• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Комп'ютерне обладнання

Лазерні принтери

Торги не відбулися

76 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 382.50 UAH
Період оскарження: 03.08.2021 11:00 - 09.08.2021 15:00
Вимога
Відхилено

1

Номер: c0e898395ccb473f9320b5eeb38ab893
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-03-003207-b.a2
Назва: 1
Вимога:
Просимо надати пояснення стосовно підтвердження статусу офіційного представника виробника необхідно надати листи авторизації виробника (або його офіційного представника), а саме: 1. Що в понятті Замовника є офіційний представник? 2. Які гарантійні зобов’язання несе авторизаційнйи лист на думку замовника та яку він має юридичну силу? Водночас під час укладення будь-якого договору, та здійснення господарської діяльності учасниками правовідносин, зокрема державними Замовниками, та потенційними учасниками або переможцями відповідних закупівель, обов’язковим для всіх є дотримання чинного законодавства. За своїм визначенням, Закон — це нормативно-правовий акт, встановлений законодавчим органом загальнообов'язкове правило, яке має найвищу юридичну силу. Іншими словaми, нормaтивно-прaвовий aкт — це документ, прийнятий у визнaченому порядку компетентним оргaном публічної влaди, у якому містяться норми прaвa. У прaвовій системі Укрaїни нормaтивно-прaвовий aкт є основним джерелом прaвa. 3. Які законні повноваження у Замовника перевіряти статус офіційного представника виробника? Тож, яким чином на думку замовника авторизаційний лист може захистити замовника, якщо головним документом для виконання свої зобов’язань – є договір, а не авторизаційний лист. Вимоги надання авторизаційного листа є ознакою порушення основних принципів проведення закупівель наведених в с. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня! Шановний Учаснику торгів, у відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне. Відповідно до п. 33 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі», технічна специфікація до предмета закупівлі - це встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги; Також, згідно п.5 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. Також, відповідно до ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Слід зауважити, що документація для даної закупівлі розроблена та затверджена Замовником відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі». Зокрема, визначена Замовником у Тендерній документації, вимога щодо надання Учасниками листа-авторизації від виробника та/або офіційного дистриб’ютора підтверджуватиме легальне (офіційне) походження та можливість поставки належної якості запропонованого Учасниками товару. Необхідність встановлення Замовником даної вимоги полягає у наступному: наявність належним чином оформленого листа-авторизації на участь в торгах від виробника та/або офіційного дистриб’ютора дозволяє Замовнику уникнути ризиків придбання неякісного товару невідомого походження та в будь якому разі не дискримінує та не обмежує коло учасників. Зазначена вимога не може бути підставою для дискримінації потенційних учасників закупівлі, оскільки Учасники можуть надати у складі своєї пропозиції як лист-авторизацію від виробника запропонованого товару, так і лист-авторизацію від офіційного дистриб’ютора. Тобто, якщо учасник не має договірних відносин з виробником товару, то він має альтернативну можливість надати його від офіційного дистриб’ютора. Таким чином, у відповідності до част. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації». Щодо тлумачень положень у сфері публічних закупівель повідомляємо наступне. Згідно п.12 та п.13 ч.3 ст.8 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», Антимонопольний комітет України як орган оскарження у сфері публічних закупівель, зокрема має право здійснювати офіційне тлумачення власних нормативно-правових актів та надавати рекомендаційні роз'яснення з питань застосування законодавства про захист економічної конкуренції. Здійснення іншими органами державної влади цих повноважень Антимонопольного комітету України не допускається. Враховуючи зазначене дана вимога не є дискримінаційною оскільки передбачає можливість надання авторизаційного листа, отриманого від виробника Товару, або його офіційного представництва, або представника в Україні, тобто Замовником навпаки розширено вимоги Тендерної документації. Підсумовуючи вищевикладене, то Замовником навпаки розширено коло потенційних учасників спрощеної процедури з метою поставки якісного, сертифікованого товару, для використання у комунальному підприємстві «Волинська обласна клінічна лікарня» Волинської обласної ради та на виконання вимог статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Тому, Замовником торгів було встановлено необхідну вимогу щодо надання Листа-авторизації на участь в закупівлі від виробника та/або офіційного дистриб’ютора тому вона є обов’язковою для виконання серед усіх Учасників закупівлі, тому Вами може бути подана пропозиція, яка відповідає викладеним у Тендерній документації вимогам. З викладеного слід зробити висновок, що підстави для задоволення Вашої скарги відсутні.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Тема 1

Номер: 5f5e2f13a21e443f850bb0c2a8bec72d
Ідентифікатор запиту: UA-2021-08-03-003207-b.a1
Назва: Тема 1
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист (лист від виробника), повідомляємо наступне. Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності. Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України. Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня! Шановний Учаснику торгів, у відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне. Вимоги, що встановлені Замовником торгів та перелік документів, яким Учасники закупівлі повинні підтвердити свою відповідність оголошенню до проведення торгів визначаються Замовником відповідно до специфіки предмету закупівлі та повинні відповідати вимогам ЗУ «Про публічні закупівлі» та чинному законодавству України. Замовник розміщує в електронній Системі про публічні закупівлі інформацію про предмет, очікувану вартість Закупівлі, умови договору, порядок і умови проведення Закупівлі, строк подання пропозицій, а також вимоги до Учасника та іншу інформацію, яка, на його думку, є необхідною для проведення Закупівлі. Відповідно до закону України про «Публічні закупівлі», замовник має право вимагати від учасника додаткові документи, що прямо не заборонені законом і авторизаційний лист є одним із таких документів. Листи авторизації вимагаються замовником з метою закупівлі продукції (товару) яка буде відповідати нормам і стандартам чинним на території України , запобігання закупівлі фальсифікатів та на підтвердження того, що запропоновані вироби придбані у виробника товару або через офіційну мережу виробника тобто є ліцензійними. Листи авторизації вимагаються замовником з метою закупівлі продукції (товару) яка буде відповідати нормам і стандартам чинним на території України , запобігання закупівлі фальсифікатів та на підтвердження того, що запропоновані вироби придбані у виробника товару або через офіційну мережу виробника тобто є ліцензійними. У разі необхідності виконання гарантійного та/або післягарантійного обслуговування офіційні сервісні центри виконають якісний сервіс. З викладеного слід зробити висновок, що зазначена Вами вимога не порушує законодавство України у сфері закупівель та не обмежує коло потенційних учасників, які могли б взяти участь у торгах так як відповідно до вимог оголошення про закупівлю участь можуть приймати як виробники товару так і дистриб’ютори, що здійснюють реалізацію товару, що є предметом цієї закупівлі. До того ж Вами не доведено неможливість отримання відповідного листа. Дана позиція відображена у рішенні АМКУза посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-09-11-001599-c.
Статус вимоги: Відхилено