• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Поточний ремонт автомобілів (ДК 021:2015 - 50110000-9 послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання)

Місцезнаходження Замовника: проспект Перемоги, 74, м. Чернігів, 14000; Категорія Замовника: І (Органи державної влади та органи місцевого самоврядування); Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції - українська мова

Торги не відбулися

192 895.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 964.48 UAH
Період оскарження: 03.08.2021 17:13 - 21.08.2021 00:00
Скарга
Залишено без розгляду

Скарга на умови тендерної документації

Номер: c47e7bc91e8245dfbd2d90af61b1c0cb
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-03-002427-c.a1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
СКАРГА на умови тендерної документації ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (далі по тексту - Замовник) оголосив про проведення процедури закупівлі – відкриті торги, опублікувавши оголошення в електронній системі закупівель ProZorro № UA-2021-08-03-002427-с на закупівлю Поточний ремонт автомобілів: Класифікація за ДК 021:2015: 50110000-9 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання. За результатами ретельного аналізу оприлюдненої інформації, нами виявлено порушення Замовником при підготовці тендерної документації вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закону). Встановлені Замовником у тендерній документації вимоги та умови є необґрунтованими, непередбаченими положеннями діючого законодавства, такими, що призводять до дискримінації та порушення прав і охоронюваних законом інтересів суб'єктів підприємництва, пов'язаних з участю у Процедурі закупівлі Перша підстава: Відповідно до п.8 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) до складу тендерної пропозиції входить проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Додаток 9 до тендерної документації містить Проект договору про закупівлю, пунктом 3.1. якого передбачено, що Виконавець здійснює своєчасну, власними силами та за власний рахунок доставку (за необхідності евакуатором) автотранспорту Замовника з місця знаходження автотранспорту Замовника, який потребує поточного ремонту (вся територія України) до станції технічного обслуговування (далі – СТО) Виконавця, та у встановлені Договором строки здійснює доставку автотранспорту Замовника в зворотному напрямку до місця знаходження автотранспорту Замовника. Виконавець, за необхідністю забезпечує виїзд ремонтної бригади до місця знаходження транспортного засобу Замовника власними силами та за власний рахунок. В даному вигляді умови Проекту договору про закупівлю, як складової частини тендерної документації порушують імперативні вимоги законодавства, а тому повинні бути видалені Замовником з огляду на наступне: Наказом Міністерства внутрішніх справ України 07.09.2017 № 757, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 28 вересня 2017 р. за № 1198/31066 (чинна редакція) «Про затвердження Порядку використання і зберігання транспортних засобів Національної поліції України» передбачено, що: - транспортні засоби закріплюються за одним або кількома водіями, виходячи зі специфіки службової діяльності того чи іншого органу поліції (п.14 Розділ ІІ Введення транспортних засобів в експлуатацію); - усі виїзди та повернення службових транспортних засобів органів поліції фіксуються у дорожньому листі (додаток 5), який в органах поліції є документом первинного обліку експлуатації транспортних засобів. Інформація щодо маршруту руху, пробігу і часу використання транспортного засобу засвідчується підписами посадових осіб органів поліції, у розпорядження яких надавався транспортний засіб для виконання службових завдань (п. 9 Розділу ІІІ Використання транспортних засобів); - передбачена організація порядку ведення дорожньої документації, видачі, повернення, зберігання дорожніх листів, ключів від транспортних засобів і боксів (їх дублікатів) (абз.2 п.16 Розділу ІІІ Використання транспортних засобів) Враховуючи вищевикладене, бачимо, що керувати транспортним засобом Національної поліції України має право лише посадова особа органу поліції у розпорядження якої надається транспортний засіб на підставі дорожнього листа та вона є відповідальною особою за зберігання ключів від транспортного засобу. Тому, з огляду на вищезазначене, Виконавець не має права здійснювати доставку власними силами автотранспорт Замовника з місця знаходження автотранспорту Замовника до СТО Виконавця та доставку автотранспорту Замовника в зворотному напрямку до місця знаходження автотранспорту Замовника. Виконавець може здійснити доставку автомобіля Замовника, якщо транспортний засіб знаходиться в технічному несправному стані, що унеможливлює його рух, надавши послуги з евакуації (власним або орендованим евакуатором), однак лише у присутності відповідальної за транспортний засіб посадової особи органу поліції. Враховуючи імперативні норми законодавства щодо права керування транспортним засобом, що належить підрозділу Національної поліції України, та з метою уникнення порушень законодавства з боку Виконавця, моїх прав, передбачених ст. 19 Конституції, просимо зобов’язати Замовника даний пункт 3.1. Проекту договору про закупівлю виключити або викласти у наступній редакції: _______________________ Замовник самостійно доставляє автотранспорт Замовника з місця знаходження автотранспорту Замовника, який потребує поточного ремонту (вся територія України) до станції технічного обслуговування (далі – СТО) Виконавця, та у встановлені Договором строки здійснює доставку автотранспорту Замовника в зворотному напрямку до місця знаходження автотранспорту Замовника. Якщо автотранспорт Замовника знаходиться в технічному несправному стані, що унеможливлює його рух, Виконавець самостійно доставляє автотранспорт Замовника з місця знаходження автотранспорту Замовника, який потребує поточного ремонту (вся територія України) до станції технічного обслуговування (далі – СТО) Виконавця, надавши послуги з евакуації (власним або орендованим евакуатором), у присутності відповідальної за транспортний засіб посадової особи органу поліції. _________________________ В порушення приписів ч.3 ст.22 Закону Замовник встановив в тендерній документації вимоги, які не передбачені законодавством, а тому повинні буди видалені або змінені Замовником, з огляду на наступне: Конституційним принципом є принцип верховенства права (ст.8 Конституції України), громадяни здійснюють свої права за принципом “дозволено все, що прямо не заборонено законом”, а державні органи та їх посадові особи – за принципом “дозволено лише те, що прямо визначено законом“. Стаття 19. Конституції - правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Таким чином, вищезазначені умови Проекту договору є, на нашу думку, незаконними та такими, що порушують і обмежують моє права як потенційного учасника та ставлять у завідомо та вкрай невигідне положення, внаслідок чого Тендерна документація в частині Проекту договору містить дискримінаційні та незаконні умови, які підлягають уточненню шляхом приведення у відповідність до положень чинного законодавства України та викладення в новій редакції. Друга підстава: Додаток 9 до тендерної документації містить Проект договору про закупівлю, пунктом 6.2.3. якого Замовник залишає за собою право у будь-який час до закінчення строку дії Договору відмовитися від послуг Виконавця, здійснивши з ним розрахунки за фактично надані Послуги. Вважаємо, що даний пункт Проекту договору порушує Конституційні норми, положення господарського та цивільного законодавства, права та охоронюваного законом інтересу суб'єкта підприємництва на отримання законного прибутку. За загальним правилом зміна та розірвання господарських договорів допускається лише за згодою сторін в порядку, встановленому статтею 188 ГК України. Зміна та розірвання господарських договорів (припинення зобов`язання) саме в односторонньому порядку допускаються виключно з підстав, прямо передбачених відповідним законом або договором. Таку правову позицію наведено і у постанові Верховного Суду у складі колегії суддів об`єднаної палати Касаційного господарського суду від 05.07.2019 у справі № 916/1684/18. В даному пункті Проекту договору Замовник не навів жодної підстави в обґрунтування його права право у будь-який час до закінчення строку дії Договору відмовитися від послуг Виконавця, здійснивши з ним розрахунки за фактично надані Послуги, що в свою чергу надає можливість Замовнику маніпулювати цим правом, маючи можливість припинити дію укладеного договору з "небажаним" переможцем в будь-який момент. Такі дії Замовника, є порушенням наших прав та охоронюваних законом інтересів, передбачених п.п.3, 4 ч.1 ст. 5 Закону. Погодившись на підписання Проекту договору про закупівлю саме в редакції Замовника, при односторонньому розірванні договору, без зазначення причини, Виконавець втрачає те, на що розраховував при підписанні договору. Таким чином, вищезазначені умови Проекту договору є, незаконними та такими, що порушують і обмежують права Скаржника як потенційного учасника та ставлять його у завідомо та вкрай невигідне положення, внаслідок чого Тендерна документація в частині Проекту договору містить дискримінаційні та незаконні умови, які підлягають уточненню шляхом приведення у відповідність до положень чинного законодавства. З огляду на зазначене, просимо зобов’язати Замовника видалити пункт 6.2.3. Проекту договору про закупівлю тендерної документації, як такий, що містить дискримінаційний характер та суперечить положенням ст.5, абз.1 ч.3 ст.22 Закону. Третя підстава: Пункт 1 «Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію» Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» містить інформацію, що ціна включає в себе всі витрати повязаних з виконанням послуг та отримання необхідних дозвільних документів тощо. Розділ VI « Результати торгів та укладання договору про закупівлю» у пункті 4 «Істотні умови, що обов’язково включаються до договору про закупівлю» встановлює, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Пункт 3.1. Проекту договору про закупівлю, зобов’язує Виконавця здійснювати своєчасну, власними силами та за власний рахунок доставку (за необхідності евакуатором) автотранспорту Замовника. Однак, Технічнім завданням до тендерної документації не передбачено надання Виконавцем таких послуг - ні Додаток 4 до тендерної документації «Форма тендерної пропозиції», ні Додаток 8 до тендерної документації «Перелік транспортних засобів, які планується залучити до поточного ремонту і технічного обслуговування» не містять інформацію про перелік транспортних засобів, стан яких потребує в подальшому залучення Виконавцем послуг евакуатора для доставки їх до СТО, крім того в переліку робіт (послуг) відсутні такі послуги, як послуги доставки евакуатором. Тобто, умови тендерної документації не містять жодних вимог до Виконавця, щодо надання послуг з евакуації, однак в проекті договору про закупівлю вимога щодо евакуації автотранспортного засобу передбачена. Таке нечітке, розпливчасте формування вимог тендерної документації Замовника, є порушенням наших прав та охоронюваних законом інтересів, передбачених п.п.3, 4 ч.1 ст. 5 Закону, що в подальшому може призвести до додаткового навантаження на Виконавця, яке не було передбачено на початку процедури закупівлі, в частині понесених витрат на евакуацію автомобілів Замовника та втрати частини прибутку Виконавця. Також це надає можливість Замовнику маніпулювати цією вимогою, вимагаючи від "небажаного" переможця її виконання, а від "бажаного" її ігнорування. Вимагаємо, з метою дотримання ч.3 ст.5 Закону внести наступні зміни до Додатків № 4 та №8: надати чіткий перелік автотранспортних засобів Замовника, технічний стан яких потребує доставки евакуатором до місця надання послуг з поточного ремонту. Невідповідність умов договору умовам тендерної документації, і як наслідок, умовам тендерної пропозиції Учасника є порушенням з боку Замовника імперативних норм Закону, в тому числі п.3 ч.1 ст.5 Закону - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Таким чином, вищезазначені умови тендерної документації є, на нашу думку, незаконними та такими, що порушують і обмежують моє права як потенційного учасника та ставлять у завідомо та вкрай невигідне положення, внаслідок чого тендерна документація в даній частині містить дискримінаційні та незаконні умови, які підлягають уточненню шляхом приведення у відповідність до положень чинного законодавства України та викладення в новій редакції. Допущені Замовником порушення законодавства при складанні тендерної документації перешкоджають мені, як потенційному Учаснику взяти участь у Процедурі закупівлі та подати свою тендерну пропозицію. На підставі вищевикладеного, з метою неупередженого та ефективного захисту наших прав та законних інтересів, керуючись ст. ст. 8, 19 Конституції України, ст. ст. 5, 18, 22 Закону України «Пропублічні закупівлі»,- ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду; 2. Встановити порушення Замовником процедури закупівлі; 3. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 27.08.2021 18:05
Автор: ФОП Мінін Олександр Олександрович, Мінін Олександр Олександрович +380931229006 minin.cars@gmail.com