• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Бензин

Торги не відбулися

180 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 800.00 UAH
Період оскарження: 29.07.2021 14:28 - 04.08.2021 09:00
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо ліцензій

Номер: 819c2c791dc4405fbf5dddffa8d5d407
Ідентифікатор запиту: UA-2021-07-29-006148-b.c1
Назва: Щодо ліцензій
Вимога:
Вимагаємо вилучити дискримінаційну вимогу Оголошення про проведення спрощеної закупівлі щодо надання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним: "оригінал/копію ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним щодо кожної із запропонованих учасником АЗС, на яких буде здійснюватись заправка автотранспорту замовника, у відповідності до інформації, наведеної учасником згідно з вимогами додатку 1 до тендерної документації, що є дійсною на дату розкриття тендерних пропозицій." Встановивши вимогу щодо надання ліцензії на право роздрібної торгівлі – ви обмежили учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських АЗС, оскільки ліцензію на право роздрібної торгівлі отримують власники мережі АЗС на кожну АЗС окремо. Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон № 2628) внесено зміни, зокрема, до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі – Закон № 481), відповідно до яких з 01.07.2019 запроваджується ліцензування діяльності усіх суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним. Вимагаючи від учасників наявність ліцензій на право роздрібної торгівлі – Замовник дискримінує учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів та отримали ліцензію на право оптової торгівлі пальним. Аналогічної думки дотримується і колегія Антимонопольного комітету України, зокрема АМКУ надав Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України обов’язкові для розгляду рекомендації, спрямовані на забезпечення конкурентного середовища під час тендерних закупівель високооктанових бензинів, дизельного палива, мазуту та скрапленого газу. У Комітеті наголосили, що замовники часто під час закупівлі пального використовують у тендерній документації надмірні вимоги до учасників. Найпоширенішими серед з них є: наявність в учасників торгів ліцензій саме з роздрібної торгівлі пальним, у той час, як при продажу нафтопродуктів з використанням талонів та паливних карток у суб’єктів наявні ліцензії на оптову торгівлю пальним; Посилання на вищезазначену інформацію за посиланням: https://amcu.gov.ua/news/minekonomiki-maye-vzhiti-diyevi-zahodi-dlya-zabezpechennya-realnoyi-konkurenciyi-pid-chas-tendernih-zakupivel-palnogo-amku. Законом чітко визначено, що якщо суб’єкт господарювання не має місць торгівлі пальним – такий суб’єкт повинен отримати одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі пальним. Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином, на підставі вищевикладеного, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги і порушують чинні норми Закону України «Про публічні закупівлі», а саме статтю 5 «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників». Просимо вилучити дискримінаційні вимоги.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня Шановний Учаснику! Відповідно до вимог оголошення, якщо Учасник планує використовувати АЗС, які не належать йому на правах власності, необхідно надати документ, що підтвердить законність співпраці та можливість подальшої заправки транспортних засобів на АЗС партнера: договір про співпрацю, постачання тощо, укладений із власником на АЗС або з партнером, посередником, постачальником (сканований оригінал). Кожна АЗС повинна працювати на підставі ліцензії на право роздрібної торгівлі, яку необхідно надати. Ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним отримує власник АЗС на кожну АЗС. Згідно з Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» та листом ДФС від від 30.05.2019 р. N 17014/7/99-99-12-01-01-17 роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки. Місце роздрібної торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для роздрібної торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування. Суб’єкти господарювання отримують ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним/зберігання пального на кожне місце торгівлі/зберігання пального. Тому Учаснику необхідно надати ліцензію на роздрібну торгівлю пальним на АЗС. Тому звертайтеся до власника АЗС щодо надання Вам копії ліцензії на роздрібну торгівлю пальним. Тому Замовник не бачить підстав до внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 06.08.2021 16:51