-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Медичні матеріали
Торги не відбулися
900 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 500.00 UAH
Період оскарження:
28.07.2021 13:55 - 09.08.2021 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
скарга щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Номер:
456e40897b9f4121a0d8e18865eefd98
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-28-001349-a.c2
Назва:
скарга щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Скарга:
Замовником в електронній системі закупівель проводиться закупівля оголошення № UA-2021-07-28-001349-a за процедурою відкритих торгів за предметом закупівлі код ДК 021:2015: 33140000-3 — Медичні матеріали.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати:
У пункті 5 розділу І тендерної документації замовника визначено, що вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Однак, суб’єкт оскарження, як потенційний учасник цієї закупівлі, який має намір прийняти участь в процедурі торгів, вбачає у тендерній документації Замовника неправомірні умови, що порушують принципи добросовісної конкуренції, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, які передбачені у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
В електронній системі закупівель розміщена вимога про усунення порушень, які містяться в тендерній документації, щодо виключення з додатку 3 до тендерної документації наступних дискримінаційних вимог та до таких товарів:
1.Шприца інсулінового одноразового використання стерильного 1 мл, трикомпонентного, з надітою голкою 0,33мм * 13мм, шкала U-100:
- Шприц повинен відповідати вимогам ISO 7886-1
- Повинен бути виготовлений згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 13485.
2.До шприців ін’єкційних одноразового використання, трьохкомпонентних, стерильних об’ємом 2, 5, 10, 20 мл:
- Виробник – виробничі потужності повинні бути в Україні.
- Шприц повинен відповідати вимогам ISO 7886-1, ISO 7864.
- Повинен бути виготовлений згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 13485.
Вказані дискримінаційні вимоги Замовник частково виключив з з додатку 3 до тендерної документації. Проте, у цьому додатку 3 до тендерної документації Замовника після часткового задоволення вимоги продовжують залишатися медико-технічні вимоги до товару: шприців ін’єкційних одноразового використання, трьохкомпонентних, стерильних об’ємом 2, 5, 10, 20 мл, в яких зазначено вимогу до виробника, а саме: виробничі потужності повинні бути в Україні.
В п. 5 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. У відповідності до ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до ч. 4. ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
У відповідності до ч. 4. ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи:
Заявник вважає, що зазначені вище медико-технічні вимоги до шприців ін’єкційних є дискримінаційними, оскільки тендерна документація в частині медико-технічних вимог до даного товару складена всупереч до ч. 4. ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» і саме таким чином, щоб допустити штучне звуження кола учасників. Такі умови тендерної документації позбавляють заявника можливості прийняти участь в даній закупівлі, оскільки участь в такій закупівлі може прийняти лише певний суб’єкт господарювання, який має виробничі потужності в Україні. Виробничі потужності в Україні у заявника відсутні, проте, в асортименті заявника є аналогічна продукція, яку закуповує Замовник, але іноземного виробництва. Тому вищевказані умови тендерної документації є прямим обмеженням конкуренції та порушенням норм Закону України «Про публічні закупівлі», які позбавляють право участі у даній закупівлі суб’єктам господарювання, які реалізують в Україні аналогічний товар, що виготовляється іноземними виробниками та імпортується в Україну вітчизняним постачальником, зокрема, суб’єктом оскарження.
Суб’єкт оскарження вимагатиме внесення змін до тендерної документації Замовника, оскільки вона містить вимоги, які не сприяють відкритості та прозорості публічних закупівель, недискримінації учасників, запобігання проявам корупції, недопущення спотворення конкуренції відповідно Закону України «Про публічні закупівлі». Тендерна документація замовника складена з порушенням вищевказаних норм Закону України “Про публічні закупівлі”.
Враховуючи наведене, керуючись ст. ч. 4 ст. 5, 18, п. 5 ч. 2 ст. 22, ч. 4. ст. 22, ч. 4. ст. 23 Закону України “Про публічні закупівлі”
прошу:
1.Прийняти скаргу до розгляду;
2.Встановити наявність порушення Замовником процедури закупівлі та зобов’язати Замовника - Комунальне некомерційне підприємство «Хотинська багатопрофільна лікарня» Хотинської міської ради, код ЄДРПОУ 02005875, усунути порушення Закону України “Про публічні закупівлі» та внести зміни до Тендерної документації у закупівлі за процедурою відкритих торгів за кодом ДК 021:2015: 33140000-3 — Медичні матеріали, ідентифікатор закупівлі UA-2021-07-28-001349-a, шляхом виключення медико-технічних вимог до товарів – шприців ін’єкційних одноразового використання, трьохкомпонентних, стерильних об’ємом 2, 5, 10, 20 мл., що містяться у додатку 3 до тендерної документації замовника, дискримінаційної вимоги, а саме: виробничі потужності повинні бути в Україні.
Перелік документів:
- Копія витягу з додатку № 3 тендерної документації Замовника.
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга Вестукрпром.pdf 06.08.2021 14:14
- витяг з додатку № 3.pdf 06.08.2021 14:14
- оплата Вестукрпром.pdf 06.08.2021 14:56
- відповідь.pdf 10.08.2021 09:29
- рішення від 10.08.2021 № 18275.pdf 11.08.2021 11:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.08.2021 14:45
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
11.08.2021 11:09
Вимога
Вирішена
щодо усунення дискримінаційних умов
Номер:
5d2972d057c341439df9d78246269031
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-07-28-001349-a.c1
Назва:
щодо усунення дискримінаційних умов
Вимога:
Ознайомившись з оголошенням про проведення відкритих торгів, ідентифікатор закупівлі UA-2021-07-28-001349-a, у закупівлі за кодом ДК 021:2015 код 33140000-3 — Медичні матеріали, та, вивчивши медико-технічні вимоги щодо предмету закупівлі, заявник, як потенційний учасник цієї закупівлі, вбачає у тендерній документації замовника неправомірні умови, що порушують принципи добросовісної конкуренції, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, які передбачені у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Заявник має можливість надати надзвичайно конкурентну та обґрунтовану цінову пропозицію щодо предмету закупівлі. Однак, медико-технічні вимоги до деяких товарів предмету закупівлі, вказують на певні характеристики та тип товару, що умисно прописані замовником під конкретного вітчизняного виробника. Це суттєво обмежує коло потенційних учасників закупівлі і позбавляє замовника можливості взагалі брати участь у даній закупівлі.
Так, зокрема, у додатку 3 до тендерної документації замовника містяться медико-технічні вимоги до:
1.Шприца інсулінового одноразового використання стерильного 1 мл, трикомпонентного, з надітою голкою 0,33мм * 13мм, шкала U-100:
- Шприц повинен відповідати вимогам ISO 7886-1
- Повинен бути виготовлений згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 13485.
2.До шприців ін’єкційних одноразового використання, трьохкомпонентних, стерильних об’ємом 2, 5, 10, 20 мл:
- Виробник – виробничі потужності повинні бути в Україні.
- Шприц повинен відповідати вимогам ISO 7886-1, ISO 7864.
- Повинен бути виготовлений згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 13485.
В п. 5 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. У відповідності до ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до ч. 4. ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до ч. 4. ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Заявник вважає, що зазначені вище медико-технічні вимоги до шприців ін’єкційних є дискримінаційними, оскільки тендерна документація в частині медико-технічних вимог до даного товару складена всупереч до ч. 4. ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» і саме таким чином, щоб допустити штучне звуження кола учасників. Такі умови тендерної документації позбавляють заявника можливості прийняти участь в даній закупівлі, оскільки участь в такій закупівлі може прийняти лише певний суб’єкт господарювання, продукція якого виготовлена в Україні та по певних стандартах. В свою чергу такі умови тендерної документації є прямим обмеженням конкуренції та порушенням норм Закону України «Про публічні закупівлі», які позбавляють право участі у даній закупівлі суб’єктам господарювання, які реалізують в Україні аналогічний товар, що виготовляється іноземними виробниками та імпортується в Україну вітчизняними постачальниками.
Таким чином, тендерна документація замовника містить вимоги, які не сприяють відкритості та прозорості публічних закупівель, недискримінації учасників, запобігання проявам корупції, недопущення спотворення конкуренції відповідно Закону України «Про публічні закупівлі». Тому, тендерна документація замовника складена з порушенням вищевказаних норм Закону України “Про публічні закупівлі”.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Враховуючи викладене, вимагаємо:
Усунути порушення Закону України “Про публічні закупівлі» та внести зміни до Тендерної документації у закупівлі за кодом ДК 021:2015 код 33140000-3 — Медичні матеріали, ідентифікатор закупівлі UA-2021-07-28-001349-a, шляхом виключення з додатку 3 вищенаведених дискримінаційних вимог до товарів – шприца інсулінового одноразового використання стерильного 1 мл, трикомпонентного, з надітою голкою 0,33мм * 13мм, шкала U-100 та до шприців ін’єкційних одноразового використання, трьохкомпонентних, стерильних об’ємом 2, 5, 10, 20 мл., а також забезпечити рівну можливість для участі у даній закупівлі учасникам з відповідною продукцією вітчизняного та іноземного виробництва.
Пов'язані документи:
Учасник
- ВИМОГА.pdf 30.07.2021 15:49
Дата подачі:
30.07.2021 15:49
Вирішення:
Шановний Учаснику. Ваше зауваження враховано зміни до тендерної документації внесено.
Статус вимоги:
Задоволено