-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Роботи з технічного нагляду за виконанням робіт по об’єкту: "Капітальний ремонт будівлі центрального пульту управління (ЦПУ) Київського судноплавного шлюзу
Завершена
520 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 600.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 600.00 UAH
Період оскарження:
02.08.2021 11:18 - 24.08.2021 00:00
Вимога
Є відповідь
Неправомірне визначення переможця
Номер:
f54f0ffc295745a6bf69653562eed42d
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-02-003026-b.b2
Назва:
Неправомірне визначення переможця
Вимога:
Детальний опис вимоги викладений в доданому файлі
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога на переможця.pdf 02.09.2021 10:06
Дата подачі:
02.09.2021 10:06
Вирішення:
ВІДПОВІДЬ НА ВИМОГУ
Державне підприємство водних шляхів «УКРВОДШЛЯХ» (далі – підприємство, Замовник) розглянуло вимогу від ТОВ «ІК ФОРТІС» (далі – Скаржник) від 02.09.2021 року (далі – Вимога) на дії Замовника в процедурі публічних закупівель - Роботи з технічного нагляду за виконанням робіт по об’єкту: «Капітальний ремонт будівлі центрального пульту управління (ЦПУ) Київського судноплавного шлюзу» (Ідентифікатор закупівлі:UA-2021-08-02-003026-b) (далі – закупівля) та повідомляє наступне стосовно питань порушених у Вимозі.
1. Стосовно першого питання слід зазначити, що на вимогу тендерної документації ФОП Нежевець А.В. (далі – учасник) зазначив у довідці довільної форми з інформацією про виконання аналогічного(-них) договору(-ів) номера та суми виконання договорів, що підтвердив актами виконаних робіт (шляхом завантаження сканів), також додатково надав довідку з обґрунтуванням щодо дозвільних документів із посиланням на тендер де зазначенні документи, вимоги та договір з усіма додатками до договору у відкритому доступі і були перевірені Замовником.
Відповідно до закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Укладення договорів здійснюється окремо суб’єктами господарювання, підприємцями і регулюється відповідно до чинного законодавства України, фактичне виконання договорів не обов’язково підтверджується укладенням додаткових угод на зменшення ціни та не є повноваженням Замовника (інших учасників) визначати правила здійснення діяльності інших суб’єктів.
На вимогу тендерної документації надані у складі тендерної пропозиції копії аналогічних договорів учасника з усіма зазначеними обов’язковими істотними умовами договору та підтвердженими актами виконання робіт, інші додатки не можуть впливати на зміст пропозиції і такі, що не нівелюють технічний потенціал та конкурентоздатність учасника.
До документів, копії яких надаються учасниками процедури закупівлі, що підтверджують інформацію, зазначену у довідці про виконання аналогічного(-них) договору(-ів), належить аналогічний договір (договори) за предметом закупівлі та можуть додатково зазначатися Замовником - з усіма додатками та невід'ємними частинами договору, але Замовником чітких вимог не визначено.
Перерахованих документів наданих учасником достатньо для підтвердження інформації учасника, щодо відповідності кваліфікаційним критеріям встановлених статтею 16 Закону наведених у Додатку № 2 до тендерної документації.
Адже тендерна документація, це документ яким керується учасник під час підготовки тендерної пропозиції. Тому відхиляти пропозицію, керуючись своїми суб’єктивними домислами і припущеннями та, на власний розсуд, трактуючи і доповнюючи умови тендеру Замовник не має права.
Зазначаємо, що рішення про відхилення тендерних пропозицій учасників повинно базуватись на невідповідності лише тим вимогам, які чітко і однозначно були прописані в документації.
Таким чином, вважаємо, що ДП «УКРВОДШЛЯХ» дотримано вимоги Закону та принципів здійснення публічних закупівель під час проведення закупівлі.
2. Стосовно другого питання, на думку Скаржника щодо відсутність інформації про освіту та спеціальність у довідці довільної форми учасника, про наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, то учасником, вказано у довідці достатньо інформації про досвід та додатково подаються:
- копію діючого кваліфікаційного сертифіката інженера технічного нагляду (на вимогу тендерної документації, що підтверджує необхідні знання та досвід);
- копію диплому (на запит Замовника відповідно до вимог Закону), що підтверджує необхідні знання та досвід.
Відсутність окремого фрагменту у змісті певного документу, подання якого вимагається згідно з вимогами тендерної документації, та за умови наявності такої інформації в повному обсязі у змісті іншого документу, наданого у складі тендерної пропозиції та не впливають на її зміст, не мають право на неупереджене рішення Замовника, яке б спричинило порушення норм чинного законодавства. Допущена описка ніяким чином не нівелювала технічний потенціал тендерної пропозиції та конкурентоздатність учасника.
Замовник повинен об’єктивне та неупереджене визначати переможця згідно з частиною 1 статті 5 Закону, також Замовник до учасників застосовує формальні (несуттєві) помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції.
Таким чином, вважаємо, що ДП «УКРВОДШЛЯХ» дотримано вимоги Закону та принципів здійснення публічних закупівель.
3. По третє, на вимогу тендерної документації учасники підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником відповідно до додатку 3, у якому зазначено відповідно до пункту 1 вимоги щодо виконання робіт за об’єктом - для ознайомлення, тобто Замовником не вимагається додатково копіювати і включати визначені вимоги учасником до складу тендерної пропозиції.
Відповідно до наданого додатку 3 (надається Замовником для ознайомлення), а саме: інформація у розділі 7 – «Переможець надає розрахунок вартості витрат на технічний нагляд, який повинен бути здійснений на підставі відповідних розрахунків, складених у довільній формі», застосовується виключно до учасника переможця. Тобто учасники не повинні надавати у складі тендерної пропозиції вищевказаний розрахунок, надається переможцем.
Таким чином, вважаємо, що ДП «УКРВОДШЛЯХ» дотримано вимоги Закону та принципів здійснення публічних закупівель під час проведення закупівлі, і не мало право відхилити тендерну пропозицію учасника, яка відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим статтею 16 Закону та вимогами тендерної документації, а вимога Скаржника є необґрунтованою, та така, що не відповідає дійсності.
Слід зазначити, зауваження Скаржника стосовно порушення пункту 7 статті 17 є необґрунтованим, некоректним та не відповідає нормам Закону в частині прав та обов’язків Замовника. Розгляд пропозицій учасників здійснюється окремо тобто є індивідуально визначеними без застосування прецедентного підходу до розгляду пропозицій учасників. Суб’єкт оскарження несе відповідальність за точність та достовірність інформації, що надається та при цьому ризики настання негативних наслідків, пов’язаних з наданням суб’єктом оскарження неточної або недостовірної інформації, несе суб’єкт оскарження.
Аналізуючи вимогу, створюється враження, що Скаржник маніпулює фактами викладеними у ній та намагається скасувати результати процедури закупівлі, з метою визнання його переможцем. В такому випадку визнання переможцем Скаржника, чиї документи не відповідають тендерній документації, спричиняють порушення прав інших Учасників та зумовить звернення останніх з аналогічними скаргами. А такі дії, можуть бути розцінені правоохоронними органами та судом, як зловживання своїми правами учасника тендерної закупівлі та надати відповідну кваліфікацію таким діям Скаржника.
На підставі вищевикладеного, Замовник вважає за доцільне залишити вимогу без задоволення та наголошує на недопустимості тиску з метою вчинення дій, направлених на прийняття завідомо упереджених рішень уповноваженої особи.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Неправомірне відхилення пропозиції
Номер:
0a54730d2ed8430aa79419f03e6c869d
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-08-02-003026-b.b1
Назва:
Неправомірне відхилення пропозиції
Вимога:
Детальний опис вимоги викладений в доданому документі
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога на відхилиння Фортіс.pdf 02.09.2021 10:05
Дата подачі:
02.09.2021 10:05
Вирішення:
Державне підприємство водних шляхів «УКРВОДШЛЯХ» (далі – підприємство, Замовник) розглянуло вимогу від ТОВ «ІК ФОРТІС» (далі – Скаржник) від 02.09.2021 року (далі – Вимога) на дії Замовника в процедурі публічних закупівель - Роботи з технічного нагляду за виконанням робіт по об’єкту: «Капітальний ремонт будівлі центрального пульту управління (ЦПУ) Київського судноплавного шлюзу» (Ідентифікатор закупівлі:UA-2021-08-02-003026-b) та повідомляє наступне стосовно питань порушених у Вимозі.
Відповідно до пункту 31 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі (далі – Закон) тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Відповідна тендерна документація (далі – ТД), до оскарженої закупівлі опублікована у вільному доступі та у строки передбачені Законом.
Відповідно до частини 3 статті 22 Закону учасник має подати всі довідки та документи, зазначені в тендерній документації, у строки та у спосіб, передбачений чинним законодавством та тендерною документацією.
У складі ТД, у частині 4 розділу 6 щодо істотних умов, що обов’язково включаються до договору про закупівлю викладено порядок змін істотних умов договору після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі та зазначена вимога щодо дотримання змін істотних умов, а саме: «Щодо дотримання виконання вимог змін істотних умов договору про закупівлю згідно з Законом учасник підтверджує шляхом надання письмової згоди.»
Тобто учасник при ознайомлені ТД вищевказаного розділу повинен надати окрему письмову згоду у довільній формі (Замовником не встановлено форма згоди), на ознайомлення щодо дотримання виконання вимог змін істотних умов договору, що підтверджувало б вказану вимогу Замовника.
Однак, Скаржник не надав у будь-якій формі письмову згоду у якій були б зазначені вимоги ТД, на бланку підприємства, із номерами та підписами уповноважених осіб згідно, чим порушив вимоги статті 31 Закону.
На підставі чого Замовником, з метою уникнення дій направлених на порушення норм чинного законодавства, відхилив тендерну пропозицію Скаржника.
Крім того, Скаржнику на підставі статті 24 Закону надано право звернутися через електронну систему закупівель до Замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації у строки, передбачені Законом. Проте, будь-яких запитань, вимог, скарг щодо уточнення інформації не надходило.
Стосовно посилання на лист згоду (від 16.08.21 № 64) в якому гарантовано ознайомлення з проектом договору, наданий у складі тендерної пропозиції Скаржника, який не вимагався Замовником від учасників, не містить змісту на вимогу, що спричинила відхилення а у проекті договору не викладається порядок змін істотних умов, не відповідає вимогам щодо дотримання виконання вимог змін істотних умов договору про закупівлю згідно з Законом. Таким чином Скаржник не підтвердив вимогу визначену у складі ТД та не відповідає вимогам тендерної документації.
Окремо зазначаємо, що рішення про відхилення тендерних пропозицій учасників повинно базуватись на відповідності лише тим вимогам, які чітко і однозначно були прописані в документації.
Таким чином, ДП «УКРВОДШЛЯХ» дотримано вимоги Закону та принципів здійснення публічних закупівель під час проведення закупівлі, а рішення щодо відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції ТОВ «ІК ФОРТІС», яка не відповідає вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, є правомірним відповідно до законодавства.
На підставі вищевикладеного, Замовник вважає за доцільне залишити вимогу без задоволення.
Статус вимоги:
Відхилено