-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Бензин А-92, бензин А-95, дизельне паливо
Торги не відбулися
439 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 195.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 195.00 UAH
Період оскарження:
29.07.2021 14:43 - 12.08.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
ВИМОГА
Номер:
33f7b446fef64038aa1bff16be16fa00
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-29-001208-c.a2
Назва:
ВИМОГА
Вимога:
Вилучити дискримінаційні умови тендерної документації. Деталі у вкладенні.
Пов'язані документи:
Учасник
- дискримінація ДП ДОНЕЦЬКИЙ НАУКОВО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР СТАНДАРТИЗАЦІЇ,МЕТРОЛОГІЇ ТА СЕРТИФІКАЦІЇ.pdf 05.08.2021 16:44
- Додаток до відповіді 09.08.2021 15:32
Дата подачі:
05.08.2021 16:44
Вирішення:
Розглянувши Вашу вимогу (скаргу) щодо виключення з тендерної документації як дискримінаційних окремих вимог, вважаємо за необхідне повідомити, що відповідно до ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
1. Однією з вимог тендерної документації є підтвердження якості товару шляхом надання у складі тендерної пропозиції сканованих оригіналів або копій, скріплених підписом керівника або уповноваженої особи Учасника та завірені печаткою Учасника (за наявності) паспортів якості на товар, сертифікатів відповідності, які мають бути дійсними на дату їх подання і містити відомості про виробника товару, найменування товару та номер сертифікату відповідності на даний товар. Зокрема, вимога щодо надання документів, що підтверджують стосунки з виробником товарів, які є предметом закупівлі, направлена на забезпечення встановлення підстав, що свідчать про можливість учасника забезпечити виконання умов договору щодо постачання товару заявленої та підтвердженої виробником якості за договором, укладеним за результатами цієї закупівлі, у повному обсязі, у визначені строки постачання, протягом усього терміну його дії.
Враховуючи вищезазначене, з метою придбання товару, якість якого підтверджується вищезазначеними документами, забезпечення безперебійної його поставки та можливості виконання замовником в свою чергу своїх зобов’язань перед своїми контрагентами, здійснення своїх статутних цілей та завдань, умовами тендерної документації встановлено вимогу щодо надання учасником у складі своєї тендерної пропозиції сканованих копій документів, які можуть підтвердити стосунки з виробником. Перелік документів є досить широким, що дає можливість учаснику можливість обрати будь-який з них, що відповідає наявним в учасника обставинам та не позбавляє його права участі в зазначеній закупівлі.
Водночас, досвід здійснення закупівель та виконання договорів за результатами проведених закупівель за кодом ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти» свідчить про те, що деякі учасники таких закупівель помилково вважають та називають «партнерськими договорами», стороною яких вони являються, договори купівлі-продажу талонів на пальне (права вимоги на пальне). Зазначені договори не можуть бути визнані партнерськими у розумінні положень Цивільного кодексу України (ст.ст.1130 ЦКУ), не відповідають предмету закупівлі та вимогам до предмету закупівлі, не забезпечують виконання договорів про закупівлю, укладених за результатами таких закупівель, не передбачають жодним чином забезпечення інтересів замовника. Однак, враховуючи принципи здійснення закупівель згідно ст.5 Закону України, все ж таки умовою для можливості встановлення відповідності/невідповідності тендерної пропозиції учасника вимогам тендерної документації, є участь у зазначеній закупівлі.
2. Щодо вимоги про надання «копії ліцензійного договору на підтвердження права на використання об’єктів інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг) на документах, що є засобами отримання нафтопродуктів (талонів)», яка встановлена з метою визначення кому саме належить таке право та чи правомірно використовуються такі об’єкти інтелектуальної власності, звертаємо увагу, що зазначена вимога стосується зразків емітованих талонів. До сканованих зразків талонів надаються копії ліцензійного договору на підтвердження права саме емітента на використання об’єктів інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг) на документах, що є засобами отримання нафтопродуктів (талонів)».
Якщо учасник закупівлі є емітентом таких талонів, то такий учасник є стороною ліцензійного договору на підтвердження права на використання об’єктів інтелектуальної власності, сканована копія якого додається до сканованих зразків талонів, якщо ж учасник не є емітентом, то не є стороною ліцензійного договору на підтвердження права на використання об’єктів інтелектуальної власності, сканована копія якого додається до сканованих зразків талонів.
Таким чином, зазначена вимога жодним чином не зобов’язує учасника закупівлі, що не є емітентом талонів, бути стороною укладеного ліцензійного договору на підтвердження права на використання об’єктів інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг) на документах, що є засобами отримання нафтопродуктів (талонів). Зазначена вимога не перешкоджає учаснику, який не є емітентом талонів, прийняти участь у цій закупівлі. При цьому, при укладенні так званих «партнерських договорів», автор звернення (вимоги), як покупець талонів на відпуск пального, також мав би за необхідне перевірити правомірність використання товарних знаків на талонах, що закуповуються ним у рамках таких «партнерських договорів» шляхом отримання копій вищезазначених ліцензійних договорів.
3. Щодо встановлення Замовником вимоги «учасник-переможець повинен забезпечити можливість безперебійної, безумовної та цілодобової заправки автомобілів замовника безпосередньо на кожній АЗС міста Покровськ та Покровського району (але на відстані не більш ніж 4 км від м. Покровськ, вул. Торгівельна, 125 по автомобільних шляхах з дотриманням правил дорожнього руху) Донецької області та в межах території всієї України згідно карти/мережі АЗС (перелік АЗС учасника), наданої Учасником у складі своєї тендерної пропозиції, повідомляємо, що зазначена вимога зумовлена необхідністю максимальної економії коштів замовника, раціонального використання робочого часу, недопущення перевитрат палива і використання його згідно встановлених лімітів, оскільки значна частина автотранспортних засобів (серед яких наявний спеціальні/вантажні автомобілі), належних замовнику, знаходяться на території Покровського відділу з метрології (м. Покровськ, вул. Торгівельна, 125) і щоденно здійснюють виїзд з цієї території для виконання робіт/надання послуг, зумовлених видами діяльності замовника по всій території Донецької області та України. Таким чином, максимально близьке розташування АЗС учасника до зазначеної адреси прямо та безпосередньо впливає на кількість витраченого часу та палива для виконання заправки таких автомобілів.
Наведені у зверненні (вимозі) аргументи не відповідають дійсності оскільки замовник не має жодного договору, укладеного з ТОВ «Паралель М-ЛТД»; на зазначеній відстані за результатами аналізу місця розташування АЗС по відношенню до вулиці Торгівельна, 125 міста Покровськ Донецької області встановлено наявність декількох об’єктів, що відповідають встановленій вимозі (карти додаються).
Зважаючи на вищенаведене, вимушені відмовити у задоволенні вимоги (скарги).
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
16.08.2021 12:01
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційна вимога
Номер:
eff237b656664d739c55d08031550178
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-29-001208-c.b1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Пунктом 4 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються по принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Частиною 4 цієї ж статті визначено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Проте, підпункт 8 пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації («Інструкція з підготовки тендерної документації»), містить вимогу про завантаження наступного документу: «Учасник надає сканований оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника, як суб’єкта господарювання - юридичної особи стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації.»
Вважаємо, що вищевказана вимога Тендерної документації є дискримінаційною, оскільки, наявність чи відсутність такої системи на підприємстві не є обов’язковою для його функціонування та належного виконання ним обов’язків по укладеним договорам. Присутність же такої вимоги фактично унеможливлюватиме участь у закупівлі тих учасників, які хоч і мають великий та позитивний досвід участі у публічних закупівлях та виконання договорів, укладених за результатами їх проведення, але не впровадили у себе вказану систему.
Наявність у тендерній документації вищевказаної вимоги ставить учасників даної закупівлі у нерівні умови, обмежуючи коло учасників закупівлі лише тими учасниками, які впровадили систему управління якості у себе на підприємстві та унеможливлюючи участь та перемогу тих учасників, які її не мають.
Відповідно до ч.1 ст.24 Закону України «Про публічні закупівлі», фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Наголошуємо, наявність цього документу не вимагається жодною нормативною вимогою, і не є обов'язковим для отримання.
Враховуючи вищевикладене, керуючись п.4 ч.1, ч.4 ст.5, ч.4 ст.22 та ч.1 ст.24 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагаю видалити з пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації (закупівля №UA-2021-07-29-001208-c) підпункт 8, який містить дискримінаційну умову щодо того, що: «Учасник надає сканований оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника, як суб’єкта господарювання - юридичної особи стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.08.2021 16:10
Вирішення:
Розглянувши Вашу вимогу (скаргу) щодо виключення з тендерної документації як дискримінаційної вимоги про надання учасником у складі своєї тендерної пропозиції сертифікату, що підтверджує впровадження системи управління якістю згідно ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю», виданого акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації (далі - сертифікат), вважаємо за необхідне повідомити, що відповідно до ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
ISO 9001:2015 є міжнародним стандартом та частиною Національних стандартів України, відповідно до якого всі організації, які мають на меті допомогти поліпшити загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку, мають впроваджувати його у своїй господарській діяльності. Зазначений стандарт дозволяє організації інтегрувати свою систему менеджменту якості з відповідними вимогами загальної системи менеджменту. Наявність в учасників сертифікованої системи управління якістю, яка відповідає вимогам системи контролю якості ISO 9001:2015, має суттєве значення, оскільки є додатковою гарантією спроможності учасників щодо виробництва та/або поставки виключно якісного товару. Наявність сертифікату сприяє ознайомленню з діловими якостями суб’єкта господарювання, його спроможностями щодо постачання товару в налагодженій системі менеджменту, котра характеризує такого суб’єкта господарювання як надійного партнера, спроможного виконувати умови договору та своєчасно реагувати (приймати оперативні рішення) при виникненні різних об’єктивних обставин. Впровадження системи управління якістю відповідно до вимог системи контролю якості ISO 9001:2015 на сьогоднішній день є загальнодоступною послугою і отримати необхідний сертифікат, який вимагає замовник, може будь-який суб’єкт господарювання незалежно від організаційно-правової форми власності, типу, розміру, виду продукції, що виробляється/постачається за умови відповідності стандартам. Зазначений сертифікат є документом, що передбачений чинним в України законодавством, вимога щодо надання такого сертифікату відповідає вимогам чинного законодавства України. Практика постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель підтверджує наявність у замовників права вимагати відповідності учасника вимогам ДСТУ/ISO/ ДСТУ ISO/ ISЕ. АМКУ у своєму рішенні вже підтвердив те, що дані вимоги не є дискримінаційними (рішення постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 27.12.2020 №19422-р/пк-пз).
Зважаючи на вищенаведене, вимушені відмовити у задоволенні вимоги (скарги).
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
16.08.2021 12:01