• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 — 30230000-0 Комп’ютерне обладнання (Лінгафонний кабінет (15+1)

Торги не відбулися

461 267.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 306.34 UAH
Період оскарження: 03.08.2021 16:17 - 15.08.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги

Номер: 67333db157324edf82e025ca7d0731c0
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-03-010336-b.a1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний замовнику! У Додатку 3 вашій ТД містяться наступні вимоги: 1) «Робоче місце вчителя. Оперативна пам'ять - об'єм пам'яті - не менше ніж 8 GB для педагогічного працівника з частотою не менше ніж 80 % максимальної частоти модулів, з якими сумісний процесор.». Згідно наказу МОН №1440 від 02.11.2017 (в останній редакції від 18.05.2021) «Про затвердження Типового переліку комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти», для ПК форм-фактора десктоп встановлений об’єм пам’яті - не менше ніж 16 GB для комп’ютера педагогічного працівника з частотою не менше ніж 80 % максимальної частоти модулів, з якими сумісний процесор. 2) «Робоче місце учня. Оперативна пам'ять - об'єм пам'яті - не менше ніж 4 GB для здобувача освіти з частотою не менше ніж 80 % максимальної частоти модулів, з якими сумісний процесор.». Згідно наказу МОН №1440 (див. вище) для ПК форм-фактора десктоп встановлений об’єм пам’яті - не менше ніж 8 GB для комп’ютера здобувача освіти з частотою не менше ніж 80 % максимальної частоти модулів, з якими сумісний процесор. 3) У розділах «Робоче місце вчителя», «Робоче місце учня» вказана «Гарнітура (навушники + мікрофон)… Довжина кабелю: не менша 1 м». Згідно наказу МОН №1440 для ПК форм-фактора десктоп для гарнітури встановлена довжина інтерфейсного кабелю - не менше ніж 1.5 м. 4) У розділах «Робоче місце вчителя», «Робоче місце учня» вказано «об'єм HDD - не менше ніж 500 GB або SSD - не менше ніж 120 GB». Згідно наказу МОН №1440 для ПК форм-фактора десктоп встановлений об’єм HDD - не менше ніж 500 GB або SSD - не менше ніж 128 GB. 5) У розділах «Робоче місце вчителя», «Робоче місце учня» вказана «Операційна система: попередньо встановлена Windows 10 Pro x64 Ukr, предінстальована виробником системного блогу, з використанням технологію ОЕМ активації ОА 3.0. Справжність встановленої ліцензії повинна бути підтверджена наліпкою на системному блоці без ключа активації, ключ активації повинен бути вшитий у BIOS материнської плати системного блока. Активація проводиться Замовником. … Обладнання повинне мати етикетку справжнього програмного забезпечення Microsoft (Genuine Microsoft Label (GML) – наклейка, розміщена на нових комп’ютерах міжнародних виробників та локальних прямих ОЕМ партнерів, які містять попередньо інстальовану копію операційної системи Windows. Така етикетка замість Сертифікату автентичності Microsoft розміщується зазвичай на задній або нижній панелі пристрою, вона не містить ключ продукту, але захищена фарбою, що змінює колір залежно від куту зору. В складі пропозиції надати лист від компанії Microsoft або представництва ТОВ «Майкрософт Україна», наданий виробнику системних блоків та ноутбуків, що підтверджує право використання технології ОЕМ активації ОА 3.0 при виробництві.» Технологію ОЕМ активації ОА 3.0 та, відповідно, наліпки GML без ключів продукту, зараз використовують переважно великі ТНК, такі як ASUS, Dell, Lenovo, Acer і т.п. Українські виробники використовують сертифікати справжності ПЗ Microsoft COA, у вигляді наліпки зі штрих-кодом та унікальним кодом активації продукту. Така версія також може бути встановлена та активована виробником ПК на виробництві, або встановлена без активації, з наступною активацією Замовником. Висуваючи подібні дискримінаційні вимоги до ПЗ Microsoft, ви як Замовник суттєво та свідомо обмежуєте конкуренцію, фактично виключаючи із закупівлі українських виробників ПК, чим порушуєте вимоги п.3 ч.2 ст.22, ч.4 ст.22, ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі». Також слід зазначити, що наказ МОН №1440 не містить подібних вимог до операційних систем ПК форм-фактора десктоп. 6) У загальному розділі «Вимоги до моніторів та системних блоків» - «Для спрощення надання сервісної підтримки монітор, системний блок повинні бути від одного виробника. Надати гарантійний лист від Учасника про підтвердження, що системний блок, монітор вироблено одним виробником с чітким вказанням моделей монітору та системного блоку.» Такий підхід до брендування власних ПК використовують лише великі ТНК, такі як ASUS, Dell, Lenovo, Acer і т.п. Висуваючи подібні дискримінаційні вимоги до складу ПК, ви як Замовник суттєво та свідомо обмежуєте конкуренцію, фактично виключаючи із закупівлі українських виробників ПК, чим порушуєте вимоги п.3 ч.2 ст.22, ч.4 ст.22, ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі». Також слід зазначити, що наказ МОН №1440 не містить подібних вимог до складу ПК форм-фактора десктоп. 7) У загальному розділі «Вимоги до лінгафонного кабінету» - «Якість лінгафонного кабінету, що пропонується до постачання, повинна відповідати стандартам і технічній документації виробника, для підтвердження надати копії сторінок технічних умов та копію листа про погодження технічних умов МОН України. Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції документи для підтвердження технічних та якісних характеристик предмету закупівлі … Копію свідоцтва МОН України "Використання в закладах освіти України дозволяється" на лінгафонний кабінет, інтерактивну дошку, що пропонується до постачання… Копію листа про надання грифу МОН України (схвалено/рекомендовано для використання у закладах загальної середньої освіти) на спеціалізоване програмне забезпечення виданий відповідним органом Міністерства освіти України (ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»)… Копію свідоцтва про визнання відповідності педагогічним вимогам на системні блоки та монітори, дійсного на дату розкриття кваліфікаційних пропозицій». Повідомляю, що Наказом МОН №725 від 01.06.2020 року видача зазначених свідоцтв скасовується, тому подання учасниками публічних закупівель свідоцтв про визнання відповідності педагогічним вимогам не надає жодних конкурентних переваг. Враховуючи це, Учасники, які до набрання чинності цього Наказу не отримали таких свідоцтв, не можуть взяти участь у Вашій закупівлі. Це у свою чергу звужує коло учасників і виступає дискримінаційною вимогою, що суперечить принципам здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі". 8) У загальному розділі «Вимоги до лінгафонного кабінету» - «Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції документи для підтвердження технічних та якісних характеристик предмету закупівлі … Авторизаційний лист наданий виробником лінгафонного кабінету із зазначенням даних конкретної закупівлі. Копію чинного на дату проведення аукціону сертифікату ISO 9001:2015 на систему управління якістю на виробництво лінгафонних кабінетів, інтерактивних дошок, дійсного на дату кінцевого дня подання тендерних пропозицій, завірений печаткою та підписом виробника… Копію чинного на дату проведення аукціону висновку Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на лінгафонний кабінет, що пропонується до постачання… Копії декларацій про відповідність вимогам технічних регламентів на лінгафонний кабінет, що пропонується до постачання… Копію сертифікату відповідності на лінгафонний кабінет, що пропонується до постачання…» У той же час нижче вказані аналогічні окремі вимоги до моніторів та системних блоків надати «…Копію сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) на системні блоки, монітори, дійсного на дату розкриття кваліфікаційних пропозицій; Копію сертифікату на систему екологічного керування ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015) на системні блоки, монітори, дійсного на дату розкриття кваліфікаційних пропозицій; Копію декларації про відповідність запропонованих системних блоків, моніторів вимогам відповідних технічних регламентів: Технічний регламент низьковольтного електричного обладнання, Технічний регламент з електромагнітної сумісності обладнання; Копію висновку санітарно-епідеміологічної експертизи на системні блоки, монітори дійсного на дату розкриття кваліфікаційних пропозицій». Звертаємо Вашу увагу, що обладнання, яке входить до складу лінгафонного кабінету (мультимедійний проектор, ПК, інтерактивна дошка, меблі тощо) виготовляється РІЗНИМИ виробниками, а не як єдиний готовий виріб (лінгафонний кабінет), тому кожен з цих виробників має свої Сертифікати/декларації відповідності, а також санітарні висновки на виробництво ОКРЕМО на кожен вид обладнання. Учасники, які беруть участь у закупівлі є дистриб’юторами складових лінгафонного кабінету (проекторів, дошок, ПК, БФП і т.і.), тому об'єднуючи їх в лінгафонний кабінет, вони не здійснюють будь-яких дій, які б змінювали їх технічні характеристики або функціональне призначення, тобто дій, які пов’язані з ВИРОБНИЦТВОМ КАБІНЕТІВ. Галузеві нормативні документи також застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами. Сертифікати ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015 не є обов'язковими, дана сертифікація проводиться в добровільному порядку і має лише рекомендаційний характер. Засоби навчання та навчальне обладнання, що поставляються та використовуються у навчально-виховному процесі загальноосвітніх навчальних закладів, повинні мати на момент поставки висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, та/або технічний паспорт на виріб, та/або декларацію про відповідність вимогам технічних регламентів. Виходячи з цього, вимога надання усіх документів на лінгафонний кабінет, як окремий виріб, не є можливим для більшості Учасників та суттєво обмежує конкуренцію в даній закупівлі, є дискримінаційною та суперечить принципам здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі". З огляду на вказане вище, вимагаю виключити з Додатку 3 ТД всі дискримінаційні вимоги та привести ТД у відповідність з наказами МОН №1440, №574, та Закону України "Про публічні закупівлі".
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний учаснику! Уповноваженою особою, уважно розглянуто Вашу вимогу та щодо викладеного у вашій вимозі можемо зазначити наступне: Закупівля Лінгафонного кабінету (15+1) (за кодом ДК 021:2015 – 302300000: Комп’ютерне обладнання) здійснюється в рамках надання субвенції з державного бюджету за умови співфінансування з місцевого бюджету на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12.02.2020 року №100, якою затверджено Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію програми “Спроможна школа для кращих результатів” (далі – Порядок). Даним порядком визначено механізм надання субвенції, відповідно до якого органи місцевого самоврядування подають до обласних, Київської міської держадміністрацій проектні заявки. Проектні заявки на придбання лінгафонного кабінету були подані на початку 2021 року до моменту внесення змін до наказу МОН №1440 від 02.11.2017 (в останній редакції від 18.05.2021) «Про затвердження Типового переліку комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти». Враховуючи зазначене вимоги до комп’ютерної техніки погоджені в редакції наказу МОН №1440 від 02.11.2017 до травня 2021 року. Водночас Замовник приймає до уваги вимогу учасника та вносить зміни до Додатку 3 Тендерної документації в частині технічних характеристик обладнання. Щодо інших питань викладених в вимозі, повідомляємо наступне. Відповідно до ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Згідно Наказу Міністерства освіти і науки України від 29 квітня 2020 року № 574, яким затверджено Типовий перелік засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, визначено, що характеристики комп’ютерного обладнання, яким комплектуються навчальні кабінети і STEM-лабораторії, повинні відповідати оптимальним вимогам для програмного забезпечення та іншого цифрового обладнання такого навчального кабінету або приміщення закладу. Комп’ютерне обладнання повинне бути сумісним з іншим обладнанням (цифровими вимірювальними комп’ютерними комплексами, цифровими мікроскопами, цифровими документ-камерами, навчальними роботами, 3D принтерами, 3D сканерами тощо) навчальних кабінетів і STEM-лабораторій. Оснащення повинно відповідати вимогам: законодавства про мову (в т. ч. для програмного та методичних матеріалів); стандарту освіти; необхідності і достатності матеріального та методичного забезпечення освітнього процесу для повної реалізації освітніх та навчальних програм; комплектності і модульності, що враховують реальні особливості закладів освіти та потреби учасників освітнього процесу; відповідності вимогам санітарного законодавства, пожежній та електробезпеці, вимогам охорони здоров’я здобувачів освіти і охорони праці працівників закладів освіти; універсальності - можливості застосування навчального обладнання для вирішення комплексу завдань у освітній і позаурочній діяльності, в інформатичній, технологічній, природничій, математичній, мистецькій освітніх галузях, із використанням різних методик навчання тощо; забезпеченості ергономічного режиму роботи здобувачів освіти та педагогічних працівників; узгодженості спільного використання (змістового, функціонального, технологічного, програмного тощо). Засоби навчання та обладнання (крім деяких витратних матеріалів), що поставляються та використовуються в освітньому процесі в навчальних кабінетах і STEM-лабораторіях, повинні мати гігієнічний сертифікат або висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, та технічний паспорт на виріб, та декларацію про відповідність вимогам технічних регламентів; бути укомплектованими інструкціями про використання та зберігання викладеними українською мовою, та обов’язковими методичними матеріалами для різних видів робіт відповідно до освітніх та навчальних програм. Крім того, обладнання предмету закупівлі повинне відповідати усім обов’язковим вимогам що, встановлені ГСТУ 79.001-99 «Обладнання закладів освіти. Загальні вимоги», затвердженого наказом МОН України від 12.03.1999 р. №65. Таким чином усе обладнання, яке поставляється у загальні навчальні заклади повинно мати висновки експертиз, протоколи випробувань та мати дозвіл на використання у загальних навчальних закладах. Згідно Наказу Міністерства освіти і науки України від 20.07.2020 №931 «Про затвердження Порядку надання грифів навчальній літературі та навчальним програмам» визначено, що офіційне визнання відповідності засобів навчання і навчального обладнання вимогам державних стандартів освіти, державнихсанітарних правил і норм, гігієнічних нормативів, інших нормативнихдокументів реалізується через процедуру надання МОН відповідного грифа. Вимога щодо свідоцтва про визнання відповідності педагогічним вимогампередбачена п. 2.2. наказу МОН від 02.12.2004 р. № 903: «При використаннікомп'ютерних програм і комп'ютерної техніки з попередньо встановленимикомп'ютерними програмами навчальні заклади зобов'язані: - дотримуватися вимог, що передбачені нормативними актами МОН України, які регламентують склад, кількість та основні технічні характеристики комп'ютерної техніки для облаштування і використання кабінетів інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій у навчальних закладах; - придбавати і використовувати в навчальному процесі комп'ютерні програми і комп'ютерну техніку з попередньо встановленими комп'ютерними програмами, що мають відповідний гриф та/або Свідоцтво про визнання відповідності педагогічним вимогам МОН України; - придбавати і використовувати комп'ютерні програми навчального призначення, що мають відповідний гриф та/або Свідоцтво про визнання відповідності педагогічним вимогам МОН України.». Вимоги, зазначені у додатку №3 тендерної документації ніяким чином не обмежують коло учасників тендерних торгів, оскільки партнери виробників, представники чи офіційні дистриб'ютори повинні мати відповідну документацію від виробника на навчальне обладнання, що поставляється та використовується в освітньому процесі у закладах освіти та підтверджує його безпечність та має дозвіл на використання у загальних навчальних закладах. Водночас, частиною 3 розділу 5 тендерної документації визначено, що у разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, то він надає лист - роз’яснення в довільній формі в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/ії роз'яснення/нь державних органів. Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація є такою, що відповідає чинному законодавству та не потребує внесенню змін. (крім технічних характеристик)
Статус вимоги: Відхилено