-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Вогнезахисна обробка дерев’яних конструкцій даху (згідно код ДК 021:2015: 77220000-8 Послуги з просочування деревини).
Завершена
150 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 750.00 UAH
Період оскарження:
30.07.2021 13:40 - 11.08.2021 13:45
Вимога
Вирішена
Вимога щодо усунення дискримінаційних положень
Номер:
5814b40505784a5186d5ff0438f26cdf
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-30-001052-a.a2
Назва:
Вимога щодо усунення дискримінаційних положень
Вимога:
Шановний замовнику, у пункті 16 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі міститься вимога про дання учасником сканкопій сертифікатів, виданих на ім’я учасника: - ДСТУ ISO 9001:2018 Системи управління якістю стосовно електромонтажних робіт від органу, акредитованого Національним агентством з акредитації України; ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління стосовно електромонтажних робіт від органу, акредитованого Національним агентством з акредитації України; ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці від органу з оцінки відповідності; ДСТУ ISO 23932:2018 Інжиніринг пожежної безпеки від органу з оцінки відповідності; ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 Інформаційні технології. Методи захисту cистеми управління інформаційною безпекою від органу з оцінки відповідності; ДСТУ-Н CEN/TS 54-14:2009 Системи пожежної сигналізації та оповіщення від органу з оцінки відповідності.
Вимога про надання вказаних вище копій сертифікатів є дискримінаційною та звужує коло учасників, які можуть взяти участь у закупівлі. Сертифікація ISO не є обов’язковою на території України. Виконати дану умову зможуть лише ті учасники, які зможуть надати наведений вище сертифікатів, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання.
Дії замовника в частині встановлення наведених вимог порушують вимоги статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, що підтверджується практикою розгляду Органу оскарження у справах: Рішення Колегії № 11323-р/пк-пз від 24.05.2021, оголошення № UA-2021-04-29-001781-a; Рішення Колегії № 9206-р/пк-пз від 27.04.2021, оголошення № UA-2021-04-01-002563-c, Рішення Колегії № 8809-р/пк-пз від 22.04.2021, оголошення № UA-2021-03-29-002737-a, Рішення Колегії № 4063-р/пк-пз від 03.03.2021, оголошення № UA-2021-02-05-012171-а. В даних рішення Орган оскарження зобов’язав Замовників усунути невідповідності, а саме: виключити з тендерної документації вимоги щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції сертифікатів ISO шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.
Також звертаємо Замовника, що відповідно до пункту 16 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати Проект виконання робіт. Дана вимога є дискримінаційною. Відповідно до пункту 4 розділу 1 Наказу МВС України «Про затвердження Правил з вогнезахисту» від 26.12.2018 року № 1064 Вогнезахист забезпечується послідовним виконанням таких етапів робіт:
- проектування робіт з вогнезахисного обробляння, що здійснюється відповідно до чинного законодавства;
- виконання робіт з вогнезахисного обробляння;
- перевірка відповідності вогнезахисту;
- забезпечення експлуатаційної придатності вогнезахисних покривів (просочувань, облицювань, проходок, екранів);
- відновлення (ремонт), заміна ВЗ, повторний вогнезахист (обробляння).
Тобто виготовлення проекту робіт з вогнезахисного обробляння є першим етапом виконання робіт з вогнезахисного обробляння, і повинно здійснюватися учасником, пропозиція якого акцептована, та з яким укладено договір за результатами проведення процедури. З огляду на вище викладене, учасник, який виявив намір взяти участь у спрощеній процедурі, на етапі подання тендерної пропозиції не зобов’язаний надавати у складі своєї пропозиції проект виконання робіт з вогнезахисного обробляння.
З огляду на вище викладене, вимагаємо внести зміни в оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а саме – вилучити дискримінаційні вимоги: - надання у складі тендерної пропозиції сертифікатів ISO; та - надання у складі тендерної пропозиції проекту виконання робіт з вогнезахисного обробляння.
У випадку невиконання нашої вимоги ми будемо змушені вернутися до органів Держаудитслужи України з повідомлення про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Додатково звертаємо вашу увагу, відповідно до ч. 1 ст. 164-14 КУпАП за складення оголошення про проведення спрощеної закупівлі не у відповідності із вимогами Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено відповідальність у виді штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.08.2021 09:25
Вирішення:
Отримати сертифікат якості може будь-яка організація (в тому числі на території України), що працює у відповідності до стандартів ISO, а наявність відповідних сертифікатів сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності надавати продукцію та/або послуги, роботи які задовольняють вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги.
Відповідно до ст. 1 ЗУ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» акредитація органів з оцінки відповідності (далі - акредитація) - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності.
Вищезгаданим нормативно-правовим актом у ст. 2 закріплено,що Цей Закон регулює відносини, пов'язані з акредитацією національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності, у тому числі іноземних органів з оцінки відповідності, та поширюється на органи виконавчої влади, національний орган України з акредитації та органи з оцінки відповідності незалежно від форми власності.
Ст.4 цього ж Закону визначає мету акредитації, а саме: Метою акредитації є: забезпечення єдиної технічної політики у сфері оцінки відповідності,забезпечення довіри споживачів до діяльності з оцінки відповідності,створення умов для взаємного визнання результатів діяльності акредитованих органів на міжнародному рівні, усунення технічних бар'єрів у торгівлі. Тому акредитація органа оцінки відповідності Національним агентством з акредитації України є беззаперечним заходом усунення дискримінації вітчизняних та іноземних учасників усіх форм власності, про що також свідчить принцип застосування гармонізованих з міжнародними та європейськими стандартами вимог щодо акредитації, який закріплений у ст. 5 Закону.
У відповідності зі стандартом ISO визначення терміна «оцінка відповідності» є доказом того, що «задані вимоги до продукції, процесу, системи, особи або органу, виконані»,в свою чергу ми, як Замовник, вважаємо необхідною наявність акредитації органа оцінки відповідності Національним агентством з акредитації України виключно для забезпечення постійного виконання умов відносно охорони здоров'я, безпеки та/або охорони зовнішнього середовища.
Ми просимо надати сферу акредитації ОС (ООВ) саме Національним агентством з акредитації України, оскільки дане агентство є національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності. Так, правові засади та порядок діяльності саме національних органів з акредитації для усіх держав-членів передбачені та охороняються РЕГЛАМЕНТОМ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ І РАДИ (ЄС) № 765/2008 від 9 липня 2008 року «Про встановлення вимог до акредитації та ринкового нагляду, пов'язаних з реалізацією продуктів, та про скасування Регламенту (ЄЕС) № 339/93», в п.(15) якого закріплено:Оскільки мета акредитації - забезпечити надійне підтвердження компетентності органу для провадження діяльності з оцінювання відповідності, держави-члени не повинні утримувати більше ніж один національний орган з акредитації і повинні забезпечувати, щоб такий орган було організовано у такий спосіб, що забезпечує об'єктивність і неупередженість його діяльності. Тому доцільно передбачити, щоб держави-члени забезпечували, щоб, у межах виконання своїх завдань, національні органи з акредитації вважалися такими, що реалізують державну владу, незалежно від їхнього правового статусу.
Сертифікат, виданий органом з сертифікації, акредитованого НААУ, є гарантією того, що оцінка відповідності системи менеджменту якості компанії була проведена належним чином з дотриманням всіх міжнародних та національних норм, що має критично важливе значення для отримання Замовником якісних послуг, виконання робіт.
Крім цього, враховуючи судову практику дана вимога не є дискримінаційною, оскільки не обмежує коло учасників, не порушує їх права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі закупівлі, та не позбавляє можливості подати свою пропозицію через наявні умови в оголошенні.
Оголошення про закупівлю відповідає нормам Закону України "Про публічні закупівлі" та враховані вимоги та потреби Замовника щодо придбання послуг згідно предмета закупівлі.
Розробка проекту виконання робіт виконується відповідно до діючого законодавства, який визначає та деталізує техніку безпеки, засоби індивідуального та колективного захисту працівників, технологію, організацію та умови виконання будівельних робіт.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
дискримінаційні вимоги щодо освіти керівника робіт
Номер:
72d1f6e8d4f041a79cdfb6def8edbfc8
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-30-001052-a.b1
Назва:
дискримінаційні вимоги щодо освіти керівника робіт
Вимога:
Додатком 2 до Оголошення Замовник вимагає:
- керівник робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення), стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років – не менше 1 особи. (з наступним підтвердженням копії трудової книжки та витягу послужного списку)
Пунктом 29 Постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» наданий вичерпний перелік вимог до кваліфікації керівника щодо виконання робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення), а саме: Керівник робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення) повинен мати:
- вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”);
- стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
Тобто вказаною Постановою для керівника робіт з надання заявлених послуг визначено не тільки напрямок освітньо-кваліфікаційного рівня за спеціальністю "Пожежна безпека"», а ще й “Архітектура та будівництво”.
Вимагати від Учасника наявність у керівника робіт освіти лише за спеціальністю “Пожежна безпека”, є не правомірним і дискримінаційним, а виконувати неправомірні вимоги Замовника з надання підтведжуючих кваліфікацію документів, Учасник не зобов'язаний.
На підставі вищевикладеного вимагаємо відкоригувати вимоги щодо освітньо-кваліфікаційного рівня керівника робіт згідно з пунктом 29 Постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 р. № 852.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.08.2021 06:35
Вирішення:
Очікуйте на зміни в Оголошенні.
Статус вимоги:
Задоволено