни тендерної пропозиції/пропозиції. 4. Учасник може протягом одного етапу аукціону один раз понизити ціну/приведену ціну своєї пропозиції не менше ніж на один крок від своєї попередньої ціни/приведеної ціни. 5. Електронна система закупівель автоматично розраховує аномально низькі ціни/приведені ціни тендерних пропозицій на всіх етапах електронного аукціону та інформує про це учасника процедури закупівлі та замовника. 6. Відомості про розмір мінімального кроку пониження ціни або приведеної ціни під час електронного аукціону зазначаються у відсотках або грошових одиницях. 7. Протягом кожного етапу електронного аукціону всім учасникам забезпечується доступ до аукціону, зокрема до інформації про позицію їхніх цін або приведених цін в електронній системі закупівель у списку від найвищої до найнижчої на кожному етапі проведення аукціону та інформації про кількість учасників на поточному етапі електронного аукціону без зазначення їхніх найменувань. Виходячи із наведеного уповноважена особа приймаючи рішення про відхилення пропозиції Фізичної особи підприємець Боклах Віктор Вікторович порушила Закон України «Про публічні закупівлі». Ми, Фізична особа підприємець Боклах Віктор Вікторович учасник закупівлі UA-2021-08-03-003510-a «Реконструкція адміністративної будівлі під ЦНАП та соціальні служби в Боринській селищній раді Самбірського району Львівської області, (ДК 021:2015 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи), (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва»), ОСКАРЖУЄМО дії уповноваженої особи щодо прийнятого рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника торгів закупівлі UA-2021-08-03-003510-a Фізичної особи підприємець Боклах Віктор Вікторович. У разі не скасування протокольного рішення від 28 вересня 2021 року відповідні матеріали, що засвідчують порушення Законодавства України у сфері Публічних закупівель, а саме статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», та ряду інших Законів України, Господарського Кодексу України що регулюють сферу публічних закупівель, нами буде направлено відповідні матеріали до органів що забезпечують дотримання Законодавства про публічні закупівлі.
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 09.10.2021 00:01
Автор: ФОП "БОКЛАХ ВІКТОР ВІКТОРОВИЧ", Віктор Боклах +380506733938 bokhlavv@ukr.net
Скарга
Виконана замовником

Скарга на неправомірні дії та рішення Замовника

Номер: 64c20464ea654744a87a77cc72bc0996
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-03-003510-a.a2
Назва: Скарга на неправомірні дії та рішення Замовника
Скарга:
3 серпня 2021 року, Замовником, було оголошено відкриті торги на закупівлю Реконструкція адміністративної будівлі під ЦНАП та соціальні служби в Боринській селищній раді Самбірського району Львівської області (ДК 021:2015 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи) (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва»), ідентифікатор закупівлі UA-2021-08-03-003510-a. Згідно реєстру отриманих пропозицій, участь в даних торгах брали - ПП "Сян" ФОП "БОКЛАХ ВІКТОР ВІКТОРОВИЧ" ПП БАГЕНБОР ТОВ “ЕКОНОМБУД-ЛВ” 27 серпня 2021 року, Замовником було прийнято рішення про вибір переможцем Мале приватне підприємство “Сян”. Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕКОНОМБУД-ЛВ» як учасник відкритих торгів на закупівлю робіт: Реконструкція адміністративної будівлі під ЦНАП та соціальні служби в Боринській селищній раді Самбірського району Львівської області (ДК 021:2015 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи) (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва»), повідомляє, що Замовником були порушені права та законні інтереси ТОВ «ЕКОНОМБУД-ЛВ», що призвело до порушення норм законодавства, у зв'язку з чим, подаємо цю скаргу на наступні дії та рішення Замовника. Вважаємо незаконним та таким, що порушує права та законні інтереси ТОВ «ЕКОНОМБУД-ЛВ» рішення Замовника стосовно визнання переможцем процедури закупівлі учасника Мале приватне підприємство “Сян” по предмету закупівлі Реконструкція адміністративної будівлі під ЦНАП та соціальні служби в Боринській селищній раді Самбірського району Львівської області (ДК 021:2015 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи) (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва») та визнання тендерної пропозиції такого учасника такою, що відповідає вимогам Тендерної документації Замовника, та оприлюднення повідомлення про намір укласти договір із таким учасником закупівлі. Враховуючи те, що рішення Замовника про визнання переможцем Мале приватне підприємство “Сян” є неправомірним, тендерна пропозиція учасника Мале приватне підприємство “Сян” не відповідає вимогам Тендерної документації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, зокрема: Щодо невідповідності кваліфікаційним критеріям: В п.5 Розділу Інструкції з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації замовником встановлено наступні кваліфікаційні критерії; • наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; • наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; • наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Відповідно до вимог тендерної документації, а саме згідно вимог частини ч.2 Додатку 2 до ТД вказано, що для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасниками у складі тендерної пропозиції подається довідка на фірмовому бланку учасника про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні освіту, знання та досвід щодо виконання робіт, за формою що вказана в документації. Обов’язковим є наявність спеціалістів (інженерно-технічних працівників). Також, для підтвердження інформації про наявність інженерно-технічних робітників (надалі - ІТР), вимагається надання учасником сканованих копій з оригіналів документів про освіту та/або підвищення кваліфікації та трудових книжок (витягів із трудових книжок); Інженерно-технічні робітники - це фахівці, що виконують рядові функції управління, здійснюють технічне, організаційне, економічне керівництво виробничими процесами, а також організують діяльність промислово-виробничого персоналу. До цієї категорії відносяться інженери, економісти, бухгалтери, соціологи, юрисконсульти, нормувальники, технологи тощо. Тобто Замовником чітко визначено з поміткою “Важливо!” надання сканованих копій з оригіналів документів про освіту та/або підвищення кваліфікації та трудових книжок (витягів із трудових книжок); Учасником Мале приватне підприємство “Сян” подано довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні освіту, знання та досвід щодо виконання робіт вихідний №618 від 17.08.2021 року (файл - Довідка про наявність працівників.pdf) (надалі - довідка). В даній довідці вказані наступні ІТР - Головний інженер (п.1. довідки), Інженер з програмного забезпечення компютерів та в.о. інженера з охорони праці (п.2. довідки), Головний бугалтер (п.3. довідки), Бухгалтер (п.4. довідки), але всупереч вимогам тендерної документації не подано сканованих копій з оригіналів документів про освіту та/або підвищення кваліфікації та трудових книжок (витягів із трудових книжок) жодного з ІТР працівників, а лише подано копія дипломів і трудових книжок ІТР по п.1,2, (Головного інженера та Інженера з програмного забезпечення компютерів та в.о. інженера з охорони праці) (файл - підтвердження працівників.pdf). І відповідно не підтверджено відповідність кваліфікаційному критерію наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; Щодо неспроможності виконати передбачені технічним завданням роботи в передбачені терміни: Згідно вимог тендерної документації ціна тендерної пропозиції - договірна ціна, повинна бути твердою та розрахованою згідно з нормами і правилами ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (зі змінами), яка повинна бути надана у форматі PDF з накладеним підписом уповноваженої особи Учасника . Ціна пропозиції, за яку Учасник згоден виконати замовлення, розраховується виходячи з обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту замовлення та поточних цін на них, та з врахуванням необхідності застосування заходів із захисту довкілля. Пунктом 6.2. ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 регулюється визначення вартості будівництва при складанні ціни пропозиції учасника конкурсних торгів. Згідно п.6.2.1. ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 ціна пропозиції учасника конкурсних торгів (підрядника) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об'єкту будівництва, та поточних цін на них. Окрім того в п.1 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції для підтвердження відповідності технічним, якісним та кількісним характеристикам надати встановлені замовником у Технічному завданні (ДОДАТОК 8 до тендерної документації), а саме: 1) договірна ціна; 2) розрахунки до договірної ціни: • заробітної плати (розмір надбавок, доплат тощо, встановлених Галузевою, Генеральною угодами або внутрішніми документами підприємства, розмір питомої ваги робітників може бути підтверджений у вигляді довідки, складеної у довільній формі); • прибутку; • адміністративних витрат; • інших витрат (у разі наявності): • податку; 3) локальні кошториси; 4) розрахунок загально-виробничих витрат до локальних кошторисів; 5) підсумкова відомість ресурсів; Крім того, надаються розрахунки інших витрат, у разі включення їх до договірної ціни. Всупереч вимогам тендерної документації Мале приватне підприємство “Сян” не подало ні розрахунку зарплати ні довідки про розмір питомої ваги робітників для підтвердження можливості виконати зазначені в тендерному завданні роботи в передбачені терміни. В своїй пропозиції Малим приватним підприємством “Сян” було подано довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні освіту, знання та досвід щодо виконання робіт вихідний №618 від 17.08.2021 року (файл — Довідка про наявність працівників.pdf) в якій зазначено 4 ІТР працівників та 7 робітників (п5-11 довідки). У відповідності до кошторисного розрахунку учасника Мале приватне підприємство “Сян” (файл — підсумкова відомість ресурсів.pdf), а саме підсумкової відомості ресурсів де в розділі І Витрати труда, вказано яку кількість людино\годин потрібно затратити для виконання робіт (затрати трудових ресурсів), які учаснику необхідно мати, щоб виконати передбачені його пропозицією роботи. Але всупереч вимогам документації в учасника недостатня кількість робітників-будівельників для виконання робіт. В п. 1 Розділу 1 Витрати труда Підсумкової відомості ресурсів вказано показник — 6789,33 людино\години витрат труда робітників-будівельників. Виходячи із кількості заявлених в довідці про працівників робітників у Мале приватне підприємство “Сян” наявно лише 7 робітників-будівельників. Термін виконання робіт до 31.12.2021 року, тобто максимальний термін виконання робіт з вересня по грудень 2021 року. Враховуючи термін виконання робіт, кількість робітників та робочих днів, тривалість робочого дня, можна визначити загальну кількість людино\годин які спроможне затратити Мале приватне підприємство “Сян” на виконання робіт. Тривалість робочого дня — 8 годин. Кількість робітників — 7 чоловік. Тривалість виконання робіт: Вересень — 22 робочі дні Жовтень — 21 робочі дні Листопад — 22 робочі дні Грудень — 20 робочі дні І відповідно розрахунок становить — 7 робітників х 8 годин роботи х 85 днів (робочі дні з вересня 2021 року по 31.12.2021 року) = 4760,00 людино/годин. 6789,33 (нормативна потреба у трудових ресурсах) - 4760,00 (максимально можливі затрати людино\годин учасником) = 2029,33 людино\годин (нестача людино\годин) 2029,33/ 8 годин роботи /85 днів = 3 робітника. Тобто, Мале приватне підприємство “Сян” неспроможне виконати, заявленими робітниками, передбачені тендером роботи, оскільки йому бракує 3-х кваліфікованих робітників-будівельників. А також всупереч вимогам тендерної документації ним не надано ні розрахунку заробітної плати ні довідки про розмір питомої ваги робітників. Щодо невідповідності пропозиції учасника Мале приватне підприємство “Сян” необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі. Відповідно до вимог пп.2 п.1 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції ціна тендерної пропозиції - договірна ціна, повинна бути твердою та розрахованою згідно з нормами і правилами ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (зі змінами), яка повинна бути надана у форматі PDF з накладеним підписом уповноваженої особи Учасника . Окрім того в п.1 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції для підтвердження відповідності технічним, якісним та кількісним характеристикам надати встановлені замовником у Технічному завданні (ДОДАТОК 8 до тендерної документації), а саме: 1) договірна ціна; 2) розрахунки до договірної ціни: • заробітної плати (розмір надбавок, доплат тощо, встановлених Галузевою, Генеральною угодами або внутрішніми документами підприємства, розмір питомої ваги робітників може бути підтверджений у вигляді довідки, складеної у довільній формі); • прибутку; • адміністративних витрат; • інших витрат (у разі наявності): • податку; 3) локальні кошториси; 4) розрахунок загально-виробничих витрат до локальних кошторисів; 5) підсумкова відомість ресурсів; Крім того, надаються розрахунки інших витрат, у разі включення їх до договірної ціни. Відповідно до п.6.2.12 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва». До складу ціни пропозиції учасника конкурсних торгів (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яке може відбутися протягом будівництва. Тобто у відповідності до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 наявна однозначна вимога про включення до договірної ціни коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, а у відповідності до ТД пропозиція має бути розрахована у відповідності до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва». У поданій пропозиції переможця Мале приватне підприємство “Сян” міститься файл — договірна ціна та розрахунки до договірної ціни.pdf в якому наявний сканований документ Договірна ціна (сторінки 1-2), в якій відсутня позиція кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, а саме вказано “Кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами “-”. Додатково звертаємо увагу, що аналогічні питання вже були предметом розгляду органу оскарження, зокрема у закупівлях: 1) UA-2020-07-07-000952-с, рішення від 04.09.2020 № 16700-р/пк-пз; 3 2) UA-2020-10-30-001840-а, рішення від 08.12.2020 № 22683-р/пк-пз; 3) UA-2020-11-05-010802-с, рішення від 21.01.2021 № 1041-р/пк-пз; 4) UA-2021 -02-17-002742-b, рішення від 19.04.2021 № 8330-р/пк-пз. 5) UA-2021-05-12-002701-c , рішення від 06.07.2021 № 15190-р/пк-пз Враховуючи наведене, Переможець до складу договірної ціни не включив кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, що не відповідає пункту 6.2.12 ДСТУ Б Д. 1. 1-1: 2013. Отже, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Документації. Відповідно до вимог статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Вважаємо, що при комплексному аналізі тендерної пропозиції Малого приватного підприємства “Сян”, об’єктивно можна встановити невідповідність тендерної пропозиції переможця тендерній документації та кваліфікаційним і технічним вимогам. Натомість Замовником не надано об’єктивної оцінки тендерної пропозиції переможця, як це передбачено Законом, а положення власної тендерної документації – проігноровано. Порушено «Принципи здійснення закупівель» передбачені ст. 5 Закону, а саме «максимальна економія та ефективність», «відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель», «недискримінація учасників та рівне ставлення до них» та «об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі». Відповідно до абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Таким чином можна зробити висновок, що не відхиливши тендерну пропозицію Малого приватного підприємства “Сян”, пропозиція якого не відповідає умовам тендерної пропозиції замовник застосував дискримінаційний підхід до розгляду тендерних пропозицій. Враховуючи вище наведене вважаємо, що Замовник при проведенні даної закупівлі грубо порушив принципи здійснення закупівель, що встановлені ч.1 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій - в даному випадку відсутнє об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій учасників враховуючи той факт, що переможцем визнано учасника пропозиція якого не лише не відповідає тендерній документації, але й підтверджує неспроможність учасника виконати передбачені роботи взагалі і належної якості. не дискримінація учасників - в даному випадку відбулась чітка дискримінація учасників враховуючи той факт, що переможцем визнано учасника пропозиція якого не лише не відповідає тендерній документації, але й підтверджує неспроможність учасника виконати передбачені роботи взагалі і належної якості. максимальна економія та ефективність - дотримання цього принципу полягає у досягненні довгострокового результату. При закупівлі за бюджетні кошти важливо усвідомлювати не тільки необхідність економії, але й ефективність закупівлі. Відсутність зваженого підходу до оцінки пропозицій учасників щодо спроможності виконання робіт передбачених ТД може призвести до закупівлі менш якісного предмету закупівлі чи навіть його руйнування, що в подальшому матиме наслідком низьку ефективність закупівлі та марну розтрату державних коштів. відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель - в даному випадку незрозуміло яким чином Замовником здійснено оцінку пропозицій учасників враховуючи той факт, що переможцем визнано учасника пропозиція якого не лише не відповідає тендерній документації, але й підтверджує неспроможність учасника виконати передбачені роботи взагалі і належної якості. Зазначені дії замовника є незаконними по відношенню до інших учасників та щодо нас, а також порушують норми ст. ст. 5, 11 Закону, які зобов’язують Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників процедури, здійснити об’єктивний та чесний вибір переможця. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури та претендує на визнання його пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником будівельної галузі. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОСИМО: • Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі Реконструкція адміністративної будівлі під ЦНАП та соціальні служби в Боринській селищній раді Самбірського району Львівської області (ДК 021:2015 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи) (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва»), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-08-03-003510-a. • Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про визначення Малого приватного підприємства “Сян” переможцем процедури закупівлі Реконструкція адміністративної будівлі під ЦНАП та соціальні служби в Боринській селищній раді Самбірського району Львівської області (ДК 021:2015 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи) (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва»), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-08-03-003510-a. • Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про намір укласти договір із Малим приватним підприємством “Сян” по процедурі закупівлі Реконструкція адміністративної будівлі під ЦНАП та соціальні служби в Боринській селищній раді Самбірського району Львівської області (ДК 021:2015 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи) (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва»), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-08-03-003510-a.
Дата розгляду скарги: 17.09.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.09.2021 11:38
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 22.09.2021 17:14
Дата виконання рішення Замовником: 23.09.2021 14:52
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення виконано.
Автор: ТОВ ЕКОНОМБУД-ЛВ, Лега Василь Григорович +380960095900 ekonombud@meta.ua
Вимога
Є відповідь

Скарга на незаконні дії тендерного комітету

Номер: 65e17e4854c44366aaac3d6e31c5d5f5
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-03-003510-a.c1
Назва: Скарга на незаконні дії тендерного комітету
Вимога:
Скарга на незаконні дії тендерного комітету 3 серпня 2021 року, Замовником, було оголошено відкриті торги на закупівлю Реконструкція адміністративної будівлі під ЦНАП та соціальні служби в Боринській селищній раді Самбірського району Львівської області (ДК 021:2015 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи) (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва»), ідентифікатор закупівлі UA-2021-08-03-003510-a. 27 серпня 2021 року, Замовником було прийнято рішення про вибір переможцем Мале приватне підприємство “Сян” . Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕКОНОМБУД-ЛВ» як учасник відкритих торгів на закупівлю робіт: Реконструкція адміністративної будівлі під ЦНАП та соціальні служби в Боринській селищній раді Самбірського району Львівської області (ДК 021:2015 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи) (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва»), повідомляє, що Замовником були порушені права та законні інтереси ТОВ «ЕКОНОМБУД-ЛВ», що призвело до порушення норм законодавства, у зв'язку з чим, подаємо цю вимогу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника. Вважаємо Рішення Замовника про визнання переможцем Мале приватне підприємство “Сян” є неправомірним, тендерна пропозиція учасника Мале приватне підприємство “Сян” не відповідає вимогам Тендерної документації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі та ним не підтверджено спроможність виконати передбачені тендерною документацією роботи. Щодо вибору пропозиції учасника Мале приватне підприємство “Сян”, переможцем закупівлі, повідомляємо, що таке рішення суперечить вимогам ст. 33 Закону, так як зазначена пропозиція мала би бути відхилена в порядку ст. 31 Закону, як така що не відповідає вимогам тендерної документації, у зв’язку з наступними зауваженнями: Щодо невідповідності кваліфікаційним критеріям: В п.5 Розділу Інструкції з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації замовником встановлено наступні кваліфікаційні критерії; • наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; • наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; • наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Відповідно до вимог тендерної документації, а саме згідно вимог частини ч.2 Додатку 2 до ТД вказано, що для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасниками у складі тендерної пропозиції подається довідка на фірмовому бланку учасника про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні освіту, знання та досвід щодо виконання робіт, за формою що вказана в документації. Обов’язковим є наявність спеціалістів (інженерно-технічних працівників). Також, для підтвердження інформації про наявність інженерно-технічних робітників (надалі - ІТР), вимагається надання учасником сканованих копій з оригіналів документів про освіту та/або підвищення кваліфікації та трудових книжок (витягів із трудових книжок); Інженерно-технічні робітники - це фахівці, що виконують рядові функції управління, здійснюють технічне, організаційне, економічне керівництво виробничими процесами, а також організують діяльність промислово-виробничого персоналу. До цієї категорії відносяться інженери, економісти, бухгалтери, соціологи, юрисконсульти, нормувальники, технологи тощо. Тобто Замовником чітко визначено з поміткою “Важливо!” надання сканованих копій з оригіналів документів про освіту та/або підвищення кваліфікації та трудових книжок (витягів із трудових книжок); Учасником Мале приватне підприємство “Сян” подано довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні освіту, знання та досвід щодо виконання робіт вихідний №618 від 17.08.2021 року (файл - Довідка про наявність працівників.pdf) (надалі - довідка). В даній довідці вказані наступні ІТР - Головний інженер (п.1. довідки), Інженер з програмного забезпечення компютерів та в.о. інженера з охорони праці (п.2. довідки), Головний бугалтер (п.3. довідки), Бухгалтер (п.4. довідки), але всупереч вимогам тендерної документації не подано сканованих копій з оригіналів документів про освіту та/або підвищення кваліфікації та трудових книжок (витягів із трудових книжок) жодного з ІТР працівників, а лише подано копія дипломів і трудових книжок ІТР по п.1,2, (Головного інженера та Інженера з програмного забезпечення компютерів та в.о. інженера з охорони праці) (файл - підтвердження працівників.pdf). І відповідно не підтверджено відповідність кваліфікаційному критерію наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; Щодо неспроможності виконати передбачені технічним завданням роботи в передбачені терміни: Згідно вимог тендерної документації ціна тендерної пропозиції - договірна ціна, повинна бути твердою та розрахованою згідно з нормами і правилами ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (зі змінами), яка повинна бути надана у форматі PDF з накладеним підписом уповноваженої особи Учасника . Ціна пропозиції, за яку Учасник згоден виконати замовлення, розраховується виходячи з обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту замовлення та поточних цін на них, та з врахуванням необхідності застосування заходів із захисту довкілля. Пунктом 6.2. ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 регулюється визначення вартості будівництва при складанні ціни пропозиції учасника конкурсних торгів. Згідно п.6.2.1. ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 ціна пропозиції учасника конкурсних торгів (підрядника) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об'єкту будівництва, та поточних цін на них. Окрім того в п.1 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції для підтвердження відповідності технічним, якісним та кількісним характеристикам надати встановлені замовником у Технічному завданні (ДОДАТОК 8 до тендерної документації), а саме: 1) договірна ціна; 2) розрахунки до договірної ціни: • заробітної плати (розмір надбавок, доплат тощо, встановлених Галузевою, Генеральною угодами або внутрішніми документами підприємства, розмір питомої ваги робітників може бути підтверджений у вигляді довідки, складеної у довільній формі); • прибутку; • адміністративних витрат; • інших витрат (у разі наявності): • податку; 3) локальні кошториси; 4) розрахунок загально-виробничих витрат до локальних кошторисів; 5) підсумкова відомість ресурсів; Крім того, надаються розрахунки інших витрат, у разі включення їх до договірної ціни. Всупереч вимогам тендерної документації Мале приватне підприємство “Сян” не подало ні розрахунку зарплати ні довідки про розмір питомої ваги робітників для підтвердження можливості виконати зазначені в тендерному завданні роботи в передбачені терміни. В своїй пропозиції Мале приватне підприємство “Сян” було подано довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні освіту, знання та досвід щодо виконання робіт вихідний №618 від 17.08.2021 року (файл — Довідка про наявність працівників.pdf) в якій зазначено 4 ІТР працівників та 7 робітників (п5-11 довідки). У відповідності до кошторисного розрахунку учасника Мале приватне підприємство “Сян” (файл — підсумкова відомість ресурсів.pdf), а саме підсумкової відомості ресурсів де в розділі І Витрати труда, вказано яку кількість людино\годин потрібно затратити для виконання робіт (затрати трудових ресурсів), які учаснику необхідно мати, щоб виконати передбачені його пропозицією роботи. Але всупереч вимогам документації в учасника недостатня кількість робітників-будівельників для виконання робіт. В п. 1 Розділу 1 Витрати труда Підсумкової відомості ресурсів вказано показник — 6789,33 людино\години витрат труда робітників-будівельників. Виходячи із кількості заявлених в довідці про працівників робітників у Мале приватне підприємство “Сян” наявно лише 7 робітників-будівельників. Термін виконання робіт до 31.12.2021 року, тобто максимальний термін виконання робіт з вересня по грудень 2021 року. Враховуючи термін виконання робіт, кількість робітників та робочих днів, тривалість робочого дня, можна визначити загальну кількість людино\годин які спроможне затратити Мале приватне підприємство “Сян” на виконання робіт. Тривалість робочого дня — 8 годин. Кількість робітників — 7 чоловік. Тривалість виконання робіт: Вересень — 22 робочі дні Жовтень — 21 робочі дні Листопад — 22 робочі дні Грудень — 20 робочі дні І відповідно розрахунок становить — 7 робітників х 8 годин роботи х 85 днів (робочі дні з вересня 2021 року по 31.12.2021 року) = 4760,00 людино/годин. 6789,33 (нормативна потреба у трудових ресурсах) - 4760,00 (максимально можливі затрати людино\годин учасником) = 2029,33 людино\годин (нестача людино\годин) 2029,33/ 8 годин роботи /85 днів = 3 робітника. Тобто, Мале приватне підприємство “Сян” неспроможне виконати, заявленими робітниками, передбачені тендером роботи, оскільки йому бракує 3-х кваліфікованих робітників-будівельників. А також всупереч вимогам тендерної документації ним не надано ні розрахунку заробітної плати ні довідки про розмір питомої ваги робітників. Щодо невідповідності пропозиції учасника Мале приватне підприємство “Сян” необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі. Відповідно до вимог пп.2 п.1 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції ціна тендерної пропозиції - договірна ціна, повинна бути твердою та розрахованою згідно з нормами і правилами ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (зі змінами), яка повинна бути надана у форматі PDF з накладеним підписом уповноваженої особи Учасника . Окрім того в п.1 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції для підтвердження відповідності технічним, якісним та кількісним характеристикам надати встановлені замовником у Технічному завданні (ДОДАТОК 8 до тендерної документації), а саме: 1) договірна ціна; 2) розрахунки до договірної ціни: • заробітної плати (розмір надбавок, доплат тощо, встановлених Галузевою, Генеральною угодами або внутрішніми документами підприємства, розмір питомої ваги робітників може бути підтверджений у вигляді довідки, складеної у довільній формі); • прибутку; • адміністративних витрат; • інших витрат (у разі наявності): • податку; 3) локальні кошториси; 4) розрахунок загально-виробничих витрат до локальних кошторисів; 5) підсумкова відомість ресурсів; Крім того, надаються розрахунки інших витрат, у разі включення їх до договірної ціни. Відповідно до п.6.2.12 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва». До складу ціни пропозиції учасника конкурсних торгів (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яке може відбутися протягом будівництва. Тобто у відповідності до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 наявна однозначна вимога про включення до договірної ціни коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, а у відповідності до ТД пропозиція має бути розрахована у відповідності до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва». У поданій пропозиції переможця Мале приватне підприємство “Сян” міститься файл — договірна ціна та розрахунки до договірної ціни.pdf в якому наявний сканований документ Договірна ціна (сторінки 1-2), в якій відсутня позиція кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, а саме вказано “Кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами “-”. Додатково звертаємо увагу, що аналогічні питання вже були предметом розгляду органу оскарження, зокрема у закупівлях: 1) UA-2020-07-07-000952-с, рішення від 04.09.2020 № 16700-р/пк-пз; 3 2) UA-2020-10-30-001840-а, рішення від 08.12.2020 № 22683-р/пк-пз; 3) UA-2020-11-05-010802-с, рішення від 21.01.2021 № 1041-р/пк-пз; 4) UA-2021 -02-17-002742-b, рішення від 19.04.2021 № 8330-р/пк-пз. 5) UA-2021-05-12-002701-c , рішення від 06.07.2021 № 15190-р/пк-пз Враховуючи наведене, Переможець до складу договірної ціни не включив кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, що не відповідає пункту 6.2.12 ДСТУ Б Д. 1. 1-1: 2013. Отже, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Документації. Відповідно до вимог статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Вважаємо, що при комплексному аналізі тендерної пропозиції Малого приватного підприємства “Сян”, об’єктивно можна встановити невідповідність тендерної пропозиції переможця тендерній документації та кваліфікаційним і технічним вимогам. Натомість Замовником не надано об’єктивної оцінки тендерної пропозиції переможця, як це передбачено Законом, а положення власної тендерної документації – проігноровано. Порушено «Принципи здійснення закупівель» передбачені ст. 5 Закону, а саме «максимальна економія та ефективність», «відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель», «недискримінація учасників та рівне ставлення до них» та «об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі». Відповідно до абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Враховуючи наведене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені абзацом другим пункту 2 частини першої статті 31 Закону. Таким чином, оскільки, перелічені документи учасника містить невідповідність вимогам тендерної документації, то при виборі пропозиції Мале приватне підприємство “Сян” прийняте незаконне рішення в порушення вимог тендерної документації та принципів публічних закупівель, вимагаємо скасувати рішення про обрання переможцем торгів Мале приватне підприємство “Сян”.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учаснику, у Замовника відсутня можливість вчиняти будь-які дії після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір. Якщо Ви вважаєте, що Замовник своїми діями порушив Ваші права, то рекомендуємо Вам звернутися до Органу оскарження визначеного законодавством.
Статус вимоги: Не задоволено