• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 – 03410000-7 «Деревина» Лісоматеріали круглі хвойних порід для ш.Добропільська

Завершена

2 600 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 000.00 UAH
Період оскарження: 30.07.2021 09:34 - 14.08.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА на рішення замовника – протокол про відміну процедури відкритих торгів після розгляду тендерних пропозицій

Номер: 129b3ad6adce4d4c8c686b227cf1bcc5
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-30-000806-b.c1
Назва: СКАРГА на рішення замовника – протокол про відміну процедури відкритих торгів після розгляду тендерних пропозицій
Скарга:
ДП"ДОБРОПІЛЛЯВУГІЛЛЯ-ВИДОБУТОК" (надалі – Замовник) на веб-порталі Уповноваженого органу, в електронній системі закупівель було оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів, ідентифікаційний номер UA-2021-07-30-000806-b, ДК 021:2015 – 03410000-7 «Деревина» Лісоматеріали круглі хвойних порід для ш.Добропільська. ФОП Ушаковою О.Г. (надалі – Скаржник) було прийнято участь у даній закупівлі. За результатами розгляду тендерних пропозицій Замовником 25.08.2021 р. було винесене рішення щодо розгляду тендерних пропозицій та визначення Скаржника переможцем з наміром укласти Договір (Протокол №591 засідання тендерного комітету ДП"ДОБРОПІЛЛЯВУГІЛЛЯ-ВИДОБУТОК" від 27.07.2021 (надалі – Протокол про визначення переможця), який був оприлюднений 26.08.2021р. 05.09.2021 р. сплинув строк на оскарження якого вищезазначеного Протоколу. Будь-які скарги щодо нього не подавалися. Жодних дій щодо відмови від підписання Договору Скаржник не вчиняв та має законний інтерес на виконання замовлення за виграною Процедурою закупівлі. Однак, після визначення переможця та спливу строку на оскарження Замовником було винесене оскаржуване цією скаргою рішення щодо відміни процедури відкритих торгів, а саме Протокол №641 засідання тендерного комітету ДП"ДОБРОПІЛЛЯВУГІЛЛЯ-ВИДОБУТОК" від 07.09.2021 (надалі – оскаржуваний Протокол). Згідно оскаржуваного Протоколу процедура відкритих торгів була відмінена посилаючись на ч. 1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) – «у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель». Як підставу наявності порушень в оскаржуваному Протоколі було зазначено: «отримано лист від 2 управління ГУ СБУ в Донецькій та Луганській області щодо порушень під час проведення процедури відкритих торгів UA-2021-07-30-000806-b по предмету закупівлі за кодом національного класифікатора України ДК 021:2015 – 03410000-7 «Деревина» Лісоматеріали круглі хвойних порід для ш.Добропільська, а саме учасник, обраний переможцем, не надав підтвердження кваліфікаційних критеріїв». У зв’язку з порушенням Замовником вимог ст. 31 Закону та принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, передбачених ст. 5 Закону Скаржник звертається до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України (надалі - Орган оскарження) з проханням скасувати вищезазначений оскаржуваний Протокол, та зазначає таке: 1. Пунктом 2 частини 1 ст. 32 Закону передбачено, що Замовник відміняє тендер у разі «неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути». Однак, такого опису Оскаржуваний протокол не містить. Протоколом не значено які саме пункти вимог Тендерної документації не були виконані Скаржником, які саме підтвердження кваліфікаційних критеріїв не були надані, тощо. Отже, обов’язкова вимога Закону виконана замовником не була. Таким чином, Замовником не було доведено наявність таких підстав 2. В якості підстави наявності порушень було зазначено наявність листа від 2 управління ГУ СБУ в Донецькій та Луганській області. Однак, Законом не передбачено скасування закупівель на підставі листів з жодного органу влади чи суб’єкту господарювання. Правом скасування рішень замовника наділені лише Орган оскарження - Антимонопольний комітет України та суд на підставі законів та Конституції України. Накшталт, відповідно до ст.ст. 6, 19 Господарського кодексу України передбачена пряма заборона незаконного втручання органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб у господарські відносини. 3. Замовником в Оскаржуваному Протоколі не було навіть зазначено ким саме, та в рамках яких саме повноважень був надісланий лист з від 2 управління ГУ СБУ в Донецькій та Луганській області. В рамках якої справи (кримінального провадження, тощо) та в рамках яких повноважень співробітники ГУ СБУ листами регулюють проведення процедур закупівель невідомо. Поза рамками кримінального провадження будь-які дії вважаються незаконними, а отже не обов’язковими до виконання замовником. Документи винесені в рамках кримінального провадження є обов’язковими лише з дотриманням вимог відповідного кримінального законодавства. 4. Самого порушення законодавства у сфері публічних закупівель не було. Так, Замовник правомірно оцінив тендерну пропозицію Скаржника – тобто в рамках Закону України «Про публічні закупівлі», іншому учаснику було надане право на оскарження, вся процедура закупівлі була проведена відповідно до строків та вимог Закону. Яка саме стаття Закону була порушена, ані листом ані Замовником в оскаржуваному протоколі зазначено не було – отже самої підстави, а саме порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яка допущена та яку неможливо усунути навіть не існує. 5. Навпаки, Скаржник зазначає, що винесення на даному етапі Протоколу про відміну закупівлі є незаконним, оскільки по суті було повторно оцінено тендерну пропозицію та й до того ж неналежним суб’єктом - ГУ СБУ в Донецькій та Луганській області, що само по собі протирічить вимогам Закону. З огляду на вищенаведені порушення вважаємо, що винесене рішення Замовника, що міститься у Протоколі №177 від 01.08.2021 та у Протоколі 641 засідання тендерного комітету ДП"ДОБРОПІЛЛЯВУГІЛЛЯ-ВИДОБУТОК" від 07.09.2021 яким після оцінки тендерних пропозиції та спливу строку на оскарження без зазначення порушених норм Закону було відмінено процедуру відкритих торгів суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок нього порушено право та законні інтереси Скаржника. Дана скарга подається в зв’язку з порушенням Замовником вимог ст. 31 Закону та принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, передбачених ст. 5 Закону. У відповідності з ч.1 ст.18 Закону скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Враховуючи вищевикладене та на підставі ст.ст. 1, 5, 18, 29 і 30 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституції України, - ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі: UA-2021-07-30-000806-b; 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення, викладені у Протоколі №641 засідання тендерного комітету ДП"ДОБРОПІЛЛЯВУГІЛЛЯ-ВИДОБУТОК" від 07.09.2021р. щодо відміни процедури відкритих торгів: UA-2021-07-30-000806-b
Пов'язані документи: Орган оскарження Замовник Учасник
Дата розгляду скарги: 24.09.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.09.2021 17:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.09.2021 18:36
Дата виконання рішення Замовником: 08.10.2021 10:45
Коментар замовника щодо усунення порушень: відмінено скасування тендеру
Автор: ФОП Ушакова Олена Геннадіївна, Ушакова Олена Геннадіївна +380509344690 Ushakova.olena@gmail.com