• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

М’ясо (код ДК 021:2015 15110000-2) – м’ясо яловичина без кістки вищого ґатунку охолоджене, м’ясо яловичина без кістки 1 ґатунку охолоджене

Завершена

1 710 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 17 100.00 UAH
Період оскарження: 29.07.2021 16:16 - 17.08.2021 00:00
Скарга
Відхилено

Скарга

Номер: d8441dffee41457a9499d683af6abffa
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-29-008667-b.b3
Назва: Скарга
Скарга:
29.07.2021 року Замовником - ДЕРЖАВНА УСТАНОВА «ГОЛОВНИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР МІНІСТЕРСТВА ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ» (надалі – Замовник) було оголошено відкриті торги за предметом закупівлі: М’ясо (код ДК 021:2015 15110000-2) – м’ясо яловичина без кістки вищого ґатунку охолоджене, м’ясо яловичина без кістки 1 ґатунку охолоджене, ідентифікатор закупівлі UA-2021-07-29-008667-b. 30.08.2021 р. відбувся аукціон, у якому прийняло участь 2 (два) учасники: 1. Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна 2. ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ" 01.09.2021 року Протоколом № 218 від 01 вересня 2021 р. Замовника щодо прийняття рішення уповноваженою особою Державної установи «ГОЛОВНИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР МІНІСТЕРСТВА ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ», нашу тендерну пропозицію було відхилено. Проте, ми не погоджуємося з рішенням Замовника з наступних підстав: Замовником було дискваліфіковано учасника Фізичну особу-підприємця Кравченко Віту Олександрівну, так як: Згідно Додатку 4 до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ» Замовник зазначає: Надати сканкопію договору з акредитованою лабораторією на проведення випробувань харчової продукції, яка є предметом закупівлі, договір повинен бути дійсним на момент подання пропозиції Учасника закупівлі. Замовником не було встановлено вимоги окремо надати сертифікат про акредитацію лабораторії, тому надавши у складі пропозиції копію Договору № 6 від 04.01.2021 р. про надання послуг на проведення лабораторних випробувань з Регіональною державною лабораторією Держпродспоживслужби в Полтавській області, яка є акредитованою лабораторією, учасник Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна виконала вищезазначену вимогу Замовника. Таким чином, Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію учасника Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна. Замовником також було дискваліфіковано учасника Фізичну особу-підприємця Кравченко Віту Олександрівну, так як: Відповідно до п.1 Розділу І Загальні положення Переможець процедури закупівлі – Учасник, Пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у Документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому Замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю. Таким чином, переможець закупівлі може бути тільки один та після укладення договору за результатами аукціону Учасник стане «Постачальником». Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна приймає участь у даній закупівлі, а отже, у разі визначення переможцем вважалася б постачальником. Згідно Додатку 4 до тендерної документації ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ замовник зазначає: Учасник надає гарантійний лист щодо відсутності/наявності претензій у Замовника (триваючої претензійної роботи) по якості товару, строкам поставки до постачальника, виробника, за останні три роки. Учасник Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна надала у складі пропозиції Гарантійний лист, в якому гарантує відсутність претензій у Замовника (триваючої претензійної роботи) по якості товару, строкам поставки до постачальника, виробника, за останні три роки. Оскільки Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна не є виробником продукції та не має укладених із Замовником ДЕРЖАВНА УСТАНОВА «ГОЛОВНИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР МІНІСТЕРСТВА ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ» договорів, тому відповідно до Фізичної особи-підприємця Кравченко Віти Олександрівни як до виробника та як до постачальника відсутні претензії у Замовника (триваючої претензійної роботи) по якості товару, строкам поставки, таким чином Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна надала достовірну інформацію щодо відсутності претензій у Замовника (триваючої претензійної роботи) по якості товару, строкам поставки до постачальника та виробника. Отже, надавши Гарантійний лист, Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна виконала вимогу Замовника, тому Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію учасника Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна. Замовник в Протоколі № 218 від 01 вересня 2021 р. щодо прийняття рішення уповноваженою особою державної установи «ГОЛОВНИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР МІНІСТЕРСТВА ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ» наголошує про зазначення учасником у тендерній пропозиції недостовірної інформації. Проте, Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна не погоджується з таким рішенням Замовника. Замовник зазначає про наявність до ФОП Сергієнко В.І. претензій, які додає до протоколу, проте, згідно наданої інформації видно, що претензії було надіслано до ФОП Сергієнко В.І. як до постачальника. Так як, в даній закупівлі ФОП Сергієнко В.І. не є та не буде постачальником, а є виробником товару, тому Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна надала достовірну інформацію щодо відсутності претензій у Замовника (триваючої претензійної роботи) по якості товару, строкам поставки до виробника. Оскільки претензії у Замовника державної установи «ГОЛОВНИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР МІНІСТЕРСТВА ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ» до виробника ФОП Сергієнко В.І. відсутні, таким чином Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна виконала вимогу Замовника, тому Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію учасника. Щодо визначення переможця: Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна також не погоджується з рішенням Замовника про визначення переможцем ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ", оскільки: По-перше, Відповідно до п.2 Розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Учасник під час подання тендерної пропозиції надає забезпечення тендерної пропозиції. Документ, що підтверджує внесення забезпечення тендерної пропозиції, має бути поданий у вигляді оформленої електронної банківської гарантії – 51300,00 грн. (п’ятдесят одна тисяча триста гривень). У складі пропозиції ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ" надає БАНКІВСЬКУ ГАРАНТІЮ № G0821/9048, що не відповідає вимогам Замовника, оскільки в гарантії зазначена Інформація щодо тендерної документації /оголошення про проведення спрощеної закупівлі: ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ на закупівлю з предмету М’ясо (код ДК 021:2015 15110000-2) – м’ясо яловичина без кістки вищого ґатунку охолоджене, м’ясо яловичина без кістки 1 ґатунку охолоджене за процедурою ВІДКРИТИХ ТОРГІВ, затверджена Протоколом № 203 від 29.07.2021р. Уповноваженої особи Юлії СТЕЛЬНИКОВИЧ. На майданчику Замовником розміщена ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ на закупівлю з предмету М’ясо (код ДК 021:2015 15110000-2) – м’ясо яловичина без кістки вищого ґатунку охолоджене, м’ясо яловичина без кістки 1 ґатунку охолоджене за процедурою ВІДКРИТИХ ТОРГІВ, затверджена Протоколом № 215 від 13.08.2021р. Уповноваженої особи Юлії СТЕЛЬНИКОВИЧ (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-07-29-008667-b). Таким чином, у складі пропозиції ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ" відсутня Банківська гарантія згідно Тендерної документації Замовника, затвердженої Протоколом № 215 від 13.08.2021р., а отже забезпечення тендерної пропозиції у складі пропозиції не надане. Відповідно до п.4 Розділу V Оцінка тендерної пропозиції Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:1) учасник процедури закупівлі: - не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 Закону; - не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства; - зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п'ятнадцятою статті 29 Закону; - не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції. Таким чином, оскільки Банківська гарантія згідно Тендерної документації Замовника, затвердженої Протоколом № 215 від 13.08.2021р., у складі пропозиції ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ" відсутня, пропозиція не відповідає вимогам Замовника та повинна бути відхилена. По-друге, Відповідно до п.6 Розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі Пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність Пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (згідно з Додатком №4 до цієї Документації). У складі тендерної пропозиції учасником ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ" надано документ: «с.113-115. Технічні вимоги (Додаток 4)», в якому містяться слова: «має бути», «має відповідати», «повинен відповідати», «має постачатися і розвантажуватись», «повинні бути», «повинен замінити», «має становить», таким чином учасник ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ" не підтверджує відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, оскільки учасник вказує інформацію, що запропонований товар лише «ПОВИНЕН», а не «БУДЕ», тому не відповідає технічним вимогам Замовника, отже пропозиція повинна бути відхилена. По-третє, Згідно Додатку №2 до тендерної документації Замовником зазначений ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШИМ УМОВАМ: Перелік документів, які подаються всіма Учасниками процедури закупівлі: Надати копії медичних книжок водіїв та вантажників, що будуть задіяні у процесі надання послуг. Учасником ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ" надано копію медичної книжки водія, проте не надано копії медичних книжок на вантажників. Замовником в тендерній документації встановлена чітка вимога надати копії медичних книжок на водіїв та вантажників, та не зазначено, що можна надавати на вибір копії медичних книжок на водіїв або вантажників. Таким чином, у складі тендерної пропозиції відсутні копії медичних книжок вантажників, тому пропозиція ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ" не відповідає кваліфікаційним вимогам Замовника, отже пропозиція повинна бути відхилена. По-четверте, Згідно Додатку 4 до тендерної документації ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ замовник зазначає: Для підтвердження якості та безпечності Учасник надає наступні документи: Копія договору про послуги з дезинфекції транспортного засобу, яким буде здійснюватися перевезення предмету закупівлі з актами виконаних робіт з дезинфекції , за останніх два місяці до дати подання тендерної пропозиції. У складі тендерної пропозиції учасником ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ" надано документ: «с.118. Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази», в якому зазначена інформація про транспортний засіб, яким буде здійснюватися перевезення предмету закупівлі: Вантажний фургон рефрижератор Автомобіль Mercedes-Benz Sprinter 314 CDI АМ3400ЕК. Також учасник ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ" надає копію Договору № 49 від 04.01.2021 р. в предметі договору якого зазначено: «Замовник» надає автомобілі, що транспортують харчові продукти та продовольчу сировину, а «Виконавець» приймає їх і проводить мийку, санітарну обробку та дезінфекцію вказаних автомобілів відповідно до вимог діючого законодавства України. Проте, в даному договорі відсутня інформація який саме автомобіль проходить дезінфекцію. Так як, згідно довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, наданої у складі тендерної пропозиції учасником ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ" транспортний засіб, яким буде здійснюватися перевезення предмету закупівлі - Вантажний фургон рефрижератор Автомобіль Mercedes-Benz Sprinter 314 CDI АМ3400ЕК, таким чином у складі тендерної пропозиції переможця ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ" відсутня Копія договору про послуги з дезинфекції транспортного засобу, яким буде здійснюватися перевезення предмету закупівлі, а саме: дезінфекція Вантажного фургону рефрижератора Автомобіля Mercedes-Benz Sprinter 314 CDI АМ3400ЕК, тому пропозиція ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ" не відповідає технічним вимогам Замовника, отже пропозиція повинна бути відхилена. Отже, можна зробити висновок, що Замовник мав дискримінаційний підхід до розгляду пропозицій Учасників, безпідставно відхиливши пропозицію Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна та визначивши ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ" переможцем з пропозицією, що не відповідає технічним вимогам Замовника. Підсумовуючи викладене вище, вважаємо що Замовник допустив порушення законодавства з питань публічних закупівель при проведенні оскаржуваної процедури закупівлі, які викладені вище. Зазначене спричиняє і недотримання Замовником принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Неправомірні дії Замовника порушують законний інтерес Фізичної особи-підприємця Кравченко В.О. як Учасника у дотриманні законності та забезпеченні конкурентного середовища у торгах. Відповідно до частини 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право: прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Дата розгляду скарги: 23.09.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.09.2021 11:31
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 28.09.2021 13:39
Автор: Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна, Кравченко Віта 380500247094 marchenkovita000@ukr.net
Вимога
Є відповідь

Вимога

Номер: ba6a85dd6fdf4d46a3a3d098f935479e
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-29-008667-b.b2
Назва: Вимога
Вимога:
Замовником ДЕРЖАВНА УСТАНОВА «ГОЛОВНИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР МІНІСТЕРСТВА ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ» 01.09.2021 року було дискваліфіковано учасника, так як: 1. Згідно Додатку 4 до тендерної документації ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ замовник зазначає: Надати сканкопію договору з акредитованою лабораторією на проведення випробувань харчової продукції, яка є предметом закупівлі, договір повинен бути дійсним на момент подання пропозиції Учасника закупівлі. Замовник в документації не вимагав надати сертифікат про акредитацію лабораторії, тому надавши у складі пропозиції копію Договору № 6 від 04.01.2021 р. про надання послуг на проведення лабораторних випробувань з Регіональною державною лабораторією Держпродспоживслужби в Полтавській області, яка є акредитованою лабораторією, учасник Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна виконала вимогу Замовника та надала відповідні копії документів, тому Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію учасника Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна. Замовником ДЕРЖАВНА УСТАНОВА «ГОЛОВНИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР МІНІСТЕРСТВА ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ» 01.09.2021 року було дискваліфіковано учасника, так як: 2. Згідно Додатку 4 до тендерної документації ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ замовник зазначає: Учасник надає гарантійний лист щодо відсутності/наявності претензій у Замовника (триваючої претензійної роботи) по якості товару, строкам поставки до постачальника, виробника, за останні три роки. Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна приймає участь у даній закупівлі та у разі визначення переможцем вважалася б постачальником. Учасник Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна надала у складі пропозиції Гарантійний лист, в якому гарантує відсутність претензій у Замовника (триваючої претензійної роботи) по якості товару, строкам поставки до постачальника, виробника, за останні три роки. Оскільки Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна не має укладених із Замовником ДЕРЖАВНА УСТАНОВА «ГОЛОВНИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР МІНІСТЕРСТВА ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ» договорів, тому відповідно до Фізичної особи-підприємця Кравченко Віти Олександрівни як до постачальника відсутні претензії у Замовника (триваючої претензійної роботи) по якості товару, строкам поставки, таким чином Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна надала достовірну інформацію щодо відсутності претензій у Замовника (триваючої претензійної роботи) по якості товару, строкам поставки до постачальника. Отже, надавши Гарантійний лист, Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна виконала вимогу Замовника, тому Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію учасника Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна. Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна приймає участь у даній закупівлі та у разі визначення переможцем вважалася б постачальником. Учасник Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна надала у складі пропозиції Гарантійний лист, в якому гарантує відсутність претензій у Замовника (триваючої претензійної роботи) по якості товару, строкам поставки до постачальника, виробника, за останні три роки. Оскільки Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна не має укладених із Замовником ДЕРЖАВНА УСТАНОВА «ГОЛОВНИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР МІНІСТЕРСТВА ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ» договорів, тому відповідно до Фізичної особи-підприємця Кравченко Віти Олександрівни як до постачальника відсутні претензії у Замовника (триваючої претензійної роботи) по якості товару, строкам поставки, таким чином Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна надала достовірну інформацію щодо відсутності претензій у Замовника (триваючої претензійної роботи) по якості товару, строкам поставки до постачальника. Отже, надавши Гарантійний лист, Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна виконала вимогу Замовника, тому Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію учасника Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна. Замовник в Протоколі № 218 від 01 вересня 2021 р. щодо прийняття рішення уповноваженою особою державної установи «ГОЛОВНИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР МІНІСТЕРСТВА ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ» наголошує про зазначення учасником у тендерній пропозиції недостовірної інформації. Проте, Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна не погоджується з таким рішенням Замовника. Замовник зазначає про наявність до ФОП Сергієнко В.І. претензій, які додає до протоколу, проте, згідно наданої інформації видно, що претензії було надіслано до ФОП Сергієнко В.І. як до постачальника. Так як, в даній закупівлі ФОП Сергієнко В.І. не є та не буде постачальником, а є виробником товару, тому Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна надала достовірну інформацію щодо відсутності претензій у Замовника (триваючої претензійної роботи) по якості товару, строкам поставки до виробника, оскільки претензії у Замовника державної установи «ГОЛОВНИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР МІНІСТЕРСТВА ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ» до виробника ФОП Сергієнко В.І. відсутні, таким чином виконала вимогу Замовника, тому Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію учасника Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна.. Щодо визначення переможця: Замовником ДЕРЖАВНА УСТАНОВА «ГОЛОВНИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР МІНІСТЕРСТВА ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ» 02.09.2021 року було визначено переможцем ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ" у відкритих торгах на закупівлю товару: М’ясо (код ДК 021:2015 15110000-2) – м’ясо яловичина без кістки вищого ґатунку охолоджене, м’ясо яловичина без кістки 1 ґатунку охолоджене за процедурою відкриті торги (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-07-29-008667-b). Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна не погоджується з рішенням Замовника про визначення переможцем ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ", оскільки: По-перше, Відповідно до п.2 Розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Учасник під час подання тендерної пропозиції надає забезпечення тендерної пропозиції. Документ, що підтверджує внесення забезпечення тендерної пропозиції, має бути поданий у вигляді оформленої електронної банківської гарантії – 51300,00 грн. (п’ятдесят одна тисяча триста гривень). У складі пропозиції ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ" надає БАНКІВСЬКУ ГАРАНТІЮ № G0821/9048, що не відповідає вимогам Замовника, оскільки в гарантії зазначена Інформація щодо тендерної документації /оголошення про проведення спрощеної закупівлі: ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ на закупівлю з предмету М’ясо (код ДК 021:2015 15110000-2) – м’ясо яловичина без кістки вищого ґатунку охолоджене, м’ясо яловичина без кістки 1 ґатунку охолоджене за процедурою ВІДКРИТИХ ТОРГІВ, затверджена Протоколом № 203 від 29.07.2021р. Уповноваженої особи Юлії СТЕЛЬНИКОВИЧ. На майданчику Замовником розміщена ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ на закупівлю з предмету М’ясо (код ДК 021:2015 15110000-2) – м’ясо яловичина без кістки вищого ґатунку охолоджене, м’ясо яловичина без кістки 1 ґатунку охолоджене за процедурою ВІДКРИТИХ ТОРГІВ, затверджена Протоколом № 215 від 13.08.2021р. Уповноваженої особи Юлії СТЕЛЬНИКОВИЧ (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-07-29-008667-b). Таким чином, у складі пропозиції ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ" відсутня Банківська гарантія згідно Тендерної документації Замовника, затвердженої Протоколом № 215 від 13.08.2021р., а отже забезпечення тендерної пропозиції у складі пропозиції не надане. Відповідно до п.4 Розділу V Оцінка тендерної пропозиції Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:1) учасник процедури закупівлі: - не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 Закону; - не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства; - зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п'ятнадцятою статті 29 Закону; - не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції. Таким чином, оскільки Банківська гарантія згідно Тендерної документації Замовника, затвердженої Протоколом № 215 від 13.08.2021р., у складі пропозиції ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ" відсутня, пропозиція не відповідає вимогам Замовника та повинна бути відхилена. По-друге, Відповідно до п.6 Розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі Пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність Пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (згідно з Додатком №4 до цієї Документації). У складі тендерної пропозиції учасником ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ" надано документ: «с.113-115. Технічні вимоги (Додаток 4)», в якому містяться слова: «має бути», «має відповідати», «повинен відповідати», «має постачатися і розвантажуватись», «повинні бути», «повинен замінити», «має становить», таким чином учасник ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ" не підтверджує відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, оскільки учасник вказує інформацію, що запропонований товар лише «ПОВИНЕН», а не «БУДЕ», тому не відповідає технічним вимогам Замовника, отже пропозиція повинна бути відхилена. По-третє, Згідно Додатку №2 до тендерної документації Замовником зазначений ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШИМ УМОВАМ: Перелік документів, які подаються всіма Учасниками процедури закупівлі: Надати копії медичних книжок водіїв та вантажників, що будуть задіяні у процесі надання послуг. Учасником ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ" надано копію медичної книжки водія. Проте, у складі тендерної пропозиції відсутні копії медичних книжок вантажників, тому пропозиція ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ" не відповідає кваліфікаційним вимогам Замовника, отже пропозиція повинна бути відхилена. По-четверте, Згідно Додатку 4 до тендерної документації ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ замовник зазначає: Для підтвердження якості та безпечності Учасник надає наступні документи: Копія договору про послуги з дезинфекції транспортного засобу, яким буде здійснюватися перевезення предмету закупівлі з актами виконаних робіт з дезинфекції , за останніх два місяці до дати подання тендерної пропозиції. У складі тендерної пропозиції учасником ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ" надано документ: «с.118. Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази», в якому зазначена інформація про транспортний засіб, яким буде здійснюватися перевезення предмету закупівлі: Вантажний фургон рефрижератор Автомобіль Mercedes-Benz Sprinter 314 CDI АМ3400ЕК. Також учасник ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ" надає копію Договору № 49 від 04.01.2021 р. в предметі договору якого зазначено: «Замовник» надає автомобілі, що транспортують харчові продукти та продовольчу сировину, а «Виконавець» приймає їх і проводить мийку, санітарну обробку та дезінфекцію вказаних автомобілів відповідно до вимог діючого законодавства України. Проте, в даному договорі відсутня інформація який саме автомобіль проходить дезінфекцію. Так як, згідно довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, наданої у складі тендерної пропозиції учасником ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ" транспортний засіб, яким буде здійснюватися перевезення предмету закупівлі - Вантажний фургон рефрижератор Автомобіль Mercedes-Benz Sprinter 314 CDI АМ3400ЕК, таким чином у складі тендерної пропозиції переможця ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ" відсутня Копія договору про послуги з дезинфекції транспортного засобу, яким буде здійснюватися перевезення предмету закупівлі, тому пропозиція ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ" не відповідає технічним вимогам Замовника, отже пропозиція повинна бути відхилена. Отже, беручи до уваги, вище зазначену інформацію - можна зробити висновок, що пропозиція ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ" не відповідає вимогам, передбаченим документацією Замовника і повинна бути відхилена. Просимо Замовника, переглянути тендерну пропозицію учасника-переможця та відхили її як таку яка не відповідає нормам чинного законодавства . У випадку незадоволення нашої вимоги, ми будемо вимушені звернутися до Антимонопольного Комітету України.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний учаснику! За результатами розгляду вимоги UA-2021-07-29-008667-b.b2 від 08.09.2021 повідомляємо наступне. Відповідно до ідентифікатору процедури в системі електронних закупівель UA-2021-07-29-008667-b процедури відкритих торгів на закупівлю з предмету: М’ясо (код ДК 021:2015 15110000-2) – м’ясо яловичина без кістки вищого ґатунку охолоджене, м’ясо яловичина без кістки 1 ґатунку охолоджене було подано пропозиції наступними учасниками: Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна, ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ". За результатами аукціону, що відбувся 30.08.2021 найбільш економічно вигідною пропозицією є пропозиція Фізичної особи-підприємця Кравченко Віта Олександрівна з ціною - 1 608 000,00 грн з ПДВ. В результаті перевірки тендерної пропозиції учасника Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна пропозицію було відхилено згідно п.2. ч. 1. ст 31 Закону - невідповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а саме: ненадання підтвердження акредитації лабораторії на проведення випробувань харчової продукції, яка є предметом закупівлі та зазначення у тендерній пропозиції недостовірної інформації щодо наявності претензій у замовника до виробника продукції. 1. Однак учасник не погоджується зі своєю дискваліфікацією, зазначивши, що Замовником не встановлювалась вимога щодо надання підтвердження акредитації лабораторії відповідним документом (сертифікат про акредитацію). Разом з тим, відповідно до п.7 «Технічні вимоги» Тендерної документації учасник має: «Надати сканкопію договору з акредитованою лабораторією на проведення випробувань харчової продукції, яка є предметом закупівлі, договір повинен бути дійсним на момент подання пропозиції Учасника закупівлі». Тобто акредитація лабораторії має бути підтверджена відповідним документом, так як Замовник не може зробити висновок про наявність акредитації лабораторії з наданого у складі пропозиції копії Договору № 6 від 04.01.2021 р. про надання послуг на проведення лабораторних випробувань з Регіональною державною лабораторією Держпродспоживслужби в Полтавській області. З наведеного випливає, що учасником Тобто, наявність вказаної сканкопії договору не підтверджує акредитацію лабораторії, з чого випливає, що учасником надано документи в неповному обсязі, тому пропозицію учасника Фізичної особи-підприємеця Кравченко Віта Олександрівна відхилено відповідно до п.2. ч. 1. ст 31 Закону - невідповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. У свої скарзі учасник зазначає, що фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна не погоджується з рішенням Замовника щодо відхилення пропозиції учасника., у зв’язку з тим, що «Замовник зазначає про наявність до ФОП Сергієнко В.І. претензій, які додає до протоколу, проте, згідно наданої інформації видно, що претензії було надіслано до ФОП Сергієнко В.І. як до постачальника. Так як, в даній закупівлі ФОП Сергієнко В.І. не є та не буде постачальником, а є виробником товару, тому Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна надала достовірну інформацію щодо відсутності претензій у Замовника (триваючої претензійної роботи) по якості товару, строкам поставки до виробника, оскільки претензії у Замовника до виробника ФОП Сергієнко В.І. відсутні, таким чином виконала вимогу Замовника, тому Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію учасника Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна». Замовник категорично не погоджується з твердженням учасника, адже згідно Декларації виробника №2048 в процедурі відкритих торгів UA-2019-04-11-001669-a з предмету: М’ясо (код ДК 021:2015 15110000-2) – м’ясо яловичина без кістки великим шматком вищого ґатунку охолоджене; м’ясо яловичина без кістки 1 ґатунку охолоджене , виробником предмету закупівлі є ФОП Сергієнко В.І., що одночасно був і постачальником предмету закупівлі згідно Договору №274 від 23.05.2019. До того ж на кожну партію предмету закупівлі надавалася декларація виробника, яким є ФОП Сергієнко В.І. Саме по виконанню зазначеного договору Замовником було надіслано ФОП Сергієнко В.І. Претензії: № 33/4-1385 від 17.07.2020, № 33/4-1419 від 23.07.2020, № 33/4-1599 від 19.08.2020, №33/4-1772 від 11.09.2020, № 33/4-2117 від 30.10.2020, № 33/4-459 від 12.03.2021 щодо незадовільної якості м’яса та несвоєчасної поставки товару. Тобто, у замовника наявні претензії як до виробника, так і до постачальника предмету закупівлі. Разом з тим згідно наданих учасником сканкопій Договору №345 від 05.01.2021, гарантійного листа ФОП Сергієнко В.І. №б/н від 20.08.2021, Декларації виробника №3374 виробником є ФОП Сергієнко В.І. Відповідно до п. 13. «Технічні умови» Тендерної документації: «Учасник надає гарантійний лист щодо відсутності/наявності претензій у Замовника (триваючої претензійної роботи) по якості товару, строкам поставки до постачальника, виробника, за останні три роки». Учасником ФОП Кравченко Віта Олександрівна надано гарантійний лист №б/н від 20.08.2021, в якому вказано, що у замовника відсутні претензії до постачальника, виробника по якості товару, строкам поставки предмету закупівлі, що не відповідає дійсності. Адже ФОП Сергієнко В.І. є виробником предмету закупівлі, щодо якого наявні претензії у замовника. Враховуючи вищенаведене, Замовником встановлено факт зазначення учасником у тендерній пропозиції недостовірної інформації. Відповідно до п.14 «Технічні вимоги» Тендерної документації замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника ФОП Кравченко Віта Олександрівна у зв’язку із зазначенням у тендерній пропозиції недостовірної інформації щодо наявності претензій у замовника до виробника продукції. Тобто, пропозиція даного учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації відповідно до п.2. ч. 1. ст 31 Закону. 2. Щодо визначення переможця закупівлі, учасник ФОП Кравченко Віта Олександрівна зазначає, що електронна банківська гарантія переможця ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ" не відповідає вимогам тендерної документації, адже в ній зазначена наступна інформація: «ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ на закупівлю з предмету М’ясо (код ДК 021:2015 15110000- 2) – м’ясо яловичина без кістки вищого ґатунку охолоджене, м’ясо яловичина без кістки 1 ґатунку охолоджене за процедурою ВІДКРИТИХ ТОРГІВ, затверджена Протоколом № 203 від 29.07.2021р.Уповноваженої особи Юлії СТЕЛЬНИКОВИЧ Предмет закупівлі: М’ясо (код ДК 021:2015 15110000-2) – м’ясо яловичина без кістки вищого ґатунку охолоджене, м’ясо яловичина без кістки 1 ґатунку охолоджене». Учасник ФОП Кравченко Віта Олександрівна зазначає, що на майданчику Замовником розміщена ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ на закупівлю з предмету М’ясо (код ДК 021:2015 15110000-2) – м’ясо яловичина без кістки вищого ґатунку охолоджене, м’ясо яловичина без кістки 1 ґатунку охолоджене за процедурою ВІДКРИТИХ ТОРГІВ, затверджена Протоколом № 215 від 13.08.2021р. Уповноваженої особи Юлії СТЕЛЬНИКОВИЧ (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-07-29-008667-b). Таким чином, у складі пропозиції ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ" відсутня Банківська гарантія згідно Тендерної документації Замовника, затвердженої Протоколом № 215 від 13.08.2021р., а отже забезпечення тендерної пропозиції у складі пропозиції не надане. Замовник не погоджується з твердженням щодо відсутності Банківської гарантії в тендерній пропозиції переможця закупівлі ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ", так як протоколом Протоколом № 203 від 29.07.2021р.Уповноваженої особи було оголошено початок процедури закупівлі та затверджено тендерну документацію. Разом з тим, Протоколом № 215 від 13.08.2021р. Уповноваженої особи було внесено зміни до Додатку №4 Тендерної документації та не було внесено жодних змін до Тендерної документації щодо надання забезпечення тендерної пропозиції (банківської гарантії), що, в свою чергу, не потребує внесення змін до банківської гарантії від учасників. Враховуючи, що замовник не вимагав вносити будь-які зміни до банківської гарантії, беручи до уваги, що строк банківської гарантії ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ" не закінчився, Банківська гарантія переможця в повній мірі відповідає вимогам тендерної документації та є наданою в складі пропозиції переможця ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ". 3. Учасник ФОП Кравченко Віта Олександрівна, зазначає, що пропозиція переможця не відповідає технічним вимогам Замовника (Додаток №4). Замовник не згоден з таким твердженням так, як відповідно до вимог тендерної документації учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (згідно з додатком № 4 до тендерної документації). Переможцем ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ". було надано інформацію згідно Додатку №4 підписану уповноваженою особою та звірену печаткою, що свідчить про згоду учасника та підтвердження характеристик предмета закупівлі. Тобто, фактично інформацію, що вимагалася Замовником, даним учасником було надано, так як в форма надання інформації про предмет закупівлі є довільною (в тендерній документації не міститься конкретна затверджена форма надання такої інформації). Варто зазначити, що переможцем ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ" надано усі документи, що вимагаються в Додатку №4 (гарантійні листи, документи, що підтверджують якість та безпечність предмету закупівлі, дотримання строків поставки тощо), а також гарантійний лист щодо відповідності предмета закупівлі показникам безпечності та якості для харчових продуктів, що передбачені чинним законодавством, в тому числі згідно Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», вказаному ДСТУ. До того ж, переможцем надано Пояснювальну записку з описом якісних характеристик товару, де вказано яким саме вимогам предмет закупівлі відповідає, що завірена підписом та печаткою переможця. 4. Учасник ФОП Кравченко Віта Олександрівна, зазначає, що згідно Додатку №2 до тендерної документації Замовником зазначений ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШИМ УМОВАМ: Перелік документів, які подаються всіма Учасниками процедури закупівлі: Надати копії медичних книжок водіїв та вантажників, що будуть задіяні у процесі надання послуг. Учасник ФОП Кравченко Віта Олександрівна, стверджує, що переможцем ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ" не надано медичної книжки вантажника. Замовник не погоджується з вказаною інформацію, враховуючи, що згідно наданої переможцем Довідки, що підтверджує наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, наявні такі працівники (за посадами): керівник, жилувальниця м’яса, обвальщик, водій. Щодо зазначених працівників наявні медичні книжки в пропозиції переможця ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ" (документи в електронній системі: с.39-42. Медична книжка водiя Слюсар О.М..PDF; с.160-163. Медична книжка.PDF; с.164-167. Медична книжка.PDF, с.168-171. Медична книжка.PDF). Тобто тендерна пропозиція переможця відповідає технічним вимогам Тендерної документації. Зважаючи на викладене, вказана інформація учасником ФОП Кравченко Віта Олександрівна щодо відсутності медичних книжок працівників, є недостовірною та такою, що не відповідає дійсності. 5. ФОП Кравченко Віта Олександрівна вказує на відсутність Копії договору про послуги з дезінфекції транспортного засобу, яким буде здійснюватися перевезення предмету закупівлі, посилаючись, що в предметі договору не вказаний автомобіль, що зазначений в довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази - вантажний фургон рефрижератор Автомобіль Mercedes-Benz Sprinter 314 CDI АМ3400ЕК. Замовник категорично не погоджується з вище наведеним, зважаючи що в предметі Договору № 49 від 04.01.2021 р. (наданий переможцем ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ") про послуги з дезинфекції транспортного засобу, яким буде здійснюватися перевезення предмету закупівлі зазначено: «Замовник» надає автомобілі….», тобто може бути надано не один транспортний засіб, а кілька. В актах прийому-здачі робіт від 30.06.2021 та 30.07.2021 зазначено, що саме автомобіль Mercedes 314 CDI АМ3400ЕК пройшов санітарну та дезінфекційну обробку, акт підписаний та скріплений печатками сторонами згідно Договору № 49 від 04.01.2021 р. Отже, тендерна пропозиція ФОП "ЯКІМЕЦЬ ВІКТОР ІВАНОВИЧ" відповідає вимогам тендерної документації, тому підстави для перегляду та відхилення пропозиції переможця відсутні. Підсумовуючи вище вказане, вимога ФОП Кравченко Віта Олександрівна задоволенню не підлягає.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Відхилено

Скарга

Номер: 6291bfcbd1704886b65b38ca00ef96c9
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-29-008667-b.a1
Назва: Скарга
Скарга:
29.07.2021 р. ДЕРЖАВНА УСТАНОВА «ГОЛОВНИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР МІНІСТЕРСТВА ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ» оголошено відкриті торги на закупівлю товару: М’ясо (код ДК 021:2015 15110000-2) – м’ясо яловичина без кістки вищого ґатунку охолоджене, м’ясо яловичина без кістки 1 ґатунку охолоджене (очікувана вартість 1 710 000,00 грн. (з ПДВ). 29.07.2021 р. додано Тендерну документацію на закупівлю товару М’ясо (код ДК 021:2015 15110000-2) – м’ясо яловичина без кістки вищого ґатунку охолоджене, м’ясо яловичина без кістки 1 ґатунку охолоджене за процедурою відкриті торги (далі – Тендерна документація) затверджену Протоколом № 203 від 29.07.2021р. Уповноваженої особи Юлії СТЕЛЬНИКОВИЧ. Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна має намір взяти участь у вказаній процедурі. Проте, після ознайомлення із текстом Тендерної документації, нами було виявлено вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають нам можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме: По-перше: Відповідно до Додатку 4 до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ» Замовником вимагається: Для унеможливлення непорозумінь щодо відповідності запропонованого Товару вимогам Закупівлі, Учасник має ознайомити Замовника з зразками передбачуваної до постачання продукції у строк, що не перевищує одного робочого дня з дати визначення його Переможцем. Слід зазначити, що відповідно до статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Також відповідно до статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» Переможець процедури закупівлі/спрощеної закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: 1) відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю; 2) копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі. У разі якщо переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є об’єднання учасників, копія ліцензії або дозволу надається одним з учасників такого об’єднання учасників. Згідно вищезазначеного, Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачено надання зразків продукції, таким чином Замовник в тендерній документації встановлює вимогу, що суперечить чинному законодавству та призводить до дискримінації учасників. Замовник в документації не вказує як саме буде визначати відповідність запропонованого Товару вимогам Закупівлі, а отже, якщо Замовнику на власний розсуд не сподобається зразок товару (що може не бути підтверджено документально) чи зразок товару буде наданий у строк, що перевищує один робочий день з дати визначення Учасника Переможцем, замовник зможе відхилити пропозиції учасника, оскільки в п.1 Розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції зазначає: Неспроможність подати всю інформацію, що потребує тендерна документація, або подання пропозиції, яка не відповідає встановленим вимогам, буде віднесена на ризик учасника та спричинить за собою відхилення тендерної пропозиції. Відповідно до статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі»: Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Згідно зі статтею 31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: 1) учасник процедури закупівлі: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону; не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства; зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п'ятнадцятою статті 29 цього Закону; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції; не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону; визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону; 2) тендерна пропозиція учасника: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією; є такою, строк дії якої закінчився; 3) переможець процедури закупівлі: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону; не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 цього Закону; не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником. Враховуючи викладене, наведені вище у Документації зразки товару не є складовою Пропозиції учасника у розумінні Закону, та Законом не передбачено надання Переможцем будь-яких документів чи зразків товару, окрім документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Отже, ненадання зразку товару чи надання зразку товару не у строк, не може бути підставою для відхилення Пропозиції учасника відповідно до вимог статті 31 Закону, таким чином, вимога про те, що Учасник має ознайомити Замовника з зразками передбачуваної до постачання продукції у строк, що не перевищує одного робочого дня з дати визначення його Переможцем є незаконною та такою, що зобов’язує учасника вчиняти дії, що не передбачені чинним законодавством. Вищенаведені незаконні та дискримінаційні вимоги тендерної документації можуть бути усунуті шляхом виключення вимоги, що Учасник має ознайомити Замовника з зразками передбачуваної до постачання продукції у строк, що не перевищує одного робочого дня з дати визначення його Переможцем з Додатку 4 до тендерної документації ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ та приведення тендерної документації у відповідність до вимог чинного законодавства. По-друге, Відповідно до Додатку 4 до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ» Замовником вимагається: Надати копію витягу з державного реєстру потужностей (споруди або комплексу споруд/ складського приміщення, а також території, що використовуються у виробництві та /або обігу об’єктів санітарних заходів та транспортних засобів) – власних або орендованих Учасника, що будуть використовуватися при виробництві/переробці або реалізації харчових продуктів. Відповідно до Статті 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»: 2. Державна реєстрація потужностей здійснюється компетентним органом шляхом внесення відповідної інформації до реєстру на безоплатній основі... 10. Компетентний орган забезпечує відкритий та безоплатний доступ до державного реєстру потужностей операторів ринку шляхом його розміщення на своєму офіційному веб-сайті. 11. Центральний орган виконавчої влади, що формує та забезпечує реалізацію державної політики у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, затверджує порядок проведення державної реєстрації потужностей, ведення державного реєстру потужностей операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб’єктам. Відповідно до статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі»: Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Отже, інформація з державного реєстру потужностей є у відкритому реєстрі та безоплатному доступі, доступ до якої Замовник отримує у вільному доступі на сайті Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів за посиланням https://dpss.gov.ua/diyalnist/reyestrividkritidani . Замовник може самостійно перевірити інформацію про операторів ринку (в тому числі і про Скаржника ФОП Кравченко В.О.) на сайті Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів за посиланням https://dpss.gov.ua/diyalnist/reyestrividkritidani (для підтвердження надаємо Реєстр операторів ринку та потужностей Полтавської області, на які видано експлуатаційний дозвіл, в якому міститься інформація про оператора ринку ФОП Кравченко Віту Олександрівну). З огляду на викладене, Замовник порушив пряму імперативну норму встановлену ч.5 ст. 17 Закону. Прошу на підставі вищезазначеного, зобов’язати Замовника привести дану вимогу тендерної документації, у відповідність до вимог чинного законодавства. По-третє, Відповідно до Додатку 4 до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ» Замовник зазначає: Замовник відхиляє пропозицію учасника у разі наявності претензій (триваючої претензійної роботи) по якості товару, строкам поставки до постачальника, виробника, за останні три роки, як такого що є недобросовісним та не може забезпечити вчасну поставку товару належної якості. Згідно зі статтею 31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: 1) учасник процедури закупівлі: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону; не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства; зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п'ятнадцятою статті 29 цього Закону; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції; не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону; визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону; 2) тендерна пропозиція учасника: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією; є такою, строк дії якої закінчився; 3) переможець процедури закупівлі: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону; не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 цього Закону; не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником. Таким чином, ПІДСТАВА ДЛЯ ВІДХИЛЕННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ у разі наявності претензій (триваючої претензійної роботи) по якості товару, строкам поставки до постачальника, виробника, за останні три роки, як такого що є недобросовісним та не може забезпечити вчасну поставку товару належної якості НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО НОРМАМИ ЧИННОГО ЗАКОНОДАВСТВА, А САМЕ С. 31 ЗУ «ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ», є незаконною та такою, що зобов’язує учасника вчиняти дії, що не передбачені чинним законодавством, ТОМУ ЗАМОВНИК ПОРУШУЄ ВИМОГИ ЧИННОГО ЗАКОНОДАВСТВА. Вищенаведені незаконні вимоги тендерної документації та такі, що зобов’язують учасника вчиняти дії, що не передбачені чинним законодавством можуть бути усунуті шляхом виключення умови: Замовник відхиляє пропозицію учасника у разі наявності претензій (триваючої претензійної роботи) по якості товару, строкам поставки до постачальника, виробника, за останні три роки, як такого що є недобросовісним та не може забезпечити вчасну поставку товару належної якості, що міститься в Додатку 4 до тендерної документації ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ та приведення тендерної документації у відповідність до вимог чинного законодавства. Підсумовуючи викладене вище, вважаємо що Замовник допустив порушення законодавства з питань публічних закупівель при проведенні оскаржуваної процедури закупівлі, які викладені вище. Зазначене спричиняє і недотримання Замовником принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата розгляду скарги: 25.08.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.08.2021 18:49
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 27.08.2021 19:24
Автор: Фізична особа-підприємець Кравченко Віта Олександрівна, Кравченко Віта 380500247094 marchenkovita000@ukr.net