-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015:19510000-4 – Гумові вироби (Гумова плитка для облаштування дитячого майданчика)
Завершена
67 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 670.00 UAH
мін. крок: 1% або 670.00 UAH
Період оскарження:
30.07.2021 17:12 - 05.08.2021 13:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога
Номер:
4847053f0f35474fa3c95434cbdc6ce0
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-30-008421-b.b1
Назва:
Вимога
Вимога:
Шановний замовник.
Додатком 1 тендерної документації встановлені наступні вимоги:
1) «Замовник залишає за собою право в ході проведення торгів на етапі кваліфікації провести дослідження якості та технічних характеристик товарів, що пропонуються та відмовити Учаснику в разі виявлення невідповідності заявленим вимогам.»
2) «Замовник залишає за собою право під час прийняття або з початку використання товару провести дослідження якості і технічних характеристик товару та виставити претензії щодо заміни або відшкодування вартості товару, що не відповідають вимогам.»
Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Так, технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.
Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля.
Ураховуючи викладене, замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.
Разом з тим, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 Закону).
Крім того, ураховуючи мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, у тому числі розгляду та оцінки тендерних пропозицій, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження кола учасників для подальшого визначення переможця торгів.
Зразки товару не є складовою Пропозиції учасника у розумінні Закону, отже невідповідність наданих зразків чи їх ненадання не може бути підставою для відхилення Пропозиції учасника відповідно до вимог статті 31 Закону...
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог (надати зразок) порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону
Вимога замовника щодо надання одного зразку не гарантує надання в подальшому якісного товару.
постачання якісного товару гарантують зовсім інші речі:
1) Якісно виписані технічні вимоги;
2) Включення цих технічних вимог у якості додатку до договору;
3) Контроль виконання договору з боку учасників.
Якість товару гарантується наданою специфікацією, вірними технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі, що встановлюються у тендерній документації замовников.
Відповідної позиції дотримується Міністерство економіки України у свої відповідях на запити №513/2017, 560/217, 440/2017, в листі від 07.02.2017 № 3302-06/3812-06 “Щодо розробки тендерної документації” розміщеному на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель за посиланням http://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?lang=uk-UA&id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&pageNumber=1&fCtx=inName&fSort=date&fSdir=desc, а також колегія АМКУ у своїх рішеннях (зокрема № 11545-р/пк-пз від 11.06.2020 до закупівлі UA-2020-05-12-004116-b), зазначає, що вимога надати зразок порушує права учасників та є дискримінаційною, а ненадання зразків не може бути підставою для відхилення пропозиції.
Окрім того, умовами тендерної документації не визначено в який спосіб буде проводитись дослідження якості товару, ким буде проведено відповідне дослідження (не визначено спеціаліста, що має спеціальне знання та уповноважений давати відповідні висновки щодо відповідності якості товару), не визначено спосіб надання товару для дослідження та його кількості, а також протягом якого періоду після прийняття товару буде проводитись дослідження.
Частиною другою статті 23 Закону встановлено, що замовник має право з власної ініціативи чи за результатами звернень або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше ніж сім днів.
Враховуючи вищевикладене, прошу Вас внести зміни до тендерної документації та усунути дискримінаційні вимоги щодо надання зразку товару.
Пов'язані документи:
Замовник
- відповідь.jpeg 05.08.2021 12:01
Дата подачі:
04.08.2021 17:23
Вирішення:
Відповідь у прикріпленому файлі
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
08.08.2021 12:04