-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Годинники подарункові
В графі "Підстави проведення переговорної процедури" технічно неможливо вибрати пункт, який відповідає причині вибору переговорній процедурі закупівлі, а в обгрунтуванні зазначено вимоги з посиланням на Закон України "Про публічні закупівлі".
Торги відмінено
1 230 549.00
UAH з ПДВ
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА щодо наміру укласти договір за результатом проведення переговорної процедури до АМКУ
Номер:
88f1adb345c648c1a6e76f7ca7ab95f7
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-30-008652-b.a1
Назва:
СКАРГА щодо наміру укласти договір за результатом проведення переговорної процедури до АМКУ
Скарга:
30 липня 2021 року Фінансове управління Генерального штабу Збройних Сил України, місцезнаходження: 03168 м. Київ, проспект Повітрофлотський, 6, Україна, код ЄДРПОУ 22990368 (надалі - Замовник) оприлюднило оголошення UA-2021-07-30-008652-b про проведення переговорної процедури (скороченої) з учасником ПП «Май-Час» на закупівлю персональних хронометрів (ДК 021:2015 18520000-0) у кількості 180 шт. на загальну суму 1 230 549,00 грн.
Вважаємо застосування Замовником переговорної процедури закупівлі (скороченої) є абсолютно неправомірним, безпідставним, прийнятим всупереч вимогам ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та з грубими порушеннями, у тому числі прав Скаржника як потенційного учасника, а також прав інших потенційних учасників конкурентної процедури закупівлі
Оскільки відповідно до ч.1 та ч.2 ст. 13 Закону, закупівлі можуть здійснюватися шляхом застосування однієї з конкурентних процедур таких як відкриті торги, торги з обмеженою участю та конкурентний діалог, при цьому відповідно до ч.1 ст. 20 Закону основною процедурою закупівлі є відкриті торги, використання переговорної процедури (яку навіть Закон не відносить до конкурентних) допускається відповідно ст. 40 Закону лише як виняток.
Зазначена ст. 40 Закону визначає виключні можливості для реалізації такого винятку, а саме:
1. якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом) через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначених Законом
2. якщо у замовника виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у разі:
• виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій (пандемію коронавірусу теж можна сюди віднести), що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендера;
• надання у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам;
• розірвання договору про закупівлю з вини учасника на строк, достатній для проведення тендера, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі про закупівлю, який розірваний з вини такого учасника. Застосування переговорної процедури закупівлі в такому випадку здійснюється за рішенням замовника щодо кожного тендера;
• оскарження прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника щодо триваючого тендера після оцінки тендерних пропозицій учасників, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від очікуваної вартості тендера, що оскаржується;
• здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб оборони під час дії правового режиму воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях замовниками, визначеними у Законі України «Про оборонні закупівлі»;
3. у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування.
Відповідно до ч.4 ст. 40 Закону за результатами проведених переговорів з учасником (учасниками) процедури закупівлі Замовник приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю. Повідомлення про намір укласти договір обов’язково безоплатно оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу протягом одного дня після прийняття рішення та повинно містити, зокрема, обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Відповідно до інформації, оприлюдненої у «prozorro», Замовником розміщено наступне обґрунтування застосування переговорної процедури (скороченої):
«Пункт закону
Закупівля юридичних послуг, пов’язаних із захистом прав та інтересів України, захисту національної безпеки і оборони, а також закупівлі товарів, робіт і послуг у разі участі замовника на підставі рішення Кабінету Міністрів України в міжнародних виставкових заходах
Обґрунтування
На підставі ч. 3-2 Розділу Х Прикінцеві та перехідні положення Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 № 922/VIII (зі змінами) та постанови Кабінету Міністрів України від 15.07.2021 № 736 Про деякі питання закупівлі товарів, робіт і послуг, необхідних для забезпечення підготовки та проведення заходів з відзначення 30-ї річниці незалежності України
В графі "Підстави проведення переговорної процедури" технічно неможливо вибрати пункт, який відповідає причині вибору переговорній процедурі закупівлі, а в обгрунтуванні зазначено вимоги з посиланням на Закон України "Про публічні закупівлі"
Враховуючи викладене, констатуємо лише посилання Замовника на перелічені в «обґрунтуванні» нормативні документи та повну ВІДСУТНІСТЬ самого обґрунтування застосування переговорної процедури (скороченої), яке Замовник зобов’язаний надати згідно вимогам ч.4 ст. 40 Закону
Звертаємо увагу, що ЄДИНИМ документом, оприлюдненим Замовником, є Протокол засідання тендерного комітету Фінансового управління Генерального штабу Збройних сил України №65 від 30.07.2021р. (додається), у якому Замовником без жодних підстав та обгрунтування, в порушення Закону та інших норм чинного законодавства, приймається протиправне рішення «про намір укласти договір про закупівлю за результатами проведених переговорів з ПП «Май-Час»
При цьому, у зазначеному Протоколі відсутня навіть згадка про ухвалення рішення тендерного комітету Замовника щодо застосування переговорної процедури (скороченої), вже не кажучи про підстави та обґрунтування її застосування, передбачених Законом.
ВІДСУТНІ також інші документи, які мають бути надані Замовником на підтвердження необхідності застосування Замовником саме переговорної процедури (скороченої) та правомірності її застосування, а також виникнення обставин, що унеможливлюють дотримання Замовником строків для проведення відкритих торгів
Таким чином, Замовник порушив ч.4 ст. 40 Закону, жодним чином не обгрунтував та документально не підтвердив наявність підстав застосування переговорної процедури (скороченої)
Також абсолютно незрозуміло, чому Замовник замість надання обґрунтування посилається у “prozorro” на Постанову Кабінету Міністрів України від 15.07.2021 № 736, оскільки жодних документів, які б підтверджували підготовку та проведення заходів з відзначення 30-ї річниці незалежності України, для яких б виникла нагальна необхідність у подарункових годинниках, Замовником не надано.
Більш того, у Скаржника є підстави стверджувати, що Замовник навмисно вдається до неконкурентної переговорної процедури (спрощеної), НЕ бажаючи виконувати рішення Колегії по двом раніше оголошеним Замовником відкритим торгам на закупівлю абсолютно ідентичної продукції - персональних хронометрів (годинників подарункових - годинників з символікою Замовника у подарунковому футлярі), прописаних Замовником виключно в інтересах та під товар ПП «Май-Час» та оскаржених Скаржником:
1. відкриті торги UA-2021-06-10-010735-b на закупівлю наручних годинників з символікою Замовника в подарункових футлярах на загальну суму 1 231 995,00 грн., оголошені Замовником 10.06.2021р., оскаржені Скаржником 21.06.2021р.: скарга UA-2021-06-10-010735-b.c3*, задоволена рішенням Колегії від 06.07.2021 №15248 (додається)
2. відкриті торги UA-2021-06-11-012899-b на закупівлю наручних годинників з символікою Замовника в подарункових футлярах на загальну суму 691 900,00 грн., оголошені Замовником 11.06.2021р., оскаржені Скаржником 21.06.2021р.: скарга UA-2021-06-11-012899-b.a2, задоволена рішенням Колегії від 06.07.2021 №15247 (додається)
Відповідно до наведених рішень Колегії, Замовник мав привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства, проте з 6 липня 2021р. - моменту прийняття відповідних рішень Колегією та по теперішній час, 4 серпня 2021р., Замовником НЕ виконано рішення Колегії та НЕ внесено жодних змін до тендерної документації зазначених торгів. Тобто Замовник вже майже місяць бездіє, у той час, коли за цей час міг безпроблемно внести зміни до тендерної документації та вже провести відкриті торги й можливо навіть отримати товар.
*Додатково звертаємо увагу шановної Колегії, що оголошені Замовником 10.06.2021р. відкриті торги UA-2021-06-10-010735-b на закупівлю наручних годинників з символікою Замовника в подарункових футлярах (прописані Замовником в інтересах ПП «Май-Час») розраховані на таку ж саму суму, як і Переговорна процедура (скорочена) з учасником ПП «Май-Час», що надає підстави стверджувати, що Замовник збирається закупити у ПП «Май-Час» той самий товар, який був обраний Замовником у якості предмета закупівлі у даних відкритих торгах- тобто годинників торгової марки ТМ «ВОСТОК»/ «ВОСТОК-Європа» (що належить юридичним особам Російської Федерації та неодноразово було доведено під час оскарження аналогічних закупівель у АМКУ) в інтересах конкретного постачальника цих годинників – ПП «Май-Час», в порушення частини першої статті 5 Закону України “Про санкції”, доручення Прем’єр-міністра України від 24.09.2015 № 39207/1/1-15 та наказ Міністерства оборони України від 29.09.2015 № 518 “Питання виконання Указу Президента України від 16.09.2016 № 549/2015”, відповідно до яких закупівля товарів, робіт і послуг (у т.ч. товарів та програмного забезпечення визначеного для цієї процедури) не буде здійснюватися у юридичних осіб – резидентів Російської Федерації державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких перебуває у власності Російської Федерації, а також в інших суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт і послуг походження з Російської Федерації
Вочевидь, Замовник маючі на меті здійснити закупівлю вище наведеного товару ВИКЛЮЧНО у бажаного постачальника ПП «Май-Час», вирішив НЕ вносити зміни до тендерної документації відповідно до рішень Колегії, а провести переговорну процедуру закупівлі (скорочену) лише з одним учасником ПП «Май-Час» без жодних на те підстав та обґрунтувань
Проте, важливо зазначити, що даному предмету закупівлі «годинники подарункові» - персональні хронометри (ДК 021:2015 18520000-0) існує конкуренція на відповідному ринку між постачальниками (виробниками) і є альтернатива. З незрозумілих причин Замовником НЕ було залучено до переговорів принаймні декілька можливих постачальників, включаючи безпосередніх виробників, для можливості вибору найбільш економічно вигідної пропозиції.
Безперечно, що в разі застосування Замовником конкурентної процедури закупівлі або залучення до переговорів під час застосування даної Процедури Скаржника, Скаржник як вітчизняний виробник годинників зміг би запропонувати необхідний Замовнику товар на набагато кращих умовах (гарантуючи набагато нижчу ціну, вищу якість продукції та сервісного обслуговування, а також більш швидке виконання замовлення) ніж посередник ПП «Май-Час», у якого Замовник чомусь намагається купити 180 годинників аж на 1 230 549,00 грн. (по 6 836.38 за од.!) взагалі БЕЗ жодної конкуренції, тим самим порушуючи ст. 7 Бюджетного Кодексу!
Аналіз зазначених вище фактів, на думку Скаржника, дозволяє зробити висновок, що Замовник навмисно визначає конкретного постачальника ПП «Май-Час» (до речі, в інтересах якого постійно прописує майже всі торги на годинники, що доведено відповідними рішеннями Колегії) і, намагаючись уникнути відкритих торгів, за відсутності передбачених Законом підстав, застосовує переговорну процедуру Закупівлі (скорочену)
Крім того, Замовник, в будь-якому випадку, навіть при проведенні переговорної процедури (скороченої), має керуватись принципами публічних закупівель, передбаченими ст.5 Закону, які він порушує:
• добросовісна конкуренція серед учасників;
• максимальна економія, ефективність та пропорційність;
• відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
• недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
• об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
• запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовник порушує також ч.2 ст. 5 Закону, яка визначає, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Безпідставне застосування Замовником переговорної процедури призводить до визначення постачальника виключно на його розсуд, до обмеження конкуренції та дискримінації учасників, внаслідок чого порушуються права Скаржника як потенційного учасника на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінацію його як учасника, об’єктивне та неупереджене визначення переможця закупівлі, тощо
Тому констатуємо грубе порушення Замовником ст.5 Закону
Таким чином, вважаємо, що переговорна процедура (скорочена), застосована Замовником незаконно, без належного обґрунтування та наявних підстав, з допущенням грубих порушень Закону України «Про публічні закупівлі» та інших норм чинного законодавства, у тому числі з порушенням прав та інтересів інших учасників ринку, виключно з метою уникнути оголошених Замовником у червні відкритих торгів на аналогічний товар й закупівлі цього товару (який ймовірно належить юридичним особам країни-агресора - Російської Федерації) за завищеної ціною у ПП «Май-Час»
Враховуючи викладене, констатуємо грубе порушення Замовником законодавства про здійснення державних закупівель, зокрема ч.4 ст. 40, ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі», грубе порушення ст. 7 Бюджетного кодексу України
Звертаємо увагу шановної Колегії, що подібні ситуації вже були предметом розгляду АМКУ у закупівлі UA-2021-02-11-006956-c, за результатом розгляду якої Колегія винесла рішення №3752-р/пк-пз від 01.03.2021р., за яким встановила безпідставність проведення переговорної процедури закупівлі
Керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» ТОВ «Перший український годинниковий завод «Київська Русь» як потенційний учасник процедури закупівлі, права та інтереси якого порушені з одного боку - неправомірним застосуванням Переговорної процедури (скороченої), а з іншого - грубими порушеннями законодавства з боку Замовника, які повністю виключили участь Скаржника та інших потенційних учасників у даній Процедурі, звертається до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та ПРОСИТЬ:
1. прийняти цю Скаргу до розгляду
2. прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі UA-2021-07-30-008652-b
3. задовольнити Скаргу, зобов’язав Замовника скасувати рішення про визначення переможця та намір укласти договір з ПП «Май-Час»
4. Зобов’язати Замовника відмінити Процедуру закупівлі UA-2021-07-30-008652-b
5. На підставі наданих доказів розпочати провадження за фактом змови між Замовником та ПП «Май-Час» з метою уникнення проведення відкритих торгів й здійснення закупівлі за завищеною ціною
Додатки:
1. Оголошення № UA-2021-07-30-008652-b
2. Підтвердження оплати за подання скарги
3. Протокол засідання тендерного комітету Фінансового управління Генерального штабу Збройних сил України №65 від 30.07.2021р.
4. Рішення Колегії від 06.07.2021 №15248 щодо відкритих торгів на закупівлю аналогічного товару на суму 1 231 995,00 грн., не виконане Замовником
5. Рішенням Колегії від 06.07.2021 №15247 щодо відкритих торгів на закупівлю аналогічного товару на суму 691 900,00 грн., не виконане Замовником
6. Витяг з ЄДР, що підтверджує повноваження директора
Щиро сподіваємося на встановлення справедливості та задоволенні нашої скарги у повному обсязі
З повагою,
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА щодо наміру укласти договір за результатом проведення переговорної процедури до АМКУ .pdf 04.08.2021 15:26
- Оголошення № UA-2021-07-30-008652-b.pdf 04.08.2021 15:27
- Протокол засідання тендерного комітету Фінансового управління Генерального штабу Збройних сил України №65 від 30.07.2021р..pdf 04.08.2021 15:27
- Рішення Колегії від 06.07.2021 №15248 щодо відкритих торгів на закупівлю аналогічного товару на суму 1 231 995,00 грн., не виконане Замовник.pdf 04.08.2021 15:27
- Рішенням Колегії від 06.07.2021 №15247 щодо відкритих торгів на закупівлю аналогічного товару на суму 691 900,00 грн., не виконане Замовнико.pdf 04.08.2021 15:27
- Витяг з ЄДР, що підтверджує повноваження директора.pdf 04.08.2021 15:28
- Витяг з ЄДР.pdf 04.08.2021 15:32
- Підтвердження оплати за подання скарги.pdf 04.08.2021 15:45
- ДОПОВНЕННЯ ДО СКАРГИ ПУГЗ КИЇВСЬКА РУСЬ - заперечення на надані Замовником пояснення.pdf 15.08.2021 22:57
- ДОПОВНЕННЯ ДО СКАРГИ ПУГЗ КИЇВСЬКА РУСЬ - заперечення на надані Замовником пояснення.doc 15.08.2021 22:57
- Протокол засідання тендерного комітету Фінансового управління Генерального штабу Збройних сил України №64 оприлюднений Замовником 9.08.21р..pdf 15.08.2021 22:58
- Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі, надане Замовником.pdf 15.08.2021 22:58
- рішення від 06.08.2021 № 17993.pdf 09.08.2021 11:10
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.08.2021 №18732.pdf 17.08.2021 15:02
- рішення від 16.08.2021 № 18732.pdf 19.08.2021 15:54
- Пояснення по суті скарги UA-2021-07-30-008652-b.pdf 09.08.2021 17:55
- ПКМУ_736_15.07.2021.docx 09.08.2021 18:02
- Відповідь Закупки.про.уа.pdf 09.08.2021 18:02
- Пояснення по суті скарги_UA-2021-07-30-008652-b.a1.doc 09.08.2021 18:02
- Протокол_64_30.07.2021.pdf 09.08.2021 18:10
- Повідомлення про намір укласти договір_UA-2021-07-30-008652-b-limited.pdf 09.08.2021 18:10
- Запрошення до участі в ПП.pdf 09.08.2021 18:10
- Пояснення по суті скарги UA-2021-07-30-008652-b.pdf 09.08.2021 18:10
- Заява щодо надання інформації.pdf 09.08.2021 18:10
- Обгрунтування.pdf 09.08.2021 18:10
- ПКМУ_712_14.07.2021.docx 26.08.2021 10:17
- ПКМУ_736_15.07.2021.docx 26.08.2021 10:17
- Протокол_77_25.08.2021.pdf 26.08.2021 10:17
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.08.2021 15:42
Дата розгляду скарги:
16.08.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.08.2021 11:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.08.2021 15:54
Дата виконання рішення Замовником:
26.08.2021 10:17
Коментар замовника щодо усунення порушень:
В Протоколі засідання тендерного комітету Фінансового управління Генерального штабу Збройних Сил України від 25.08.2021 № 77 описано позицію Замовника.